Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak funguje klinika smrti? Zabijeme vás, až najdeme doktora

Reportér MF DNES Jakub Pokorný v uplynulých měsících zkoumal, jak funguje švýcarská klinika Dignitas. Jako jediná svého druhu v Evropě nabízí pacientům takzvanou asistovanou sebevraždu. Ve videoreportáži iDNES.tv jsme vyzkoušeli, jak byznys se smrtí funguje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HancickaP

a co ten majitel udelal spatne???

vzal si penize - holt ma firmu a zamestnance, kterym musi platit.

rekl, ze panu redaktorovi, ze mu zatim nemuze pomoct, ale ze se snazi zmenit zakon a taky ze nema lekare, ktery by mohl zhodnotit nekoho s dusevni chorobou.

poslat ucet na 50 tisic - no pokud se snazi zmenit zakon, lobbying holt stoji prachy. redaktor mel na vybranou to risknout, platit a cekat a nebo neplatit.

jediny co z toho plyne - panu redaktorovi by meli odebrat novinarskou licenci.

0/0
26.8.2009 20:39

499

To je humbuku kolem

asi stované sebevraždy. Alespoň, že téměř každý novinář ví všechno naprosto jistě!

0/0
26.8.2009 8:05

arche

Pane Pokorny nemate odvahu se pridat do diskuze?

Ja se divim, ze iDnes stale drzi tento clanek. Pane Pokorny nemate dost odvahy vstoupit do teto diskuze a celit kritice Vasich ctenaru? Po precteni vsech prispevku si myslim, ze je namiste, abyste svoji praci objasnil nebo obhajil. Nebo si myslite, ze Vasi ctenari Vam nestoji za to? Ze jsme jenom povl, ktery nicemu nerozumime, protoze nepracujeme pro iDnes nebo protoze nemame diplom z Karlovi Univesity?

0/0
25.8.2009 22:57

Lobos

Pripominka komunistickeho prekrucovani faktu

Jiz dlouho jsem necetl (a nevidel na CT "reporteri") vetsi slataninu prekroucenych faktu. Pripomina mi to doby komousu - fuj tajbl!!!

Nejdrive se homosexualne vypadajici reporter snazi vnutit nejkomu az do domu, kteremu tvrdi, ze je dusevne chory, az kdyz je odmitnut, tak jde delat rozhovor s mluvcim lekarske komory, kteremu tvrdi, ze chtel jako zdravy clovek, aby mu firma pomohla spachat sebevrazdu.....

Vyborna prace pane redaktore - fuj. Patrite do Blesku, tam po vas hrabnou vsema deseti - blijici smajlik

0/0
25.8.2009 15:12

Extra Šnek

nic moc

MF měla těch 50 000 zaplatit a pokud by se ten redaktor opravdu dostal až do situace těsně před vypitím "jedu", pak by to byla zajímavá reportáž. Těch 50 000 nebo i víc kdyby bylo ještě potřeba by se pak mnohonásobně vyplatilo.

0/0
25.8.2009 15:08

Dr.Onufrakova

3000 CHF je asi 2-mesacne Existenzminimum

Na sluzobnej ceste redaktori spali u znamych. Investigativna zurnalistika ako svina.

0/0
25.8.2009 16:48

Dominicano

velmi spatna reportaz...

jedna z nejhorsich reportazi co jsme kdy cetl... je ocividne, ze pan redaktor Pokorny si pekne nabehl, nenasel senzaci a ted se ji snazi umele vytvorit. Je to tak pruhledne az se divim, ze o tom vubec pise.... Hruza...

0/0
25.8.2009 14:00

Vanislav

Omlouvam se za sve tri posledni

prispevky, jsem pod jinym clankem :)

0/0
25.8.2009 13:37

Vanislav

Dite nedodrzelo prepravni podminky.

Co tu jeste resite??

0/0
25.8.2009 13:36

Vanislav

2turbofrank

muzes prosim napsat, co presne se ti nezda? Tve tupe nadavky bez jedine argumentu spise ukazuji, ze tu eutanazii by jsi potrebova ty. Jinak vzhled novinare je opravdu podstatny.

0/0
25.8.2009 13:34

Vanislav

Predstavte si situaci

ze provozujete treba tobogan. Vsude vyvesite cedule, ze se ma na toboganu jezdit tak a tak a od tolika  tolika let. Pak tam prijde tatinek s ditetem, ktere nedodrzi bezpecnostni varovani a stezuje si na vas, ze je to vase chyba.

