Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Týrání zažívá přibližně 200 tisíc českých dětí

Zhruba dvě stě tisíc dětí v Česku bylo pravidelně vystaveno nějaké formě násilí. Ještě více jich má s násilím jednorázovou zkušenost. Podobná je situace i v ostatních evropských zemích. Češi ale častěji využívají tělesných trestů a kvůli umísťování do ústavů zažívají děti mnohem větší emocionální deprivaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wildge

No vidite...

...a dneska iDNES zrusila diskuzi pod clankem o tyranem diteti, nejakem Mikulasi Kopasovi.

Lidi proste nad tim priviraji oci.

0/0
1.9.2009 19:15

NORDMAN

Re: No vidite...

Asi byl opravdu tyrane dite - prece autismus neni normalni - tipuji ale na psychicke tyrani ze strany dospelych - proto se snazi zmenit politiku, proto se zajima o pravidla ve svete dospelych, nechce byt dite (coz asi zazil traumaticky) a chce proste jina pravidla - proto politika jako zajem.

.

"Je geniální, ale má posunuté sociální vnímání. Tedy neví, co se hodí a co už ne," vysvětluje matka. To by tomu take odpovidalo.

0/0
1.9.2009 21:05

holkazdaleka

Re: No vidite...

takze rodice ho tyrali a tim se z nej stal autista? autismus je nemoc......

0/0
1.9.2009 21:38

NORDMAN

Re: No vidite...

Ano, je to nemoc, socialni nemoc, neschopnost socialniho souziti, "vtrebavani" se sam do sebe, zit ve svem vlastnim svete a nereagovat na okoli. A vznika okolim cloveka - tyrany se potom se potom vztahne do sebe jako snek do "sneciho domku" - obrana reakce cloveka.

.

Ja jsem jednoho autistu nahodou kdysi "lecil" (ja jako lajk, ne jako profik) - byl to clovek, ktery natolik odmital komunikaci se svetem, ze nejedl (byl ziven infuzi), nemluvil (byl nemy ale ne hluchonemy) a dokonce i nechodil (chodit umel ale asi nechtel). Doktori nevedeli co s nim. Nejakou nahodou na me zareagoval a prolomil tu prvni barieru - ja ho oslovil protoze jsem nevedel, ze je nemy a asi jsem na neho nejak pozitive zapusobil, protoze promluvil, byt jen jedine slovo "Ano". Pro 20 az 30 svedku situace to byl sok (a zazrak), - nemy najednou mluvil. A nejem to, zacal normalni jist a normalne chodit.

.

Prisaham ze jsem i ten pribeh nevymyslel a kdyby me ho nekdo vypravel, tak tomu neverim. Tolik ohledne autistu.

0/0
1.9.2009 22:11

NORDMAN

Re: No vidite...

ze jsem si ten pribeh ... ...acer laptop - klavesnice not ok, sorry

0/0
1.9.2009 22:14

Hillar

Re: No vidite...

 Češi jsou skutečně výjimeční, jak si o sobě myslí Rv

0/0
5.9.2009 15:40

vašek q

Píšou, že 200 000 bylo týráno, takže to počítají celkem

zhruba od roku 1300 :-)

0/0
1.9.2009 16:39

holkazdaleka

Re: Píšou, že 200 000 bylo týráno, takže to počítají celkem

ja tomu verim

0/0
1.9.2009 20:12

flandero

Re: Píšou, že 200 000 bylo týráno, takže to počítají celkem

Odhady, nevěrohodné odhady nic víc

0/0
1.9.2009 21:14

phi

no ja se bavim

kdyz pes pokousal decko, prispechali politici se zakonem o voditkach.

s cim prispechaji ted ? automatickym odebiranim deti rodicum ?

0/0
1.9.2009 16:11

Martinigue

Mám bohužel pocit,

že skutečné a závažné případy týrání a násilí, zpravidla nekončí tak, že se dítě samo přihlásí, nebo vše nahlásí, apod., ale obyčejně nejprvemusí 'zbystřit' jeho okolí. Na druhou stranu přístup 'milé děti, pojďte si přečíst, čím vším můžete někoho dostat do problémů', mě upřímně děsí ...

