Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hemingway byl sovětským špionem, píší historici v nové knize

Chtěl se stát agentem. Vzali ho, ale žádné důležité informace jim neposkytl. A tak kontakty ustaly. To je stručný příběh spisovatele Ernesta Hemingwaye a sovětské tajné služby. Že moskevská špionáž vedla od roku 1941 ikonu světové literatury na seznamu agentů, napsali v nové knize američtí historici a jejich ruský kolega. Ten našel Hemingwayovu složku v moskevském archivu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DedecekHribecek

Fuj

Kdyby dělal špiona fašitům tak ho každy odsoudí. To že pracoval pro stejně hnusný režim který se jenom nacházel na levo v poltickém spektru tak ho kde kdo omlouvá. Je to ostuda. :-/

0/0
23.7.2009 9:14

golonka

No A ?

Každá doba má své špióny. Teď má u nás USA špióny Havla a Vondru, včetně celé kolaborující ODS.

0/0
23.7.2009 8:37

coyotte

Re: No A ?

No takhle ubohý příspěvek jsem už dlouho nečetl. A už jsi viděl toho rusofila na hradě a socany podkuřující "demokratům" z Ruska, ty experte?:-/Rv

0/0
23.7.2009 18:59

JaJaMilan

Re: No A ?

No nebud si tak jistý se svým přesvědčením, i když ne zrovna špioni v pravém slova smyslu.

PNAC projekt pro nové americké století.

Cíl PNAC je „povýšit americkou globální vůdčí úlohu“. Wikipedie.

Podepsali V.Havel a S.Vondra

0/0
24.7.2009 6:25

trojuhelník

opravdu, ale opravdu

v pohodě, Kikina je ruský špión a nic se nedějeR^

0/0
21.7.2009 16:31

Fanatic.Dz

Kdo by to řekl, že?

do spisovatele a novináře původem z USA žjícího na Kubě a celý život opěvujícího socialismus a proletářskou revoluci? ;-D

0/0
18.7.2009 15:47

Rudolf z Deywitz

Re: Kdo by to řekl, že?

Poslouchají, četli voni Hemingwaye i jinak, než jenom než v Men´s health?

0/0
19.7.2009 16:10

razer12

I kdyby

to byla pravda tak ho to jako spisovatelel nedegraduje

0/0
18.7.2009 11:16

toono

Re: I kdyby

jeho jako spisovatela spis degradovalo jeho dilo..

0/0
18.7.2009 19:29

Rudolf z Deywitz

Re: I kdyby

Jsme ohromeni ;-D

0/0
19.7.2009 16:12

Jack777

...

Ernest byl borec, skvělý knížky, byl to dobrodruh a žádný řadový přizdis.áč. Ne jako mnoho lidí zde, pro které je dobrodružství už jen výlet z vidlákova do prahy :-))

0/0
16.7.2009 12:13

Mufu

Re: ...

Je dobře,že jsi se ve svém věku už konečně identifikoval s nějakým mužským vzorem.;-DR^

0/0
18.7.2009 11:30

thx

Spáchal sebevraždu?

To myslíte vážně? Agenti KGB sebevraždy nepáchají. Mají na to lidi...

0/0
15.7.2009 17:08

Sharky

Re: Spáchal sebevraždu?

koukám, že ty zřejmě budeš zastáncem konspiračních teorií za všech okolností a ve všech případech

0/0
16.7.2009 12:47

Fanatic.Dz

Re: Spáchal sebevraždu?

Nevím jak agenti KGB, ale schizofrení a paranoidní psychotici to tak vskutku dělávají ..... :-/

0/0
18.7.2009 15:48

libienski

A proč bych měl věřit?

Bývalém agentu KGB, že někde tajně vynášel nějaké informace z KGB? Spíš je to tak, že bez tohoto "senzačního" odhalení by po jejich publikaci neštěkl ani pes.

0/0
15.7.2009 14:36

pakoss

No tak alespoň je jasné proč tolik chlastal.....

....morální bahno.....Rv

0/0
15.7.2009 13:53

poemcz

Re: No tak alespoň je jasné proč tolik chlastal.....

morální bahno ??? proč? je to člověk který dobrovolně bojoval za Evropu v obou válkách a že byl asi agentem KGB ? no a ?? třeba jen byl tím kdo byl na správné straně, protože nikdo neví kteráje správná strana USA=CCCP velmoci snažící se za každou cenu srát všude i tam kde to není třeba, v Rusku zavírali kapitalisty a v USA komunisty ...