0/0
25.8.2009 13:33

ritus

Dobrá reportáž

Když tak čtu příspěvky, tak si myslím, že to jsou pisatelé odchovaní akčními filmy anebo válkami v přímém přenosu. Chtěl bych poděkovat reportérovi za dobře odvedenou práci, kterou otevřel toto téma a vyprokoval tento chat a tím dal nahlédnout do nitra určitého vzorku lidí anebo stáda? Stádo, i když na chatu, neurčuje morálku. Jsem zvědav proběhne-li ve Švýcarsku referendum na toto téma. Ještě jednou díky.

0/0
25.8.2009 12:55

TurboFrank

To snad není pravda.

Co všechno tady ta novinářská svoloč namastí. Autor na té fotce vypadá, jako by eutanázii v nejbližší době potřeboval, tak možná zjišťoval informace. Spíše by ale potřeboval dobrého psychiatra.

0/0
25.8.2009 12:45

kamasutra.novakova

Organisovaní komunisti na diskuzích idnes

Tak tady je to drsný na diskuzích IDNES. Koukam schází se tu komunistická sebranka - ať už je oficielně z jakékoliv strany. Koukam místní levicově orientovaní přeispěvovatelé jsou z velké části velmi dobře organizovaní a možná někteří i placení. Jo, tlak RUska je znát. Je to tu jak za minulého režimu - kdy se komanči snažili využívat všechny kanály pro svoji propagandu co maj. No a současný levicový extrémisti pokračují jak na diskuzích idnes a jiných, v ČT atd, atd.   Soudruzi - chtělo by to trochu nabourat tu vaši organizovanost - nemyslíte ? Tak pac a pusu Vám posílá vaše milovaná kamasůůůtra :-).

0/0
25.8.2009 12:25

Ceca

Re: Organisovaní komunisti na diskuzích idnes

A co to ma spolecnyho s tim clankem? Nehul tolik... Nebo hul a nepis!

0/0
25.8.2009 12:32

JBetak

Autor

neumí číst a porozumět psanému a řečenému slovu, a následkem toho ani psát. Ta firma neřekla nic, co by bylo proti něčemu.

0/0
25.8.2009 12:11

Si0

Re: Autor

Ehm, je vidět, že dnešní čtenářstvo se už odnaučilo číst mezi řádky.

0/0
25.8.2009 12:19

JBetak

Re: Autor

Nerozumím.

0/0
25.8.2009 12:27

Si0

Re: Autor

Chápu.

0/0
25.8.2009 12:43

SecondWisdom

Re: Autor

;-D;-D;-D

0/0
25.8.2009 14:22

dton

Ach jo

Uz jsem si myslel ze me 'nejduveryhodnejsi zpravodajsky server' nicim neprekvapi ale mylil jsem se.Bohuzel.

Ponechme stranou eticke ci neeticke chovani Dignitasu a  potencialni rizika eutanazie.

Ac to zni morbidne, firma nabizi urcitou 'sluzbu',ktera je v zemi jeji pusobnosti legalni.

Zaroven si vsak stanovuje urcite podminky,zaplaceni one zalohy se mily pan 'novinar' jaksi vyhnul, o dalsim, pravdepodobne nejzasadnejsim, pozadavku -tj kompletni lekarske dokumentaci jiz taktne mlci .

Nevim,zda pan redaktor trpi tak silnymi depresemi ktere se snazil predstirat.Kazdopadne bych mu vsak preci jenom nejake to psychiatricke vysetreni doporucil.Urcite bude levnejsi a 'reportaz' z ustavu pro dusevne chore by se na tomto serveru urcite dobre cetla.. ;-) 

0/0
25.8.2009 12:11

nalimer

???

- preco "popravovali" ludi v takych priestoroch, ako to robili? ved viest "kliniku" v nejakom dome mimo mesta nemoze byt tak nakladne

- povazujete tuto webovu stranku za doverihodnu - http://www.dignitas.ch/index.php?option=com_content&task=view&id=117&Itemid=166 ? posladna aktualizacia pred polrokom.

- co robi dignitas s tazko postihnutymi pacientami, pride za nimi do nemocnice ci hospicu?

