Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie na Jihlavsku zkoumá údajnou masovou vraždu z konce války

Brněnská kriminální policie začala vyšetřovat masovou vraždu, která se údajně odehrála na Jihlavsku po konci 2. světové války při odsunech německých obyvatel. Podle televize Nova tu prý několik místních lidí brutálně zavraždilo skupinu Němců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DOYEN

Bohužel

Je to jen důsledek,ptejte se co bylo příčinou.

0/0
11.9.2009 11:12

Pan_Ptakopysk

Re: Bohužel

Příčinou asi bylo, že parta ožralých násilníků vycítila možnost, jak se beztrestně vyřádit na bezbranných obětech.

0/0
11.9.2009 11:19

GEORGE MICHAEL

NO COMMENT

Myslím, že k tomu se dá poznamenat vlastně jediné - že my a Němci si vzájemně nemáme co vyčítat. Takovýchto excesů bylo, že se to nedá ani zmapovat - ale opět to potvrzuje, že česká beránčí povaha dokáže být i hyenská. Ba né - jsme ještě horší - hyeny dokáží  táhnout za jeden provaz. U lidí si to neumím představit - to fakt né !!!

0/0
11.9.2009 10:30

S.T.A.L.K.E.R.

Re: NO COMMENT

Ty nejsi Čech, ale malý ušlápnutý Čecháček. POkud jsi úťápnutý zbabělec, co se krčí v koutku a čeká, až se k němu protivník otočí zády... netahej nás do svých mindráků, nemluv o Češích, ale jenom sám za sebe a o sobě!

Ty se opravdu domníváš, že vzájemné skore je 1:1? My rozbili cizí stát, my zavřeli Němcům vysoké školy, vypálili Lidice, Ležáky, popravili destíky tisíc lidí podle tzv. Sonderbehandlung, což nebylo nic jiného než byrokratická legalizace vraždy? Myslíš, že zběsilé zavraždění několika desítek či stovek Němců krátce po skončení války vyváží organizovaný a cílený teror německé policejní mašinérie? Toto si může myslet jedině sudetský revanšista, neonácek anebo hlupák, co o historii sice nic neví, přece však plodí chytře znějící bláboly. Nenapsal jsem žádnou pozitivní možnost. Žádná není.

P.S.: a ty víš, že byli všichni nevinní? Kolik mezi nimi bylo arizátorů, členů SA či NSDAP?

0/0
11.9.2009 12:55

Mak1

Re: NO COMMENT

No - my jsme byli stát, který vznikl po roce 1918 rozbitím Rakouska-Uherska, stát, který se mohl odkazovat na svoji dávnou minulost, která ale skončila někdy po bitvě na Bílé hoře, stát, který vznikl z milosti USA, kterým jsme vlastně byli u pr..., stát do kterého byly začleněny oblasti s 90% německou populací

Chce to trochu chápat i historické souvislosti ......

0/0
11.9.2009 13:00

S.T.A.L.K.E.R.

Re: NO COMMENT

Mmáš bod za protiargument s R-U, i když přijít na něj nebylo zase tak těžké;-D A JÁ CHÁPU HISTORICKÉ SOUVISLOSTI VELMI DOBŘE, PODÍVEJ:

1, s tím rozbitím R-U bych to neviděl zase tak žhavě jako vinu pro nás - Spojenci ho likvidovat nechtěli, až poté, co se provalila tajná jednání o separátním míru, následkem čehož proněmecká strana získala ve Vídni převahu, se rozhodli jej zlikvidovat. U USA bych nemluvil o nějaké "milosti". Šlo o Wilsonův idealismus. U pr*** začali být proto, že Wilson prohrá volby a další prezidenti napjali síly do Pacifiku. JInak se nesmí zapomenout na Francii, které jsme u pr*** nebyli a která se rozhodujícím způsobem zasloužila nejen o porod, ale i dětství státu. Bohužel, byla špatnou matkou, co později pomohla utopit své dítko...

