Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Máte rakovinu prsu, sdělí lékař pacientce diagnózu během dvou minut

Každou hodinu se nejméně jedna žena v Česku dozví, že má rakovinu prsu. Jde o to, jak se to dozví. Podle čerstvého výzkumu agentury STEM/MARK je to především rychle. Celých 15 procent žen se svěřilo, že lékař na ně měl v klíčovém okamžiku, kdy se jim zcela změnil život, méně než pět minut času. Jen 30 procentům se lékař věnoval déle než 15 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pimpil

no a co se divite

kdyz lekar dostane u bezneho vysetreni pojistovnou zaplaceno maximalne 10 minut, u kompletniho vstupniho vysetreni jen hodinu (spravne udelane trva nejmene 2.5 hodiny) ? zatimco kazdy pologramotny novinar ma dvojnasobny plat ?

a nejvic me dojala tahle veta: "Není divu, že více než třetina pacientek přiznala, že vůbec nezná typ svého nádoru ani stadium nemoci. Což je pro úspěšnou léčbu zásadní informace."

K cemu je pacientce grading a staging, kdyz se sama lecit nebude ? To je sice pro uspesnou lecbu zasadni, ale pro toho, kdo tu lecbu provadi, vy PAKA novinarska !

0/0
11.8.2009 18:26

blondie76

Re: no a co se divite

Nejen to. Pracuju ve screeningovém mamografickém centru - slušné chování personálu k pacientkám je samozřejmostí, není tomu ale vždycky i naopak. Navíc když při telefonické objednávce sdělujeme pacientkám, že na kompletní vyšetření (mamografie, případné sono, palpační vyšetření a sepsání nálezu) je třeba rezervovat si nejméně hodinu, pak ve třech za čtyř případů člověk uslyší: "Hodinu???! To myslíte vážně?" Po případné biopsii trvá více než týden, než je vzorek vyhodnocen v laboratoři, protože imunohistochemická vyšetření potřebují čas, takže žádný lékař neřekne pacientce diagnózu za dvě minuty, páč by tím zcela jistě riskoval žalobu a to si každý rozmyslí. Diagnóza se sděluje, až je hotová laboratoř, dřív řekne lékař pacience pouze to, že má v prsu podezřelé ložisko - nic jiného jí ani říct nemůže, dokud nemá potvrzeno, o jaký nález se jedná

0/0
11.8.2009 18:54

Hucul

Co takhle dat...

... pani vsechno v pisemne forme, aby si to doma v klidu procetla, vyhledala si potrebne informace a nejak to ustala? Misto toho se to na ni vychrli a ona v soku prijde domu a bude vedet tak desetinu informaci, ktere ji nekdo rekl. Lekar preci muze mit ke kazdemu typu rakoviny brozurku, jednu brozurku o lecebnych metodach, ktere se v dane situaci nabizeji, o jejich ucincich na pacienta, o pravdepodobnosti uspechu... Nechapu, proc by mel lekar travit drahocenny cas prednaskou, kterou bude dokolecka opakovat sokovanym a neprilis pozornym posluchackam. Na druhe setkani uz by mu prisla pacientka sectela, alespon zakladne informovana, a mohla by mu klast relevantni otazky.

0/0
11.8.2009 13:47

antigogo

Re: Co takhle dat...

Brožurky jsou, Liga proti rakovině apod. Bohužel, i tak musíte vysvětlovat vysvětlovat a vysvětlovat. A na to opravdu ,při zvyšujícím se záchytu karcinomu prsu, není na specializovaném pracovišti potřebný čas - myslím tím ambulance prvních kontaktů.

0/0
11.8.2009 14:14

dasa0302

Re: Co takhle dat...

Jenže ono v té první chvíli ani tak nejde o informovanost, jako o ten šok.

Kdyby pacientky dostala jen brožuru, tak bude mít pocit, že jí akorát vrazili papír a nikdo jí nic neřekl.

