Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus: I po verdiktu Němců o Lisabonu zůstávají zásadní otázky

Prezident Václav Klaus se domnívá, že úterní rozhodnutí německého ústavního soudu o Lisabonské smlouvě reformující Evropskou unii po jejím rozšíření přineslo předem známý výsledek, zásadní otázky však zůstávají bez odpovědi. Klaus to napsal v komentáři pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

elverano

prezident

Nerozumim jedný věci. Ještě mi to nidko ze zastánců Klause (bojovníka za naše národní zájmy) nevysvětlil. Proč ten bojovník vytáhl do bitvy až ted,když už je pozdě ? V současné době s věcí už nic neudělá. Jen mluví a mluví a dělá ze sebe nejdůležitějšího člověka v Evropě.  On jako hlava státu mohl LS přímo sjednávat, proč to neudělal?Proč se nezasadil o naše zájmy v procesu sjednávání oné mezinárodní smlouvy?Tam se mohl pustit do boje s ostatními evropskými státníky. Tehdy ani nepíp, to se schovával za zdmi Hradu. Ted,když je smlouva dávno vyjednána a podepsána a ratifikována 24 státy EU,  tak se najednou probral a chce řešit "zásadní otázky" o podobě EU a hájit naši suverenitu. Trochu pozdě, prezidente. Nebo to je jen hezká preziedntova póza pro nacionálně založené občany, kteří na tyto řeči slyší a mají ho pomlau za národního hrdinu :) ?

0/0
2.7.2009 19:00

godys

Re: prezident

R^:-)EU

0/0
2.7.2009 19:22

jarda

Re: prezident

:-( Rv Jeho portrét v tomto článku je obrazem válečníka proti 24 státům Evropy. Rv

0/0
21.9.2009 22:38

ToMiSoft

Re: prezident

Bohužel LS byla sjednávána hlavně Topolánkem. Jak už všichni víme, tak prezident je velký euroskeptista, takže se na zaseání EU zase tak nehrne a hlavně se ho naši další představitelé snaží tak nějak "uklidit". Toliko k tomu, proč se nepodílel na LS. Nicméně od prvopočátku je pan prezident jak proti staré, tak i proti nové Euroústavě. A co se týká "vytažení do bitvy až teď, když už je pozdě" tak nemáte tak docela pravdu. Pozdě rozhodně není - i on sám tento pamflet podepsat nemusí a pak je celá LS pohřbená (což už stejně je, protože ji Irové odmítli v referendu a na to nic nezmění nikdo).

0/0
3.7.2009 9:24

elverano

Re: prezident

Já vim, že ji sjednával a podepsla Topolánek, ale Klaus ho pověřil. Nemusel tak učinit a mohl se aktivně podílet na jejím vzniku a obsahu, to byla podstata mého příspěvku. Když má takové obavy o naši suverenitu a naše národní zájmy, tak se na ta jednání hrnout měl a něco s tím udělat. Současným postojem spíše připomína rozmazlené dítě, který si postavilo hlavu. Skutečnost, že si osobuje právo v konečné fázi rozhodovat o osudu LS je směšná a trapná. Ale do téhle diskuze se už pouštět nechci. At je pravda na té či oné straně, tak v okamžiku lámání chleba by mohl parlament změnit  Ústavu a současné znění konkretizovat tak, aby nemohl Klaus ve svém kličkování a ohýbání smyslu zákona pokročovat. To by sme ovšem tenhle spor dovedli ad absurdum a byla by to pedevším Klausova prohra.

0/0
3.7.2009 16:22

Ritratti

Re: prezident

Problém je ten, že p. Topolánek před odjezdem tvrdil, že LS je shit a že to nikdy nepodepíše a po setkání s pohláváry EU na místě náhle obrátil o 180 stupňů a podepsal. S takovouto zradou pan prezident nemohl počítat. A ptám se, v čí prospěch byla ten Topolánkův obrat?

0/0
7.7.2009 22:57

Pan Navratil

Re: prezident

Klaus brblá proti LS odjakživa a brlal i proti euroústavě.

0/0
7.7.2009 9:46

godys

stejně podepíše....

a pak už mu jen zbyde boj proti euru....;-D;-D;-D

0/0
2.7.2009 18:51

dislektik-idnes si na mě zasedla

mám taky zásadní otázku

na co si to ten Klaus hraje?

má problém se smířit s tím že prezident podle ústavy je jen figurka na podpis?

0/0
2.7.2009 18:36

jarol1

Re: mám taky zásadní otázku

To nieje pravda. Precitaj si ustavu http://www.psp.cz/docs/laws/constitution.html .

0/0
2.7.2009 19:01

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: mám taky zásadní otázku

dobrá může velet armádě ;-D;-D

jen doufám že v době války nebude ekonom šetřit na munici :-P

0/0
2.7.2009 19:04

whocares

Prezident a mezinárodní smlouvy

Prezident dle ústavy ROZHODUJE o podpisu mezinárodní smlouvy, parlament a senát vydávají SOUHLAS K RATIFIKACI.