2, jak jsi sám naznačil, náš stát vznikl na základě HISTORICKÉHO PRÁVA, pro které je 90% osídlení Němci irelevantní. Samozřejmě je problém,

0/0
11.9.2009 13:23

S.T.A.L.K.E.R.

Re: NO COMMENT

že v jiné části bylo použito PRÁVO PŘIROZENOPRÁVNÍ (Slovensko) a Podkarpatská Rus STRATEGICKÁ ÚVAHA FRANCIE KVŮLI OBKLÍČENÍ MAĎASKA. To bylo skutečně zlé a nedůsledné...

3, Ještě připomenu atmosféru, v níž se to dělo: Byla podobná té po druhé válce, svět se ostře dělil na vítěze a poražené a vítězové chtěli oba císaře a jejich generální štáby postavit před tribunál a odsoudit. Nakonec k tomu nedošlo, protože tu nebyla Osvětim...

0/0
11.9.2009 13:28

GEORGE MICHAEL

Re: NO COMMENT

Já nejsem zbabělec - naopak dokážu říci pravdu. A to, že tady na mě "řvete" naopak ukazuje, že vy jste za toho zbabělce, u kterého si ani teoreticky neumím představit právě tu flintu. Neříkám, že já bych tu flintu popadl, ale akorát se mě dotklo, že mě soudíte aníž byste mě znal. To za prvé.

Za druhé - neuznávám pomstu. Z prostého důvodu - má babička měla sestřenku a ta zahynula v únoru 1945, když byl proveden nálet na Prahu. Myslíte, že bnudu takový ubožák a budu říkat - NO JO, TO TENKRÁT AMERIČANI BOM ARDOVALI TU NAŠI KRÁSNOU PRAHU A MÁ PŘÍBUZNÁ PŘI TOM ZEMŘELA... Nikoliv, tohle já nikdy neřeknu - protože válka je svinstvo a vím, že Američani k ní přišli jako slepí k houslím.

0/0
11.9.2009 13:15

GEORGE MICHAEL

Re: NO COMMENT

A za třetí - jsou tomu asi 3 roky, co jsem jel vlakem z Prahy do Turnova a pak do Libverce a těsně před tím Turnovem ke mně sednul jeden děda.. Tvrdil, že se narodil okolo roku 1924. A najednou jsme se začali bavit o protektorátu a řekl mi jednu úžasnou věc - NĚMCE NENÁVIDÍM, ALE JÁ SE VÁS PANE ZEPTÁM... CO MYSLÍTE??? KDO BYLI VĚTŠÍ UDAVAČI NĚMCI NEBO ČEŠI??? Tak a odpověď nechám na Vás, pane S.T.A.L.K.E.R. !!!!

0/0
11.9.2009 13:16

Bouše

Re: NO COMMENT

Ze zkušenosti jednoho děduly nemůžeš nic vyvozovat.

0/0
11.9.2009 13:59

GEORGE MICHAEL

Re: NO COMMENT

Tady jde ale o princip... To je jako s 21. srpnem 1969 - podle mého toto datum bylo mnohonásobně tragičtější než 21. srpen 1968 !!! Protože před 40 lety šli Češi proti Čechům - a toto byl ten samý případ (myslím toho dědulu)... Tak se měj, milý Bouše, možná si dnes pustím HŘÍŠNÉ LIDI...:-))

0/0
11.9.2009 14:15

S.T.A.L.K.E.R.

Re: NO COMMENT

AD1: Jiří, já předpokládám, že nejsi Laponec píšící dokonalou češtinou. Přečti si svůj úvodní příspěvek a zamysli se: lze hovořit o tom, že "my" jsme banda přizdisr**ů a potom se z množiny hezky sám vyjmout? Npřijde ti to trochu jako hloupý řečnický trik? Prostě jsem ti to dal spapat - a s chutí. 

AD 2: Válka není svinstvo, ale pokračování politiky jinými prostředky;-D Vážně: je to tvůj dnešní postoj, 60 let po válce. Ony jsou ale známy případy, kdy se piloti bombardovacích letadel stali obětmi pogromů... ty rány byly čerstvé...