0/0
1.9.2009 15:49

Sampis

Re: Mám bohužel pocit,

šílené vize o tom, že dítě si něco vymyslí, aby někoho dostalo do problémů může  být naplněna už teď. Stačí říct, že dotyčný na něj sahal, rychle se hladil a pak na něj cákl bílou vodičku. A z krimu nevylezete a když tak stak protaženou ....

Takže návodů bych se nebál. Spíš spousta lidí pochopí, že to co považují za normální je často prachobyčejné týrání.

0/0
1.9.2009 16:09

Martinigue

Re: Mám bohužel pocit,

Ovšem, tyrani se chytí za nos a půjdou se bezprostředně udat ...bravo!

0/0
1.9.2009 16:21

infinity1

Pro spolecnost je tyrani v poradku

Pro spolecnost je bohuzel daleko prijatelnejsi, kdyz lide maji dite a to tyraji ci zanedbavaji, nez kdyz zadne dite nemaji. Ja zadne dite nechci, ale cele me okoli mne povazuje takrka za vraha, ze nemit dite je hnusne, sobecke a nenormalni. Kdyz cim dal vetsimu tlaku okoli podlehnu a dite si poridim, tak vsichni razem budou spokojeni a budou me konecne povazovat za normalniho cloveka a bude jim uplne jedno, jestli dite zanedbavam nebo dokonce tyram, hlavne ze nejake dite budu mit :-/

0/0
1.9.2009 15:33

vašek q

Re: Pro spolecnost je tyrani v poradku

Co to meleš :-)

0/0
1.9.2009 15:55

Hagenbaden

Re: Pro spolecnost je tyrani v poradku

1. Jeste jsi k tomu nedospel

2. Az si to uvedomis, bude pozde :-/

0/0
1.9.2009 18:25

Fanatic.Dz

Každej kdo musí své děti pohlavkovat

by zasloužil napohlavkovat desetkrát tolik neb někde v nějakém ohledu své dítě zanedbává a tečka.  :-/

0/0
1.9.2009 14:48

b.a.j.l.a.

Re: Každej kdo musí své děti pohlavkovat

máš děti?

0/0
1.9.2009 14:52

hbf

Re: Každej kdo musí své děti pohlavkovat

Tak jako úplně ještě ne, ale už dvakrát hlídal večer sestřenici dvouletou spící dceru, když dostala od manžela lístky do divadla, takže tomu jako docela rozumí, poněvadž pohlavek jí nemusel dát ani jeden ...

0/0
1.9.2009 14:57

b.a.j.l.a.

Re: Každej kdo musí své děti pohlavkovat

:-)

0/0
1.9.2009 15:00

NORDMAN

Re: Každej kdo musí své děti pohlavkovat

Opravdu? A co kdyz to jsou dvojcata a jak znamo, tak dvojcata uz z titulu "dvojcat" si casto jedou do vlasu, protoze - jak to tak byva - jsou neustale spolu, ale kazde z nich ma i svoje individualni potreby. Takze se samozrejme pohadaji.

.

A jak budes reagovat, kdyz jedno dvojce to druhe mlati ci to druhe to prvni kouse, taha za vlasy a skrabe??? Samozejme - nejdrive parkrat varovani, kdyz varovani neakceptuje, tak holt jednu pres zadek. Myslis, ze me to bavi? Samozrejme ne, v klidku jim to vysvetlim a hotovo.

.

A uz si moc netroufaji se navzajem mlatit apod., kdyz jsem u toho: Vedi ze bud dostanou jednu na zadek, nebo na ne zarvu (toho se boji vice nez jedne na zadek). Takze se uci resit problemky mezi sebou jinak nez nasilim, samotne vysvetlovani jak se maji chovat navzajem nemelo smysl, tak e to holt muselo resit formou trestu. A nez tyrat deti formou odepreni hracek ci jinych aktivit (= psychicke tyrani), tak jim radeji vrazim jednu pres zadek: Posledni byla asi pred 1/2 rokem.