Potřebné je obojí, mluvit i podat informace s sebou. A hlavně od první chvíle musí mít pocit, že to není tragédie.

0/0
12.8.2009 8:11

škopková

to viděli

v Dr. Houseovi, ne ? ;-D

0/0
11.8.2009 13:10

antigogo

Re: to viděli

Ono je to jedno, chodit okolo horké kaše, vysvětlovat a výsledek je ten, že při vyřčení slovo rakovina, je pacientka zase v šoku a omdlí.

0/0
11.8.2009 13:14

škopková

Re: to viděli

bohužel...

0/0
11.8.2009 13:18

antigogo

Hovadina

zase napsaná stylem iDnes. Zcela zavádějící. Několik poznatků - až bude mít lékař čas na jednoho pacienta hodinu a bude kvalitně placen (tím myslím špičkové pracoviště), tak mu dá i kávu a přednášku o veškerých typech nádorů prsu , protože z prvních vyšetření nezná ani typ nádoru. - výsledek- pacienta se složí. Takže mnohdy lékař sám neví, jak se bude onemocnění vyvíjet a to většinou - musí dodělat mnoho vyšetření. Kromě toho jsou špičková zařízení zavalena tolika lidmi, že na pacientku opravdu je čas mnohdy 15 minut , a to přidám. Plat těchto lidí je poloviční jako u soukromníků, kteří mnohdy tyto nádory kurýrují dlouhou dobu, a pak honem s pacientkou pryč. Problematika je velmi závažná jak z hlediska lékaře , tak i pacienta a hlavně ministerstva, které lékařům přidává jen papírování v rámci EU, a na lidi pak není ani čas ani léky.

0/0
11.8.2009 12:56

glockwien

Re: Hovadina

takže promňte ,pane odborníku , tak jak je to dnes je to v pořádku.

Máte rakovinu a nashle - další prosím, tak nějak?

Mimo to je jasné lékaři jsou dnes motivovaní dealery farmaceutických firem. Takže jestli pacient dostane lék X nebo Y záleží od toho jakou provizi dá dealer.

0/0
11.8.2009 13:06

antigogo

Re: Hovadina

Je vidět, že do dané problematiky vůbec nevidíte, je to stupňovitý proces, při vyřčení této diagnozy ( každý typ se léčí jinak a má jinou prognozu) jsou mnohé ženy v šoku. Je vidět, že jste hodně pasírován médii a tím úplatkářstvím,bohužel, typické pro čecháčky. Zrovna při rakovině prsu se dělá mnoho vyšetření než se zjistí, o jaký typ jde, takže motivace farmaceutických firem je na hov... Je to zdlouhavý proces vyšetření, který závisí od toho, zda přistroje daná nemocnice má, či nemá - a to je o penězích, ne o úplatcích jednotlivým lékařům. Co se týká léků, tam jsou provize spíše pro soukromé subjekty.

0/0
11.8.2009 13:21

aksura

Re: Hovadina

Tak nevím, jak je to jinde, ale mně udělali biopsii z nádoru a pak již jen histologii z operačního materiálu, ze které se zjistilo, o jaký druh nádoru se jedná. Žádná další vyštření se nedělalo, pokud nepočítám odběr krve a roentgen plic a před operací samozřejmě interní vyšetření. Na tato vyšetření má přístroje snad každá nemocnice.

0/0
11.8.2009 14:00

antigogo

Re: Hovadina

A ten nádor vám zdiagnostikovali v první fázi jak? Palpačně......