AD 3: Krásná ukázka otázky, co si dokázala i sama odpovědět;-D. Možná by stálo za uvážení spočítat udání Němců a Čechů a propočítat to v poměru na obyvatele. Jedná se o individuální zkušenost, která může být (de)formována právě tím, kdo jej udal.

0/0
11.9.2009 13:53

GEORGE MICHAEL

Re: NO COMMENT

AD 1 - já si vůbec neprotiřečím - mám pocit, že jsme na tom stejně. Zkrátka ani já, ani vy bychom nešli položit život za svoji zemi.

AD 2 - nemám co bych dodal - zvláště u toho smajlíka. A to, že někdo se stal účastníkem pogromů, tak to je smutné, ale není to můj problém, protože jak jsem naznačil, já bych se tak nezachoval.

AD 3 - tady nejde o počty. To je jako byste řekl jaký holokaust je horší - ten, při kterém zemře 10 000 000 lidí anebo 10 000 001 lidí??? Je to prosté - oba jsou děsivé.

Tak páčko, miláčku !!! Posílám pusinku - Tvůj Jiřík.

0/0
11.9.2009 14:11

S.T.A.L.K.E.R.

Re: NO COMMENT

Máš pravdu Jiří,s tebou debatovat je tak těžké,že to je až nemožné.Nechápeš princip dedukce a indukce - a hlavně jejich následky pro své výroky.Chtělo by se mi říci,že jsi plný a priori soudů (předsudků),leč ony to jsou pouze ad hoc pindy a pseudoargumenty. Pokud tvoje "beránčí povaha dokáže být i hyenská", NETAHEJ DO TOHO CELÝ NÁROD.KDYŽ UŽ TI JDE O TY PRINCIPY A OPÍRÁŠ SVOJE TEZE O JEDINÉHO PAMĚTNÍKA, STAČIL BY JEDEN ČECH S VLČÍ POVAHOU A LVÍ ODVAHOU A TVOJE TEZE BY BYLA JENOM SPLAŠEK. A protože se takový vždy najde, splašek i je.

Prostě tě ocituji: "... se mě dotklo, že mě soudíte aníž byste mě znal." :-)))

AD 2: Nedivím se, když neznáš autora výroku a to, co znamená :-))))) Zakrývat neznalost moralizujíími tlachy, to je síla! JInak, hony na piloty se pořádaly na obou stranách La Manche, když víš, jak by jsi se zachoval... :-)))

AD 3: Tvoje prvnotní otázka se týkala kvantifikace swwinstva udavačství, tak nevím, co do toho motáš holocaust a morálku. Nebude to proto, že nemáš odpověď?

0/0
11.9.2009 14:53

GEORGE MICHAEL

Re: NO COMMENT

Taková osobnější otázka - jste historik anebo spíše filozof. Hlavně ne obojí dohromady - znám hodně takových lidí a je s nimi těžké argumentovat, myslím racionálně. Jednou jsem slyšel názor - velmi zajímavej - že puč v CS v roce 1948 byl vlastně legální. Ano, oficiálně ano - protože tu byl prezident Beneš a přijal tu známou demisi Gottwalda´. Ale taky nesmí zapomínat v jaké době to bylo a dokonce to byl i Stalin, který hrozil, že když nemá vláda v CS podle jeho představ, tak může vypuknout další válka. A to je právě nejhorší na té historii - že má dvě roviny - tu oficiální a neoficiální. Mě se třeba u Vás líbil ten příspěvek ohledně Rakouska - Uherska. Ale já se ptám, jak je možné, že Českoslovnesko nedokázalo říct, že ke vzniku bylo zapotřebí i Francie... Třeba vemte si, že v Praze bývávalo Wilsonovo nácdraží a hlavní tepna před tímto nádražím se stále jmenuje Wilsonova a tak se dokonce nazývala i za minulého režimu...

0/0
14.9.2009 10:36

GEORGE MICHAEL

Re: NO COMMENT

... Zkrátka každá doba je plná absurdit. Proto stále zastávám názor jako v tom prvním příspěvku, že Češi a Němci si nemají co vyčítat.

