Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve městech přibývají vraky, hlavně na sídlištích

Radnice se shodují: autovraků ve městech přibývá. Někteří řidiči se tak totiž snaží vyhnout ekologické likvidaci, za niž někde zaplatí i několik tisíc korun. Odstavené vraky, k nimž se nikdo nehlásí, musí na své náklady odstranit obec. Dostat peníze od majitelů zpět přitom bývá složité.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

truthspeaker

vždyť řešení dávno existuje

vrak -> odtah na placené parkoviště -> výzva k úhradě -> exekuce -> veřejně prospěšné práce -> vězení

0/0
11.8.2009 22:35

bradavice

hm...

U nás se to řeší tak, že značky se deponujou a pak se nahlásí odcizení vozu. Mezitím se auto podomácku "zlikviduje" a místo poplatku cca 1.-1500 je cca 3.000 zisk.

 

0/0
10.8.2009 15:39

brebtta

nechápu

osobně jsem již odhlášil a rozřezal do šrotu nekolik aut.interier rozčalounil vytřídil a podělil do sběrných dvorů.věci které jsem potřeboval jsem si nechal a dost výhodně prodal zbytek.ještě  šrot a výdělek tak 3-3,5 ze škodovky.jen nebejt línej

0/0
10.8.2009 11:49

oguy

Re: nechápu

jo? a jak si to vyřešil papírově??

0/0
10.8.2009 11:54

brebtta

Re: nechápu

No naštuduješ si důkladně zákon slovo od slova a zjistíš že to jde.jen se nenechat odbít první uřednicí.funguje to.dnes když tam příjdu,tak už to jde během 5 minut.neznalost zákona  říkalo se neomlouvá.

0/0
11.8.2009 10:06

oguy

Je jasné že zůstavají....

...vraky na ulicích, za ¨eko¨likvidaci po mě chtějí 1500,- jinak auto neodhlásím když si chci auto ponechat na ND, tak jedině tak že dám RZ do depozitu(za který se dnes už platí) to co radí media at řeknu, nechám si auto jako kurník nebo boudu pro psa, to je prý podle dopraváku fáma a blbost......takže co dál můžu si auto nechat na ND nebo ty ND sám rozprodat? Asi ne, musím zaplatit vrakoviště ty mi auto ¨zlikvidujou¨?? Zlikvidujou jak? Rozeberou, díly ekologicky rozprodaj a následně prodaj už jen kovový skelet auta do kovošrotu??Ale to znamená...to znamená že nejdříve vrakoviště vydělá na mě, pak na dílech které prodá a pak jěšte na starym železe...proč to nemužu udělat já? Ve finále to má stejný efekt nebo ne?  

0/0
10.8.2009 11:29

roedor

Re: Je jasné že zůstavají....

za ekolikvidaci jsem neplatila ani korunu, auto jsem dovezla do Kovošrotu a dostala potvrzení o "eko" likvidaci. Platí se tam,  jen když chybí kus auta (motor apod.) "Zprostředkovatelů", kteří za to zkasírují 1000 - 2500 jsem našla hodně, ale platit jsem jim nehodlala, jen jsem musela obětovat půl dne volna...

0/0
10.8.2009 12:34

oguy

Re: Je jasné že zůstavají....

ano platí se když chybí kousek auta...to znamená když nemužou zpenežit ten kus auta který chybí musejí vydělat na vás....takže když si ponechám ND odvezu pouze vrak zaplatím jim za to že mužou ještě tu mou věc prodat a vydělat na ní......není to postavené na hlavu?? Pokud si pamatuju dříve se železo vykupovalo....

0/0
10.8.2009 12:54

individual

Re: Je jasné že zůstavají....

Je to služba jako každá jiná.

0/0
10.8.2009 13:36

roedor

Re: Je jasné že zůstavají....

mě je to jedno, nemám dvůr ani stodolu na krámy a nepotřebuju jedno auto na ježdění a jedno na náhradní díly...A vydělávat na starým křápu nemám zapotřebí, stejně neměl žádnou hodnotu. Víc mě s*re ekobuzerační poplatek za převod staršího auta;-€

0/0
10.8.2009 13:39

Jan.Emil

Důsledek nedomyšlených zákonů z dílny politických amatérů

Ve městech přibývají vraky a není divu. Ekologické zákony připravili amatéři kteří ani neví co je biomasa, potom není divu když se jejich opatření mine účinkem.