0/0
1.9.2009 21:43

username

jsem zvědav na sebe

jsem zvědav na sebe, dceři jsou zatím 3,5 roku a zatím jsem jí ani neplácnul, i když zlobí (přítelkyně jí ale párkrát dala přes zadek). Byl jsem dost bitý, přítelkyně vůbec, tak chci vyzkoušet, jestli to jde i bez toho. Zatím mám dojem, že to bez bití jde, že je to opravdu spíše o tom, že je rodič vystresovaný a nedokáže udržet sebe, než že by byla vyloženě chyba v dítěti.

0/0
1.9.2009 14:28

tevp

Re: jsem zvědav na sebe

Vy se plácněte oba ! S přítelkyní ? Dojíte stát ? Je toho více, když jste se nevzali ?

0/0
1.9.2009 16:17

b.a.j.l.a.

není to nějak moc?????

8-o8-o považuje se za týrání i pohlavek? 8-o8-o Kolik je v Česku dětí?

0/0
1.9.2009 14:15

egi

Re: není to nějak moc?????

Pokud byste si přečetl/a pár slov z té stránky, na kterou článek odkazuje, uvádí se tam vcelku přijatelnou formou, že týrání je nepřiměřeně silné bití, bití a kopání do citlivých částí těla, bití pomocí předmětů (ačkoli tady bych byl opatrný - já byl sice cílem vařečky vcelku často, přitom jsem si týraný nepřipadal, neb jsem zasloužil).

Normální výchovný záušák nebo přiměřený výprask v odůvodněném případě za týrání neoznačují ani tady tihle zas noví agitátoři.

0/0
1.9.2009 14:31

b.a.j.l.a.

Re: není to nějak moc?????

díky za objasnění. Pak je ten údaj 200.000 nesmysl. Má tam být 2.000.

0/0
1.9.2009 14:39

egi

Re: není to nějak moc?????

Víte, jak je ta stupnice lží: lež, velká lež, noviny, statistika, marketing.

Tohle je spolupráce novin a statistiky :o))

Mně se 200.000 zdá taky moc. Možná vzato úplně striktně do detailů podle těch jejich kritérií by to mohlo být i 20.000 (rodiče opilci, příbuzní fetoši atd.).

0/0
1.9.2009 14:49

vašek q

Re: není to nějak moc?????

Osobně si myslím, že je lepší dítě lepnout přes zadek tenkou tyčkou (např. 7mm), než se netrefit chlapskou rukou na zadek.

0/0
1.9.2009 14:45

egi

Re: není to nějak moc?????

Já byl bitej jak nezralý žito, ale nikdy ne tak extrémně, aby mi zůstávaly podlitiny, nebo abych měl nějaká traumata a zranění. Provedl jsem něco (vcelku pravidelně), dostal jsem, příště jsem si vymyslel pro sichr ... jinou lotrovinu :o))

Hlavním hodnotícím kritériem bude asi ta přiměřenost a odůvodnění - nemydlit harantě jen tak bez důvodu. Ačkoli jsou i tací (opět soudím podle vlastního příkladu), co můžou dostat prakticky kdykoli, oni už si to k lumpárně přiřadí :o))

0/0
1.9.2009 14:52

12345hanka

Tak nevím,

ale jakýpak odborník je pan ministr Kocáb přes výchovu dětí?

0/0
1.9.2009 14:10

nestačimsedivit

Dětičky

by měly za každý dobře míněný pohlavek svým rodičům ruce líbat ! A ti tzv. ochránci dětí mi nestojí ani za písmenko.Je snad málo možností,jak zjistit,že dítě je skutečně týrané a pak opravdu tvrdě zasáhnout ? !!8-o

0/0
1.9.2009 14:10

topesto

200.000?

A není to spíš novinářský šlendrián a nemá to číslo být 2.000? Viz v článku zmiňované údaje 1239 psychicky a fyzicky týraných + 739 sexuálně zneužívaných dětí? I tak je to teda dost.

0/0
1.9.2009 13:56

doktor_bota

Re: 200.000?

Autoři započítali kadé dítě, které se setkalo s násilím. Tedy i děti, které rodič plácnul přes ruku, aby nestrkal prsty do sporáku.Rv

0/0
1.9.2009 14:06

jizerman

Rozhodne je tyrani hrozna vec

Ale manipulovani s cislama vycucanyma z prstu by se taky nemelo....;-)

0/0
1.9.2009 13:54

vašek q

Ano, můj syn dostává pravidelně před spaním,

když přijde po desáte a vymýšlí další a další důležité věci, aby nemusel jít spát.

