Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Desítky přejezdů na regionálních tratích zmizí, stát se chce chovat efektivně

Správa železniční dopravní cesty plánuje zrušit desítky přejezdů na regionálních tratích. Motivem je snaha po větší efektivitě - správa totiž zruší pouze ty přejezdy, které se málo využívají nebo jich je na malém úseku příliš mnoho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gorythc

omu nerozumim

V clanku se pise, ze chtej doshnou stavu kdy "pro tři nebo čtyři pozemky je využíván jeden železniční přejezd". U nas v obci je jeden zeleznicni prejezd a cca 500 pozemku. Znamenato, ze tam vybudujou jeste dalsich 100 prejezdu? To se tam ani nevejde.

0/0
31.8.2009 11:25

Miroslav Zuna

Přejezd - unikát.

Na domažlicku jsou 2 železniční unikáty

1.přejezd u blížejova se světelnou signalizací přez který nevede a nikdy nevedla žádná komunikace mezi poli asi z r.80

2.nádraží v Nemanicích asi z r.1910 kam nikdy nepřijel žáddný vlak.

0/0
31.8.2009 8:54

Hanyz01

Já už jen čekám,

kdy ČD napadne, že by mohli přejezdy zpoplatnit nějakým mýtným:-)))

0/0
31.8.2009 8:17

René Ptáček

Re: Já už jen čekám,

Ty neoplýváš moc inteligencí, že?

1. ČD mohlY.

2. Přejezdy nejsou ve správě ČD, ale SŽDC. V článku se to píše. :-P

0/0
31.8.2009 8:39

Hanyz01

Re: Já už jen čekám,

Panáček se asi nikdy nepřepsal...A prosím netykat, tyhle soudružské manýry mi přijdou poněkud nemístné. Nebo třeba ne soudružské, ale každopádně vidlácké.

Přejezdy jsou ať tak, či tak, ve správě (tedy i v majetku?) státní "firmy", která "funguje"

naprosto stejně jako ČD. Žádný rozdíl v nich skutečně nevidím (viz má odpověď na váš příspěvek níže).

0/0
31.8.2009 9:02

Dynko

Re: Já už jen čekám,

cau vole :D

0/0
31.8.2009 15:47

12345hanka

Zrušej přejezdy?

To se jako automoblilisti budou muset podhrabat?

0/0
31.8.2009 8:07

Hanyz01

to se mi snad jen zdá...

Takže obce a majitelé pozemků by měli přispívat na jejich údržbu... hm v jiném článku se píše, že ČD (tedy státní firma) utratila za marketing jen za minulý rok 450mil Kč (to je číslo uvedené ofiko, vsadím se, že ve skutečnosti ještě víc). Za tyhle peníze mohly být další přejezdy opraveny a opatřeny závorami a světelnými návěstidly. Pominu-li už ten fakt, že přejetím přejezdu si často člověk koleduje o zničené tlumiče nebo prasklou pneu, tak tahat peníze jak ze státu, tak od soukromých osob už mi přijde mega eklhaft.

0/0
31.8.2009 8:06

René Ptáček

Re: to se mi snad jen zdá...

Přejezdy nejsou ve správě ČD, ale SŽDC. V článku se to píše. ;-D

0/0
31.8.2009 8:40

Hanyz01

Re: to se mi snad jen zdá...

SŽDC je rovněž státem založená "firma" s podobně zvláštním hospodařením, v jejímž vedení se posty obsazují rovněž na základě politické dohody, navíc osoby, které tam pracují, často přecházejí z ČD (nebo opačně). No přiznám se, že na základě tohoto jsem si původně myslel, jak kdyby tyhle "firmy" spolu měly něco společného...;-D

0/0
31.8.2009 8:58

chatab

To je spravny lek

na zlepseni nehodovosti na prejezdech, zrusime je ;-D

0/0
31.8.2009 2:50

holka od vedle

To je blbákov

Tak nejdřív se vyhodí kůpa peněz na vybudování těch přejezdů a pak je zase zruší, i když ta částka za údržbu musí být směšná v poměru k ceně, kolik stálo postavení těch přejezdů. Kocourkov hotovej to je a ještě se podivuji, že najednou nikomu nebude vadit, že ty přejezdy nebudou chráněnyRvRvRv

0/0
31.8.2009 0:49

Autobus s tykadlama

Re: To je blbákov

Většina těch přejezdů byla postavena za C.K. Monarchie.Tenkrát jezdila pára a po silnicích přinejlepším pár aerovek, ale spíš koně a sentinely....;-D

0/0
31.8.2009 7:21

Robert.M

No...