0/0
11.8.2009 14:03

aksura

Re: Hovadina

Jak jsem psala v 11.29 - mamograf a sono. Je jasné, že mamograf není v každé nemocnici. Na to jsou mamografická centra, kam se předem objednává. Měla jsem štěstí, že jsem chodila pravidelně jednou za rok. Palpačne ho lékař nenašel ani při biopsii, ale musel sonografem. Chtěla jsem jenom říci, že žádná další složitá vyšetření se nedělají. Zapomněla jsem ještě před operací scinti, ale to se také dělá na spec. pracovištích.  Nechtěla jsem lékaře kritizovat, mají nás hodně. Ale občas tam chybí lidský přístup. Daleko horší zkušenosti jsme měly se sanitářkami, které nás vezly na sál a zpátky a jejich neochota pomoci po probuzení po narkóze .

0/0
11.8.2009 14:23

glockwien

Re: Hovadina

pan doktor antigogo Vám tady za chvíli erudovaně a s citem vysvětlí jak jste blbá a že tomu nerozumíte.

Problém je že posdobných antigogů je v našem zdravotnictví strašně moc.

0/0
11.8.2009 14:14

antigogo

Re: Hovadina

Proč mi nadáváte, že říkám pravdu? Nesuďte mne podle sebe, já bych paní nevysvětlil, že je blbá. A co jsem řekl špatně? Pacientka si nahmatá nádor, nebo jde na pravidelní screening- to je mammografie a sono ev. MR vše se odvíjí od jednotlivých přístrojů, jejich kvality, rozlišení, schopnosti je popsat apod, pak se může udělat punkce pod mamografem, pak operace - velmi zjednodušeně řečeno- Tady se ale bavíme o PRVNÍM kontaktu pacientky s touto diagnozou, a každá ji přijme jinak, za některé lékaře nedám ruku do ohně, ale většinou je zde zase ubohý hon na čarodějnice, že?

0/0
11.8.2009 14:20

Mak76

Čas jsou peníze...

A bohužel to platí i ve zdravotnictví. A můžeme polemizovat jestli je to špatně nebo není, ale zatím to nikdy nebylo jinak (za komančů nemělo smysl bez obálky nebo vhodné protislužby k lékaři ani chodit...) a v dohledné době to jinak nebude. Položme si tedy otázku: Je nezbytně nutné, aby lékař trávil třeba hodinu diskusí a vysvětlováním s pacientem? Nebylo by vhodnější, kdyby mu věnoval pět minut a potom vše potřebné pacientovi třeba hodinu vysvětlil kvalifikovaný středoškolsky vzdělaný zdravotník (sestra...)? Navíc ženy většinou mají mnohem větší schopnosti empatie a myslím, že podobný problém dokáží podat mnohem lépe. Nevyplatilo by se tedy onkologickým oddělením mít pro podobné případy specializované odborníky? On totiž špičkový chirurg nemusí být také perfektní psycholog...

0/0
11.8.2009 12:27

antigogo

Re: Čas jsou peníze...

Promiňte, hloupě žvaníte. Samozřejmě, že v onkologických zařízeních mají psychology. Nic o tom nevíte, tak mlčte - hlavně zase sem netahejte politiku. Sestra bude vysvětlovat stupeň , typ, histologii, prognozu a jiné ? Jste mimo.A stejně se najde hodně jedinců, kteří budou zase v šoku.

0/0
11.8.2009 13:00

pinguone

..no hlavne mu verit

..bez nezavisleho potvrzeni diagnosy...:-/  je dost na povazenou...

0/0
11.8.2009 12:22

glockwien

doktoři

Snad si tady nemyslíte ,že doktor který Vám říká diagnózu rakovina u toho bude brečet a nebo Vás litovat. Na to nemá ani čas ani chuť.  Vždy´t má spousty jiných starostí , doma s manželkou, s dětmi , kdy přijde dealer léčiv s provizí , kolik bude stát auto v servisu atd.

Vy jako pacient jste pro něj asi tak důležitý jako pro pokladní v Tescu. Tak to prostě je a nic jiného si nenamlouvejme.

