Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová tramvaj pro Prahu má první šrámy po nehodě s autobusem

Tramvaj ForCity 15T ještě ani nezačala po Praze vozit běžné cestující a už havarovala. V pátek odpoledne se v Nuselské ulici srazila s autobusem linky číslo 193. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, tramvaj má poničený zadní nárazník a autobus levý bok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

adviser

Nečeský název

Jaké divení? Držitelé čelákovského MBA zaškrcení v kravatách a v kšandách Hugo Boss (pokud není zrovna pátek, to by bylo v teplácích) svolají meeting. Na něm vyvolají brainstorming a po usilovném přemýšlení (za povolování kravat, kšand, štelování aircondition a ždímání watercooleru vypotí Out Of The Box Thinking a neštěstí je na světě.

Co očekávat od firmy, která neměla při 150letém výročí den otevřených dveří, ale ŠKODA Day.

0/0
18.8.2009 7:54

papazian

Také nechápu, proč se tramvají dává nečeský název?

To jsme takoví blbci, že si mezi sebou musíme říkat for city? Nelze použít městská? A co když bude jezdit meziměsto? Třeba z Liberce do Jablonce nad Nisou?

0/0
17.8.2009 0:35

český venkovan

....BUM...

0/0
16.8.2009 17:05

BedlamW

hmm

zase ti prasaci!! Rv

0/0
15.8.2009 16:39

nic-moc

...

...mno a tak začala stávka dopraváků...;-).......držímR^

0/0
15.8.2009 14:40

kejklíř

Kdyby ta tramvaj pro pražáiky

měla označení Městská 15 T, připadali by si pražáci jako vesničtí blbci. Ale když je označená ForCity 15 t. hned se cítí lépe - jako světoměsto.:-P

0/0
15.8.2009 13:22

unbreakable debater

Re: Kdyby ta tramvaj pro pražáiky

Ta tramvaj není jen pro český trh. Oni by si asi třeba v Portlandu, kde škodovácké tramvaje jezdí, připadali jako blbci, pokud by jejich tramvaje měly české přezdívky. ;-D

0/0
15.8.2009 13:26

emkon

Re: Kdyby ta tramvaj pro pražáiky

Spíše by se hodilo označení ŠM15T :-)

0/0
15.8.2009 13:40

SuSE

Re: Kdyby ta tramvaj pro pražáiky

njn, nejsme takovy vidlaciR^

Zato davat jim separatne jmena jako u bobiku: http://www.skoda.cz/holding/novinky/ctyri-nove-brnenske-tramvaje-skoda-13t-obdrzely-divci-jmena-aid2629.html (hele, prijela salina jarda a za ni jede eliska);-D;-D;-D;-D;-D

0/0
15.8.2009 15:57

Yaroukh

Re: Kdyby ta tramvaj pro pražáiky

komplex? Bojuj s tím, můráku. ;-D

0/0
15.8.2009 17:47

cejkis

Víš o tom, že máš komplex ?

?

0/0
16.8.2009 0:04

TAPKIN

Re: Kdyby ta tramvaj pro pražáiky

Pražounskej vidlákov

0/0
19.8.2009 8:39

Peťulák2

14T vs. 03T Anitra

Jinak kdyby si někdo dal tu práci a projel se už Anitrou (celé Brno), tak by pochopil, že ten kravál, špatné rozmístění trubek na držení či prudké cukání je asi výsadou škodováckých tramvají. Neb v nich je to jen lehce horší než v Porsche. Tipla bych si, že nejsou tak těžké.

0/0
15.8.2009 12:59

SuSE

Re: 14T vs. 03T Anitra

projel Nitrou Brno?8-o

0/0
15.8.2009 13:03

BedlamW

Re: 14T vs. 03T Anitra

Musis prvne zajet do Nitry se projet a potom hura k Bobikum!!

0/0
15.8.2009 16:36

SuSE

Re: 14T vs. 03T Anitra

Tomu rozumim, ale zabere to celkem dost casu. A nemam ject z Nitry do Brna eletrikou? To by bylo tak na den, dva...

0/0
15.8.2009 17:19

Jsem humanista, volím DS!

Patrik Kotas

je to dost podobné vozům metra M1, ten design je fakt polovina 90. let.....o tramvajích Porsche ani nemluvit, to že opotřebovávají díky podvozkům a hmotnosti koleje je jedna věc. Vadí mi malá kapacita, není  tam dost místa, zadní úzké dveře, přední dveře chybí, řidič má prostoru naprosto nesmyslně, divím se, že mu tam ještě nedali vanu....Design ujde, asi lepší než tohle

0/0
15.8.2009 12:25

všd

Re: Patrik Kotas

V Praze je nedostatek řidičů, tak si vymohli zaslepení předních dveří, a pro vedení DP to bylo schůdnější, než zvýšení platů, na které prostě nejsou peníze.

