Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rtuťové teploměry zmizely z pultů, EU je zakázala kvůli životnímu prostředí

Od června není možné sehnat v lékárnách klasický rtuťový teploměr. Může za to směrnice Evropské unie, podle níž rtuť zatěžuje životní prostředí. "Lidé se po nich pořád ptají, protože na ně byli zvyklí," řekla iDNES.cz farmaceutická asistentka Hana Dominiková z pražské Lékárny 7 Moráň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gagaryn

***

Stoupá a klesá tvoje hruď, tak pravidelně jako rtuť.

upraveno pro EU

Stoupá a klesá tvoje dvě pigi, tak pravidelně jako čísla v digi.

0/0
3.7.2009 12:30

Mysel

Nejde o EU

Uvedomte si prosim, ze tady nejde o EU. Takhle to bude vypadat vsude, kde se k moci dostanou ekofasisti. Nas obtezuji s teplomery a zarovkami, v Kalifornii chystaji vyssi dan na tmava auta a bude hur.

0/0
3.7.2009 11:39

mildapr

Ty vole

to je téma ;-D !!!!!!

0/0
3.7.2009 11:25

STAVA79

A okení teploměry

rtuťové, od hochů z Asie se prodávat smějí. To je BlázinecRv

0/0
3.7.2009 10:58

iDaddy

Nechci EU! Za chvíli už bude rozhodovat o tom,

čím si budu vytírat p......!!!!

NECHCI EU, PRYČ OD EU!!!

EU;-OEU;-OEU;-OEU;-OEU

0/0
3.7.2009 10:50

wiliz

.

Borec co prodáva digitalní tvrdí že jsou přesné ale ministerstvo ma opačny názor :-/

0/0
3.7.2009 10:22

Hh.

Konec světa!

Diskuse na iDnes mě nepřestávají fascinovat. Jedna věc je nadávat na EU, že vymýšlí blbosti (s kterýmžto názorem v podstatě souhlasím), ale druhá věc je houfně kvílet na diskuzích, že si teď všichni budete muset koupit digitální teploměr, který měří blbě, docházejí v něm baterky a vůbec má spoustu nepříjemných vlastností, což vám zničí život a Kocáb by vám měl poskytnout kompenzaci.

K tomu mám jen jednu otázku: jste normální? Nikdo vás nenutí kupovat si digitální šmejdy. Pořád se prodávají a budou prodávat klasické skleněné teploměry s náplní tekutého kovu - jenom místo rtuti je to slitina gallia, india a cínu. Vypadají a fungují úplně stejně jako rtuťové. A jistě, jsou o 60 Kč dražší, takže klidně nadávejte na EU, že vám rozbila rodinný rozpočet a teď budete muset i s rodinou vybírat popelnice, abyste měli na teploměr. - Ale ty nářky o tom, jak vám umřou děti, protože vám v pátek večer dojdou baterky v teploměru? Proberte se.

0/0
3.7.2009 10:21

sigenius

Re: Konec světa!

Jsem zdravý a teploměr nepotřebuju. Ale co není, může být. Protože vidím, že jsi odborník, napiš mi prosím odkaz na nabídku toho tvého teploměru se slitinou gallia, india a cínu. Abych si ho mohl objednat, až ho budu potřebovat. Abychom jen tak nežvanili. V nabídce mého internetového lékárníka tedy nic podobného není...;-(

0/0
3.7.2009 10:37

231

Re: Konec světa!

např. http://www.vdimetros.cz/modules.php?op=modload&name=cpage&file=preview&id=18

0/0
3.7.2009 10:50

Hh.

Re: Konec světa!

Tady máš namátkou tři odkazy: http://www.vdimetros.cz/modules.php?op=modload&name=cpage&file=preview&id=18 ... http://www.shoparamedik.cz/teplomery/teplomersklenenybezrtuti%5BTG001%5D?ItemIdx=6 ... http://prodejonline.cz/500/33|.d.801110.lekarsky_teplomer_skleneny__bezrtutovy_s_pouzdrem.html

Jestli ti to nestačí, najdi si další (klíčová slova "galinstan", "galistan", "geratherm", "teploměr bez rtuti"), anebo svého oblíbeného lékárníka požádej, ať ti ho objedná.

