Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Budoucnost pražské dopravy je v kolejích, říká šéf Ropidu

Na starosti má nejen změny jízdních řádů, ale podílí se i na rozvoji pražské integrované dopravy. Řeč je o šéfovi Ropidu, tedy Regionálním organizátoru pražské integrované dopravy Pavlu Procházkovi. "Budoucnost je v rozvoji železnice a tramvají," říká Procházka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rudá_záře_nad_Kladnem

Nechápu 10 minutový interval v neděli dopoledne na C.

Kdo tohle vymyslel......

0/0
21.7.2009 7:40

kenx

méně změn?

Méně změn? Reorganizace dopravy na jihu není malá změna! Proč se o tomhle v médiích (třeba tady) nepíše? http://markusovo.wordpress.com/2009/06/12/aktualizovany-navrh-zmen-linek-pid-v-oblasti-prahy-4-10-11-a-12/

0/0
20.7.2009 19:51

peepa-007

To ano, ale ...

většinou za cenu zabrání docela velké plochy; navíc v Kobylisích, Bohnicích a spol. žádné zácpy nebývají...

Zajímá mě to především kvůli tomu, že mi přijde těžce neekonomické vyhodit x mld do stavby koridoru, když stávající dopravní obslužnost je na dobré úrovni a je výrazně variabilnější, než tramvaje...

0/0
20.7.2009 16:45

peepa-007

Neví tady někdo...

v čem jsou tramvaje lepší než autobusy? Do Bohnic a přes Vltavu se má údajně v budoucnu stavět nová tramvajová trasa a má to stát pěkných pár miliard. Říkám si, že kdyby se jen část plánované investice použila na modernizaci BUSů, mohly by v poho jezdit na zemní plyn. Žádné koleje nepotřebují a tedy zcela odpadají náklady na vybudování kolejí, náklady na provoz jsou snad srovnatelné a hluk je v porovnání s tramvají taky nižší...

0/0
20.7.2009 16:34

doktor_bota

Re: Neví tady někdo...

Výhoda je v tom, že tramvaje většinou projíždějí v pohodě i dopravními zácpami.

0/0
20.7.2009 16:40

TigerM

Re: Neví tady někdo...

Hlucnost je dana vozy a tratemi, ve vysocanech je hlucnost v pohode na nove trati.

Tramvaje jsou take mnohem kapacitnejsi a maji delsi zivotnost.

Mnohem lepsi nez autobusy jsou napr. trolejbusy, zvlaste do mist kam nemohou tramvaje pro prikre stoupani, napr. na Malvazinky, Prosek, Landronku, Kosik, Motol, atd., nicmene kapacita je srovnatelna s autobusy, takze tam kde uz busy nestihaji a je moznost vest tram, bych take preferoval tramvaje, jako Bohnice, Pankrac, Kamyk (navaznost na metro), Jizni mesto, Letnany...

Ty miliardy v tratich a vozech tram, by se beztak rozpustily v castejsi obnove autobusu... (nepocitam predrazenost zakazky)

0/0
20.7.2009 22:45

doktor_bota

No jo.

Bráno objektivně se MHD v Praze zlepšuje. Bráno subjektivně musím z Dejvické obejít stavbu, abych se dostal na autobus X1, který končí na Špejcharu. Tam počkám na tramvaj a jedu 2 zastávky na Letenské náměstí. To je přibližně 25 minut času - takže jezdím autem, i přes ucpanou Korunovační to prostě vyjde rychleji, o pohodlnosti nemluvě.:-/

0/0
20.7.2009 16:17

TigerM

Re: No jo.

To bych radeji sjel tram na Voz. Stresovice, pak bus X1 na spejchar, .... ale je to komplikovany, kdyz clovek potrebuje jen na Letnou... holt stavba je to poradna a tak to nakou chvili trvat bude nez se to zlepsi...

Jeste lze pouzit linku 131 a dojit to na Spejchar pesky... ale ta nejede z Dejvicky...

0/0
20.7.2009 23:47

český venkovan

...budoucnost patří....aluminiu.....

0/0
20.7.2009 16:05

Z-S

Re: ...budoucnost patří....aluminiu.....

Inu, jak se rikalo mezi zeleznicari jednotkam 471 predtim nez se vzilo spatlane oznaceni Elefant ... ano, esus :)

0/0
20.7.2009 16:07

TigerM

Re: ...budoucnost patří....aluminiu.....

furt se jim rika esus... navic se znich neda vecer koukat ven...

0/0
20.7.2009 22:46

aldik7

Re: ...budoucnost patří....aluminiu.....

no to mě taky na elefantech štve :-P .. ale zas na druhou stranu, co vidíš večer z okna? ;-D velký prd leda.. takže to ani nevadí, a elefant má informační cedule uvnitř takže svoji stanici neprošvihneš.. ;-)

0/0
21.7.2009 11:08

TigerM

Re: ...budoucnost patří....aluminiu.....

jo, v podvecer me bavi cumet z vlaku, lepsi nez cucet na nejaky infopanel nebo na lidi ve voze, ... v nekterych jsem videl vypinace, ale to je spois na nekterym omylem udelali, ....

vic mi ale vadi, ze ven videt neni, ale dovnitr je to jako do perfektni vytriny, si pripadam jako pokusny morce... fakt nechapu proc si vybrali zrcadlovy skla, bohate stacili protislunecni...