0/0
14.9.2009 10:36

Bouše

Jen jestli to tak skutečně bylo ...

I když si o chování Čechů v době poválečného odsunu Němců nedělám žádné iluze, zdá se mi toto barvité líčení detailů masové vraždy poněkud přitažené za vlasy. Zvláště, když neexistuje žádné hodnověrné svědectví. :-/

0/0
11.9.2009 9:40

Kluk ze Zlína

Stal se zločin?

Je třeba ho vyšetřit. To je bez debat. Stejně většinou ti, co po válce nejvíc a nejhlasitěji trestali, byli za války ti nejnenápadnější podržtaškové a srabi.

0/0
11.9.2009 9:34

Jokles

Děláte dobře ! Bravo !

Otevírat tento případ je přece ve veřejném zájmu !   Je nejvyšší čas začít platit Německu válečné reparace !  A také pohnat ty čechy k zodpovědnosti za ty hrůzy, co chudákům němcům během války a protektorátu prováděli !   Já si myslím, že tehdá byla hrubým způsobem pošlapána jejich "lidská práva !  Češi by se měli omluvit !   Komunisti by se také měli omluvit ! A soused Poláček se mi také ještě neomluvil....

0/0
11.9.2009 8:31

Hanyz01

Re: Děláte dobře ! Bravo !

Uklidněte se, vezměte si prášek...

Btw Češi v Protektorátu skutečně prováděli zajímavé věci...například dělníci ve Škodovce a v ČKD (a v mnoha jiných provozech) makali na tři směny, aby měl Wehrmacht dost stíhačů tanků, samohybných děl, kanónů, atp. ;-)

A bylo také pár naivů, kteří se pokoušeli o odboj. Koho neudali náckům do roku 41 komunisti, toho dostalo Gestapo později. A masakry odsunovaných němců po válce prostě do civilizované země nepatří (stejně jako tam nepatří koncentráky) a i když asi viníky už nenajdou naživu, bylo by dobré je pojmenovat a alespoň zkusit najít hroby těch mrtvých. V drtivé většině totiž těmhle masakrům padlo za oběť civilní obyvatelstvo, nebo v nejlepším případě řadoví vojclové. Víte proč? Protože gestapáci buď stihli utéct, nebo je nechalo na živu Reicinovo OBZ, protože je pak zpravodajsky vytěžovalo a dělalo z nich svoje konfidenty.

0/0
11.9.2009 8:37

Rumburak II.

Re: Děláte dobře ! Bravo !

taky byste makal jak šroub abyste za války nechcípl hlady;-€

0/0
11.9.2009 9:25

Mak1

Re: Děláte dobře ! Bravo !

zrušit Benešovy dekrety a vrátit Sudety němcům

0/0
11.9.2009 9:51

Blaza 19

a kdo si k čemu pomůže?

pachatelé už zřejmě nežijí, svědci patrně taky ne.... jen policie bude muset plýtvat časem a prostředky

jinak docela dobře chápu, že pokud mě tady někdo od 39. možná 38. utlačuje, zabíjí a mučí kamarády a příbuzné, tak jakmile to půjde, mu to vrátím i s úroky... způsob provedení byl však ostudný....

0/0
11.9.2009 8:17

Jokles

Re: a kdo si k čemu pomůže?

Také si myslím, že ten způsob byl ostudný !   Jako by se nikde nenašla humánní piksla s Cyklonem B !

0/0
11.9.2009 8:33

Blaza 19

Re: a kdo si k čemu pomůže?

tak existují i jiné, méně namáhavé způsoby než sekat krumpáčem a drtit rýčem....

0/0
11.9.2009 9:11

Pan_Ptakopysk

Re: a kdo si k čemu pomůže?

Takže vy usuzujete, že ti umlácení Němci byli totožní s těmi, kdo zabíjeli a mučili kamarády a příbuzné? Anebo jste vyznavač kolektivní viny a trestu, pokud se to zrovna nedotýká přímo vás?

0/0
11.9.2009 11:23

S.T.A.L.K.E.R.

