Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stávka řidičů pražské MHD je na spadnutí, hledá se viník

Stávka řidičů pražské městské hromadné dopravy je blíž, než kdy za poslední léta byla. Může za to přetahování o peníze mezi Dopravním podnikem a magistrátem. Manažeři i odboráři z neuspokojivého stavu viní magistrát, primátor Pavel Bém zase kritizuje vedení Dopravního podniku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mira dusin

Pro toho dementa co tvrdí že busák je neodborná práce:

Podmínky:SŠ vzdělání,2 roky praxe na vozidlech nad 7,5 tuny,200 hodin odborného školení,EEG,psychologické a neurologické vyšetření,profesní průkaz a minimálně 16 hodin školení ročně,jednou za 3 roky přezkoušení,ještě myslíš že je neodborná ty "odborníku"Rv?

0/0
14.8.2009 21:41

JÚLINEK.ŠÍŠAL

souzi a soušky čížci,

náš-ly? ... a-nép to-sud nyc-nášly?  ... a to jsem se tak těšil, že někoho ze svých řad vyberou ... poslyšte, nejsou to náhodou ti samí? ....;-)

0/0
14.8.2009 15:58

JÚLINEK.ŠÍŠAL

souzi a soušky čížci,

já si ovšem pražskou mhd nemohu vynachválit ... vehikl nechávám střežený kdesi na kraji práglu , neb se mi nechce trávit čas kdesi po vehiklama přecpaných ulicích ... a spěju rychle a pohotově rourou rovnou za svým cílem ....:-)

0/0
14.8.2009 14:16

Z-S

Re: souzi a soušky čížci,

Strezeny? A na to si prisel jak?

0/0
14.8.2009 14:47

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: souzi a soušky čížci,

mno ... doposud vždycky jsem ho našel tam, kde jsem ho zanechal ... a představ si, že ani tachometr nebyl pošoupnut, ani benzinu neubylo ....;-)

0/0
14.8.2009 14:54

Dimitar Toškov

Re: souzi a soušky čížci,

Občané holt nedokáží (d)ocenit přepychový vůz Škoda 120 GLS de Luxe.;-D

0/0
14.8.2009 14:59

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: souzi a soušky čížci,

...kdepak ... pro ně  je určen příští model trabanta ...;-D

0/0
14.8.2009 15:19

filc

ehm

Tohle se preci dalo ocekavat. Martin Dvořák ve vedeni DP v Praze byla ta nejhorsi mozna volba. Tenhle "televizni odbornik" tam nikdy nemel sedet.

http://www.ceskatelevize.cz/chat/chat.php?id=710

Zhruba rok stary rozhovor. ;-D

0/0
14.8.2009 14:00

Sagita

Re: ehm

telenovelní ředitel Dvořák dostal úkol pořádně DP vytunelovat, ale jak se přestal dělit, byl na vyhazov....

0/0
14.8.2009 15:15

pokrokovesmyslejici

Pražané

jsou pravicově smýšlející lidé a ti cestují po Praze výhradně automobilem, kvůli těm pár sockám v mhd nemá smysl vydržovat nějaký dopravní podnik;-D;-D;-D

0/0
14.8.2009 13:59

topič elektrárenský

Re: Pražané

Problém je v tom, že těch vašich "pár socek" dokáže celodenně přeplnit všechny tři trasy metra a většinu tramvají a autobusů. Zkuste se někdy služebnictvem nechat donést od auta na nástupiště metra B v ranní špičce, budete překvapen, kolik socek tam uvidíte.

0/0
14.8.2009 14:05

unbreakable debater

Re: Pražané

Pražané jsou pravicově smýšlející, tudíž inteligentní. A proto pražské metro denně přepraví na 1,4 milionu cestujících. R^ Ti, co do centra jezdí jsou různá venkovská náplava s S na značce. Rv

0/0
14.8.2009 14:33

mpscz

Re: Pražané

Právě, že pravicově smýšlející, tedy inteligentní lidé cestují po Praze MHD. Je to totiž daleko rychlejší (a šetrnější jak k přírodě tak k obyvatelům města) než autem. To, že na DP parazitují odboráři je jiná věc.

0/0
14.8.2009 18:15

mira dusin

Re: Pražané

Odboráře neplatí firma,ale zaměstnanci sami ty chytrej!

0/0
14.8.2009 21:12

Grimkin

Plat řidiče MHD v Praze?

Zdar, jen tak by mě zajímalo, pokud mi to někdo může napsat, kolik si v Praze vydělá řidič MHD čistého měsíčně? Tramvaják, autobusák, nebo metrák? Děkuji.

0/0
14.8.2009 13:02

astrix

Re: Plat řidiče MHD v Praze?

Proč?

0/0
14.8.2009 13:06

Dimitar Toškov

Re: Plat řidiče MHD v Praze?

U metráka to náhodou vím. Bez přesčasů tak tu osmadvacítku na ruku měsíčně.:-)

0/0
14.8.2009 13:06

chatab

Re: Plat řidiče MHD v Praze?

na inzeratech v tramvaji jsem zahlidl castku hrubeho okolo 26 tis mesicne vcetne vsech priplatku...

