Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prasečí chřipka je mediální bublina sloužící výrobcům léků, míní Rath

Podle bývalého ministra zdravotnictví a středočeského hejtmana Davida Ratha je současná debata o prasečí chřipce jen mediální bublinou. Těží z ní pouze farmaceutické firmy, u kterých si státy za miliardy nakoupí antivirotika. Ta posléze skončí ve spalovnách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ndorfin

A sakra

doted jsem tomu nevenoval moc pozornost protoze si myslim ze to nebude o nic horsi nez bezna sezonni chripka. Ale kdyz Rath rekne ze na tom nic neni zacinam mit celkem strach, ze by to mohlo byt opravdu vazny, tomuhle chlapikovi neverim ani nos mezi ocima. Asi zajdu do lekarny pro tamiflu nebo vakcinu.

0/0
5.8.2009 12:20

nemooo

i když Ratha nemusim, něco na tom je

Otázka zni jestli se to nemuze vymknout z rukou. Co me ale děsí mnohem víc je plošné plánované očkování. Vše pěkně nama zaplaceno a aniž by se někdo ptal. Zdá se že je to super business. zajímavé info např na www.coolmen.cz Rv

0/0
28.7.2009 11:15

madqwert- kovaný komunista

Re: i když Ratha nemusim, něco na tom je

očkování není o tom, že by se tě někdo ptal. To je zákonná povinnost, nepřijdeš s dítkem, máš na krku úřad. A trotlovi s klotovými rukávy můžeš snášet odborné argumenty, stejně tě sejme.....  Jinak Rath, pokud by nedejbože byl ministrem, by taky mluvil jinak. Ani by nemusel být angažovaný v lécích.;-D

0/0
28.7.2009 11:20

Hrdý Budžes

Kam bychom prisli, kdyby se o nase zdravi nepostaral

pan doktor Rath:

http://zahranicni.ihned.cz/c1-37880150-anglie-se-hrozi-za-sedm-dni-dalsich-100-tisic-pripadu-praseci-chripky

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8163930.stm

0/0
24.7.2009 2:17

Ryan_Vandenbussche

Baxter věděl o prasečí chřipce dřív?

http://www.outsidermedia.cz/Praseci-Baxteriada-ve-12-krocich-1.aspx

0/0
22.7.2009 17:49

someone_else

To jo.

A největší mediální bublinou je sám pan David Rath.

0/0
22.7.2009 17:18

Matous007

cože? Nechtěl říct Bušina?

0/0
22.7.2009 12:40

Tryskomys Muf

Zruseni zdravotnich poplatku

Zruseni zdravotnich poplatku je zase medialni bublina slouzici CSSD. Rath nema co kecat do problematiky praseci chripky, resp. pokud keca, tak jetreba to brat pouze jako predvolebni populismus.Rv

0/0
22.7.2009 11:59

puk

Nedovzdělaný DRáth nás poučovat nemusí

Nejdříve dostuduj, udělej si atestaci ( ta, co sis sám podepsal, neplatí) a pak, až budeš mít léta praxe v oboru, můžeš začít poučovat. Jinak se bav pouze s těmi, kteří st tě zvolili, a neopruzuj ostatní svými slaboduchými výlevy.

0/0
22.7.2009 11:24

KADO

Drath je mediální bublina ČSSD !!!

!!Rv ;-D

0/0
22.7.2009 10:58

Petr Z.

Zvlastni

To ze je to medialni bublina je jasne od zacatku, zvlastni ze to panu Rathovi doslo az nyni, kdy zacina predvolebni kampan.

0/0
22.7.2009 10:48

Ruger

Mno, nákup vakcín proti pandemickým onemocněním je takřka

vždy "zbytečnou " investicí. Ale pokud dojde (a ono jednou prostě dojde) k mutaci viru do pandemické podoby , je zle. Epidemiologické studie říkají, že není otázka, zda přijde pandemie, ale KDy přijde.

stejně debilně by mohl Drath argumentovat proti ajkémukoli očkování. Kolid dětí zemře ročně na pneumokokovou infekci? 6? 10? Má tedy smysl očkovat staticíce dětí? Jistě má.

Drath je blb a blbem zůstane.

0/0
22.7.2009 10:25

mutantmutant

nikdo nemůže vědět jak to dopadne

rozhodně to není lehký rozhodování jestli vyhodit zbytečně kdovíkolik miliard oknem nebo to risknout a nekupovat nic a doufat že se nenaplní ten nejhorší scénář

0/0
22.7.2009 9:49

kadet

Rath lže až se hory zelenají, ale

v tomto případě mimořádně souhlasím s tím, že prasečí chřipka je stejná jako jakákoliv jiná chřipka. Jistě každý rok byl a bude trochu odlišný vir chřipky od předchozího.

