Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec budíčku o šesté, nemocnice nechávají pacienty spát déle

Některé české nemocnice vyslyšely stesky pacientů a zrušily budíček o šesté hodině ranní. Někde vstávali dokonce už o půl šesté. Nyní nemocní mohou spát do sedmi. Brzké ranní vstávání v nemocnicích patřilo k nejčastějším stížnostem pacientů v nedávném průzkumu ministerstva zdravotnictví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

phram

To je cirátů

To je zas cirátů kvůli prkotině. Vše vystihuje poslední věta článku - když mě o šesti probudí, nikdo mi nebrání, abych pak znovu usnul. Tak o co jde? A když mě bude budit hezká  a milá sestřička, nebudu protestovat, ani kdyby to bylo o pěti!

0/0
17.8.2009 14:39

neverend

Re: To je cirátů

Napsal mladý zdravý člověk. Já jsem tomu rád a říkám: Konečně!

0/0
17.8.2009 16:47

J i ř í

Jak je to jinde ve světě?

???

0/0
14.8.2009 20:41

mm.strange

Re: Jak je to jinde ve světě?

v německu jako u nás aspon ve státní nemocnici

0/0
14.8.2009 20:43

mm.strange

jdem před šestou

ráno za pacoši a nikdo z nich už nechrápe tak vocogou celou noc věčně couraj a ráno nespěj tady nejste na hotelu

0/0
14.8.2009 20:28

barbudo

No, ta sestřička z obrázku mne může budit ...

... i v šest ....

0/0
14.8.2009 20:21

Kubulinek

Re: No, ta sestřička z obrázku mne může budit ...

R^

0/0
16.8.2009 13:23

SZYslak3

no comment

Pokud někoho vzbudí v šest hodin ráno a dají mu teploměr, nikdo mu nebrání, aby potom znovu usnul," doplnila Jelínková. PLESK PLESK RvRvRv

0/0
14.8.2009 7:53

bobeš2000

V Příbrami také o páté..

V příbramské nemocnici se taky vstává o páté (chrirugie)- nebo aspoň vstávalo, byl jsem tu v prosinci  a v Praze v střešovicich o sedmé! Proč to nejde v Příbrami (nebo nešlo???):-(

0/0
13.8.2009 13:04

mm.strange

Re: V Příbrami také o páté..

no dělám ve střešovicích nevím,kde se tam budí na sedmou?

0/0
14.8.2009 20:29

Ilonna

Léčba šokem

Já osobně bych budíček po páté přežila. Ale jak sestřičky budily 2-leté dítě k odběru krve, to nemůžu rozdýchat do dnes. Ony ho vlastně nebudily. Dvě ji ve spánku popadly a jedna nabírala krev. hrůza!!! A proč tak brzo? Prý jakýsi zřízenec za chvíli příjde pro odběry. A půl hodiny poté se mě přišly zeptat, proč pořád tak vzlyká....

0/0
13.8.2009 6:49

pavelcz1

Proč to tak je?

Byl jsem v pardubický nemocnici už před hodně lety se zlomenou rukou, a jestli si to pamatuju dobře, tak sme vstávali snad v 5, dostal sem teploměr a ještě sem to zalomil, tohle byl horor. Proč to tak je? Pořád nikde nenazněl důvod proč se to dělá, mě by to fakt zajímalo. A že se to dělalo za rakouska uherska? To přece není důvod proč se to dělá jesťě teď, pokud k tomu není nějakej rozumnej důvod. Vážně nechápu tuhle nesmyslnost, Navíc když je v nemocnici hrozná nuda, a prospat ji je asi to nejlepší co jde udělat :-)

0/0
12.8.2009 18:16

KarelF

Re: Proč to tak je?

Císař pán nemohl spát tak otravoval podané a vydrželo to dodnes. No nemusela by mne budit stačilo by aby se mnou večer šla spát :)

0/0
13.8.2009 4:58

českej Pepik

V kolínské nemocnici...

....již nebudí vůbec (nechávají pacienty do rána umřít....)