Co se týče málo místa ve vysokopodlažní části, vedení DP si vymohlo pouze jeden schod, tak se to, co není v podlaze, dalo za sedadla, a proto tam je tak málo místa.

Ani jedno tedy není vinou plzeňské Škodovky. Jinak teď přes prázdniny to ještě jde, horší je to přes zimu, to je v tramvajích vážně těsno.

0/0
15.8.2009 12:36

TigerM

Re: Patrik Kotas

Jak je tedy mozne, ze RT6-S mela jen jeden schod, a sedadla naproti sobe, podvozky byly od fyrmy Duewag... tam to v podlaze byt mohlo? Ano, DP si vymohl tuto podminku, ale Skoda postavila tram na podvozcich sve koncepce, kterou uz meli zabehlou z anitry...

0/0
16.8.2009 16:43

Radek0075

Re: Patrik Kotas

A jak si tak volič DS představuje desing roku 2010?

0/0
15.8.2009 12:36

jakub7

Re: Patrik Kotas

Poradne bily a misto madel obusky... A kdyzkoliv se tramvaj usmudla, tak okamzite poslat do Asie

0/0
15.8.2009 12:48

SuSE

Re: Patrik Kotas

Ze by volic DS rad nakupoval v poradnych Billach heute? zdravime iHeuteR^

0/0
15.8.2009 15:47

SuSE

Re: Patrik Kotas

jj, souhlasim. Ta kajuta ricice u Porsche je skutecne luxusni. Tohle kdyby doprali i cestujicim, kapacita by byla tak 5, mozna 6 osob;-) Mno alespon nekdo cestuje na urovni 21. stol. 1. tridou. My, radovy cestujici jsme notne okopavani prochazejicimi ulickou, ale to nevadi:-/

0/0
15.8.2009 12:54

Radek0075

Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

Měli jsme tady metro na úrovni 30tých let, tramvaj o deset let mladší, o elektronice, stavebních materiálech, textilu a pod. ani nemluvim. Dneska každej patnáctiletej trouba, kterej si dokáže maximálně vytvořit profil na facebooku jednim šmahem pohaní absolutně všechno. Od mobilních telefonů, počítačů, až po dopravní prostředky.

0/0
15.8.2009 12:11

kunta_kinte

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

Co se tyce metra, tak stare sovetske vozy byly uz dosti moralne a technicky zastarale,to nema cenu popirat, ale zase v nich byl prostor.

Ale 14T si jako moderni tramvaj nepredstavuju, novy design OK, me se sice nelibi ale to je vec vkusu. Ale za vnitrni prostor bych nekho z DP nechal jezdit tou narvanou tramvaji kazdej den. Navic bydlim pobliz tramvajove trati a spolehlive poznam ze jede 14T nebot ten hluk je o dost vyssi nez u 30 let starejch T3.

Pevne tedy doufam ze 15T na tom bude lepe.

0/0
15.8.2009 12:45

SuSE

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

Jenomze odpovedni z dpp maji vsichni sluzebni auta, takze je ve vozech hromadne dopravy zaboha nepotkas. A kdyz rozhoduji z klarova o necem, v cem nikdy nesedeli, jak to ma asi vypadat, ze?!

0/0
15.8.2009 12:58

unbreakable debater

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

Tak si jdi poslechnout 14T na nějakou moderní trať, jako je třeba na Harfě nebo na Barrandově. Na takových tratích je podstatně tišší, než starší vozy. R^

0/0
15.8.2009 13:29

SuSE

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

to se celkem spatne porovnava, kdyz na barrandov ty starsi vozy apriori nesmeji a nikdy ani nejely...

0/0
15.8.2009 13:38

tx999

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

ja mam pocit, ze tam parkrat byly. Bylo to v dobe, kdyz trat jeste nebyla otevrena a jenom se testovalo, co bude nejvhodnejsi.

0/0
15.8.2009 13:54

SuSE

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

slysel jsem, ze tam maji stare t3jky stopku, nebot by neubrzdily bez prehrati (resp. selhani) brzd ten kopec dolu. nahoru by to asi vyjely, problem s vykonem (jako ikarusy 126/128) nemaji.

0/0
15.8.2009 13:58

tx999

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

Ja narazel na to, ze tady nebyly. Nicmene z techto duvodu (nebezpeci prehrivani), na ni nejezdi v beznem provozu.

0/0
15.8.2009 14:40

SuSE

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

okay, ovsem pak si je tezko nekdo poslechne, jak radis vyse...

0/0
15.8.2009 14:47

tx999

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

ja to neradil:)

Ale 14T si na Barrandove poslechnout muzes:)

Problem je, ze v centru je mnohem vic nerovnosti (vyhybky) a tam jsou 14T hlucnejsi.

