Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Maďarský prezident není u nás 21. srpna vítaný, vzkazují Slováci

Ve vztazích mezi Slovenskem a Maďarskem to opět zajiskřilo. Maďarský prezident se chystá v den výročí okupace ČSSR do Komárna. Slovákům se to nelíbí a politici vzkazují: Sólyom není v Komárně vítaný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sudit

Jak u blbejch na zahrádce...

:-/ Přece jen mi přijde, že maďarský prezident, když je v takto vysoké funkci, by měl být trochu diplomaticky uvažující a mohl by vědět, že v tento den se cesta na Slovensko opravdu nehodí. Pokud to dělá jako provokaci (pochybuji, že by si onu skutečnost neuvědomoval) nemá ve funkci prezidenta co dělat.

0/0
21.8.2009 11:30

punk

Re: Jak u blbejch na zahrádce...

R^R^V[>-]

0/0
22.8.2009 11:17

dwadster

socha

Nech si odhaluju sochy toho Dzingischana tam v Budapesti.

0/0
20.8.2009 21:46

viveka77

To už bude zítra, že ano?

Tak ať se oslava vydaří a projde bez násilností. Vždyť ten Štefan je pro Maďary něco jako pro nás Svatý Václav.

A jestli Komárňanci toho Sólyoma pozvali, tak tam asi vítaný bude.

0/0
20.8.2009 14:04

punk

Re: To už bude zítra, že ano?

Komárno je na Slovensku, nie v Maďarsku ...

A čo na to primátor Komárna (Pravda 19.08.09) : Je ťažké povedať nie maďarskému prezidentovi ...

Primátor je maďarskej národnosti a spoluzakladateľ novej maďarskej strany na Slovensku ...

0/0
20.8.2009 16:35

Pilat

Re: To už bude zítra, že ano?

kdyz zacnete na slovensku vsichni zase mluvit madarsky, bude problem vyresen ;-D

0/0
21.8.2009 4:24

Magistr1981

Mi to přijde jak v době bronzové

kdy se tlupy mlátily po hlavách o území, kde je více mamutů k ulovení. Hledá se nějaký odvěký princip proč to patří tomu či onomu. Spor o jazyk je jenom záminka, vnější projev hluboko ukryté zloby a přesvědčení, že já a můj národ jsme prim a kdo tomu odporuje, toho zlikvidujeme. Máme EU, Schengen, hrancie existují jen na politické mapě, reálně ne. Stačí lidská domluva, snaha chovat se slušně, když mi někdo nerozumí a ne dělat schválnoti. Není to nějaké soše krále, o kterém už ani nikdo pomalu neví, ale situaci tady a teď, jestli dovolíme, aby nějaké starodávné bolístky vedly k násilí. Tak jako Kosovo, kde se primitivové oháněji nějakou trapnou bitvou ve 13. století a lákají na to neuvažující stádo hlupáků.

0/0
20.8.2009 12:50

daddy1

Re: Mi to přijde jak v době bronzové

Ale skus porozumiet Madarom, stale snivaju o tom ze si pripoja okolite "provincie". My Slovaci sa len branime, nic od nich nechceme, len nech nas nechaju na pokoji.

0/0
20.8.2009 12:59

Magistr1981

Re: Mi to přijde jak v době bronzové

To je smutné. Je to věc pro maďarskou politickou reprezentaci, aby cíleně usilovala o omezení jakéhokoliv vlivu takto smýšlejících lidí.

0/0
20.8.2009 13:03

tester

Re: Mi to přijde jak v době bronzové

problem je v tom, ze prave madarska politicka reprezentacia su takto uvazujuci ludia :(

0/0
21.8.2009 0:31

Kwazzy

Re: Mi to přijde jak v době bronzové

Ale zase na druhou stranu jak by se Ti libilo mit napisy vesnic vsude jinde. Na Moravev moravstine, u polskych hranic v neco jako polstine a podobne?! Madari jsou jako troubove a furt se serou do Slovenska. Skur*eni hunove, ani tady nemaji co delat! :-/

0/0
20.8.2009 15:07

Pan Navratil

Re: Mi to přijde jak v době bronzové

No já nevím, oni tam, kde na Slovensku žijí, žili už v době, kdy žádné slovensko nebylo. Pak v roce 1918 přišli nějací chlapi a řekli "Tady bude Slovensko." No a od tý doby jsou nasraní. Já se jim moc nedivím.