Pokud chcete jiný přístup ,musíte jít na privátní kliniku, tam to ale stojí hodně peněz.A ještě jedna věc ,myslíte si politici chodí k normálnímu lékaři nebo na privátní kliniky ?;-D

0/0
11.8.2009 12:22

Mak76

Re: doktoři

Malá poznámka. Ani na té privátní klinice s vámi doktor nebude brečet.. Bude se vám profesionálně věnovat, ale pokud je to DOBRÝ doktor, nebude se v noci budit ze spaní kvůli tomu, že vy máte rakovinu. Pokud tohle nedokáže, bude ze soucitného doktora do deseti let alkoholik, protože zatímco vy se vypořádáte s jednou rakovinou, on má takových lidí každý den několik. A to by nevydržel nikdo, kdo by si to pustil k tělu...

0/0
11.8.2009 12:35

antigogo

Re: doktoři

Na privátní klinice z vás vytahají peníze a půjdete se léčit do státního, nejste pro nš zajímavý. Hlavně, že budete mít dobrý pocit. Co to je pro vás normální lékař?? Ten, který před vámi šaškuje je ten privátní a kvalitní? Není všeobecná pravda , že v privátním jsou ti nejlepší.

0/0
11.8.2009 13:04

glockwien

Re: doktoři

zejména ten který je slušný a ohleduplný. Nepochybuji o tom že uřezat ,zašít atd, lékaři umí. Bohužel jsou to často arogantní hulváti ,pro které je pacient obtížný hmyz.

Nezapomínejte že psychiku má každý pacient jinou.

Já jsem asi před dvěma roky dostal POŠTOU (!) dopis že mám podezření na rakovinu. Stručně ,jasně ,výstižně. S razítkem , podpisem ,výřízeno.

Jednalo se o špičkové onkologické pracoviště v Brně, podotýkám.

0/0
11.8.2009 13:11

antigogo

Re: doktoři

Byl jste na testech, něco jim tam vyšlo, tak Vám to sdělili a určitě jste byl na vyšetření, ne? Nebo jste se na to vykašlal? Zase jen vytrháváte úryvky. Kdyby napsali- něco se nám tam nezdá, tak by se na to jiný vykašlal a na vyšetření by nešel (to je zase ta jiná psychika druhého , víme). Proč jste k těm doktorům chodil, když si myslíte, že jste obtížný hmyz. Oni jsou i arogantní hulvátští pacienti, kterým nevysvětlíte nic.........

0/0
11.8.2009 13:27

glockwien

Re: doktoři

tak když je člověk na testech ,a něco mu tam zjistí tak je ,dle Vás v pořádku , že pošlou dopis máte podezření na rakovinu ,dostavte se urgentně na další vyšetření. To je v pořádku? Bez toho že by kontaktovali pacienta telefonicky a promluvili o tom? Nic není vytrženo ,žádné úryvky.

Vy pravděpodobně jste lékař, se budete zastávat lékařů neboť není čas. Pacienti to vidí jinak pane doktore. K ám se dostat to musí být také radost...

0/0
11.8.2009 14:20

antigogo

Re: doktoři

Jaký je text sdělení daného pracoviště nevím, ale u mnohých pacientů, když není jednoznačný, tak je ke kontrole nedonutí. Telefonicky kontaktovat pacienty by měl kdo? Sestra nebo kdo? by vám do telefonu měl vykládat - co se našlo, proč tam máte jít? Proč mne zase haníte. Jaké je Vaše povolání ? S Vámi jednání asi bude taky jen po telefonu a bezvadné ! O této diagnoze se máme bavit po telefonech ? To jste tedy vyřkl PERLU !

0/0
11.8.2009 14:26

glockwien

Re: doktoři

Své povolání Vám pane doktore samozřejmě sdělovat nebudu , ale mám dostatečné vzdělání a klidně bych se s Vámi mohl bavit i světovými jazyky. Nevím ja Vy , ale to není podstatné.

Ano , lékař by měl kontaktovat telefonicky pacienta a říci mu o co jde a že dostane poštou zprávu. Měl by mu umět během pár minut sdělit co to znamená , rizika ,možnosti . Slušně ,věcně, výstižně.