0/0
22.7.2009 21:16

JÚLINEK.ŠÍŠAL

souzi a soušky čížci,

tak ono už se neříká "zadní tělesná partie", ono místo toho se teď říká "koleje" ... a odkdy? ...8-o

0/0
20.7.2009 15:24

Mumat

Jízdenky

Pan řiditel by měl asi nejdřív vyřešit, aby ve vlacích platila SMS jízdenka...

0/0
20.7.2009 15:06

elabůžo

Když jedete do Prahy,

tak je nejlepší nechat auto někde na sídlišti, kde je parkování zadarmo, a do centra pokračovat metremR^

0/0
20.7.2009 14:43

pokrokovesmyslejici

Re: Když jedete do Prahy,

Každej kdo si kupuje nový byt, tak si platí i parkovací stání za 100-200tis, tak jakýpak zadarmo? Nechť se jdou autaři vycpat.

0/0
20.7.2009 14:52

leather-man

Re: Když jedete do Prahy,

R^

0/0
20.7.2009 15:10

animl

ML

Už léta se taky mluví o prodloužení ML z Libně až do Hostivaře (s případným vybudováním zastávky u MA Depo Hostivař). Koleje tam jsou, ale zatím stále nic. Přitom toto spojení mezi Prahou 6 (Sedlec, Bubeneč, Dejvice) a Hostivaří by nemělo konkurenci ;-D

0/0
20.7.2009 14:34

Z-S

Re: ML

Bez navaznosti na metro by to ovsem bylo zcela o nicem.

0/0
20.7.2009 14:39

animl

Re: ML

Návaznost je na Nádraží Holešovice a další by byla Depo Hostivař.

0/0
20.7.2009 14:41

TigerM

Re: ML

Koleje tam jsou, resp. v tunelu pod taborem je jen jedna kolej a probiha rekonstrukce trati Liben-Bechovice, takze to zatim neni mozny, ale pocita se s tim...

MA Depo Hostivar - s tim bych nepocital, lepsi by byla stanice s prestupem na tram, Acko by melo byt ze Strasnicke, prodlouzeno do st. Zahradni mesto, Na Grosi, Nadr. Hostivar - podstatne lepsi navaznost na MHD nez na Skalce a DH.

0/0
20.7.2009 22:52

Z-S

Navaznost S linek je skutecne genialni

napriklad rano z Masarycky odjizdi vlak linky S5 tri minuty po prijezdu vlaku S1 a minutu  pred prijezdem vlaku S2. Alespon to byl stav pred zapocetim vyluky smerem na Dejvice. Za ty tri minuty se da stezi prodrat z jednoho konce Masarycky na druhy, ze predpokladu ze vlak nema ani pul minuty zpozdeni.

0/0
20.7.2009 14:15

pokrokovesmyslejici

vlakem

Cestují pouze socky, komouši, nezaměstnaní a bezdomovci. Je nepředstavitelné, aby pravicově smýšlející člověk cestoval po Praze jinak než automobilem.

0/0
20.7.2009 14:07

nemereth

Re: vlakem

děkuji, jsem nepředstavitelný :-P

0/0
20.7.2009 14:24

marbo

Re: vlakem

nápodobně

0/0
20.7.2009 16:23

elabůžo

Re: vlakem

8-o8-o8-o

0/0
20.7.2009 14:41

leather-man

Re: vlakem

Tak to asi nejsem pravý pravičák....8-o

0/0
20.7.2009 14:53

chroustík

Re: vlakem

Autem po Praze jezdí blbečci, kterým je slovo ekologie cizí, protože to je ve VUMLu neučili. Dnes si hrají na těžké kapitalisty, přitom mají holý zadek a úvěrů až po krk.

0/0
20.7.2009 15:02

mizz13

Re: vlakem

Nejsem ani socka ani komous  ani nezamestnana ani bezdomovec a presto vyuzivam hromadnou dopravu. Nechapu ty, kteri jezdi kazdy den do prace autem, ze je bavi stat na kazde krizovatce v kolone. 

Staci se podivat na auta, ktera projizdi okolo - v kazdem sedi jen jeden clovek. Pak nemaji byt zacpy. 

Ja kdyz jednou za cas musim jet autem, tak je to jednak delsi a jednak pri tom ztracim nervy.

0/0
21.7.2009 11:04

aldik7

Re: vlakem

hmm zas jeden obvyklý diskuzní rejpal :-P .. že vás to furt baví, já bych ty diskuze zrušil,a byl by klid.. stejně to hlavní je článek, a diskutovat se může třeba v hospodě u piva ;-) xD

0/0
21.7.2009 11:10





Najdete na iDNES.cz