0/0
3.7.2009 10:50

wrangler

Re: Konec světa!

Eurohujer promluvil!Rv;-€

0/0
3.7.2009 12:19

Hh.

Re: Konec světa!

Psát jste se naučil? Výborně. Teď už jenom naučit se číst.

0/0
3.7.2009 13:03

koutlosh

Tak hlavně, dokud máte proevropskou náladu

popřemýšlejte o tom, jestli vám podpora Lisabonské Smlouvy skutečně stojí za to, když stejně jenom chcete trochu nakrknout Vaška ;)

0/0
3.7.2009 10:03

Ruger

To jen malá ukázka racionálně vytvářených

norem na půdě EUroparlamentu. Akorát, že v tomto případu je  ta nebetyčná blbost snadno viditelná...

EU je peklo na zemi a jediné k čemu je dobrá, jsou pokusy sociálního inženýrství a hyperprtoktivismu  levičáckých politiků  na  ubohých obyvatelích.

Chci blejt

0/0
3.7.2009 9:51

Léčitel pitomců

Bože...

Pane Bože, proč musím platit takové parazity a příživníky, kteří vymýšlejí tyhle nesmysly? Proč jejich počet tak ukrutně narůstá?

0/0
3.7.2009 9:43

helllo

zacinam EU nenavidet

stejne jako komunisty.

0/0
3.7.2009 9:38

jan kubalek

.....

 jaden muj kolega TO TEDkom okomentoval ... slovy at js¨dou vsici do prdele že on si stejně koupí rtutoví, JENOM PROTO ŽE TO ZAKÁZALA EU... a já s ním souhlasím....

0/0
3.7.2009 9:15

pinguone

..jo rtutovemu se nevybije baterka...

:-P

0/0
3.7.2009 9:12

General Custer v.2

Re: ..jo rtutovemu se nevybije baterka...

rtutovy hlavne neco nameri. Digitalni je neco jako generator nahodnych cisel. Stejne to je i s tlakomery.

0/0
3.7.2009 9:32

sigenius

nějak se to vyřeší

Lékařskému teploměru na baterky nevěřím. Nezbyde, než si normální teploměry vozit ze zemí mimo EU. Snad se cestou nerozbijou.

0/0
3.7.2009 9:08

jan kubalek

.hmmm

... To je zajímavé, myslím že do EU jsme nešli prot abychom poslouchali Brusel ale pro JISTOTU A lepší EKONOMICKY rozvoj ... ja jsem zatím anio jedno ani druhe v této "federaci" neshledal. Jak tak vydím je jedno kdo vydává rozkazy (Moskva, Woshington nebo Brusel) .. pořád jsme politicky v prdeli jako za sovětského svazu.

0/0
3.7.2009 9:08

Qíteček

Re: .hmmm

Ona je to stejná JISTOTA, jako ta, co prodává Jyřík.

0/0
3.7.2009 10:36

Libor76

rtuť

Aha, takže zakážeme teploměry a zároveň zakážeme normální žárovky a propagujeme úsporné, které těžké kovy obsahují... to jsou zase pakárny

0/0
3.7.2009 9:04

javky

Re: rtuť

Přesně tak. A až zjistí, že úsporné žárovky obsahují těžké kovy, tak je zakážou taky a my budeme potmě, protože při svícení loučema zase vzniká CO2. ;-(

0/0
3.7.2009 11:02

havran80

---

Školáci  budou brečet, jak teď budou naklepávat teploměr :-))

0/0
3.7.2009 8:58

General Custer v.2

Rtutove teplomery jsou zakazany

protoze rtuti je malo a je ji treba do ekologickych uspornych zarovek. :-)

0/0
3.7.2009 8:49

u.boat

Re: Rtutove teplomery jsou zakazany

A už vidím jak každý s odpálenou úsporkou běží do sběrného dvora. Budou toho plný popelnice.