Tenhle systém třeba změnit ale zatím budeme chodit kolem vraků na sídlištích.

Volte Zelené amatéry :-P

0/0
9.8.2009 17:29

Homer1

Re: Důsledek nedomyšlených zákonů z dílny politických amatér

Ovšem primárně jsou lidi hovvada a prasácký dobytek.

0/0
9.8.2009 17:42

Chlupaty Knedlik

Re: Důsledek nedomyšlených zákonů z dílny politických amatérů

o tom to neni. Mnozi lide jsou proste prasata a zadne zakony s nimi nehnou

0/0
9.8.2009 17:58

individual

Re: Důsledek nedomyšlených zákonů z dílny politických amatér

Autovraky ponechané jen tak na sídlištích nejsou důsledkem žádného zákona, ale důsledkem hlouposti jejich majitelů. Přemýšlejícího člověka by něco podobného nenapadlo, bez ohledu na aktuálně platný zákon.

.

Mimochodem, když už tak nadáváš na ekoligické zákony, jaké konkrétní prokazatelné kroky jsi učinil vstříc změně těch zákonů?

0/0
10.8.2009 10:14

Rubik1

policie neví, co je to vrak

Koukám, že ani policie neví, co je to vrak: "Pokud zjistíme, že auto není pojištěné a nemá technickou, můžeme ho odtáhnout okamžitě," řekl Baranec. V opačném případě to může trvat i několik měsíců.

Toitž, kdy má auto technickou a je pojištěné, tak to není žádný vrak. A jestli městu někde překáží, tak má možnost lépe rozvrhnout zákazy parkování a parkovací místa.

0/0
9.8.2009 15:38

individual

Re: policie neví, co je to vrak

"Toitž, kdy má auto technickou a je pojištěné, tak to není žádný vrak." - skutečně? I když je to třeba jen hromádka šrotu jako výsledek havárie?

0/0
10.8.2009 10:16

Novakbob111

cesky venkov- kazdy echt cech ma 2-4 skodovky

a pak jeste pro matku 3 pezoty z 80.let...;-D

0/0
9.8.2009 15:14

glumik

Re: cesky venkov- kazdy echt cech ma 2-4 skodovky

Co to meleš, prosim tě? A vůbec, sdělíš nám svou úžasnou národnost, když tady na čechy tak urputně nadáváš?

0/0
9.8.2009 15:22

Lokutus4

Re: cesky venkov- kazdy echt cech ma 2-4 skodovky

;-DR^;-D

0/0
9.8.2009 18:13

kunta_kinte

Mno

staci vybrousit VIN a podobne, auto zbavit vseho co Vas muze identifikovat, pak nahlasit jako corku a je to :) A velci odpurci zelene ekobandy ho muzou jeste zapalit ;-D

0/0
9.8.2009 15:05

Novakbob111

doporucuji projet lesy kolem Prag (Praha)

cesi tam vozi televize, videos, sutiny ze stavby... lednice a mrazaky a stary pneu.. To ze existuji sberny dvory tenhle nejmoudrejsi narod sveta za poslednich 5 let nepochopil.... CESI jsou slovani;-D

0/0
9.8.2009 15:05

Soulburner against communism

Re: doporucuji projet lesy kolem Prag (Praha)

a co ty dvanáctileté romské prostitutky, za kterými jezdíš?

0/0
9.8.2009 17:10

medved_cz

Re: doporucuji projet lesy kolem Prag (Praha)

Co vim, tak prihranicni lesy jsou plne odpadu aus Deutschland. Uz jsme jednou jednoho germana chytili pri cinu. Svuj bordel si musel odvezt heim ins Reich - na zadnich sedadlech. Ale Novakbob111 mu asi pri jizde vypadl...

0/0
9.8.2009 21:13

NTPT

Chyba systému

Vezměte si, kdo  jezdí v nejstarších a nejhorších autech. Prostě a jednoduše A: důchodci nebo lidi co na to nemají. B : studenti  a čerstvě zaměstnaní, kteří byli rádi že si něco nak olech pořídí a tím zvýší svoji mobilitu. C: svobodné matky  a důchodci, kteří se na nové nikdy nezmohou

Zatím co v koupi auta za půl mega se likvidace vraku za pár tisícovek stratí, pro lidi , kterým zbyla nějaká rozrezlá škoda nebo favorit už ale pár tisíc za likvidaci udělá pořádnou díru do kapsy. Proto ony vraky. Mělo se najet na průběžný systém. 

