Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravní kolaps přiměl Prahu urychlit frézování Jižní spojky

Úterní dopravní kolaps na pražské Jižní spojce, při kterém se na okruhu vytvořila 25 kilometrů dlouhá kolona od D1 až k Ruzyni, přiměla správce komunikací k urychlení prací. Tuto sobotu skončí současná etapa rekonstrukce, následně se ale oprava přesune na druhou polovinu komunikace. Tam práce potrvají do 17. července.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Brkoslav IV

...no jo no...

Myslim si, ze cesti ridici ( tedy drtiva vetsina ) asi nevi co je to zip razeni a stoji jako ovce v jednom pruhu a z druheho soubezneho pruhu nikoho nepusti. Tady by mela stat policie a dohlizet na poradek a naucit je to tak. Myslim, ze by to bylo skutecne prinosne.... Jinak , nejzdim nejak zvlast rad v Cechach ponevadz vetsina ridicu je, a nevim vubec proc, zbytecne agresivni a zda se mi jako by jim chybelo sebevedomi a potrebovali si to dohanet nejak jinak...no nevim... :-)

0/0
8.7.2009 23:35

Homer1

Re: ...no jo no...

Ono když uděláš zip, pustíš před sebe jedno, dvě auta a dva proudy aut se smrsknou na jeden dejme tomu 100m od místa kde je faktické zůžení - pak samozřejmě nemám sebemenší náladu pouštět před sebe kohokoli dalšího - zvl. vychcánky, co vidí již jeden proud aut a rychle si najedou levým pruhem až těsně k zůžení a tam se snaží narvat jakkoli před ostatní. Tak tyhle týpky nechávám s oblibou vydusit.

To samé např. na zacpaných dvouproudých ulicích, které bývají u přechodů zůžené na jeden pruh. Pak zase dva pruhy a po 100m zase jeden pruh - a ten už napořád.

Nejraději mám týpky, co se po rozdvojení do 2 pruhů nasáčkují dopředu před ostatní a dožadují se zipu. A přitom je jim naprosto jasné, že kdyby už zůstali ve frontě v jednom pruhu, proběhlo by to rychleji a bez stresu. To už není o zipu ale drzém předbíhání.

Holt je mezi námi příliš velké procento pitomců, co mají pocit že ONI spěchají a mají něco DŮLEŽITÉHO a ostatní tu kolonu asi stojí pro zábavu a opalují se u toho.

0/0
8.7.2009 23:59

Atomas

Re: ...no jo no...

Zrovna jsi popsal tu typickou českou mentalitu. Pokud jsou na silnici dva pruhy, tak by se měly plně využívat a ne stát jak ovce v jednom pruhu. A při zúžení je nutné aplikovat pravidlo zipu a ne si myslet, že ti, co rozumně vjedou do pruhu, kde nikdo nestojí jsou vychcánci a potom jim to osladíš tím, že je nepustíš do pruhu...

0/0
9.7.2009 8:10

rowman_

Re: ...no jo no...

typicky tohle je na na najezdu ze strakonicke na jizni spojku - pokud by se na tech 50 metru rozdelila kolona, co najizdi na spojku, moc velky uzitek by to neprineslo. Jenze vychcanci jedou po strakonicke v levem pruhu, pres plnou caru vjedou do rozdvojeneho pruhu a tam se dozaduji zipu. Kdyby tohle delal kazdej, tak je strakonicka absolutne neprujezdna na smichov. Na spojku se da spravne odbocit jen z odbocovaciho pruhu, kde stoji kolona, ne z leveho. Takovejhle clovek prece nema pravo tam zipovat, kdyz se tam dostane pres poruseni predpisu

0/0
9.7.2009 13:10

Atomas

Re: ...no jo no...

Ale to do problému pravidla zipu a souběžné jízdy motáš jiný problém a tím je arogantní chování některých jedinců a soustavné nedodržování daných předpisů. S tím samozřejmě také nesouhlasím...

0/0
9.7.2009 14:05

mpes

Re: ...no jo no...

Zákon hovoří ale jasně...

0/0
9.7.2009 8:12

mstuch

KORUPCE

Mělo by se to opravovat ve třísměném provozu.Firma ucházející se o takovouhle zakázku by měla v tomto třísměném provozu pracovat zcela automaticky s ohledem na dopravní frekvenci provozu v takovýchto exponovaných místech.Firmy pracující jinak,než třísměně by takovouhle zakázku neměly vůbec dostat,jinak je to klasická ukázka KORUPCE,ale vlastně o to jde zadavatelům především,jak je v ČR zvykem a beztrestně běžné.!!!!!!!!