- myslienka asistovanej smrti je zvlastna. nechcete si zobrat zivot preto, ze sa bojite bolesti? (je vela sposobov, ako spravit samovrazdu aj bezbolestne, ak uz mam byt sproty, resp. aj bolest pri obeseni ci padu z budovy je prikratka...). alebo je problem v nabozenstve? (to, ze napadam druhych, aby ma zabili je to iste, ako vrazda). alebo moj pud sebazachovy hovori - ja sa nedokazem zabit sam, ale zabite ma niekto iny. (co jasne hovori o tom, ze by som aj zil, ale nemam kvoli zdravotnemu ci dusevnemu stavu riesenie).

0/0
25.8.2009 12:09

Si0

Re: ???

Ještě tam zkuste zahrnout sociální faktor: jsem osamocený a nemám pro koho žít (což je obžaloba okolní společnosti) a také faktor teleologický: nemám proč žít (to mi přijde proti lidské přirozenosti, člověk si umí najít smysl své existence, pokud opravdu chce; někdy by k tomu stačila pomoc druhého, takže jsme zase u předchozího bodu).

0/0
25.8.2009 12:23

CortaCircuito

Re: ???

- nepopravují, vypít si to musíš většinou sám

- co je na ní špatného ? a co je špatného na tom, že se neaktualizuje ? Pokud neměním nabídku, sídlo nebo telefony tak co bys chtěl abych měnil na stránce? Ano dala by se udělat lépe ... ale jinak takový webový průměr.

- nepřijde, nikdy - vždy musí pacienti (minimálně nakonec) k nim

- člověk, který skutečně chce odejít - se v určitou chvíli přestane bát bolesti při sebevraždě (třeba proto, že má své bolesti dostatek), stejně tak v určité fázi i náboženství přestane hrát roli. Tak proč mu prostě nedat šanci ? Navíc udělat to tak, aby netraumatizoval příbuzné (takový pověšený příbuzný na klice v koupelně, nebo s říznutýma žilama ve vaně, je opravdu zážitek pro ostatní, když tam přijdou ... kor po pár dnech). Kdo jsi abys ho nutil tady dále trpět (nehledě na to, že mu naopak "léčením" nebo spíše "udržováním" to trápení prodlužuješ - nedovolíš mu nejen se zabít, ale ani zemřít přirozenou cestou?

0/0
25.8.2009 12:34

nalimer

Re: ???

ten strvty bod bol o nezmyselnosti existencie podobnych "institucii".

ak niekto chce umriet, zabije sa aj sam. a nemusi minut ani halier.

firmy ako tato maju pramalo spolocne s tym, co hlasaju. v prvom rade su to peniaze.

0/0
25.8.2009 13:14

ritus

Re: ???

Souhlas. Polské přísloví je, když se v tom nevyznáš, jde vždy o peníze. České: Peníze jsou až na prvním místě.

0/0
25.8.2009 13:24

CortaCircuito

Re: ???

Peníze jsou všude na prvním místě. Takže je klidně můžeš zanedbat - a považovat za hodnotu "na prvním místě" cokoliv co je skutečně až na místě druhém.

0/0
25.8.2009 13:26

CortaCircuito

Re: ???

Nemusí utratit nic to máš pravdu ... ale třeba já bych si docela připlatil (a to celkem i hodně peněz) za to, že to proběhne pod dohledem, spolehlivě, bezbolestně a bez starostí pro moje děti a příbuzné. Pokud to ty nechceš - tak to nekupuj a neplať a pověs se doma na klice, ale nezakazuj mi si zaplatit a využít služeb, které mi usnadní a zcivilizují dobrovolný odchod.

.

A že to nechtějí dělat zadarmo? Zadarmo nikdo nepracuje - nebudete věřit, ale provoz takového zařízení něco stojí. Nechci, aby mi to někdo platil, zaplatím si to sám. A chápu, že chtějí něco předem - protože i to je něco stojí. Mimochodem - jasně tam napasli, že nějakou část ti vrátí pokud se rozhodneš to neudělat ... a divíš se, že chtějí zaplatit svoji administrativu a případné lékařské služby?

0/0
25.8.2009 13:25

Ceca

Neni to dobry clanek

Znazi se udelat z komara velblouda, slo vlastne jen o to, jestli dostane zpet penize nebo ne. Skandal by byl, kdyby ho chteli usmrtit jen kvuli psychickym problemum. A to se nestalo.