0/0
1.9.2009 13:53

Radek1979

Re: Ano, můj syn dostává pravidelně před spaním,

je mu mezi 5 a šesti roky?

0/0
1.9.2009 14:36

vašek q

Re: Ano, můj syn dostává pravidelně před spaním,

Ne, proč? :-)

0/0
1.9.2009 16:19

opportunity

Bít či nebít?

;-D

0/0
1.9.2009 13:51

Králík z klobouku

Vaníčková, jen tak dál

Co se děje doma, to se těžko vyšetřuje. Proto bych přísně trestal žalářem i pouhé přechovávání vařečky, rákosky, opasku, chlívku, a radši všem rodičům preventivně uřezat ruce, aby náhodou své dítě neplácli. Ale ono to asi nebude stačit, takže asi bude nutné všechny děti odebrat z rodin a svěřit je velikanánskému výchovnému ústavu, který povede tvrdou rukou domina Vaníčková, která nejlíp ví, co děti potřebují.

0/0
1.9.2009 13:51

tojuska

Pokud do té statistiky

počítají každý pohlavek, který potomek obdrží, když si neuklidí po sobě svinčík nebo přijde domů zhulený někdy k ránu, pak bych tomu číslu věřil. Jinak to pokládám za blbost.

0/0
1.9.2009 13:51

Králík z klobouku

Hod číslem do dálky a další disciplíny

Vaníčková a Kocáb, no to se sešla dvojka... Jestli jde o nějakej grant, tak to by se klidně nechalo spočítat, že je týranejch 120 % dětí... Fakt si nedokážu představit, jakou metodou by se dalo zjistit číslo, který není nesmyslný a  vycucaný z palců.

0/0
1.9.2009 13:47

TAPKIN

Otázkou je co je to týrání....

že  harantovi seknu jednu přes prdel????

0/0
1.9.2009 13:47

anti-anti

Týrání zažívá...

Z jakých dat tato statistika vychází když se na druhé straně píše, že se podaří odhalit až …každé týrané či zneužívané dítě?

Pokud má však být Kocáb nějakou zárukou toho, že týraných ubude tak mohou být trýznitelé v naprostém klidu.:-(

0/0
1.9.2009 13:27

jizerman

200 000???

To je nejak moc,ne? kdyz jsem kouknul do rocenky z 97, tak mame cca 1.5 milionu deti mladsich 15 let, takze by to bylo kazde cca 8.dite?? To fakt asi berou vcetne vyhubovani,ne???8-o

0/0
1.9.2009 13:21

Inkvizitor Johny

Re: 200 000???

Tady to každý bere nějak "vadně". On si jen málokfo uvědomuje, že týrání je i třeba zavření toho dítěte někam za trest nebo odepírání večeře za trest. Není to jen mlácení a ponižování.

0/0
1.9.2009 13:31

jizerman

Re: 200 000???

Chapu,ze jako Inkvizitor o tomhle asi neco vis.....;-D

Ale to cislo neni jasne, jedna-li se o opakovane tyrani jedincu, pak bych to mozna chapal. Ale jinak proste neverim, ze kazde 8. dite v Cechach je tyrano...

0/0
1.9.2009 13:38

vver440 re-powering

jednou s tím humanizmem

špatně dopadnem

0/0
1.9.2009 13:14

VenkovskejBalik

Nevidím nic špatného na tom,

že svému dítěti naplácám na zadek, aby si pamatovalo, co opravdu nesmí (minimálně při nebezpečných situacích).

0/0
1.9.2009 13:01

Zajdee

Re: Nevidím nic špatného na tom,

Ono je naplácat a seřezat do krve... to první je nejspíš OK, to druhé už v pořádku není - pokud si chce rodič vybíjet vztek, ať si ho vybíjí na boxovacím pytli, ne na dítěti...

0/0
1.9.2009 13:05

VenkovskejBalik

Re: Nevidím nic špatného na tom,

Píšu naplácat, ne seřezat do krve, copak jsem sadista? ;-)

0/0
1.9.2009 13:07





Najdete na iDNES.cz