0/0
12.8.2009 8:33

phili

jo

Jo, kdyby mě budila sestřička, která je na té ilustrační fotce, tak to bych vstával klidně i o půl patý ;-D

0/0
11.8.2009 15:40

mikhail

Re: jo

Já bych klidně vstal i popátý hehe ;-D

0/0
11.8.2009 23:29

Muflik

Jelinkova je jelen a komentuje veci o kterych nevi ani zbla

To je podle mne rozumny krok. Sam sjem to zazil a neni to nic prijemneho zvlast je li clovek po operaci nebo proste jen unaveny a misto toho aby si odpocal jej budi brzo rano sedm je uz slusny cas. Jen s emusim vyjadrit k pani jelinkove ktera zjeven vi velke kulove o cem mele. Kdyz vas vzbudi nafasujete teplomer sestricky vam jej vezmoupak prijde dalsi ceta a ta vam upravuje postele dela poradek nez s enadejete je tam sestricka s caji volani k snidani (chodici pacienti k snidani :D to me dycky rozesmalo kdyz jsem s eplazil o berlich ke stolu) posleze mala vizita (nenutne v tomto poradi nejsem si uz jist ale pointa je jinde) kde probehne par doktoru vedouci sestra a doprovod prevazou rany atp. a to mate za sebou kompletni tenhle cirkus tak v 9-10 hodin takze pani jelinkova radeji mlcte nez priste vypustite z ust podobny blud jakoze muzou klidne dal spat...

0/0
11.8.2009 14:38

Muflik

Re: Jelinkova je jelen a komentuje veci o kterych nevi ani zbla

nemluve o tom ze posleze chodi rehabilitacni sestra atd atd takze v

konecnem dusledku se prvnich volnych hodin kdy by vas nemelo nic rusit

dockate az po velke vizite chodici z pravidla kolem 13-14:00 pak mate

skutecne cas si i zdrimnout. Tolik k vyjadreni jistych lidi kteri by se

radeji vyjadrovat nemeli nedela to pak dobre jmeno :F

0/0
11.8.2009 14:38

Marki123

Re: Jelinkova je jelen a komentuje veci o kterych nevi ani zbla

Ještě mohla paní Jelínková zmínit, že po 6 hodině odpolední se v nemocnici neděje už nic a vy můžete klidně spát. :-/ Večery v nemocnici jsou snad ještě horší než ranní vstávání. Teda aspoň pro mě, která usíná běžně až kolem půlnoci.

0/0
12.8.2009 9:08

chytrak20

Re: Jelinkova je jelen a komentuje veci o kterych nevi ani zbla

a hendka po teploměru jako uklízečka:(

zrovna ta by jako mohla si to ráno taky posunout, beztak se tam vytírá 3x denně:( ;-€;-O!!

0/0
15.8.2009 2:38

mawria

Re: Jelinkova je jelen a komentuje veci o kterych nevi ani z

to celkem těžko, vzhledem k tomu, že musí stihnout všechno uklidit předtím, než jí tam začnou chodit sestry a doktoři!!

0/0
15.8.2009 22:08

mawria

Re: Jelinkova je jelen a komentuje veci o kterych nevi ani z

tak co já jsem zažila, tak mezi "buzením", vizitou a snídaní se dá ještě vždycky chvilku pospat. Ale nechápu, proč si lidi stěžujete..když se nevyspím v noci, tak to dospím přes den. Ono se toho (pokud je člověk celý den na lůžku) stejně moc jiného nedá dělat!!

0/0
15.8.2009 22:12

itek

blbost

Moje manželka leží na gindě v Olomouci a každý den je budí kolem šesté ráno!!!

0/0
10.8.2009 20:15

P-P

Re: blbost

Závidím. Když jsem před pár lety ležel na chíře v Č. Budějovicích, tam už nás budili v 5. Aby sestřičky z noční pomohly těm z ranní, a tak už takhle brzy měřily teplotu. Přitom poslední léky roznášely v 11 večer. Ta šestá by byla skvělá. I kydž pozdější by byla lepší ;-)

0/0
10.8.2009 20:41

mattonka

Re: blbost

měření teploty se dá prodělat v polospánku, ale když v půl šesté vtrhne jak URNA na pokoj uklízečka, to je něco...

