- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
hlavne ta (nikterak nova) myslenka, ze clovek, ktery o necem rohoduje (napriklad voli) by mel mit aspon elementarni poneti o cem rohoduje. Vezmete si takovy sileny nesmysl jako je referendum - modla takzvanych demokratu
A nadeje, ze se treba aspon muj syn dozije zmeny ??? Mene nez mala
Myslím, že kdyby jsi byl tím co ty označuješ za inteligenta, tak by jsi nikdy termín inteligent nepoužil, a chápal by jsi, že to má sloužit k zamyšlnení, a novým nápadům. Kvůli tomu by dost možná nebylo na škodu zavést jistou formu zkoušek(něco na způsob OSP pro přijetí na vysoké škole), aby se zajistilo, že volitel ví a hlavně CHÁPE o čem rozhoduje.
listi jste si nezametli pred vlastnim prahem,
ty rady od jednoho z nejhloupejsich narodu v evrope jiste USA oceni
Pěkné zamyšlení, pod většinu těch věcí bych se podepsal. Bohužel, přinejmenším v nejbližších desetiletích, čirá utopie.
v důsledku proletarizace národa nám chybí téměř zcela střední třída. Tu u nás musí suplovat třída, vyrostlá v komunistických panelácích, typicky Prosek nebo Černý Most, vzdělávaná v komunistické VŠE nebo Vokovické Sorbonně. Kdysi tu střední třídu tvořili příslušníci svobodných povolání, obchodníci, inženýři a řemeslníci. Ty se totalitě podařilo téměř vyeliminovat. Protože nám však chybí právě tyto ekonomické ostrovy nezávislosti, vzniklé prací několika generací, jsou příslušníci těchto povolání dnes v pozici té první, zakladatelské generace, která teprve připravuje základy těm dalším. Proto nezbývá na více, než pouhé přežití a snahu o rozvoj svého současného skromného postavení. Na velkorysejší náhled současné prostředky nestačí. Máme před sebou ještě dlouhý vývoj, než dotáhneme na tu západoevropskou úroveň. Čas lze měřit generacemi, ne roky.
...ale veskrze realne utopicke. To, co pan autor popisuje, totiz neni model demokracie ale liberalniho idealismu, v Antice nazyvaneho "Stavovska lidova moc". Tento model trpel jednou nepeknou veci, totiz degeneraci vladnouci tridy. To melo nakonec za nasledek pad Recka a podlehnuti Rimu, ktere prislo s pokrocilym vladnutim Cisare a autoritativnim vladnutim pomoci prerozdelovani (Rozdeluj a panuj). Na dnesni dobu je aplikovatelne pouze vladnuti pomoci manipuace, Medialni demokracie. Sila a moc je drzena piliremi Tisku, Rozhlasu, Televize a taktez Internetem. Videli jste padat dvojcata v New Yorku? Ano? A bylo receno, ze za tim stoji teroristi. A tudiz je nutne vtrhnout do Afghanistanu, a zacit spehovat obcany, Patriot Act. Je nutne vtrhnout do Iraku. Kdo skutecne veri tomu, ze 100% zprav v mediich je pravda? Zeptam se jinak. Je-li mozne rikat pravdu v mediich jen z 99%, proc nelhat v mediich uplne o vsem? Medialni demokracie je hybnou silou teto planety. Kdo ovlada media, ma moc.
Kdyby to byla o těch médiích pravda, je Ed Turner Císařem USA. :o)))
, ale přesto mám několik výhrad: Stříká z něj idealismus, který zní až příliš nedosažitelně. Hovoří se v něm většinou obecně o masách, o lidech většinové společnosti, kteří jsou ( správně ) "zařazeni"...a přesto se mezi řádky po nich chce, aby velmi radikálně změnili svou podstatu, životní podmínky a přístup ke světu. To je na celé generace. Protože dílčí reformy, které výjdou zdola mají v reálu jen velmi malou šanci na uchycení. A nakonec jsou absurdizovány, zesměšněny a zneužity k opaku.
Např. reforma školství by stála místo nejméně polovinu tzv. učitelů atd. Celý ten aparát je tak zkostnatělý, že potřebuje jediné: Diktát osvícenců. Nejlépe politiků. Je to v demokracii také jediná legitimní forma, jak učinit něco v relativně krátké a dosažitelně efektivní době ..legálním.
Nenaboural tento skvělý článek mé dlouhodobé přesvědčení, že "Schody se musí nejprve zamést od střechy k podkroví".
Toto přesvědčení je sice hezké, ale na Česko v současné podobě neaplikovatelné. Navíc jako čerstvá obět školského systému, bych se přimluvil za to, aby minimálně polovina učitelů na většině typů škol o to místo přišla. Nechci, aby mé dítě bylo na ZŠ učeno člověkem, který má komunistický titul, NEVĚDOMKY šíří komunistickou ideologii.
Nesmíme zapomenout na to, že komunistická (socialistická) kulturní revoluce byla prováděná hodně systematicky a obsáhla cokoliv, od fresky na stěně nejzastrčenějšího paneláku přes čítanky, pohádky pro děti, obaly, designy produktů, knihy, filmy..... Navíc ono vzít lidi ze dna společnosti, a uměle je lepit na vrchol do vedoucích pozic (=diktát proletariátu) má jediné resumé. Ti lidé zase spadnou dolů akorát stáhnou s sebou více lidí.
Podporovat inteligenci a chytrost, kreativní a nové přístupy, dát příznivé podmínky (co není zakázáno je povoleno ... ) je to čím můžete společnost udělat lepší, ne tím že jí zatřesete a obrátíte naruby.
Ne od "Západu" nás odlišuje, ale od skupiny "mentálně svobodných" zemí - to jso ty, které v 20. století nezažily žádnou vlastní/domácí diktaturu. Jsou jimi: IRL, GBR, DEN, SWE, NOR, ISL, FIN, FRA, HOL, BEL, LUX, SUI.
Zbytek Evropy má "historicky daný mentální blok"
IRL, GBR, DEN, SWE, NOR, ISL, FIN, FRA, HOL, BEL, LUX, SUI.
Zbytek Evropy má "historicky daný mentální blok"
POR ESP ITA GER AUT SLO CRO BIH SRB MCD CGR ALB GRE BUL ROM HUN SVK CZE POL LTH LAT EST - si prožily větší či menší formu diktatury nebo totality (Salazar, Franco, Mussolini, Hitler, Tito, Milošević, komunisté). Stálo by za to porovnat efektivnost školství, vědy, veřejných služeb, míru korupce v těchto dvou "blocích".