0/0
21.7.2009 15:39

sportage5

TAKŽE ZASE JEN

"PLÁCNUTÍ DO VODY" A ČLÁNEK O NIČEM...Rv

0/0
14.7.2009 14:41

jekkal

To

je článek vhodnej akorát tak do bulvární MF, je léto a není o čem psáti

0/0
14.7.2009 14:06

MAY88

no bóže,

Klaus taky.....

0/0
14.7.2009 7:34

sprav

Re: no bóže,

pšššššššššššt zavřou tě X

0/0
14.7.2009 13:40

swiss111

Re: no bóže,

pravda soudruch rusofil

0/0
15.7.2009 14:54

Kakarel

Vasiljev nashromáždil

a vynesl tisíc stranek. Hahaha! Do ruských archívu se nechodí jak do krámu. Vasiljef kecá a ti dva blbci mu to rádi žerou, bude knížka. Anebo je to nová ,,hra,,. Pozor pánové, rusové měli už za cara velice dobrou špionážní službu! A myslím, že to trvá nadále! Vasiljevovi by to strach v životě nedovolil, vynášet lechtivé materiály.8-o

0/0
13.7.2009 23:06

skrbling

Re: Vasiljev nashromáždil

No, ale byli i tací, co se jim to povedlo. Už si nepamatuju jméno ani podrobnosti, ale nějakému archiváři (nebo co měl za funkci) KGB se dařilo vynášet materiály asi 10 let a když začal tušit, že po něj jdou, podařilo se mu zdrhnout i s celou rodinou a dvěma bednama písemností k Američanům, kde snad dodnes žije. Četl jsem o tom asi před 10 lety. Každopádně to byla výjimka, ale Rusáci z toho moc happy nebyli.

0/0
14.7.2009 0:57

tučňák v exilu

Re: Vasiljev nashromáždil

Mitrochin.

0/0
14.7.2009 7:37

MiroTR

Re: Vasiljev nashromáždil

A to bylo ještě za komunistů, kdy mu hrozila smrt.  Dnes v Rusku seženete cokoliv, pokud máte dost na zaplacení. 

0/0
14.7.2009 10:19

daalmer

Hemingway

Především bych se ohradil vůči nějakým tvrzením z diskuze a sice, že měl zálibu v nepochopitelných koníčcích jako korida nebo lov. Korida je tradice, o jejímž původu a kulturním umístění a významu my nevíme zhola nic (přičemž přečíst si Hemingwayovu knihu Smrt odpoledne nám ji dost přiblíží) a tudíž ji nedovedeme pochopit stejně tak, jako polovina Evropy nerozumí našemu velikonočnímu zvyku, kdy trápíme děvčata pomlázkou. Ohledně lovu bych především zástupcům mužského pohlaví připomněl jejich dětství, kdy obdivovali dobrodružné snímky a knihy o lovcích, kteří se o sebe dovedli postarat v divočině. Co na tom, že někomu vydržela záliba v autech do dospělého věku a místo angličáka si pořídí BMW v měřítku 1:1? Stejně tak bychom neměli soudit někoho, komu vydržel lov.

A ted k samotné problematice - kdo se o to blíže zajímá, doporučuji sehnat knihu od A. E. Hotchnera Papá Hemingway.

0/0
13.7.2009 22:54

daalmer

Re: Hemingway

Po jejím přečtení možná lépe pochopíte, co to bylo za člověka a proč já se tedy přikláním k názoru, že je to novinářská kachna založená na tom, že o ní skoro nikdo nedovede nic říct nebo se bránit. K tomu, prosím, připomenu, že ted po smrti M. Jacksona se rozšířilo heslo "o mrtvých jen dobře", proč se nebere ohled i na podobného, ne-li většího, velikána na poli literatury? Mimochodem, Hemingwayovo dílo je humanistické, apolitické a pacifické, je tedy zcestné říct, že je levicové. Hemingway se ve svých dílech zaobírá především člověkem v mezních životních situacích a celkově životem.

0/0
13.7.2009 22:54

Solomon Jerusalem

Re: Hemingway

dobře napsáno, souhlasím. Fajn, že tu někdo používá mozek :-)

0/0
14.7.2009 9:04

Dýzl

Re: Hemingway

R^

0/0
17.7.2009 15:50

MiroTR

Re: Hemingway

Proto mi připadá pravděpodobná verze,  že chtěl jen podklady pro další knihu.  A možná i proto, aby mu Kuba nedělala problémy.