Ale to je to samý jako s diselama. Každý "green line a bluemotion apod" má pod kapotou turbotraktor, pže je to ekologičtější (rozuměj méně neškodného CO2 a více rakovinotvorných sazí :-P)

0/0
3.7.2009 9:17

D. Lister

nove narizeni EU

Kdyz si doma uprdnete, tak musite okamzite opustit byt a zavolat certifikovanou firmu, ktera ho odmori. V zadnem pripade neotevirejte okna, mohli by jste katastrofalne zhorsit klimaticke podminky v blizkem okoli, mozna na cele zemi. To je teda banda magoru ta unie, to snad ani neni mozny.

0/0
3.7.2009 8:34

dunil

Ze života

Když jsem byl ještě školák a nechtěl na písemku, strčil jsem kvůlivá oklamání rodičů teploměr do horkého čaje. A ejhle, teploměr prasknul a v hrnku se kutálely hezké stříbrné kapičky. Díky bohu že jsem nebyl zas až tak vypatlaný, že bych čaj vypil. I když jsem se bál, že dostanu za uši. Šel jsem se rodičům přiznatm, dostal za ně a jak se tak dívám tak i kontaminoval hrnek...:) 

0/0
3.7.2009 8:17

Jintaj

Re: Ze života

Vypitím toho čaje by jsi dostal akorát šílenou sračku, ale nic horšího by se nestalo. Vdechnutí par je mnohem nebezpečnější....

0/0
3.7.2009 8:20

smotitak

Re: Ze života

Každopádně průjem by to byl kvalitní.R^

0/0
3.7.2009 9:19

maceina

směšné

Hmmm "vtipné". Ve rtuťových teploměrech je zanedbatelné množství rtuti. Takové prokotiny se řeší. A co kdyby se konečně vyřešila amalgmová (rtuťová) zvýroba chloru v Spolchemii v Ústí nad Labem. Tam mají v areálu v kontaminové zemině tolik rtuti, že by jí mohly těžit a prodávatRvRvRv.

0/0
3.7.2009 7:41

dunil

Re: směšné

Nejsem zastáncem takové byrokracie, ale asi proto, že je to národní záležitost a ne záležitost EU? :-)

0/0
3.7.2009 8:19

jan kubalek

Re: směšné

.... a vy se jim divíte .. to by tam museli být lidé s IQ > -600 ... a pochybuji že tam někdo takový je ... když se podívám kdo tam byl za nás .. Špidla a další politické srajdy které neumí nii a proto jdou do politiky ...

0/0
3.7.2009 9:11

krok_original

EU

A kdy EU zakáže zářivky??? Ty obsahují hodně rtuti a dokonce ve velmi nebezpečném plynném skupenství.

0/0
3.7.2009 7:37

General Custer v.2

Re: EU

Naopak, zarivky jsou podporovany, protoze v nich je ta spravna rtut, eurortut.

0/0
3.7.2009 8:50

Karel Endler

Místo rtuťových teploměrů,

ze kterých se mohla dostat ven nanejvýš kapička kovové rtuti, EU prosadila povinné zavedení tzv. úsporných žárovek, ve skutečnosti výbojek, plněných rtuťovými parami. Z těch po rozbití unikne něco mnohem horšího - a žárovek máte doma obvykle víc, než teploměrů.

0/0
3.7.2009 7:12

Léčitel pitomců

Re: Místo rtuťových teploměrů,

A to možná ani netušíte, kolik svinstva vzniká při výrobě elektronických digitálních teploměrů, baterií na jejich napájení a při následném dovozu z Číny přes půl zeměkoule. Jediné, co EU způsobuje, je odliv výroby jinam a přesun zamoření životního prostředí tam, kde to (zatím) není tolik vidět. EURv

0/0
3.7.2009 9:48

RBmann

vime hofno

tak diky ides, ze nas o tom informujete az kdyz smernice vstoupila v platnost. Teplomer doma nemam, protoze nebyvame nemocni, ale vedet ze uz si ho nebudu moci poridit, tak jsem ho koupil, takhle jsme dokonce zivota bez teplomeru - digitalni porizovat nebudu, to je presnejsi si sahnout na celo a teplotu odhadnout. :-/

0/0
3.7.2009 6:48

vitvit

Re: vime hofno

ono se o tom psalo, ale to už je dáávno...