0/0
12.8.2009 9:08

sveny

Nemocnice jako továrny na plech

Tohle je jeden z aspektů, který v českých nemocnicích naprosto chybí, a to je sice individuální přístup k pacientovi, jistá dávka empatie, zkrátka není to ze strany personálu jako nabírat rohlíky či plechové roury z pásu do krabic, to by si každá sestřička i leckterý pan doktor měl uvědomit. Pokud by se jednalo o budíček, tak 6,7,8 hodin je v podstatě jedno s tím, že záleží opět na konkrétním pacientovi. Komický je spíše ten chaos, co v té nemocnici v těch 6 hodin nastane, pacienti lítají tam a zpět, dostávají léky, převlékají se povlečení a do toho se nacpe ještě snídaně, tento chaos trvá přibližně půldruhé hodiny, a po té tam personál chodí se založenýma rukama, popř. popíjí kávu, v podstatě je tam už jen proto, aby splnil svoji pracovní dobu. Chci býti optimistou, ale upřímně nevím, kdy se alepoň trochu přiblížeme západním státům ?

0/0
10.8.2009 14:30

blondie76

Re: Nemocnice jako továrny na plech

K západním státům se přiblížíme, až budou na jednoho pacienta dvě sestry, jak je zvykem u nich, a ne jedna sestra na devět pacientů, jak je zvykem u nás. Sestry pak nestíhají, o jejich společenském statutu nemluvě - kolik mladých holek dnes chce tuto dost nevděčnou a společností velmi málo ceněnou práci dělat? PS: V nemocnici naštěstí nejsem dost často, ale když už jsem se tam vyskytla, tak jsem nezažila, aby pacienti "lítali tam a zpět a převlékali povlečení"

0/0
10.8.2009 16:24

Pan Navratil

Re: Nemocnice jako továrny na plech

on píše "převlékají se povlečení," tj. něco ve smyslu, že povlečení jsou převlékána.

Jinak na západě nemají tolik pacientů; nemohou si to dovolit.:-)

0/0
10.8.2009 17:30

blondie76

Re: Nemocnice jako továrny na plech

Je fakt, že zájmeno "se" jsem přehlédla, omlouvám se :-). Na západě by bylo pacientů dost, ale ne všichni mají zdravotní pojištění, taky pravda. Na druhé straně jsou peníze, které tečou jejich systémem zdravotnictví, evidentně lépe využívány. Co se týká úcty k pracovníkům ve zdravotnictví, tvrdím, že tady máme opravdu jisté mezery (samozřejmě v některých případech je to podobné se vztahy zdravotníků vůči pacientům).

0/0
10.8.2009 20:23

Pan Navratil

Re: Nemocnice jako továrny na plech

Plně souhlasím se všemi body! :-)

0/0
10.8.2009 22:42

wrangler

Jen malé rýpnutí.

Nemocnice je tu pro pacienty nebo naopak?;-D;-D;-D

0/0
7.8.2009 13:36

cool_cat

Rakousko-Uhersko

Proč se pořád argumentuje tím, že jsme na to zvyklí už od dob Rakouska-Uherska, když Rakušáci vstávají mnohem později (a zřejmě nejen v nemocnicích). V nemocnici v Rakousku jsem nikdy nebyla ale píšou to na idnes.cz v tomhle článku http://zpravy.idnes.cz/co-stve-pacienty-ceskych-nemocnic-vstavani-po-pate-fwv-/domaci.asp?c=A090327_222211_domaci_anv

tak to asi bude pravda. ;-) Ale zpátky k té otázce - proč jsou oni ochotni změnit zvyklosti, které už nevyhovují, a my ne?

0/0
6.8.2009 16:50

swiss111

soudruzi bud v paci v sest...

prestava platit.

0/0
6.8.2009 12:07

českej Pepik

Re: soudruzi bud v paci v sest...

to zavedl nějaký císař za rakouska-uherska, nikoli komouši.