0/0
9.8.2009 15:00

Arthur09

Jak se zbaBit auta

Zajímavý návod.

0/0
9.8.2009 14:55

JÚLINEK.ŠÍŠAL

souzi a soušky čížci,

prý dokonce i ta užitečnější ...

0/0
9.8.2009 13:47

ODSakEda

To proto že "šorotovné" je spíše jen novoautovným!...

Logicky i mluvnicky by mělo být  šrotovné: příspěvek na sešrotování technicky zastaralého auta, aniž bych musel koupit nové, na které stejnak mnnozí nemaj a tak se z daní všech přispěje jen někomu a zpravidla tomukdo má na nové a ten odstaví paradoxně jen relativně mladé auto s katem s vícebodovým vtřikováním... Tolik o ekologii, kterou se návrhem "šrotovného" ohábíte  sockomouši a "zelení"...

Navíc nejde o problém starých aut, ale využívání veřejného prostransví prakticky nějakou věcí či spíše odpadem, pokud nemá auto SPZ a povinné pojištění! Tak to zase neřeště přes zákon o vracích a pod...

0/0
9.8.2009 13:28

NTPT

Re: To proto že "šorotovné" je spíše jen novoautovným!...

je JEDNO komu dáte šrotovné. Důležité je aby došlo k POSUNU  šrotu ven z kola.Takhle jak to chcete nyní půjde šrotovné jen těm co mají na nová auta, jejich relativně funkční  auta stará pujdou do šmelcu, ale lidé se škodovkami a favority s nimi budou jezdoit tak dlouho dokut se udrží na kolech. 

A nic se nezmění. Ve skutečnosti se  situace ZHORSI protože relativně mladá a fnkční auta  půjdou do šmelcu a bude jejich nedostatek , a tím pádem se zvedne cena a pro majitele vraků budou mladší a technicky lepší auta méně dostupná

0/0
9.8.2009 16:36

Pan Navratil

Re: To proto že "šorotovné" je spíše jen novoautovným!...

Šrotovné také podporují pouze populisté beze špetky zodpovědnosti.

0/0
10.8.2009 11:48

JÚLINEK.ŠÍŠAL

souzi a soušky čížci,

taky byste mohli chovat užitečná zviřátka ...;-)

0/0
9.8.2009 13:21

sirc

Vrakoviště

"Vraky" rozeberou na díly, sestaví z nich nová auta a odvážejí je na Ukrajinu, do Ruska či jiná vhodná místa. Tohle se děje u 90% aut, která mají další prodejní potenciál (BMW, Mercedes,....) nebo jsou šikovně nabouraná. Svařovaný rám je to nejmenší.

0/0
9.8.2009 13:18

Reeve

Re: Vrakoviště

Jsou-li vraky rozebrané na díly, je to ten nejekologičtější způsob likvidace, jaký existuje. Vracení dílů aut znovu do oběhu je to poslední, co bych vrakovištím vyčítal.

0/0
9.8.2009 13:22

sirc

Re: Vrakoviště

Auto určené k likvidaci má být rozebráno na suroviny, ne na díly.

0/0
9.8.2009 13:40

Reeve

Re: Vrakoviště

Nevím, zda na to existuje zákon (možná ano). Ale mně rozhodně nevadí, když majitel vrakoviště blatník z auta místo slisování znovu vrátí do oběhu jako náhradní díl. Že si při tom přijde na pár stovek? No bóže. Rozhodně je to ekologičtější, než ten blatník slisovat, roztavit, vyválcovat z něj plech a z plechu vylisovat úplně stejný blatník jako na začátku, který se pak prodá jako náhradní díl.

O dílech, které se prakticky nedají recyklovat (sedačky, čalounění ap.) ani nemluvě.

0/0
9.8.2009 13:49

schivaa

Re: Vrakoviště

Souhlas, taky jsem pred par lety chodil na vrakac pro nektere dily na docela mlade auto, zvlaste kdyz jsem tam nasel sportovni verzi 206tky s originalnim hezky zachovalym kozenym interierem.

0/0
9.8.2009 14:05

individual

Re: Vrakoviště

100% souhlas. Je to o zdravém rozumu, ne o slepém a bezmyšlenkovitém respektování (v tomto případě) nesmyslného zákona.

0/0
10.8.2009 10:18

gen.MacArthur

Po vládách ODS spálená ZEMĚ a vraky!