Dle Vás je to lepší poslat poštou bez jakéhokoliv vysvětlení, že ano.

Bůh s námi a zlé pryč , před takovými doktory ( záměrně neužívám slovo lékař)

0/0
11.8.2009 14:48

antigogo

Re: doktoři

Zákonem je zakázáno sdělovat diagnozu po telefonu, a za druhé: dovedete si představit, kolik milionů by se ročně protelefonovalo a kolik by to stálo času? Je vidět, že vzdělání a inteligence jsou dvě rozdílné věci.

Vy se za své povolání stydíte? Bůh s námi a zlé pryč od takových vzdělanců.

0/0
11.8.2009 15:01

dwaltr

Re: doktoři

pane antigogo.. je trapné říkat podle vlastních slov vzdělanému člověku to, na co si inteligentní člověk přijde sám..

jasně, že se každý cítíme pupkem světa a ne každý, patrně, má ten dar uvědomit si hranice reálně možného..

ale Váš odpůrce možná jen je nebo byl nemocen a rozumu je vzdálen právě z tohoto důvodu..

0/0
11.8.2009 16:58

artN

Re: doktoři

Nekecej debílku o tom co neznáš. Mě na soukr. klinice vyléčili paradentózu o které mě můj dentista na pokladnu ani neinformoval, ale sám jsem si ji diagnostikoval, protože by to poznal i vůl. Dále mě doporučili léky na cholesterol, které  zafungovaly tak, že ho mám po letech normální, obvodačka mě roky psala lék co prakticky nefungoval, cena pro pojišťovnu u obou byla skoro tatáž. Znaménka mě tam ořezali za pár šupů bezbolestně a za chvíli. Takže ti tzv. šašci sice ze mě vytahali peníze, ale věnovali se mi, pomohli mě, narozdíl od kašparů placených z pojištění, na které dávám mj. majlant každej měsíc do pojišťovny. Jednou jsem čekal na chirurgii na vyříznutí znaménka 3 hodiny a na očním jsem to vzdal po 3,5 hodinách.

0/0
11.8.2009 13:37

antigogo

Re: doktoři

Já vám nenadávám, Vy ano, což svědčí Vašem vysokém IQ , no nic. Jen tak pro pořádek - dentista je většinou soukromník, obvodní lékařka je také soukromník. Vaše vyjadřování z příspěvku je vyjadřování , promiňte, primitiva. Co se týká Vaší poslední věty není jasné, zda tam bylo tolik lidí, nebo se nic nedělo.

0/0
11.8.2009 14:10

dwaltr

Re: doktoři

ještě nám strejdo pověz, kolik pravdy je v tom tvém blábolu..

tolika smůly na neschopné lékaře normální člověk ani snad nemůže mít..

0/0
11.8.2009 17:02

dasa0302

Re: doktoři

Tak tady to přeháníte.

Nikdy se ke mě doktor nechoval, ýže bych měla takový pocit.

Možná se takové případy vyskytnou, ale pochybuji, že se s tímhle někdo setkává často.

0/0
12.8.2009 8:15

aksura

Moje

zkušenost z jedné pražské nemocnice. Před dvěma lety běžná mamografie. Při čekání,zda jsou snímky v pořádku za mnou přišla lékařka, abych s ní šla na sono. Když se asi 5 minut vracela na jedno místo z  legrace jsem se jí zeptala v tom smyslu, něco tam je ?  Na odpověď  "ano"  jsem připravená nebyla. Byl to docela šok. Napsala mi rovnou kartičku na onkologii, kde se mnou určitě pan doktor nemluvil více jak 5 minut a objednal mě na biopsii asi za týden a pak ještě týden čekáte na definitivní potvrzení. Vyžádala jsem si výsledek biopsie a v podstatě všechno podstatné jsem se dozvěděla na internetu. Od onkologa jsem dozvěděla pouze potrzení rakoviny, termín operace a následnou léčbu.  Souhlasím s tím, že podstatné věci by měli lékaři říkat až při další návštěvě, protože při té první nevíte, jestli máte brečet, nebo křičet a stejně nestačíte vnímat.