0/0
14.8.2009 13:06

unbreakable debater

Re: Plat řidiče MHD v Praze?

Řidič autobusu 27tis hrubého, řidič tramvaje 26,5tis. hrubého.

0/0
14.8.2009 13:59

raz36

Re: Plat řidiče MHD v Praze?

To si delate legraci? Za neodbornou praci bez nutnosti vzdelani (ridicak neni vzdelani)? To je tedy hodne preplacene.Rv

0/0
14.8.2009 16:00

tx999

Re: Plat řidiče MHD v Praze?

Je potreba zaplatit tolik, aby sehnali dostatek schopnych lidi. On to taky nechce delat kazdy.

0/0
14.8.2009 21:32

Tomaseq

Re: Plat řidiče MHD v Praze?

To je blbost, tolik si určitě nevydělají...Rv

0/0
14.8.2009 19:56

tx999

Re: Plat řidiče MHD v Praze?

ale jo vydelaji - mate v tom praci o vikendech a v noci a nejspis i nejaky prescasy.

A pro ty, co se podivujou, ze to je vysoka mzda - takovi ridici nakladaku si prijdou na vic. Navic za min by nejspis nesehnali dostatecnej pocet ridicu, takze by byl problem zajistit obsluznost.

0/0
14.8.2009 21:30

cromagnon

Pražané

Pražané jsou z velké části voliči pravicové strany.

:-/

Proto odmítají státní příspěvek a budou hradit plné jízdné (250,- Kč za jednu jízdu).

;-D;-D;-D

0/0
14.8.2009 12:47

Z-S

Re: Pražané

Ale jiste .. hned jak budou patricne snizeny dane :)

0/0
14.8.2009 13:41

hrabe Zeppelin II.

Re: Pražané

jizdne nedotuje stat ale mesto, troubo, takze ti to muze byt sumak

0/0
14.8.2009 14:01

cromagnon

Re: Pražané

Město z PŘEROZDĚLENÝCH státních peněz.

:-)

Ty troubo.

:-)

0/0
14.8.2009 14:22

raz36

Re: Pražané

To by me zajimalo, jak je tedy mozne, ze jiz dnes vychazi levneji cestovat po Praze autem? Pri 250Kc za jizdu nidko MHD jezdit nebude.

0/0
14.8.2009 16:02

Dimitar Toškov

Ze života

„Tělo si během pár měsíců zvykne a pak už nějakou extrémní zátěž nepociťuje,“ říká dvaašedesátiletý řidič Antonín Krahulec. Za volant karosy usedá od roku 1980. Jako většina řidičů je rozvedený. Když doma usíná, před očima mu běží ucpané ulice a konflikty s pasažéry. Navzdory všemu výše uvedenému představuje šoférování na trhu práce jeden z hitů sezony: Dopravní podnik hlavního města Prahy přijímá od začátku roku měsíčně čtyřicet nových řidičů autobusů a tramvají. Dřívější nezájem a nedostatek řidičů je pryč, podnik dnes už zaplnil všechna místa tramvajáků a shání jen řidiče autobusů. „Vysněné zaměstnání? To těžko. Podniky přestávají vyrábět a míň přepravují, takže u nás končí chlapi z tiráků,“ tvrdí Krahulec. Firma láká na velmi slušné průměrné platy: autobusákům nabízí 27 451 korun, tramvajákům jen o něco méně. „Lakujou. Takový plat jsme brali loni. Pak nám s velkou slávou přidali sedm korun na hodinu a sebrali přesčasy. Výsledek? Minus tři tisíce!“ stěžuje si Krahulec.

0/0
14.8.2009 12:25

astrix

Re: Ze života

No a něco z vlastní tykve? Nebo nějaký vlastní komentář k citovanému?

0/0
14.8.2009 13:05

Dimitar Toškov

Re: Ze života

Od toho jsi tady přece ty. ;-D

0/0
14.8.2009 13:10

Petr1234

Re: Ze života

takže guma za volantem bere 27 tisíc měsíčně a to mu jako nestačí?

0/0
14.8.2009 13:09

Doc. Chocholoušek

Už aby šel Bém do ... .

To je největší škůdce Prahy od roku 1989!!!;-ORv

0/0
14.8.2009 12:04

Ahasver

Re: Už aby šel Bém do ... .

Nojo, ze začátku to tak nevypadalo, ale fakt je to tak Rv

Ještě horší než on sám jsou ti jeho kamarádíčkové usazení v Radě a v městských institucích, jen tiše doufám že půjdou s ním a nevrátí se [blicí smajlík]

0/0
14.8.2009 12:38

Dimitar Toškov

Re: Už aby šel Bém do ... .