Re: a kdo si k čemu pomůže?

Na základě principu KOLEKTIVNÍ VINY rozhodli političtí vůdci dotyčných Němců, že 12 milionů evropských Židů bude vyhubeno a že desítky milionů Slovanů bude proměněno v otroky odsouzené chcípnout při práci pro Reich.

Zasadili boua také ji sklidili. Podle principu kolektivní viny odsoudili miliony lidí a nakonec podle ní byli sami odsouzeni.

0/0
11.9.2009 12:43

okurky

keci

nemci zakaslaji a cesi dostanou chripku.

at to bylo jak to bylo.

nemci zlo rospoutali tak proc se divi?

ale hlavne proc jim sekundzjou ceske organi? nemci svoje zverstva nekdy litovali a napravili nebo se aspon pokusili?ne sou porad ty same h-vada. ;-D

0/0
11.9.2009 8:01

GEORGE MICHAEL

Re: keci

Přesně tak - jsou to děsná hovada. Nechápu třeba proč stavěli ten památník obětem holocaustu v centru Berlína - na jejich místě bych nic nestavěl, poněvadž není nad ČESKÉ zatloukat, zatloukat a zatloukat !!!!! Ale je tu jedna záhada- jak to ti Němci udělali, že když byli tak děsně rozbombardovaní, přišli o několik milionů obyvatel, že se opět dokázali tak postavit na nohy... Jojo, to bude asi ten pověstný německý hospodářský zázrak - vždyť ani Francie na tom tak špatně nebyla a dnes jsou cca na stejné úrovni.

0/0
11.9.2009 11:00

Hanyz01

předevčírem komunissta, včera kolaborant, dnes partyzán

Jak to tenkrát fungovalo v praxi - kniha Hyeny, napsal Jaroslav Pospíšil

0/0
11.9.2009 7:29

modrá šlápota

Re: předevčírem komunissta, včera kolaborant, dnes partyzán

Rodina Havlova.

0/0
11.9.2009 7:58

sámvelkýmao

no

eště by měli zjistit,koho zamordoval jan žižka a praotec čech...................;-D;-D;-D

0/0
11.9.2009 7:11

magnovorna

doporučení

doporučuji návštěvu koncentráku osvětim - vstup zdarma. Pár zabitých němčourů po této hrůze vám to bude připadat jako nevinný žertík. Je ale fakt že češi jsou hrdinové hlavně na nevinných lidech když jde do tuhého ochotně se vzdají a přísahají věrnost na václaváku komukoli ... taky to tu tak vypadá

0/0
11.9.2009 6:55

Mak1

Re: doporučení

A v čem se pak lišíte od těch co v koncentráku vraždili židy ? Vůbec v ničem ....

0/0
11.9.2009 7:57

Pan Navratil

Re: doporučení

No jasně, dvě nohy, dvě ruce, jedna hlava jedno péro, ty rozumbrado.

0/0
11.9.2009 9:40

Mak1

Re: doporučení

a žádný mozek, že ?

0/0
11.9.2009 9:52

jafis

Re: doporučení

Já vím, že v nkterých Češích byla nenávist, jenže zabitím těch civilistů se snížili na úroveň ssáků z Osvtimi.

0/0
11.9.2009 8:21

Peťulák2

Re: doporučení

No po nějakých 6 letech války, kdy ses klepal, co bude a koho zastřelí dneska, se ten stres musel někam promítnout. Tady moc uvažování "snížíš se na jejich úroveň" nefunguje.

0/0
11.9.2009 9:15

Rumburak II.

Re: doporučení

můj milý boubelatý. Nezapomeń laskavě, že na území Protektorátu žily 3 miliony Němců - to byli ti co na Václaváku tak nadšeně heilovali.;-)

0/0
11.9.2009 9:27

Kacenkin1

hmm TV zhovnanova

Počítám že na TM.CZ bude video přímo z místa činu :((((

0/0
11.9.2009 6:38

EasyR

Doporučuji. Stojí to za přečtení...

http://www.knizniweb.cz/jnp/cz/katalog/detail/tituly-P-POM-Pomsta_pozdnich_partyzanu.html

0/0
10.9.2009 23:42

LimonadovyJoe

Mimochodem, na Jihlavsku, respektive Jindřichohradecku

by se takových případů našlo asi více (vím ještě o jedném ze stejného regionu). Ale to nejspíše v celém pohraničí.