A bacha at se ti to samé nestane se žárovkama - tam to bude mnohem horší.

Já mám doma hromadu žárovek a 2 teploměry. Tak ted budu jen čekat a doufat, že než se mi to všechno rozbije, vystoupíme z EU, nebo úřednici zákaz zruší....

No - u křivých okurek jim zrušení trvalo 20 let !! Takže nevim nevim asi ješte další žarovky dokoupím ;-)

0/0
3.7.2009 7:18

Gandalff

Nejvíc mě dostaly ty rady,

co dělat, když se vám teploměr rozbije. Už vidím, jak v noci mamina leze po podlaze v dětském pokoji s injekční stříkačkou, aby sesbírala kapičky rtuti, sbírá to do hermetické nádoby, škvíry sype sírou (kde ji sakra občan koupí? v hypermarketech asi ne) a ráno kvačí do sběrného dvora s nebezpečným odpadem, kde ji považují za blázna...;-D

0/0
3.7.2009 6:18

RBmann

Re: Nejvíc mě dostaly ty rady,

A jak jinak to chcete resit ? Samozrejme nejlepsi je teplomer nerozbit.

0/0
3.7.2009 6:45

Gandalff

Re: Nejvíc mě dostaly ty rady,

99,9% občanů to řeší tak jako moje máma a její máma atd. Kuličky rtuti a střepy smete a hodí do koše. Asi to vhodné, zvláště podle norem EU, není - ale vysvětlujte Máně z Vidlákova, co je to nebezpečný odpad a sběrný dvůr.

0/0
3.7.2009 6:59

smotitak

Re: Nejvíc mě dostaly ty rady,

Dobře ty.;-D

0/0
3.7.2009 7:46

Jintaj

Re: Nejvíc mě dostaly ty rady,

Mně se rtuťák kdysi rozbil po pádu na podlahu, ale skončilo to jen prasknutím vnitřní kapiláry, vnější obal zůstal neporušený.

0/0
3.7.2009 8:22

jan kubalek

Re: Nejvíc mě dostaly ty rady,

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
3.7.2009 9:12

karas zlaty

babiččina připomínka

ovšem, pravdou jest, že děvče bylo jako rtuť, běhalo hned sem, hned zas tam..., jak říkala babička..asi se někde nachladila... JINAK: teploměry rťutové jsou o průser,  kdo měřil dítěti teplotu v konečníku, ví o co jde. Dítě sebou mrská a vy máte strach, co když se mu v prdelce zlomí. Je to křehký, střepy ostrý, poranění sliznice a do toho rtuť. Takže souhlasím se zákazem. První digitální teploměr, kterej jsem viděl, jsem pro kluka koupil. to už je let........proč se vracet zpátky k měrění teploty rukou na čelo....:-)

0/0
3.7.2009 1:30

Viktor N.

Re: babiččina připomínka

Pěkný stádotvorný názor.

Vy máte obavu přesný rtuťový teploměr používat. Dáváte přednost nepřesnému digitálnímu teploměru, protože si myslíte, že je pro Vás lepší. Nemělo by to být na svobodném rozhodnutí svobodných občanů?

Ba ne, Podle Vás se to musí rovnou zakázat, nařídit, omezit, regulovat, evidovat, prokazovat…

Vy se zákazem souhlasíte, já osobně jej kategoricky odmítám!

0/0
3.7.2009 7:35

mildapr

Re: babiččina připomínka

Vy si pletete pojmy s dojmy. To, že si někdo koupí digitální teploměr ze svých osobních důvodů (bezpečnost svého dítěte) považujete za projev stádnosti? Uvažujte, než něco napíšete.:-/

0/0
3.7.2009 11:28

Z-S

Re: babiččina připomínka

Zajimave ze cele generace toto prezily..

0/0
3.7.2009 9:27





Najdete na iDNES.cz