Oproti různým Kořánům, Koukalům a Bürgermeisterům je Bém světec v bílém rouchu a se svatozáří. Na to, v jakém prostředí a mezi jakými lidmi se pohybuje, si Bém smáčí zobáček velmi uvážlivě. To samozřejmě nic nemění na tom, že při uplatnění všech zákonů by se měl Bém dávno přestěhovat na Prahu 4, do objektu nedaleko stejnojmenné stanice metra.;-D

0/0
14.8.2009 12:52

rockhopper01

Re: Už aby šel Bém do ... .

Proč by měl jí na polikliniku Budějovická?;-D

0/0
14.8.2009 13:28

chatab

Re: Už aby šel Bém do ... .

co by delal na Vysehrade? 8-o

0/0
14.8.2009 13:51

Dimitar Toškov

Re: Už aby šel Bém do ... .

Všechno špatně. NC Chodov.:-)

0/0
14.8.2009 13:58

chatab

Re: Už aby šel Bém do ... .

neni nahodou Punkrac pouze vazebni? :-P

0/0
14.8.2009 14:18

Dimitar Toškov

Re: Už aby šel Bém do ... .

390 občanů tam bručí dlouhodobě.:-)

0/0
14.8.2009 14:54

chatab

Re: Už aby šel Bém do ... .

aha, to jsem netusil....

0/0
14.8.2009 15:39

gorythc

Kdo to idnese?

DP se hada s magistratem a potrestani maji byt pouze cestujici, kteri za sluzby DP plati.

0/0
14.8.2009 11:47

chatab

Re: Kdo to idnese?

nj, ale asi jen 1/5 ceny :-P

0/0
14.8.2009 12:25

5alfa

Re: Kdo to idnese?

26*5 = 130, cesta do práce a zpět denně za 260 a tedy za týden 1300. Takže měsíčně 5-6 tisíc??

Já jsem vždy myslel, že pokud dělá něco firma a odbornik, tak to vyjde alespoň o něco levněji, než rozvoz všech Pražanu, když se použije rikša. A to jsme ješte mohli ušetřit spoustu peněz, za které jsme zadarmo posílali cizince zpět, do jejíich pravlasti.

0/0
14.8.2009 13:31

gorythc

Re: Kdo to idnese?

To je pravda. Zbyle 4/5 zaplati pasazer na danich.

0/0
14.8.2009 13:35

chatab

Re: Kdo to idnese?

stejne tak, jako clovek jedouci autem, kterej socku nepouzije :-/

0/0
14.8.2009 13:51

Dimitar Toškov

Re: Kdo to idnese?

Ta cena je důkladně spočítaná, aby radnice dosáhla optimálního poměru počtu cestujících v MHD a využívání aut. Alespoň to tvrdil radní s několika tituly Radovan Šteiner. Pokud by byla cena jízdného o pár korun vyšší, auta by Prahu ucpala, děl onen (super)vzdělaný muž.:-)

0/0
14.8.2009 14:01

chatab

Re: Kdo to idnese?

;-DR^ Radovan a jeho nekolik titulu

0/0
14.8.2009 14:20

Dimitar Toškov

Nespěchejte do Evropy!

V Messině žije podle posledních údajů na ploše 211 čtverečních kilometrů 245 tisíc obyvatel. Je to třinácté největší město v Itálii a už přes čtrnáct dní „funguje“ - či lépe řečeno existuje - bez veřejné hromadné dopravy. Řidiči městských dopravních podniků Azienda Trasporti di Messina (ATM) vyhlásili stávku, protože od konce srpna nepobírají plat. Šéf ATM Claudio Conte potvrdil: „Nemáme ani cent a jsme tak zadluženi, že nám nikdo nic nepůjčí.“...Na papíře disponují dopravní podniky 168 autobusy. Jenže jejich průměrný věk činí jedenáct let a několika desítkám z nich je dokonce dvacet - na italský provoz to jsou nevyléčitelní starouškové. A tak jich v průměru během poslední doby vyjíždělo do ulic jen 47. Tramvají je asi tucet, použitelných je méně než polovina, protože nedostatek peněz nutil provádět opravy „kanibalizací“ druhých vozidel.;-D

0/0
14.8.2009 11:36

Dimitar Toškov

Re: Nespěchejte do Evropy!

V Messině sice chybějí autobusy a tramvaje, zato tam mají dost šoférů. Podle posledních údajů jich je 340, k nimž je třeba připočíst dalších sedmdesát, kterým lékaři dali úřední potvrzení, že ze zdravotních důvodů nemohou řídit: mají ischias, nesnášejí hluk provozu anebo smog. Městské dopravní podniky celkem zaměstnávají skoro sedm set lidí. Vedení ATM se pokusilo věc řešit tím, že z části šoférů udělalo kontrolory. Vedení ale zjistilo, že dvěma „kontrolorům“ se nepodařilo za rok chytit ani jednoho černého pasažéra, a mělo v úmyslu propustit i dalších sedm, protože si ověřilo, že místo práce pro ATM chodili na procházku. Nepodařilo se: proti se postavily odbory, kterých je v tomto požehnaném podniku deset.;-D

0/0
14.8.2009 11:38





Najdete na iDNES.cz