0/0
12.8.2009 8:34

fra

Vstávat ráno neumí lenoši

Ranní vstávání považuji za charakterní vlastnost. Dnes všichni dřou 25 hoh.,ale v v 9 se ještě válí v posteli. Nemocnice není rekreace. Pomoct a hybaj domů

0/0
6.8.2009 10:20

sticky

Re: Vstávat ráno neumí lenoši

A co ono "spánek léčí"... to jste ale asi nikdy neslyšel, že?

0/0
6.8.2009 15:01

_m-

Re: Vstávat ráno neumí lenoši

To je blbost.  Já zase považuju za charaktrení vlastnost když má chlap vlasy. Plešatý jsou bezcharakterní.

0/0
6.8.2009 15:10

cool_cat

Re: Vstávat ráno neumí lenoši

Ti, co obhajují brzké vstávání a práci od 6h do 14h, to dělají proto, že práci berou jako absolutně ztracený čas, který se musí přetrpět, aby si člověk vydělal peníze. V práci bychom neměli jen přežívat, ale taky trochu získávat nové zkušenosti, osobnostně růst atd. Chápu, že tohle se těžko vysvětluje dělníkovi u pásu, ale u zdravotních sester je to něco jiného.

Taky mě dostávají názory, že nemocnice není rekreace (hotel, ...). Zdravotní stav pacienta ale závisí mimo jiné i na jeho duševní pohodě. Když se bude dobře cítit, rychleji se uzdraví. Podle jedné studie mají lidé, kteří vstávají před 7.30h, po celý den zvýšenou hladinu určitého stresového hormonu. To asi na pohodě nepřidá, aspoň ne těm, kteří na to nejsou zvyklí. Nemocnice snad není vojna.

0/0
6.8.2009 17:03

Tornado_Lou

To jste

To jste ještě nezažili jak to chodí v Rumburku Podhájí na interně. Sestry tam dokonce pacientům udělují fyzické tresty!!! Nemocnice zralá na podání trestního oznámení. enechte se hospitalizovat v Rumburku Podhájí. To je KONEC!!!

0/0
5.8.2009 22:29

AlBunda

měření teploty x krát denně je úchylka

na zabavení sester,já se nikdy zásadně neměřil a teplotu si vymýšlel,doma taky teploměr nemám,je to zbytečnost.:-)

0/0
5.8.2009 22:02

ripe219

Re: měření teploty x krát denně je úchylka

je to blbost merit kdyz to nema ralny smysl, ale ver ze jsou pripady kdy pravidelna kontrola teploty muze naznacit nastupujici komplikace (reakci na leky ap.), netvrdil bych tak uplne obecne ze to je blbost - neplati to vzdy.

jestli ti nic neni tak samozrejme neni duvod si teplotu merit doma...

0/0
13.8.2009 23:04

TAPKIN

Zažil jsem taky ten nesmysl...

copak jsem na vojně?????Chrápu klidně 10 hodin,,,do 9ti

0/0
5.8.2009 20:58

_m-

Re: Zažil jsem taky ten nesmysl...

Kdybych já chrápala 10 hodin tak vstávám v poledne. :-P

0/0
6.8.2009 15:11

petrucciani

Konec budíčku o šesté, nemocnice nechávají pacienty spát dél

Ano, je to pravda, zmenilo se to. Budicek je v 6:05. ;-)

0/0
5.8.2009 19:19

Tangua

Platí to také

pro pacienty ležící na patologii?

0/0
5.8.2009 15:19

petrucciani

Re: Platí to také

Ne take, ale to jsou jedini pacienti, ktere nejsou schopni probudit. ;-D

0/0
5.8.2009 19:21

culombo

Re: Platí to také

Ne,ti si mohou přispat.:-)

0/0
6.8.2009 10:21

Msahul

aha

takže,když se vzbudí v 7 a operovat se začne zhruba o hodinu později ,udělá se o jeden výkon denně méně-spíše o dva-prosila bych nepsat stížnosti,že se na oparaci čeká dlouho.

0/0
5.8.2009 14:35

Msahul

Re: aha

omlouvám se operaci

0/0
5.8.2009 14:36

Janisss

Re: aha

aha, a kdy byste chtela podat predoperacni medikaci? vy jste lekarka :-D?

0/0
5.8.2009 18:16





Najdete na iDNES.cz