0/0
14.7.2009 10:21

Kakarel

Re: Hemingway

Máš naprostou pravdu! R^

0/0
13.7.2009 23:11

antigogo

Koho to už zajímá?

Špioni byli na obou stranách. Jeho knihy jsou něco, výplod jeho historiků je nula.

0/0
13.7.2009 22:32

kaktusak

Další dobrá zpráva

R^

0/0
13.7.2009 20:50

Mirco1

Re: Další dobrá zpráva

Á prolhaný bolševický propagandista kaktusák má zase jednou dobrou zprávu.

0/0
13.7.2009 20:52

MiroTR

Re: Další dobrá zpráva

Jaká ? 8-o

0/0
14.7.2009 10:23

Kanadan

Jakoby spiony

mel jen SSSR.USA maji sve agenty vsude.

0/0
13.7.2009 17:14

Kocourek69

To bude nějaká chujovina.

Co cenného může vyšpiónovat spisovatel na volné noze navíc žijící na druhém konci zeměkoule? Nic. Si myslím že si tady někdo cucá z prstu aby jeho kniha o špiónech šla na odbyt.

0/0
13.7.2009 16:52

tučňák v exilu

Re: To bude nějaká chujovina.

Agent nemusí nutně špionovat, může třeba taky šířit propagandu. Ovšem Hemingway spíš špionoval, protože byl celebrita a působil jako válečný dopisovatel, tzn. měl (v porovnání s normálními důstojníky atd) velmi velkou volnost pohybu a přístup na všechny úrovně velení.  Navíc měl v popisu práce strkat nos do věcí, po kterých mu nic nebylo, takže nikomu nepřišel "nemístně zvědavý". Ideální krytí.

0/0
13.7.2009 18:05

ET_demokrat

hmmm...

Mě zajímaly a zajímají především jeho knihy. A ty se nemění ani tímto zjištěním.

Čtete míň Kunderu? A to byl svého času udavač, který má na svědomí konkrétního člověka...

0/0
13.7.2009 16:38

Hail Eris

Re: hmmm...

kuneru nectu, pise s*ackyRv

0/0
13.7.2009 17:04

DickLarge

Re: hmmm...

Hemingway dostal nobelovku, ale taky psal p1coviny. Kdo čet starce a moře nebo jeho lovecké příhody z afriky ví.

0/0
14.7.2009 13:23

wrah

Re: hmmm...

Upřímně řečeno, naprosto správný názor. Říct "Nečtu ho proto, že to co píše mi nesedne, ne proto, že byl v té či oné partaji" si žádá docela koule.. Ostatně: pan Grass byl v Kriegsmarine a později dokonce u Waffen SS, papež byl u Hitlerjugend, minimálně polovička našich současných politiků bylo kdysi ve straně, nebo alespoň v Pionýru. Hemingway je nesmrtelný ale má pro pisálky nesmírnou výhodu: Už se nemúže bránit a tak se o něm dá napsat cokoliv.

0/0
14.7.2009 21:05

Rybařící Kocour

Re: hmmm...

Přesně tak, toto zjištění nemá žádný vliv na jeho tvorbu, která je slátaninou pseudohumanistických žvástů a moralistních banalit. Koneckonců dostal Nobelovu cenu za literaturu a to je skoro tak ohyzdná trofej jako maketa Hirošimy. 

0/0
13.7.2009 18:01

kasavaros

Re: hmmm...A to byl svého času udavač,

Taky "prý". Ale vžtť je to jedno, Hansum byl (a to snad doopravdy) nacista.

0/0
21.7.2009 13:27

Zirkon

typický levicový intoš

O životě  toho příliš neví.  Práci  zná  akorát od pohledu  z  kavárenského okna.

Ale do revoluce  by se  pustil hnedka bez sebemenšího  zaváhání. 

0/0
13.7.2009 16:07

barbudo

Kdo všechno dnes není historikem ... hmm ...

0/0
13.7.2009 16:03

Sunny29

Hmmm, ale psal hezky.

0/0
13.7.2009 15:23

barbudo

Prezident Bush byl šéfem CIA ...

... kdo byl horší ?

0/0
13.7.2009 15:17





Najdete na iDNES.cz