0/0
20.8.2009 15:46

punk

Re: Mi to přijde jak v době bronzové

Podľa Teba to asi platí aj na Sudety, tak čo máš proti tým Nemcom, krvahošigutntág ? Pak v roce 1945 přišli nějací chlapi a řekli "Tady bude Česko." No a od tý doby jsou nasraní. Já se jim moc nedivím.

0/0
20.8.2009 16:39

Pan Navratil

Re: Mi to přijde jak v době bronzové

Omyl, to bylo v roce 1918.

0/0
21.8.2009 11:19

markoff77

nepotrebujem, aby ma zastupovali madarskí politici

mám madarskú národnosť, mojím materinským jazykom bola maďarčina, až kým som od mojich 3. rokov nezačal chodiť do slovenskej školky, dovtedy som nevedel ani ceka po slovensky a vôbec mi to nerobilo problém naučiť sa po slovensky. V škôlke som sa s kamarátmi rozprával po slovensky a doma zas s rodičmi po maďarsky, dokonca so svojím starším bratom sme sa medzi sebou začali baviť tiež po slovensky, pretože ak sme boli vonku s ostatnými chalanmi a rozprávali sa po slovensky, tak nám bolo prirodzenejšie aj medzi sebou hovoriť po slovensky ale ked sme sa prihovorili k rodičom... tak po madarsky, trochu ich to najprv hnevalo ale zvykli si, aspoň sa od nás čosi tosi nové priučili. Na základnú aj strednú školu som chodil tiež slovenskú, aj keď spočiatku s malým prízvukom a slová čo som nevedel nahrádzal madarskými, ale časom to už ani nebolo počuť. .... pokračovanie

0/0
20.8.2009 12:28

markoff77

Re: nepotrebujem, aby ma zastupovali madarskí politici

pokračovanie .... Dodnes to nelutujem, že nás dali rodičia do slovenských škôl, skôr naopak, lebo v hlave "myslím", "uvažujem", "počítam" po slovensky, žijem na Slovensku, pracujem na Slovensku, a mám rád Slovensko ako svoju rodnú vlasť kde som sa narodil, kde mám svoju rodinu a kamátov. A to že mám madarskú národnosť, a hovorím tiež po maďarsky, to je len moja výhoda, môžem si pozrieť film v madarčine,prečítať knihu, ísť do madarska a dohovoriť sa tam bez problémov ... nikdy som nemal kvôli tomu pocit nejakej menejcennosti, byť utláčaným alebo okradnutým o niečo...alebo aby tu niekto vehementne obhajoval moje práva.

s podravom

üdvözlettel

Marián

0/0
20.8.2009 12:29

punk

Re: nepotrebujem, aby ma zastupovali madarskí politici

Marián, mám viacej takých priateľov ako si Ty, s niektorými som študoval. Opakovali, že najlepšie čo urobili bolo, že ich rodičia dali na Slovensku na slovenské školy. Že okrem toho vedia maďarsky je prirodzené a voči tomu nikto nič nemá, aj keď sa to snaži momentálna maďarská propaganda nahovoriť celému svetu ! Jazykový zákon nie je proti Maďarom, ale chce zabezpečiť, aby sa na Slovensku občan na úrade dohovoril a rozumel slovensky.

Preto je povolená aj čeština lebo je to zrozumiteľný jazyk. Riaditeľ TA-3 je Čech, hovorí česky v televízii stále, tak ako desiatky hercov a podnikateľov a nikomu na Slovensku to samozrejme nevadí !

0/0
20.8.2009 12:49

daddy1

Re: nepotrebujem, aby ma zastupovali madarskí politici

Ja zas poznam pani(Madarku) ktora dala deti do slovenskej skoly(planovala im buducnost), svokrovci jej urobili zo zivota peklo, ze zradila Madarstvo(taky maju vyraz) nakoniec to skoncilo rozvodom, stvali proti nej deti, mala ta utrpenie. Nakoniec sa prestahovala do Bratislavy, a dnes ma noveho partnera, a obidve deti jej studuju na vysokej.