...moc jsem to nepochopil, četnost přejezdů snad souvisí se strukturou dopravní sítě, respektive křížení silnic a železnic...tak nějak jsem nepochopil, jak chtějí snížení přejezdů dosáhnout. Zrušit světelnou signalizaci? To nepřispívá bezpečnosti...stavba mimoúrovňových křížení - bezva, ale náklady nehorázné a hlavně víme, jak to u nás se stavbami chodí. Možná je to únavou, ale nějak jsem se nedočetl, jak se to má celé provést... Řekl bych, že údaj o četnosti přejezdů na kilometry v cizině, souvisí zase s jejich strukturou silnic a tím pádem je ten údaj bezpředmětný...

0/0
31.8.2009 0:14

badmani

Re: No...

Vzhledem k tomu, že je článek volně převyprávěná reportáž z televizních novin, která nebyla zrovna nejsrozumitelnější - nebylo přesně vysvětleno, co se s přejezdy bude dít - není článek zrovna srozumitelný...

Jak jsem to pochopil v TV, tak se jedná hlavně o přejezdy bez signalizace, kde je nízký provoz a jsou hodně blízko sebe - byl ukázán úsek, kde byly přejezdy po pár metrech za sebou na nějakých uličkách. Chápu to tak, že koleje zůstanou, ale zmizí část silnice přes koleje a značka přejezdu.

Padla ještě jedna informace, že bude možnost přejezd zachovat, ale že se na jeho údržbě budou podílet majitelé cesty, kteří budou chtít přejezd zachovat.

0/0
31.8.2009 1:07

GUHU

to je neskutečný sloh..

četl to autor po sobě? Hlavně to opakování stejných slov a celých spojení je na úrovni prvního stupně ZŠ..

0/0
30.8.2009 23:42

_-1-_

Z článku jsem nepochopil význam věty ....

"plánuje zrušit desítky přejezdů na regionálních tratích." .........

........... to na těch "křižovatkách" silnic s železnicemi budou zrušeny koleje, nebo ta asfaltovka?

0/0
30.8.2009 22:45

Biermann

Re: Z článku jsem nepochopil význam věty ....

Jo, toto jsem taky nepochopil. Ale predpokladam, ze jedine proveditelne zruseni je zruseni te asfaltovky s tim, ze auta budou muset jezdit dal. Precijen zruseni koleji by znamenalo, ze vlak uz neprojede.

0/0
30.8.2009 22:49

ygg

Re: Z článku jsem nepochopil význam věty ....

Koukám, že nás blbejch...na rozdíl od autora...je tu víc. Jediné, co by mi dávalo smysl je, že by místo přejezdu s nějakým tím světelným značením, dali jen ten sloup se značkou, a řidič si prostě bude muset dávat většího majzla a lépe se rozhlédnout, jestli nejede vlak. Těžko zruší silnice, to by se možná divili, kde se furt na těch kolejích berou různé předměty:-))), protože zejména místní by to nesli asi velmi nelibě.-)

0/0
30.8.2009 23:48

forhend

Opět další kocourkovské úspory na nepravých místech, ale aby

se šetřilo tam, kde nás to nejvíce bolí, tak o tom žádná...:-/

0/0
30.8.2009 21:29

Monte Walsh

Re: Opět další kocourkovské úspory na nepravých místech, ale aby

Spíš je kocourkovký tvůj názor.Jak to tak vypadá,tak v naší republice by všichni chtěli mít všecho,ale ať se o to stará někdo jiný.Já bych správu přejezdů převedl na silničáře,ať se o ně starají,když chtějí jezdit přes koleje. 

0/0
30.8.2009 23:05

nnyky

To je ale vyčůrané řešení.

A co zrušit rovnou ty reginální tratě? To by problém s přejezdy vyřešilo definitivně :-(

0/0
30.8.2009 21:06

nestačimsedivit

Re: To je ale vyčůrané řešení.

Vy jste telepat ?  :-)R^

0/0
30.8.2009 22:46

raz36

Zreseni lokalek

Tak, ted jeste zrusit jednokolejne neelektrifikovane lokalky a nahradit je podstatne levnejsimi a ekologictejsimi autobusy.