0/0
22.7.2009 8:48

Hrdý Budžes

Re: Rath lže až se hory zelenají, ale

Neni rozhodne stejna - siri se daleko rychleji a na rozdil od kazdorocnich sezonnich chripek na ni umiraji prevazne neoslabeni jedinci v produktivnim veku.

0/0
24.7.2009 2:19

Briar28

...

Ač nerad, tak musim říct, že má pravdu ten chlapec. Je pravda, že kdyby prasečí chřipka přišla ve větší vlně, tak by z toho byl velký průšvih, ale takhle, kdy v Evropě můžeme počítat výskyt nemoci tak do pěti set je nákup takového množství na zváženou..

0/0
22.7.2009 8:24

-berushka-

Re: ...

Jenže problém je v tom, že nikdo (ani Rath) neví, jaký výskyt tady za měsíc bude. A pokud bude vyšší, bude už pozdě objednávat vakciny, jejichž výroba nějakou dobu trvá.

0/0
22.7.2009 13:45

Mýval

A jeste neco

je to nazor, kterej neodmitam ale ani nesouhlasim. Nevim.

ALe u Ratha se jedna o cisty populismus . Treba by radsi ty penize investoval do nabuseneho Businy...

0/0
22.7.2009 8:08

PetroleumLampoIdorablo

Re: A jeste neco

populizmus je nesouhlas s myšlenkou kvůli tomu, kdo ji vyřkl

0/0
22.7.2009 8:24

madqwert-liberalni komunista

Rok 2005...

David Rath useda na misto ministra zdravotnictvi, znarodnuje VZP a MZ nakupuje ve velkem vakcinu proti ptaci chripce, u ktere v te dobe NEBYL prokazan prenos na cloveka. Nejblizsi prokazany vyskyt H5N1 v te dobe - Rumunsko, Britanie, Chorvatsko (vsude jen u zvirat) ;-D

0/0
22.7.2009 8:07

Mýval

Re: Rok 2005...

co dodat??

0/0
22.7.2009 8:11

PetroleumLampoIdorablo

Re: Rok 2005...

že se na rozdíl od některých jiných poučil

0/0
22.7.2009 8:22

mira.x

Re: Rok 2005...

Mají ti příznivci ODS již v genech jak cigáni?  

http://zpravy.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A090721_153319_domaci_adb&reakce=33781819

0/0
22.7.2009 9:42

mira.x

Re: Rok 2005...

Pardon LHANÍ

0/0
22.7.2009 9:43

madqwert-liberalni komunista

Re: Rok 2005...

A overil jsi si sve tvrzeni? Urcite ne... Vse jsou verejne dostupna data z neutralnich zdroju ;-D

0/0
22.7.2009 12:03

stibot

Ratha sice nemusim,

ale tezko mohl v roce 2005 kupovat v te dobe neexistujici vakcinu.

0/0
22.7.2009 15:03

Mýval

Nedokazu posoudit

Je si myslim, ze kdyby nahodou vakcina chybela.. nazor Dratha by se otocil o xx stupnu tam, kam by bylo potreba.

 

0/0
22.7.2009 8:05

PetroleumLampoIdorablo

Re: Nedokazu posoudit

pořád je to o kdyby oproti tvrdým faktům. Kdyby pes nexsral, tak by ho roztrhlo.

0/0
22.7.2009 8:26

antizelenka

léky na pandemie se kupují preventivně

to znamená pro případ pohromy a tím pádem se naštěstí zatím vyhazují nepoužité,

Španělská chřipka stála dost životů, aby se lékaři poučili

P.S. jeho argument je ve stylu "u nás na vesnici už 20 let nehořelo, tak zrušíme hasiče, jsou to vyhozené peníze".

0/0
22.7.2009 6:57

Bennu

Re: léky na pandemie se kupují preventivně

Nasel bych ti nejmene 10 chorob, ktere zpusobi vetsi ztraty nez praseci chripka. Zmenila se vyrazne prevence? Ne, protoze uz jsou medialne stare a out.

Mimochodem, kdyz se snazi bojovat proti sireni teto nemoci, mohli by zacit tim, ze by vydali zakon, ktery by omezil cestovani nakazenych lidi, kteri mohou infikovat dalsi. A to v tomto pripade, kdy se nemoc siri kapankovou infekci, pomohlo zatracene vice.

0/0
22.7.2009 7:03

gen.MacArthur

Re: léky na pandemie se kupují preventivně

R^

0/0
22.7.2009 7:09

madqwert-liberalni komunista

Re: léky na pandemie se kupují preventivně

Najdi a vyjmenuj prosim nejmene deset nemoci, ktere zpusobi vetsi ztraty nez praseci chripka a existuje na ne vakcina. 1000 znaku by ti melo stacit...