0/0
20.8.2009 12:56

mildapr

Re: nepotrebujem, aby ma zastupovali madarskí politici

Pitomci se najdou všude :-/

0/0
20.8.2009 14:47

Rataslaw

Re: nepotrebujem, aby ma zastupovali madarskí politici

R^R^R^ Rozumny pristup. Aj u nas na firme je viacero slovenskych madarov z juhu. Ak aj nevedia po slovensky uplne spisovne a robia chyby v sklonovani atd, nevadi, bez problemov si rozumieme a spolupracujeme. Ziadne problemy, toboz nie konflikty. Kto chce ten sa dohovori a dorozumie a kolko jazykov vies, tolko krat si clovekom - vraj ;-) Ale kto chce zostat izolovany na juznom slovensku a nikdy sa odtial nepohnut, nikto mu nebrani...

0/0
20.8.2009 14:10

Tryskomys Muf

Az nekdo

Az nekdo krali Stefanovi urizne jedne noci hlavu, bude asi ohen na strese.;-D

0/0
20.8.2009 12:19

ciemniak czeski

Re: Az nekdo

To sa nestane, Slováci sú katolíci a sv. Štefan uhorský je aj náš svätý. Podobne ako sv. Alžbeta uhorská (narodila sa v dnešnej Bratislave), po ktorej je na Slovensku pomenovaná i univerzita.

0/0
20.8.2009 16:09

TrueRobos

Tady vidíte

že nápad odsunout menšinu z pohraničí do rajchu nebyl špatný nápad. Slováci litují, že to neudělali taky. Bohužel si teď vozíme jiné menšiny :-(

0/0
20.8.2009 11:36

punk

Re: Tady vidíte

Súhlasím, zo strany ČSR hneď v 1945 boli aj také návrhy, bohužiaľ zástupca Červenej armády v Košiciach nesúhlasil. Neprešlo to ani na rokovaniach víťazných mocností. Škoda.

0/0
20.8.2009 11:49

jar46

..

Trochu mi ten vyrok pripomina reakce KLDR na cokoli..i kdyz jeho navsteva prezidenta Madarska je radoby netaktni..

0/0
20.8.2009 10:51

punk

maďarčina

Ono to na juhu Slovenska je tak stále. A niekde sa po slovensky ani nedohovoríš, len maďarsky. A vyhlásenia v miestnom rozhlase, tabule a plagáty len v maďarčine.

Ešte aby sa nemecké nápisy a reč v tomto rozsahu zaviedli aj v Čechách ... To bude do popuku !  K.rvahošigutntág !

0/0
20.8.2009 10:33

Oerteplur

Re: maďarčina

nevím proč. Němčina je jedním z úředních jazyků v EU a na obchodní úrovni i ve větších firmách na úrovni managementu se zcela běžně používá.

0/0
20.8.2009 11:09

wicked_

Re: maďarčina

Uz zase tie mysticke obchody, kde predavacka nevie po slovensky? Kde zas mas vyhlasenia len v madarcine?

Zboznujem kysucanov, zilincanov a bystricanov, ako domrte ovladaju situaciu na juznom Slovensku.

0/0
20.8.2009 11:17

punk

Re: maďarčina

Maďarčina na rozdiel od nemčiny nie je ...

0/0
20.8.2009 11:20

daddy1

Re: maďarčina

Wicked, ja byvam dolu a tieto situacie zazivam denne.

0/0
20.8.2009 11:30

punk

Re: maďarčina

Naposledy v obchode včera v Senci!  Tešík .  Vyriešil to až nejaký zástupca. Takže by som to nezľahčoval. Bude to čím ďalej tým horšie. Takto budú presadzovať maďarčinu ako úradný jazyk na Slovensku. Majú materské, základné, stredné školy aj univerzitu v maďarčine. Učia sa z maďarských kníh. Slovenčinu majú len ako cudzí jazyk. Dejepis maďarský ... Ich predstavitelia v Maďarsku hovoria, že Maďarsko je všade tam, kde žijú Maďari, že je prezident 15 miliónov Maďarom, aj keď ich je len 10 mil. Na námestiach robia prísahy uniformované militantné gardy za potlesku vlády. Fašistický Jebbik je v EP, jeho predstaviteľ sa tam pretŕča v uniforme ...

Kdepak soudruzi v EP udělali chybu ?

Prečítaj si Karel Čapek Válka s mloky ... Podobnosť určite čiste náhodná ...