0/0
8.7.2009 23:13

Brkoslav IV

Re: KORUPCE

...naprosty souhlas. Kdo uzaviral smlouvu s touhle firmou? Myslim, ze tam neni prvni den, tak , kde je problem.... ? Pane primatore, kde je problem? Nechcete nekoho vymenit....

0/0
8.7.2009 23:22

tenisovejloket

tak praha frézuje?

to jsou vjecy8-o8-o

0/0
8.7.2009 22:54

Daun

Me by zajimalo, jake koleje frezuji?

Jezdim onim mistem tak 3x tydne a zrovna v onom useku, to az doted bylo naprosto ok.

Proc nesli frezovat ty deseticentimetrove koleje primo na Jizni spojce?

0/0
8.7.2009 22:51

Homer1

Re: Me by zajimalo, jake koleje frezuji?

Protože ten úsek na Jižní spojce postavila jiná firma (rozuměj jiný kamarád kohosi na magistrátu), použili nekvalitní surovinu a popř. i technologii a nyní se již těší na další zakázku na předčasnou opravu daného úseku, který zdaleka nevydržel tolik, kolik by měl.

Takhle to u nás totiž běžně chodí. Kolaudace ok, reklamace žádná, navzdory tomu, že ten živičný povrch nevydrží ani polovinu toho co v Reichu. A to celé nejlépe za 150% cen běžných u germánských sousedů...

Jedna firma krade na spojce, druhá na D1 atd... to je přece rozparcelované, kapišto? ;-)

0/0
9.7.2009 0:05

u nás v kocourkově

Česká specialita ....

opravujeme předražené dálnice zásadně když je nejhustější provoz ... vyjeďte se učit k sousedum, tam to dělaj převážně v noci ....

0/0
8.7.2009 22:28

Dr.Download

Zip, zip, zip

Lidi, řadit se do průběžného těsně před zůžením!! Dneska jsem pravym projel od Spořilovský až k zúžení 80km/h v 9h ráno, zatímco další pruhy stály.8-o

0/0
8.7.2009 20:25

balalajka01

Re: Zip, zip, zip

Zip ovšem nic neurychlí.

Průjezd zúženým místem má naprosto stejnou propustnost, ať auta jedou už dlouho za sebou anebo ať se zipují těsně před zúžením.

Zip je v tomto naprosto k ničemu.

Nechápu, proč ho obhajujete.

0/0
8.7.2009 21:56

barbudo

Re: Zip, zip, zip

... do kolon se vejde víc aut ...

0/0
13.7.2009 8:55

truthspeaker

důkaz že na magistrátě sedí debilové

fakt 1 - jižní spojka je nejfrekventovanější silnice v zemi

fakt 2 - oprava začala ve všední den

fakt 3 - oprava začala v době dopravní špičky

proboha co na tom chcete okecávat? Rv

0/0
8.7.2009 18:00

mpes

Re: důkaz že na magistrátě sedí debilové

přesně tak, proč nezačali v pátek v pět odpoledne? Kamiony mají zákaz jezdit část pátku, část soboty, část neděle... Za první tři dny při 24-hodinové práci mohlo být hotovo přes 50% práce... Ale chtěj něco po trotlech...

0/0
8.7.2009 21:14

mstuch

Re: důkaz že na magistrátě sedí debilové

to by nepřinslo ten správný efekt o nakapsování zadavateli,tedy KORUPCE

0/0
8.7.2009 23:15

rychloslimejs

ze by kluci

zacali pracovat na 2 smeny? ona uz poznamka, ze zacali pracovat v 7 rano, me dokaze vytocit, misto aby delali pres noc delaji pres den...

0/0
8.7.2009 16:51

danny44

Podle mapy

Podle té mapy v závěru článku, ale už ten frézovaný úsek nemá s JIžní spojkou nic společného  ...... Jo, jo, zase někdo v ýHnojte neví, vo čem skrtu klávesnici do počíteče blije..... 8-o !

0/0
8.7.2009 16:47

dedko

Jižní spojka !