0/0
9.8.2009 13:05

Maara

Re: Po vládách ODS spálená ZEMĚ a vraky!

jasne! jeste ze ma CSSD v programu novy vuz stredni tridy na naklady statu do kazde rodiny, uz se tesim!

0/0
9.8.2009 14:08

zmm

to je zajímavý

Mám dojem, že naši zelení soudruzi společně s těma modrejma, zavedli pří převodu vozidla ekologický poplatek až 10 000 kč. Domnívám se tedy, že občan, který se potřebuje zbavit vraku, má již jeho likvidaci předplacenou a stát by se neměl divit, že halt musí likvidovat vraky. To jen modří  komsomolci se domnívají, že je normální odesílat z platu 50 % na různý sociální, zdravotní, důchodový a ekologický daně , pojištění a poplatky a pak si to vše jmenované v případě nastalé potřeby zaplatí ještě jednou a ze svého a pokud na to nemá ( protože mu sebrali půl platu) tak je socka a basta.;-O

0/0
9.8.2009 12:52

Don_Alex

Re: to je zajímavý

co to blábolíš? nejsi chorý? co má společného převod vozidla s likvidací? A pokud nekdo chce zlikvidovat vrak tak muze a zadarmo, tak o cem to zase meles?

0/0
9.8.2009 13:00

fel_low

Re: to je zajímavý

Nezlobte se na něj. Ono ho to tak rozčílilo, že vidí oranžově.

0/0
9.8.2009 13:01

fra

Re: to je zajímavý

Pane, specielně pro Vás. Zde ta diskuze není o barvách(hezky níže: je jedno, které oko ti vypíchnu) Ta je totiž o něčem jiném, patrně nad Vaše síly.

0/0
9.8.2009 13:30

zmm

Re: to je zajímavý

TEN POPLATEK SE v zákoně doslovně jmenuje : Poplatky na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků a přečti si to raději dvakrát a pak se rozhodni kdo je chorý.

0/0
9.8.2009 13:05

palmic

Re: to je zajímavý

Uvedomujes si ty demagogu ze nesmyslne dane, ktere navrhuje oranzada jsou prave tim duvodem proc 90% volicu modre voli tak jak voli ac ods vubec nemusi?

0/0
9.8.2009 13:02

zmm

Re: to je zajímavý

ty se podívej na graf nárustu zadlužení (až do krize přímka bez ohledu na barvu vlády) pak se podívej na zavedlé buzerace za poslední tři roky + např náhubkový zákon a pak možná uvidíš, že je to jedno, do kterýho oka tě píchnou drátem.

0/0
9.8.2009 13:07

velkouzasnolepy

Re: to je zajímavý

No tak návrh na tento ekonesmysl sice podali Burzici, ale pro tento zákon hlasovala většina poslanců ČSSD a KSČM oproti minimu modroptáků. Lze dohledat na stránkách  poslanecké sněmovny kdo a jak hlasoval.;-O

0/0
10.8.2009 13:50

joensfredriksson

hyždění okolí je subjektivní

to, že to "hyzdí okolí" je čistě subjektivní názor, mě se třeba vraky v ulicích líbí, a líbí se mi chodit každý den kolem a sledovat postupnou degradaci toho vraku...fascinující proces. Podle mě hyzdí okolí např. tlusté ženské (a chlapi) nebo domek typu bungalow se zídkou z umělého kamene, laciným bazénem a zahradními trpaslíky, tak, jak je to na českém venkově a předměstích běžné...EU

0/0
9.8.2009 12:47

fel_low

Re: hyždění okolí je subjektivní

A už se vám někdy stalo, že si vaše dítě o tlustou ženskou rozřízlo ruku, nebo že jste neměl kvůli trpaslíkovi kde zaparkovat?

0/0
9.8.2009 13:03

Reeve

Re: hyždění okolí je subjektivní

Kdyby pouze hyzdily. Jenže ony také přitahují partičky očesávačů, kteří při té příležitosti ulehčí i autům v okolí.

A když navíc nějakého "degradátora" jen tak z legrace napadne auto zapálit, je o zábavu postaráno...

0/0
9.8.2009 13:10

joensfredriksson

Re: hyždění okolí je subjektivní

to se děje úplně běžně i v Paříži, a nezapalují to jenom "černí", ale i "bílí" vejrostci, bohužel nejeonm vraky, ale i normální auta

0/0
9.8.2009 13:30





Najdete na iDNES.cz