0/0
10.9.2009 23:39

_Aleister_

Tlustá čára. jinak si budeme vyčítat, jak praotec Popčem

praštil praotce Hanse kyjem ...

0/0
10.9.2009 23:30

LimonadovyJoe

Re: Tlustá čára. jinak si budeme vyčítat, jak praotec Popčem

To je těžké, stále žijí potomci a pamětníci. Ty bys za vraždou svého otce asi té neudělal "tlustou čáru." Tlusté čáry lze dělat tam, kde to už fakticky nikoho netrápí.

0/0
10.9.2009 23:35

Exulant

Re: Tlustá čára. jinak si budeme vyčítat, jak praotec Popčem

plne souhlasim[>-]V!!

0/0
11.9.2009 2:17

S.T.A.L.K.E.R.

A kdo waren diese mužové? Nebýt to náhodou Parteigenosse?

On byl 9. května každý Němec najednou jako lilie, on nevolil Hitlera, nepomáhal pronásledovat židy, nešikanoval neněmecké obyvatele...

Oni sudetští demagogové rádi zapomínají, že se v historii nic neděje bez příčiny. Jak velká hrála při jejich výběru náhoda? Nebyl mezi nimi Helmuth, co dostal "arizovanou" cukrárnu žida poslaného do plynu? Anebo třeba Carl, co za udání černé zabíjačky (opět koncentrák pro zabíjející) dostal dříve české řeznictví?

Ostatně, židovská komanda si podobné náckovské "výtečníky" tajně vybírala až do 60. let, zlikvidovala jich stovky a možná i nějaký ten tisíc... A dobře dělala!!

0/0
10.9.2009 22:51

EasyR

Re: A kdo waren diese mužové? Nebýt to náhodou Parteigenosse?

On byl najednou 9. května kdejaký udavač partyzánem... :-P

0/0
10.9.2009 23:40

S.T.A.L.K.E.R.

Re: A kdo waren diese mužové? Nebýt to náhodou Parteigenosse?

To není moc dobrý protiargument. Protože se mezi skutečné odbojáře vetřelo určité procento šmejdstva, uděláme šmejdy ze všech. Používáš indukci tam, kam nepatří (a nejspíše i ta kniha, na kterou odkazuješ...).

Stejně tak ovšem i já poněkud nekorektně užívám dedukci. Ale mám pro ni větší oprávnění než ty. Jelikož byl nacismus totalita, potlačující nejen cizí národy, ale i jinaké názory ve vlastním národě, lze předpokládat, že ti, co po 6 letech byli Němci a nebyli v koncentráku za odboj proti Hitlerovi, minimálně šlapali v lajně. Lze se potom ptát, zda umlácení lopatou byl přiměřený trest, ale vinni byli podle principu kolektivní viny - ostatně to, že narodit se jako Němec, je zločin samo o sobě, to si po válce nemysleli jenom Češi, ale všichni, kdo s nimi přišli do styku,

0/0
11.9.2009 13:11

Mak1

Re: A kdo waren diese mužové? Nebýt to náhodou Parteigenosse?

ty nejsi Stalker, ale dement - srovnávat židovská komanda likvidující essesáky s partičkou ožralých "hrdinů", kteří si svoji připodělanost vybili na neozbrojených lidech ? 

Dle Tvého příspěvku bys klidně mohl být jedním z nich (blicí smajlík)

0/0
11.9.2009 7:56

Pan Navratil

Re: A kdo waren diese mužové? Nebýt to náhodou Parteigenosse?

Voni ti esesmani byli ozbrojení, když si pro ně mossad přišel? ;-D

0/0
11.9.2009 9:43





Najdete na iDNES.cz