0/0
11.8.2009 11:29

swiss111

zdravotnictvi podle soudruha ratha uplne zadarmo

na svetove urovni..

0/0
11.8.2009 10:57

kasavaros

jEŠTĚ JEDNOU

Jak na vojně oznámit vojínu Novákovi, že mu zemžela matka

Vojáci, kdo má matku, dva kroky vpřed. Novák, kam se to cpete!

0/0
11.8.2009 10:31

dr. John Zoiberg

Trochu opatrnosti

Nechci problém zlehčovat, ale spíš nabídnout i pohled z druhé strany. Z osobní zkušenosti vím, jak hrozně těžké je někomu říct tak špatnou zprávu. A taky vím, jaká bývá reakce pacientů. Opakovaně se mi stalo, že i po řádném poučení (na oddělení je na to trochu víc času než na ambulanci), pacient druhý den popřel, že bych mu vůbec něco říkal. Nebo sestře/příbuzným řekl, že ode mne nic neslyšel.

Je to logické, člověk má tendenci to vnitřně popřít, nepřijmout. Je potřeba s pacientem mluvit opakovaně, dávkovat informace tak, aby je přijal a byl schopen s nimi pracovat.

Proto bych se nedivil, kdyby část - zdůrazňuji část - těch žen, co uvedla, že to byly "dvě minuty", ve skutečnosti viděla věc zkresleně kvůli této selektivní paměti. V takový okamžik se opravdu čas zdá plynout jinak a těch otázek, které se objevují v mysli člověka je strašně moc. Očekávat, že třeba i po 30 minutách bude pacient poučen je naivní.

0/0
11.8.2009 10:27

antigogo

Re: Trochu opatrnosti

Zcela , ale zcela souhlasím. Proto nemám rád takové "výkřiky" na iDnes. Slušný doktor se naštve a tomu, kterému jsou pacienti ukradení, je to stejně jedno.

0/0
11.8.2009 13:35

košťálka

Máte rakovinu prsu...

Je zvláštní, že skoro každý dokáže podat stížnost na prodavačku, automechanika, řemeslníka, učitelku, popřípadě si to hned s dotyčným vyřídit na místě, ale k lékaři máme pořád jaksi jiný přístup a přitom poskytují služby-pravda, zachraňují životy, uzdravují, ale pořád je to "služba" a mělo by to být  především poslání. Já si za to platím, platíme daně a z našich daní jsou jejich platy. Tudíž když nejsem spokojena, dám to patřičně najevo a trvám na tom, aby se ke mně jak lékař, tak sestra chovali slušně, tak, jako se k nim chovám slušně já-taky s nimi nemluvím napůl huby. Oni taky vyžadují slušné chování od prodejce, řemeslníka.....je to prostě o slušnosti a morálním kodexu....jenže, bohužel, v nemocnicích je to příliš viditelné,stresující a bolestné, když na vás sestra nebo lékař hovoří přezíravě.Rv

0/0
11.8.2009 10:25

dr. John Zoiberg

Re: Máte rakovinu prsu...

Poslání? Co to pořád je s tím posláním? Taky říkáte té prodavačce, automechanikovi, řemeslníkovi a učitelce, že by to mělo být především poslání? Copak doktor nemusí živit rodinu, nemá nárok na normální vztah - práce=odměna? Jaké poslání? Buď tvrďte, že je to povolání jako každé jiné, nebo plácejte o poslání, ale ne obojí.