A pokud by s tou firmou Dignitas skutecne nebylo neco v poradku, poukazuje to jen na to, ze je treba tento problem resit a ne pred nim strkat hlavu do pisku.

myslim, ze i nemocny clovek ma pravo na zachovani aspon minimalni dustojnosti.

0/0
25.8.2009 12:06

Marex

Kdyby to autor myslel vazne, tak asi moc zdravy neni

--->>>>  To už by se prý dalo o eutanazii uvažovat i v případě zdravých lidí, jako mě.

0/0
25.8.2009 11:57

dannny

A co jako může reportér na iDNES dělat?

O Toskánsku psát nesmí, o útoku na Topolánka, když se prolátlo, že si to zaplatil někdo z jeho volebního týmu taky ne... něco publikovat musí, tak se holt vezme nedovařený článek. Co na tom, že je hotový teprve úvod, hlavní je, že to má aspoň poutavý název. A snad se zatím někdo aspoň hromadně vybourá nebo se najde nějaký sólo kapr na Paroubka a zase bude dobře;-D

0/0
25.8.2009 11:53

magician007

Ten

 hu,hu koktejl to musí bejt síla.;-D;-D;-D

0/0
25.8.2009 11:47

SecondWisdom

Re: Ten

Drink je ok, zabije tě kocovina. ;-D;-D

0/0
25.8.2009 14:32

o.kostal

jemine tak tohle je "clanek"

balast nad balast - zbavte toho pisalka prava psat. Rv

0/0
25.8.2009 11:38

Vanislav

Pane radoby pisalku

az priste budete chtit neco psat, tak to dotahnete do konce. Zaplatte jim tech padesat koliku a nechte si neco pichnout. Nechapu, jak clovek jako vy se muze zivit novinarinou. To nema idnes 50.000 aby se clanek dotahl do konce????

0/0
25.8.2009 11:36

daadyy

Re: Pane radoby pisalku

To nechte si něco píchnout je fakt hustý ;-D Holt málo "akční" pisálek..

0/0
25.8.2009 11:52

Dana Bočková

Eutanázie? Děkuji, ne.

S eutanázií nesouhlasím, blíže jsem to rozvedla zde po osobní zkušenosti http://bockova.blog.idnes.cz/c/96190/Eutanazie-Dekuji-ne.html

0/0
25.8.2009 11:35

kiliannedory

Re: Eutanázie? Děkuji, ne.

ty máš s etuhanazií osobní zkušenost ? a píšeš nám "odtamtud" ?

0/0
25.8.2009 11:37

o.kostal

Re: Eutanázie? Děkuji, ne.

tak tohle je gol ;-D

1) vase "osobni zkusenost"

2) i kdyz se treba vam neco nepodari, tak to neznamena, ze to neni reseni pro nekoho jineho.

3) Nasi lekari a asi nejen nasi jsou komercni dobytci, kteri nechaji cloveka v mukach nez aby ho vylecili, kdyz se jim to financne nevyplati.

0/0
25.8.2009 11:40

Dana Bočková

Re: Eutanázie? Děkuji, ne.

No, doufala jsem, že to vyplyne z článku s čím, ale vyjádřila jsem se asi příliš ve zkratce a zavádějícně, ale tak pokud vás to aspoň pobavilo, je mi ctí. :-) Pochopitelně ne s eutanázií, ale osobně především s tlumením bolesti, pro kterou se lidé hlavně k myšlence eutanázie uchylují.

0/0
25.8.2009 11:50

SecondWisdom

Re: Eutanázie? Děkuji, ne.

Vycházíte ale z klasické domněnky, že všichni lidé jsou jako Vy. Je rozdíl mezi tím mít naději a nemít naději. Lidé bez naděje (šance) na změnu rezignují a racionalizují si svojí eutanázii, ale ve skutečnosti zemřít nechtějí. Akorát není jiné východisko jak uniknout bolesti. Pokud vyčerpají všechny síly jak této fatalistické myšlence vzdorovat pak se teprve opravdu rozhodnou eutanázii provést. Chci tím říct, že ta možnost (eutanázie) sama o sobě poskytuje určité záchrané poslední dno, od kterého se ještě lze naposledy odrazit. Ti co propadnou i tímto sítem, těm již není pomoci a i myšlenka naděje v nich zhasla. Těm bych v zájmu zachování jejich důstojnosti eutanázii provedla (tedy provedli by jí oni sami, jak je zvykem).