;-D;-D;-D

0/0
8.7.2009 15:43

rogerer

zip

....nevim proc, ale kdyz jedu levym pruhem (napr na lanovem moste smer cerny most) a vsichni ti trotli stoji 2kiláky v tech dvou pravych a popojizdi tak me pak za odplatu nepusti protoze sem haj.zlik kterej je predjel kdezto oni jsou v pravu protoze si to tam hodinu vycekali....nechapu....a nejlepsi jsou ti co radsi jedou (resp stoji kolonu) uprostred - mezi pruhem kde je kolona a pruhem ktery je relativne volny a zipuje se do toho druheho - aby je nikdo predjet nemohl.... zvlaste kamioni toto radi delaj :-D R^

0/0
8.7.2009 15:21

mpes

Re: zip

tak on je trochu průser i v tom, že kamiony ve městě musí být v pravém pruhu (nebo pravých dvou), takže nemůže jet v tom třetím tak jak ty. Pak se před něj do toho pruhu, který může sám kamion používat, nase/rou mraky osobáků, to jej zase o cosi zbrzdí...  A když takhle stojíš hodinu dvě, uznej sám ...

0/0
8.7.2009 21:17

ramolozo

Čeští řidiči neumí jezdit,

pravidlo zipu neznají, stejně jako rozjezd všech aut na zelenou. Vyblikávání to jimj jde a solit to to umí taky. Jsou to burani

0/0
8.7.2009 15:02

Stir78

Re: Čeští řidiči neumí jezdit,

S tim zipem a rozjezdem na zelenou jsi to trefil uplne presne. R^

0/0
8.7.2009 15:09

joyFX

Re: Čeští řidiči neumí jezdit,

přesně takhle to říkal jeden emigrant, když sem poprvé po mnoha letech přijel vlastním autem: Čech je nejrychleji na červené, ale na zelenou se rozjíždí jako poslední. když vidím řidiče, jak na krátké červené na rovině!! zatahuje ručku a pak se s ní pere, když už se blíží oranžová (čili žlutá ;-)), je mi na ... blicí smajlík

0/0
8.7.2009 15:15

rychloslimejs

Re: Čeští řidiči neumí jezdit,

muzu se zeptat zdejsiho ridice teoretika na "rozjezd vsech aut na zelenou"?

0/0
8.7.2009 16:52

krysar

Re: Čeští řidiči neumí jezdit,

To je to, co 99% nasich ridicu neumi, protoze to vyzaduje trosicku premysleni

0/0
8.7.2009 17:15

denny2006

Re: Čeští řidiči neumí jezdit,

tak to tedy patřím mezi těch 99% i když jsem si jist,že rozjezd všech najednou na zelenou je praktický nesmysl.

0/0
8.7.2009 21:15

Homer1

Re: Čeští řidiči neumí jezdit,

To je to, že v praxi 99% takyřidičů chrápe na křižovatkách místo toho aby chrápali doma v posteli. Nevidím jediný důvod, aby se auto č. 2 rozjíždělo na zelenou až když to před ním má náskok "3 koňských délek".

Samozřejmě že se nerozjedou všichni přesně ve stejný okamžik, ale kdyby debilové používali mozek, projede vždy o 50% víc aut. Tomu věř.

0/0
9.7.2009 0:10

truthspeaker

Re: Čeští řidiči neumí jezdit,

Řidič teoretik se pravděpodobně domnívá, že při červené zastavují všechna auta současně a že by se tedy mohla současně i rozjíždět. Jako že když stojíte desátý v řadě, jak tam vepředu skočí zelená, šlápnete na plyn a spoléháte na to, že těch devět před váma to udělalo taky a že se třeba šestej nedloubal v nose ;-D

0/0
8.7.2009 17:56

Lovila veverky v korunách stromů

Nechápu

proč aspoň na Českém rozhlase neupozorňovali na chystanou opravu. Včera jsem jela do Práglu odstěhovat ségru z koleje a to si pište, že bych si vybrala rozhodně jiný den, kdybych o opravě věděla. 2 hodiny v koloně jsou fakt  zážitek.

0/0
8.7.2009 14:57

Didier Sachs

Re: Nechápu

píšeme a posíláme pozdravy do brna a okolí;-D

0/0
8.7.2009 15:44

Homer1

Re: Nechápu

To bude nějaká pragocentristická křivárna.

To je natuty dílo nějakého čížka z magistrátu co se narodil kdesi u Vyškova... :-P

0/0
9.7.2009 0:12

Jokles

Jak to, že není alternativa ?

A co komunální volby ?

0/0
8.7.2009 14:51

Hrochomut

Re: Jak to, že není alternativa ?

když bude na radnici sedět někdo jiný, bude technologie frézování nějaká "bezuzavírková" nebo jak? 8-o

0/0
8.7.2009 15:02

Ahasver

Re: Jak to, že není alternativa ?