Osobně se domnívám, že to není totéž. Automechanik neopravuje Vaše auto zatímco v něm jedete, oprava kotle na teplou vodu pro Vás předpokládám asi neznamená tolik, jako třeba jestli oslepnete nebo ne. Ale tvrdit, že je to _především_ poslání? Není. Především je to práce. Což je ale přesně důvod, proč by se měli lékaři chovat k zákazníkům vstřícně. Jaktože ale tihle sprostí doktoři pořád mají dost pacientů??

0/0
11.8.2009 10:33

petrph

Re: Máte rakovinu prsu...

Zase se nemylte. Bohužel je to ze zákona provedeno tak, že lékař není placen z našich daní - a už vůbec nejde z daní jeho plat. nepleťe si ho se státním úředníkem.

Zdravotní pojištění platíte, povinně, zdravotní pojištovně, což je komerční subjekt, a ta se pak dohaduje s lékaři, aby jim toho zaplatila co nejméně (proč se asi zavedly regulační poplatky). A co z toho co lékař od pojištovny dostane (za provedené úkony) poplatí ordinaci, sestry, .), a co mu zbude, je jeho osobní příjem...

Čili, pokud chcete opravdu slušné etické jednání, jděte na soukromou kliniku a plaťe keš...

0/0
11.8.2009 10:40

antigogo

Re: Máte rakovinu prsu...

Slušné jednání ano, léčení mnohdy nikoli.........

0/0
11.8.2009 13:37

ab54321

Taky sem měl rakovinu a nutno uznat, že se mi

doktor na Bulovce snažil tu "novinu" sdělit co nejšetrněji. Naštěstí sem už všechno podstatný věděl od doktora Google, tak že to nebyl už žádnej šok. Chudáci lidi co se tohle dozvědi až od doktora.

0/0
11.8.2009 10:23

dvdmchl

JJ onkologie to je hnus.

Kdyby náhodou někdo z vás rakovinu nechtěl, případně se mu nelíbí vypadané vlasy a smrt na konci tak jako tak. Hledejte hesla, půstování, vitariánství...

0/0
11.8.2009 10:21

Mirco1

Re: JJ onkologie to je hnus.

A vážně to zachrání před smrtí na konci? :D

0/0
11.8.2009 10:41

dvdmchl

Re: JJ onkologie to je hnus.

Ne umřít musí každý. :)

Ale zachrání to před smrtí kvůli rakovině. Chemoterapie je vůbec nejméně účiná léčba. Snad i modlení je statisticky účinější než chemka.

0/0
11.8.2009 11:49

Pejsátko

Re: JJ onkologie to je hnus.

Nezachrání, ale člověk jí bude vítat. ;-)

0/0
11.8.2009 11:54

def...

to je zas titulek

jak pomalu clovek rika 3 slova aby to vyslo na dve minuty? Rv

0/0
11.8.2009 10:13

Zebin

Re: to je zas titulek

nepřej si to raději slyšet;-)

0/0
11.8.2009 10:20

petrph

ale o to jde

Venkoncem, jestli  odborný lékař provádí vyšetření, které trvá 5 minut (i třeba na  specializovaném diagnostickém přístroji), tak je pochopitelné, že má v čekárně dalších 6-8 lidí. Nebo si snad má objednávat pacientky po půl hodině, s tím, že pokud po 5 minutovém vyšetření nic nenalezne (a takových vyšetření bude většina.), tak si hodí nohy na stůl a další vyšetření má až za těch 25 minut?? S takovým přístupem by ho asi pan přednosta Feltl  rád neměl, ať si novinářům pindá co chce..

A zase pokud by   2-4 pacientkám za den věnovat půlhodinu (zatímco mu za dvěřmi narůstá fronta dlaších pacientů a čekají tam třeba hodinu dvě), asi taky není to pravé ořechové...

Takže, se vracíme k tomu, že výsledky vyšetření nejsou pro pacienta,a le pro jeho ošetřujícího lékaře. A ten by si, po prostudování výsledků, měl ten čas pro pacienta najít.....

0/0
11.8.2009 10:02





Najdete na iDNES.cz