0/0
25.8.2009 14:41

molok

Ježííš

už změnili nadpis, tento víc táhne chápu, jen obsah článku zůstal stejný, když chci vědět, jak funguje business se smrtí, stačilo zavolat do kteréhokoliv pohřebnictví ... Jinak autor článku možná netuše naznačil, že takto funguje skoro plně placené zdravotnictví a ne jenom euthanazie, doktor prostě převezme peníze za službu (kontrolu zdrav. stavu) a není důvod proč by je měl vracet, protože ji provedl, výsledek této služby se nedá předem určit. Další služba v pořadí a to zabití, zde už jdou peníze vrátit v případě, že nebude uskutečněna. Obchod se zdravím jako běžnou komoditou může být a je svým způsobem amorální na druhou stranu zdravotnictví jako plně veřejná služba poskystuje porostor pro korupci, nešteření a zadlužování systému. Jde o to najít ideální kompromis

0/0
25.8.2009 11:35

CortaCircuito

Senzace za každou cenu

"Novináři" už opravdu neví co by: 1) Skandál oni mě nechtějí zabít, protože jsem jen na hlavu, ale chtějí peníze.

2) Skandál oni mi poslali složenku, ale pak mi řekli ať ji neplatím.

3) Skandál já jim nezaplatil, ale kdybych jim zaplatil, tak by mě určitě zabili.

4) Skandál - byl sem u něj doma a on mě poslal do patřičných míst. (Tohle udělat mě a místo do kanceláře přijít domů, tak vážně budu uvažovat, že ho zastřelím sám hned a zdarma).

Tak se mi jeví, že i kdyby byli maximálně korektní ve všem (a ani z popisu "pana novináře" nevyplývá, že by byli nějak nekorektní) tak je to stejně špatně. (Jo a skandál 5) - sestra mluví otevřeně o smrti ... to se určitě nedalo čekat u zařízení ve kterém "novinář" CHCE umřít.)

0/0
25.8.2009 11:34

kongolese

50000 Kč

je tak přehnaná částka pro "nejdůvěryhodnější" mediální společnost světové úrovně? To nechápu...CNN i BBC musí modrat závistí nad takovou tschechische reportáží...;-D

0/0
25.8.2009 11:29

detto

Domnívám se, že i zdravý ?

člověk by měl rozhodovat o svém životě. Ústav národního zdraví byl zrušen a je vidět jak naše zdravotnictví pečuje o ty, kteří nemají zrovna moc peněz. Oni sedí doma a trpí. Kdo je mladý a zdravý jistě ne přílíš věří starým a nemocným. Já sám '(68) sem si dal určitou částku na stranu a jestli to půjde, tak to udělám.Viděl jsem umírat několik lidí na rakovinu v posledním stadiu. Je to děs. Člověk leží v ekstrementech a hrozných bolestech. a nikdo mu nepomůže, každy chodí kolem obloukem a sestry mnohdy držkujou. Když už jste nás okradli o co jste mohli, když nemáte na yší důchody, protože zlodějnamocných vše vzala, nechte nás alespoň důstojně chcípnout za peníze, které jsme uškudlili jak to šlo. Udělejte slušný zákon o euthanazhii a netraptenás. Vy na ty drahé injekce mít budete, surovci

0/0
25.8.2009 11:24

poppycock

Polovičatá práce

To je zas polovičatá práce tak tipická pro české noviny. To nemáte padesát tisíc, abyste takového sólokapra dotáhli do konce. Tento článek nic neobjasňuje. Klidně to mohou být jen obyčejní podvodníci, kteří tahají z lidí peníze.

0/0
25.8.2009 11:17

petrucciani

Jak funguje klinika smrti? Zabijeme vás, až najdeme doktora

Kdyz byli dva Cesi schopni absolvovat cestu za eutanazii az do Svycarska, tak na tom zase tak spatne nebyli.

0/0
25.8.2009 11:17

oId fashioned Vince III..

tato kvazi-"reportáž" je téměř tak kvalitní a sofistikovaná,

jak "reportáž" o heliportu Kellnera v trenkách;-D;-D

0/0
25.8.2009 11:17

poppycock

Re: tato kvazi-"reportáž" je téměř tak kvalitní a sofistikovaná,

asi tak R^

0/0
25.8.2009 11:18

provarenec

Ta reportáž byla trapná

Reportér vypadal jak:-P student a ne jako manažer. Ubohý

0/0
25.8.2009 11:15





Najdete na iDNES.cz