0/0
15.8.2009 14:50

SuSE

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

ajo, sorry. kazdopadne na novejsi trati (lepe odizolovana pryzem, bez schodu, vykotlanych vyhybek...) samozrejme bude jezdit tisejc kterakoli eletrika. treba ta hranata (t6a5 nebo jak se jmenuje) dela vetsi ramus nez o 20 let starsi t3. ta puvodni t3 dle myho je tissi i oproti 14t, ale zmereny v db to nemam.

0/0
15.8.2009 15:05

unbreakable debater

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

Tak tak. http://t.smejkal.sweb.cz/tramvaj_na_barrandove/32-1_11_03.JPG

0/0
15.8.2009 14:03

SuSE

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

hehe o techdle rec pochopitelne nesla, ty tam dokonce jezdi ze vsech typu nejcasteji. bavime se o puvodnich t3, ktere vyjma trati na barrandov brazdi vesele cely zbytek prahy.

0/0
15.8.2009 14:36

Radek0075

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

Trať na Barrandov byla otevřena 29.listopadu 2003, první tramvaj Škoda 14T vyjela v Praze 14.12.2005   http://www.trolejbusyvpraze.net/tram_trate.htm    

//www.spvd.cz/p=cz/praha/mestskadoprava/barrandov.html&m=cz/praha/mestskadoprava/menu_mestskadoprava.html

http://www.financninoviny.cz/zpravy/kontroly-troleji-zmeni-trasy-prazskych-tramvaji/374155&id_seznam=1117

0/0
15.8.2009 17:10

SuSE

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

a? sorry, nejak nerozumim, co to ma za spojitost8-o

0/0
15.8.2009 17:21

Radek0075

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

Jen to, že ta trať byla uvedena do provozu dva roky před tim než první Škoda 14T (Porsche) začala kroužit po Praze. Takže pochopitelně starší tramvaje na té trati jezdit musely.

0/0
15.8.2009 17:25

SuSE

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

Aha, tak si to precti cele od zacatku;-) Hovorime tu o puvodni t3 (pro kterou je Barrandov tabu). Po ni bylo dodnes releasnuto dalsich 4,5 typu, ktere doposud jezdi a ty smely a smeji nadale i na Barrandov. V socasne chvili tam jezdi ona hranata (t4a5 nebo tak nejak) + zrekonstruovana t3 po faceliftu (nevim jake ma kodove oznaceni) a porsche.(t14).

0/0
15.8.2009 18:25

Peťulák2

Re: Jak čtu tu diskusi, tak nestačim žasnout.

A je to jinou tramvají nebo jinak postavenou tratí, která e všelijak odhlučněná a odtlumená, aby nebyly tak znát otřesy?

0/0
15.8.2009 14:05

JÚLINEK.ŠÍŠAL

souzi a soušky čížci,

vidím, že není nad to vyzkoušet si ji přímo ve vašem provozu   ;-D

0/0
15.8.2009 11:50

Radek0075

Re: souzi a soušky čížci,

Neměl bys tam něco lepšího? Už seš trapnej.

0/0
15.8.2009 11:56

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: souzi a soušky čížci,

tobě se líbí víc "otlouct" místo "vyzkoušet"?

0/0
15.8.2009 12:04

sirkeci

Design o 15 let zpátky

Ať si tuto "nádheru" odvezou na šrotiště, to, nic proti Patriku Kotasovi, ale jeho design je zpátečnický a nemá nic společného se současnými trendy. Tato tramvaj spadá (co se designu týká) někam do první poloviny 90. let, oproti Porsche je to taková šedivá, nezajímavá myš :-/

0/0
15.8.2009 11:00

Xi Xao

Re: Design o 15 let zpátky

No vidíš a  já bych řekl, že je to právě naopak. Krom toho Porsche tramvaje jsou nejneoblíbenější tramvaje, kdo tím je ví proč.

0/0
15.8.2009 11:11

joensfredriksson

Re: Design o 15 let zpátky

já tim jezdim a nevim proč, mě se líbí

0/0
15.8.2009 11:11

Xi Xao

Re: Design o 15 let zpátky

Design je názor vkusu, hrozné je provedení od rozestavení sedadel až po hluk co vydává viz dole. Ještě bych doplnol, že je zhovadilost udělat poslední dveře jednokřídlové. To vystupování a nastupování je pak doopravdy chuťovka.

0/0
15.8.2009 11:21

joensfredriksson

Re: Design o 15 let zpátky

to máš 200kg, že jima neprojdeš? musíš naštorc, nebo prostředkem...

0/0
15.8.2009 11:36

akro

Re: Design o 15 let zpátky

Nic proti Patriku Kotasovi. Tedy nic kromě nechuti vůči jeho designu a názorům. Měl jsem možnost číst jeho elaborát na téma odpor vůči plošným reklamám na trolejbusech 14Tr. Měl jsem pocit, že čtu stať obyvatele jistého opevněného zdravotnického zařízení na severu Prahy.

0/0
15.8.2009 11:38





Najdete na iDNES.cz