0/0
30.8.2009 20:56

barbudo

Re: Zreseni lokalek

... jo, a vozit uhlí autobusem ...

0/0
30.8.2009 21:06

nnyky

Re: Zreseni lokalek

Si dělej (_!_). Já už kamiony s uhlím na silnici potkal :-(

0/0
30.8.2009 21:07

raz36

Re: Zreseni lokalek

Ti k baraku vozi uhli vlak?

0/0
30.8.2009 21:11

barbudo

Re: Zreseni lokalek

... z dolů autobus ...

0/0
30.8.2009 21:22

nnyky

Re: Zreseni lokalek

Kterej barák by spotřeboval kamion uhlí za zimu? Na to stačí vejtřeska, případně nějakej ekvivalent ;-)

0/0
30.8.2009 21:30

109e

Re: Zreseni lokalek

Jak se pozná, že je autobus levnější?

0/0
30.8.2009 21:37

raz36

Re: Zreseni lokalek

Vypoctem nakladu.

0/0
30.8.2009 22:34

109e

Re: Zreseni lokalek

No právě. Ono to chce do těch nákladů dát poctivě vše. Ne tak, jak se to praktikuje u nás. Vlaky platí za dopravní cestu na 100% tratí. Regionální autobusy neplatí nic. O zastávky se stará železniční dopravce, na silnici často obce.....

0/0
30.8.2009 22:42

Z-S

Re: Zreseni lokalek

Jenze silnice jsou pro vsechny, koleje jenom vlak. Tak jak by se melo pocitat kolik ma za "dopravni cestu" platit prave ten autobus?

0/0
30.8.2009 23:02

109e

Re: Zreseni lokalek

Co je na tom složitého? Autobus opotřebuje silnici 10.000x více, než osobák. Spravedlivě osolit a jsme na jiných číslech.

0/0
30.8.2009 23:07

werr

Re: Zreseni lokalek

Hm, jenze tento nazor je krapet mimo misu Rv

Proc ma autobus vetsi kola, proc je ma na zadni naprave dvojite nebo proc ma rovnou 3 a vice naprav? Proto aby se spravne rozlozila hmotnost. Kdyz je silnice spravne udelana a jezdi po ni auta ktera maji spravny rozmer a tlak pneu tak jak to predepsal vyrobce ktery musel splnit urcite normy a tato vozidla nejsou pretizena roste opotrebeni s velikosti a hmotnosti jen malo. A i stav vozidla ma na to vliv.

On taky autobus nebo nakladak spali vice paliva ze ktereho je odvedena dan (ta je nasledne jeste zdanena DPH ;-€ ) takze si za silnice zaplati vice. Problem jsou pretizena vozidla nebo ve spatnem stavu a nekvalitni silnice at uz jsou velmi stare nebo nove ale odflaknute...

0/0
30.8.2009 23:22

109e

Re: Zreseni lokalek

Není to pravda. I při rozložení hmotnosti je opotřebení vozovek tak velká. Uvedl jsem spodní hranici, která se udává u náklaďáku. Jinak daň z paliva platí dráhy naprosto stejnou.

0/0
31.8.2009 6:05

vlado99

Re: Zreseni lokalek

A k tomu ještě poplatek za dopravní cestu od kilometru.

0/0
31.8.2009 7:22

werr

Re: Zreseni lokalek

Nene, opotrebeni je samozrejme vyssi ale ani poradne pretizeny nakladak nebude tu silnici nicit 10000x vice. Takovato cisla udavaji pouze ti co problem zvelicuji. Ale kdyz se bavime o lokalnich tratich tak tam casto vedou silnice ktere nejsou na vozidla nad 10tun (provozni hmotnost autobusu) stavene a tam je pak opotrebeni mnohem vetsi.

Dan plati u toho co pali naftu, tedy u vetsiny lokalek ale rychlikove spoje jsou povetsinou elektrifikovany. Na elektrinu jezdi i Skoda 109e podle ktere mate zrejme nick.

Ale jinak souhlasim, ze by bylo dobre velkou cast dopravy prevest na zeleznici ale podle vseho to vypada ze CD a CD Cargo na tom nemaji moc zajem.

0/0
1.9.2009 20:59





Najdete na iDNES.cz