0/0
20.8.2009 12:01

wicked_

Re: maďarčina

Ano, v oblastiach kde je mrte Madarov maju madarske skoly. Slovencinu nemaju "len" ako cudzi jazyk, je v daleko vacsom rozsahu ako akykolvek iny jazyk, ucia sa v ramci neho aj literaturu atd. podobne ako sa ju ucia Slovaci.

Pokial ide o madarskych politikov, ktori sa rozdrapuju ze kde vsade su prezidenti atd, tak v tom sme zjavne zajedno - a bol by si prekvapeny, ale plno Madarov zijucich na SVK taketo vyhlasenia rozculuju, prave preto ze vyslovene kalia vodu v normalnych dennych medziludskych vztahoch medzi Slovakmi a Madarmi.

Ad Jobbik, militantne gardy atd - nie, nie su podporovani vladou, naopak, vlada, i ked tiez rada hra nacionalistickou kartou, sa ich boji a na demosky posiela policiu velmi podobnym sposobom ako u nas na Pospolitost. Faktom samozrejme je, ze vyhlasenia tamojsich nackov a inych Jobbikov su desive a explicitne isli proti okolitym statom (nie, Slovensko nie je jedinym susedom HU), az kym si nackovia nenasli novy terc, podobne ako u nas - Romov.

0/0
20.8.2009 12:12

punk

Re: maďarčina

Na prísahe militantného a revizionistického zoskupenia maďarských gárd, ktoré jeho kritici prirovnávajú k fašistickým hnutiam v štyridsiatych rokoch minulého storočia a v uniformách ako čašníci z Vrchní prchni sa zúčastnila cirkev a  biskup, ktorý ich a ich zástavu posvätil, za účasti exministra obrany Antallovej vlády Lajosa Füra a poslankyne opozičného FIDESZ Maďarského občianskeho zväzu (FIDESZ) Márie Wittnerovej . Založenie združenia Maďarská garda oznámil začiatkom augusta Gábor Vona, predseda strany Jobbik. Jebbik sa dostal a už má zástupcov v EP !

FIDESZ pravdepodobne vyhrá v Maďarsku voľby. Tak si chystajú bojuvky ...

Organizácia maďarských židov Mazsihisz vyhlásila, že uniforma Maďarskej gardy zavádzajúco pripomína uniformy fašistických hnutí zo štyridsiatych rokov minulého storočia. O zakročenie proti organizácii požiadal aj Svetový židovský kongres a Európsky židovský kongres.

0/0
20.8.2009 12:40

Huffnaggelův duch

Re: maďarčina

R^

0/0
20.8.2009 12:37

zontrand

Re: maďarčina

neviem prečo klameš, aj veľa čechov chodí na južné slovensko, bolo by dobré aj ich sa opýtať, odpoveď by znela žiadne problémy, tak láskavo nezavádzaj;-O

0/0
20.8.2009 13:33

punk

Re: maďarčina

A čo Ty máš čo hovoriť za Čechov ? Čo klamem ? To je krivé obvinenie !

Na odlahčenie trochu zábavy :

http://www.youtube.com/watch?v=kF6yZW0uGUc

0/0
20.8.2009 16:45

ivusisko10

Jednoznačne

použiť zásahové , špeciálné jednotky a s ,,kanadou,, na tvári ležiacemu HU prezidentovi nasadiť putá , zákaz na 10 rokov a vybavené . SK polícia v poslednej dobe ukázala , že žiadne výtržnosti tolerovať nebude a tak nech to aj ostane !!!!:-P

0/0
20.8.2009 10:24

vozova.hradba

nechapu?

Copak Slovensko neni v EU a Schengenu? Copak Madarsko neni v EU a Schengenu? Dokud tam prezdient nebude krast slepice, tak je snad vsechno OK.

Nacionaliste vsech zemi, polibte si (Y).

0/0
20.8.2009 10:23

ivusisko10

Re: nechapu?

EU? Shengen ? My sme pár dní pred vojnou , vážení !!!!!!

0/0
20.8.2009 10:26

stovik

Re: nechapu?

R^;-DR^

0/0
20.8.2009 10:41

punk

Re: nechapu?

Pokiaľ by ale nemecký prezident za podpory starostu Liberce prišiel "súkromne" odhaliť sochu trebárs K.Henleina, a ešte k tomu 21. listopadu, to by sa Ti už asi nezamlouvalo, alebo áno ? I keď sú v Šengene.

0/0
20.8.2009 10:50

lbc59

Re: nechapu?

jestli se nepletu,tak jde odhalit sochu Štefana I,uherského krále..