0/0
22.7.2009 7:21

O.M.

Re: léky na pandemie se kupují preventivně

Napr. obycejna chripka :-)

0/0
22.7.2009 7:52

madqwert-liberalni komunista

Re: léky na pandemie se kupují preventivně

A dal?

0/0
22.7.2009 8:06

PetroleumLampoIdorablo

Re: léky na pandemie se kupují preventivně

těch nemocí je skutečně dost a zarputilé trvání na své pravdě je také jednou z nich

0/0
22.7.2009 8:28

Hrdý Budžes

Re: léky na pandemie se kupují preventivně

Kolik bylo loni chripkovych onemocneni v CR a kolik umrti, kdyz jsi tak chytry.

0/0
24.7.2009 2:22

antizelenka

Rath je mediální bublina ??

;-D

0/0
22.7.2009 6:53

už jsem tady opět

Rath má smůlu:-))

se nespojil s ODS jako v Ústeckém kraji:-)))Tam se zjistilo ,že ještě za vlády ODS:_))

Severočeské

nemocnice mohou kvůli drahým nákupům přijít o půl miliardy:-)))),Teď má

ODS v Ústí klid, je krytá partnerem ČSSD? dříve to bylo tak,že ODS

kryla ČSSD?:-))))Kdyby to Rath udělal ve středních čechách,tak je IN u vejcovodů ODS:-)))))))))))))))))))))

0/0
22.7.2009 6:31

Flyer01

hmmm

yo tak pan doktor... by mě zajímalo, kolik toho ví z oboru pharmacie.. státy, jako je UK, to řeší tím, že budou očkovat své lidi vakcínou která neprošla řádnými tetsy a tenhle magor, bude tvrdit, že je to novinářská kachna.... tenhle člověk, je vřed naší společnosti a svedčí to o voličích čssd !!!!!!!;-€

0/0
22.7.2009 4:20

ppeepa

Re: hmmm

hmmmm kdyby nebylo toho magora , tak by se momentálně začali spalovat vakcíny za púl miliardy určené proti ptačí chřipce . no a po ptačí a prasečí přijde opičí, pak velbloudí, jezevčí a výrobci budou prodávat a prodávat

0/0
22.7.2009 5:41

zab2

Re: hmmm

Kdepak asi leží léky na nemoc šílených krav?

0/0
22.7.2009 6:29

Bouše

Podle mne nejde o tak závratné sumy,

aby je stát nemohl vynaložit. Za mnohem větší kraviny (i v režii ČSSD) se v minulosti utratilo mnohem více. S logikou Ratha je zbytečné udržovat jakékoliv rezervy (například volné byty pro případ nějakých pohrom). Nehledě k tomu, že například lék Tamiflu se podle mne nemusí bez užitku likvidovat ve spalovnách, ale může se využít při běžných chřipkových epidemiích, které se opakují každým rokem.

0/0
22.7.2009 3:03

zab2

Re: Podle mne nejde o tak závratné sumy,

Podle tebe, jo?

0/0
22.7.2009 6:30

gen.MacArthur

Re: Podle mne nejde o tak závratné sumy,

Populizmus Rv

0/0
22.7.2009 7:12

rozhorceny____predstavitel

nevadí,že používá make-up,ale proč má i rtěnku?

?8-o

0/0
22.7.2009 0:49

JeanPaulGaultier

Za nijakú cenu sa nedajme očkovať!

http://afinabul.blog.cz/

Novinárka Jane Burgermeisterová vzniesla obvinenia proti

Svetovej zdravotníckej organizácii a OSN za bioterorizmus a úmysel

hromadného vraždenia.

0/0
22.7.2009 0:37

rozhorceny____predstavitel

Re: Za nijakú cenu sa nedajme očkovať!

je to tak..HIV v africe také dostávají z injekcí made in usa!

0/0
22.7.2009 0:55

Homer1

Jak mě tenhle arogantní a drzý Adolfek $ere,

tak v tomhle má nejspíše pravdu...

0/0
22.7.2009 0:31

ChorcheCh

hm

Také si říkám, že by se léky měly nakupovat pouze pro potřebu politické špičky...

0/0
22.7.2009 0:29

blastula

On tak velký strach z pandemie asi není

kdyby byl, po vypuknutí a zjištění vysoké nakažlivosti by  se dalo čekat, že se omezí pohyb do a z postižených oblastí,Ale ono nic.Spíš se taková dobře zrežírovaná pandemie hodí- prostě dát lidu chléb a hry...

0/0
22.7.2009 0:08





Najdete na iDNES.cz