Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Most v Modřanech se posunul o 20 centimetrů kvůli nevhodným ložiskům

Další most v metropoli se hroutí. Po lanovém mostě ve Strašnicích a Libeňském mostě, jež byly uzavřeny za poslední rok, byl zakázán vjezd i na tramvajový most v Modřanech. Jeho konstrukce se posunula - statik na své páteční kontrole odhalil zhruba dvaceticentimetrové vychýlení mostu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomaseq

Ložiska

A kdy se ten most bude opravovat? Vyměnovat ty ložiska? Proč se neopraví hned? Nějaké provizoria jsou k ničemu... Rv

0/0
9.9.2009 11:56

TigerM

Re: Ložiska

Opravovat hned? To je na prestavbu celyho mostu...

0/0
9.9.2009 15:01

surfer27

obalka

tam musela probehnout naka obalka...tak honem kuciii cipak je dodavatel lozisek kamaradicek?

0/0
8.9.2009 15:32

danny44

Re: obalka

Chlapče, chlapče, nauč se číst - o použitých materiálech se rozdovalo ještě za soudruhů.... ;-)

0/0
8.9.2009 21:55

surfer27

...

to je jasny...tam musela probehnout naka obalka na dodavatele lozisek...tak honem kuciii cipak je to kamaradicek?

0/0
8.9.2009 15:31

pickup

Ty tramvaje

opravdu museli opustit most? ;-(

0/0
8.9.2009 14:52

swiss111

konec 80 let to soudruzi hezky odflakli

14:00 padla...a odpovedny neni samozrejmne nikdo

0/0
8.9.2009 14:49

barbudo

Re: konec 80 let to soudruzi hezky odflakli

... zjistěte si kdy a kdo to stavěl, ať nejste k smíchu ...

0/0
8.9.2009 14:55

javky

Re: konec 80 let to soudruzi hezky odflakli

Ono není ani tak podstatné, kdo to stavěl, jako kdo to projektoval. Představa, že nějaký Ukrajinec skočil před začátkem směny do Bauhausu pro nějaký ty ložiska a vzal zrovna tyhle, protože byly ve slevě a zbylo mu ještě na cigára, není moc reálná, což?

0/0
8.9.2009 17:43

barbudo

Re: konec 80 let to soudruzi hezky odflakli

... a to si myslíte, že ložiska, která někdo napsal na výkres před 20 lety dnes seženete?

0/0
8.9.2009 18:19

javky

Re: konec 80 let to soudruzi hezky odflakli

No, v době realizace toho mostu výkres ještě 20 let starý nebyl, ale o to tu neběží. Je zcela bezpředmětné, kdo zmíněná ložiska vyráběl a pod jakým výrobním označením. Když budete chtít odvézt 3 kubíky písku a budete ho chtít naložit do Oktávky, dopadnete špatně. Ale ne proto, že se oktávka před 20 lety nedělala, nebo že by to byl šmejd - když ho budete chtít naložit do Audiny, dopadne to stejně - prostě proto, že chybně používáte osobní auto tam, kde je potřeba použít náklaďák. Stejně tak tady je použit nevhodný typ výrobku, který není schopen se žádoucím způsobem vypořádat s příčně působící silou. Kdyby ten most nebyl do zatáčky, tak je vše ok. A to není chyba těch ložisek, ani toho, kdo to stavěl. Je to chyba autora projektu, nebo toho, kdo projekt upravoval - v každém případě je, dle mého názoru, chyba na projektantech nikoli stavitelích.

0/0
8.9.2009 20:07

barbudo

Re: konec 80 let to soudruzi hezky odflakli

... pokud bylo použito ložisko předepsaného typu a pokud po mostě jezdily soupravy projektované hmotnost projektovanou hybností ...

... mimochodem, to jako někdo po letech našel v šupleti desky s výkresy a jal se realizovat?

0/0
8.9.2009 20:12

barbudo

Re: konec 80 let to soudruzi hezky odflakli

... sakra, ale Vy mi rozumíte ...

0/0
8.9.2009 20:17

javky

Re: konec 80 let to soudruzi hezky odflakli

Ono to s těmi výkresy v šuplíku tak nějak skoro bude. Ta trať se plánovala od roku 1936, takže příprava stavby a stavba samotná postupovala rychlostí, v této zemi obvyklou. Po roce 1960 se se stavbou přestalo počítat a mělo se tam postavit "déčko", nakonec se soudruzi v roce 1978 rozhodli, že tramvaje ano a provoz od roku 1983 - pak posun realizace na roky 85-90, potřebná přeložka železniční tratě dokončena až 1991 a pak se začlo stavět. Od roku 1995 je trať v provozu, tedy už hotová. Co přesně je v projektu a které jeho části z jaké doby byly nakonec použity se mi bez přístupu ke kompletní dokumentaci rozlousknout nepodaří, ale vyplývalo by z toho, kdo to zvoral. V případě toho mostu se jedná o konstrukční vadu, nikoli odfláknutou stavbu.

0/0
8.9.2009 21:10

javky

Re: konec 80 let to soudruzi hezky odflakli

Jinak souhlasím, ona je to celkově nepovedená stavba. Jak projektově (zbytečné mosty v úseku Braník-Nádr. Modřany přes ulice, kde vidět auto je skutečně svátek, aby nakonec přes velkou křižovatku u Polikliniky Modřany byla trať vedena úrovňově), tak stavebně (ujíždějící pražce, porušená geometrie kolejí, lámání bezstykových kolejí apod.) několikrát prodlužovaný zkušební provoz, už během kterého se dělaly rekonstrukce, aby se tam vůbec dalo jezdit.

A co se týká toho úplně prvního příspěvku, tak my dva se asi shodneme, že soudruzi to už nestavěli. ;-)

0/0
8.9.2009 21:11

koga

hlavně

že to je na koho svést ;-D

0/0
8.9.2009 14:35

medved_cz

Paroubkuv odkaz

Kdopak spravoval uplynulych 15 let magistratni majetek? Nebyl to nahodou jisty odbornik z RaJe?

0/0
8.9.2009 14:33

iuos

hmm

co je to dvacet centimetrů... pro někoho málo, pro jiné zase nedostižný sen

0/0
8.9.2009 14:09

Rotoped64

Re: hmm

;-DR^

0/0
8.9.2009 14:30

swiss111

Re: hmm

zase asi nejaka ptakovna...

0/0
8.9.2009 14:50

JSysel

Že by zase ta firma???

???Jak spad´ten most před vlak ? :-( A jak staví ten most se šikmými i svislými pilíři, ale svislé budou kvůli "originalitě" odstraněny ????

0/0
8.9.2009 14:08

JSysel

Že by Bögl a Krýsl ???

Jak spad´ten most před vlak ? :-( A jak staví ten most se šikmými i svislými pilíři, ale svislé budou kvůli "originalitě" odstraněny ????

0/0
8.9.2009 14:06

CCblue

Re: Že by Bögl a Krýsl ???

Projektant mostu v Modřanech byl ten chlap, co říkal, že Lochkovský most jde postavit o třetinu levněji. :-)

0/0
8.9.2009 18:48

Ratata

Aby Praha stále prosperovala ...

0/0
8.9.2009 14:00





Najdete na iDNES.cz