0/0
20.8.2009 11:39

punk

Re: nechapu?

Áno, toho, pohanského Vajka. Štefanovou matkou poľská kňažná Adelaida.

Žena (ženil sa ako 10 ročný) bavorská princezná a dcéra bavorského vojvodu

Z veľkomoravských rodov pochádzajúce kniežatá Poznaň a Hunt mu pomohli poraziť Kopáňa opierajúceho sa o pohanských staromaďarských nášelníkov. Štefan sa ukryl v Nitrianskom kniežatstve. Tábor mal v Bíni na Hrone, ktorý potom daroval Huntovi. Porazeného Kopáňa dal rozštvrtiť a zavesiť na mestské brány.

Používanie staromaďarčiny odmietal, snažil sa o viacnárodný štát. Patrí aj Slovensku, ako bývalej časti Uhorska !

Všetko by bolo fajn, len spôsob a pozadie ako to chce osláviť maďarský prezident nie je !

0/0
20.8.2009 12:23

mildapr

Nacionalismus

směrem na východ a na jih stoupá:  Maďarsko > Slovensko > Česko.

A k tomu 21. srpnu.  Teda fakt by mě nenapadlo, podivovat se nad návštěvou třeba polského prezidenta v tomto termínu. Spřátelení Maďaři asi taky neobsazovali Slovensko (tehdy ještě Československo) o vlastní vůli, ne? Ale kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.:-/

0/0
20.8.2009 10:17

BedlamW

Re: Nacionalismus

Rumuni odmitli nas obsadit......ale souhlas, ze obe strany si tento pproblem uzivaji a nechavaji se zviditelnit.....

0/0
20.8.2009 10:20

ivusisko10

Re: Nacionalismus

Omyl , asi neviete , že maďarský prezident tam príde odhaliť sochu uhorského kráľa po tom čo Komárňanskí radní odmietli sochu Cyrila a Metoda ako ,,nevhodnú,, a potom čo maďarsko jednostranne asi 5x po sebe zrušilo návtevu SK prestaviteľov a označilo ju ako nevhodnú . !!!!!!

0/0
20.8.2009 10:21

Pribinacek

Re: Nacionalismus

A kdo tam tu sochu povolil, financoval a postavil? To se mělo zastavit hned na začátku.

0/0
20.8.2009 10:31

mildapr

Re: Nacionalismus

Jaký omyl?  Toto se píše ve Vašich novinách - konkrétně pravda.sk:  Piatková Sólyomova návšteva Komárna, o ktorej ako prvá informovala Pravda, podľa ministra zahraničných vecí nie je vhodná, pretože sa odohrá v deň výročia vpádu varšavských vojsk do bývalého Československa.

Nic proti tomu, že se Slovensku ta návštěva nelíbí - já to beru a asi k tomu máte další důvody. Ale ten oficiálně uváděný důvod mě připadá legrační. :-)

0/0
20.8.2009 10:34

punk

Re: Nacionalismus

Nielen to; Je to "súkromná" návšteva prezidenta susedného štátu na akciu, na ktorú nepozvali okrem predstaviteľov dvoch maďarských politických strán, nikoho z predstaviteľov Slovenska !  V deň, kedy maďarské vojská vtrhli s tankami na Slovensko ( nemecké pred vpádom do Čiech vtedy odhovorili Rusi ), je to oslava maďarského štátneho sviatku na Slovensku v meste, kde starosta maďarskej národnosti už roky nepovolil postavenie sochy Cyrila a Metoda na námestí a teraz tam bez problému odhaľuje sochu kráľa Štefana ...

Provokácia a demonštrácia piatej kolóny. Analógiu si pozri v Československu - Sudety 1938.

0/0
20.8.2009 11:04

zontrand

Re: Nacionalismus

a boli to len maďarské vojská? ak dobre viem to ten vpád sa uskutočnil do ČSSR spolu s ostatnými vojskami soc.štátov tak prečo poukazuješ len na maďarov, inak komárno vždy bolo maďarské mesto, po vojne sa tam nasťohovali slováci, keď maďarov odtiaľ vysťahovali do čiech to ti určite neučili v škole bohužiaľ len poukazuješ na iných ale aj do zrkadla sa treba pozrieť:-P

0/0
20.8.2009 13:50





Najdete na iDNES.cz