Stačila by pro začátek třeba trojsměnná...

0/0
8.7.2009 15:14

Vanguard

Re: Jak to, že není alternativa ?

To ale např. znamená trojnásobné náklady na práci, protože dodavatel musí platit tři směny dělníků místo jedné...

0/0
8.7.2009 15:24

TopGum

Re: Jak to, že není alternativa ?

No, zato by to bylo za tretinovou dobu - takze naklady magoostratu +- stejne. Ztraty zpusobene ridicum v kolonach by byly taky tretinove - ale to uredniky nezajima...

0/0
8.7.2009 16:00

Vanguard

Re: Jak to, že není alternativa ?

Jak by byla náklady magistrátu stejné?

0/0
8.7.2009 17:26

rychloslimejs

Re: Jak to, že není alternativa ?

ty vole, ty jsi ale poctar...

0/0
8.7.2009 16:49

Vanguard

Re: Jak to, že není alternativa ?

OK, náklady na pracovní sílu vyšší o 200 %

0/0
8.7.2009 17:26

m. l.

Re: Jak to, že není alternativa ?

Jak o 200 %? Příplatky za práci v noci jsou daleko menší, kolem 20 %. A platí se jen v noci :-) takže cena za trojsměnný provoz by byla vyšší max. o 10 %. Navíc by se nemuselo uklízet nářadí a další časové ztráty takže by se to i mohlo zcela vykompenzovat.

0/0
8.7.2009 21:18

l.mario

Oprava SJ spojky

Už při výběru firmy na opravu měla být podmínka 3-směnného provádění oprav. To, že se SJ spojka ucpe bylo jasné každému řidiči, ne však odpovědným pracovníkům. To, že chybí jak jižní, tak severní obchvat se ví už 20 let, měl se přednostně stavět ne kvůli pražákům ale kvůli zbytku republiky, která je nucena přes SJ spojku jezdit.

0/0
8.7.2009 14:47

oudy

Termíny

čekali na období po svátcích - v civilizovaných zemích se tyto práce dělají především o svátcích a nočních hodinách, když je provoz minimální. Holt jsme pořád východ Evropy ;-€

0/0
8.7.2009 14:30

Henrik_Larsson

Proč magistrát neinformuje?

No nevím, nevím jestli je ten problém opravdu v řidičích, p.Křeček říká, že dnes už je situace výrazně lepší, znamená to snad, že se přes noc všichni naučili zip? Spíš už to dneska vědí a jedou jinudy, otázka je, proč to nevěděli včera? To je podle mě hlavní problém! I dnes se šíří pochybný informace o tom, že Jižní spojka se bude opravovat celý léto, jen bohužel nikdo neví kde, kdy a v jakym směru, takže to jsou vážení magistrátní úředníci informace k ničemu!!!

0/0
8.7.2009 14:23

Smil

pravidlo zipu je k ničemu

v pátek jsem 2x zastavil na D1 a bylo to jen hustotu provozu, nikde žádné zužení nebo nehoda. A to už tam nesměli ani kamiony!

0/0
8.7.2009 14:18

Rosomak

Re: pravidlo zipu je k ničemu

To víš, když jedou na třípruhové vozovce v levém pruhu 80 a smrt v očích, tak se nediv.

0/0
8.7.2009 15:21

Vilém Hynek Jarmila

a proč v tom zúžení nestojí policajt ?

"Obrovský problém je v tom, že lidé neumějí pravidlo zipu. Nacpou se do pruhu, nepustí další auto. Není to hustotou provozu, ale dovednostmi lidí."

Chápu, že to není tak lukrativní, jako měřit 50kmh, ale nechápu, proč v tom zúžení nestojí policajt a neřídí lidi, jak mají jezdit, případně nenapaří pokutu těm, co zip nedodržují - protože to je normální nedání přednosti v jízdě. Asi jim to nikdo nenařídil, takže je to nenapadlo. RvRvRv Policajti mají hlavu jen aby nepršelo do krku.

0/0
8.7.2009 14:10

digitalboy

Re: a proč v tom zúžení nestojí policajt ?

v podstatě s tebou souhlasím, ale má to jeden háček: kam chceš odstavovat v místě zůžení a za hustěho provozu ty auta, aby jsi mohl řidiče pokutovat a nezpůsobil tak ještě větší kolaps?

0/0
8.7.2009 15:11





Najdete na iDNES.cz