Ještě jednou :

Prezident dle ústavy ROZHODUJE ! [>-]

0/0
2.7.2009 15:20

elverano

Re: Prezident a mezinárodní smlouvy

Existují i jiné názory :).

0/0
2.7.2009 18:32

jarol1

Re: Prezident a mezinárodní smlouvy

Precitaj si ustavu CR:

http://www.psp.cz/docs/laws/constitution.html

(1) Prezident republiky dále

b) sjednává a ratifikuje mezinárodní smlouvy; sjednávání mezinárodních

smluv může přenést na vládu ...

0/0
2.7.2009 18:43

elverano

Re: Prezident a mezinárodní smlouvy

Já sem na toto téma diskutoval mnohokrát a už mě to nebaví. Svůj názor si nechám :).

0/0
2.7.2009 18:46

jarol1

Re: Prezident a mezinárodní smlouvy

Ok [>-]R^R^R^

0/0
2.7.2009 18:58

jarol1

Re: Prezident a mezinárodní smlouvy

Aby som to upresnil. Prijatie medzinarodnej zmluvy pozostava z niekolkych krokov:

1.) sjednání smlouvy (prezident alebo vlada)

2.) vyslevení souhlasu se smlouvou - parlament i senát

3.) samotny akt ratifikace (= závazné potvrzení platnosti mezinárodní smlouvy podpisem) - prezident

Tak je to viac menej definovane v ustave CR. Nieje tam napisane ze prezident medzinarodnu zmluvu schvalenu parlamentom i senatom musi podpisat. Lisabonska zmluva by tak nemusela vstupit do platnosti.

0/0
2.7.2009 18:42

godys

Re: Prezident a mezinárodní smlouvy

není nic snažšího, než aby mu parlament tyto pravomoce odebral....:-)EU

0/0
2.7.2009 18:46

ODSTB

Re: Prezident a mezinárodní smlouvy

Nejlépe ho poslat do důchodu.

0/0
2.7.2009 18:48

godys

Re: Prezident a mezinárodní smlouvy

tam půjde v 2013..:-)EU

0/0
2.7.2009 18:49

ODSTB

Re: Prezident a mezinárodní smlouvy

Čert nikdy nespí.:-)

0/0
2.7.2009 18:54

jarol1

Re: Prezident a mezinárodní smlouvy

Najlepsie by bolo o tom vyhlasit referendum - voli obcanov CR by sa Klaus oponovat neodvazil.

0/0
2.7.2009 19:03

godys

Re: Prezident a mezinárodní smlouvy

žijeme v zastupitelské demokracii, tedy vůle parlamentu je vůlí občanů....:-)EU

0/0
2.7.2009 19:06

jarol1

Re: Prezident a mezinárodní smlouvy

"vůle parlamentu je vůlí občanů."

Pre radar to zjavne neplatilo. ;-)

0/0
2.7.2009 19:09

kevinbb

Podpis.

Samozrejme, ze ma pan president pravdu, tecka!

V[>-]R^

0/0
2.7.2009 13:24

c6510

Macek, nikoliv Macura

"Když slova o demokratickém deficitu EU a o nebezpečí dalšího

nekontrolovatelného přenášení pravomocí na nikým nevolené bruselské

struktury prostřednictvím Lisabonské smlouvy pronášel český prezident

Václav Klaus, byl kdekým peskován a proklínán. Když totéž včera pronesl

německý Ústavní soud, slyšíme slova o síle až výjimečnosti německé demokracie..."

0/0
2.7.2009 11:50

c6510

Re: Macek, nikoliv Macura

"V každém případě by se ovšem mohl pochlapit jinak evropsky předpokakaný

český Ústavní soud a konstatovat v podstatě totéž, neboť i ve vztahu k

české ústavě jde o stejný problém."

0/0
2.7.2009 11:50

Vosta Jindra

Re: Macek, nikoliv Macura

ten "nikým nevolený Brusel" má pořád výrazně větší demokratickou legitimitu než Klaus volený vydíráním a úplatky.

0/0
2.7.2009 11:52

c6510

Re: Macek, nikoliv Macura

Podej zalobu.

0/0
2.7.2009 11:53

Vosta Jindra

Re: Macek, nikoliv Macura

žalobu na co jako? Na uplácení politiků? To je otřepaný argument všech podvodníků. "Nejsou přímé důkazy nebo policie nic nevyšetřila", tudíž je všechno v pořádku. Jinými slovy - korupce neexistuje, není-li odsouzena. Ale tak slepý snad nikdo není. To je degenerované chápání presumpece neviny. 

0/0
2.7.2009 12:16

c6510

Re: Macek, nikoliv Macura

Tak ti nezbyva nic, nez kverulovat na pavlaci.

0/0
2.7.2009 12:23

Si0

Re: Macek, nikoliv Macura

Žalobu? A komu? Zkorumpované policii a zkorumpovaným státním úředníkům?;-D

0/0
2.7.2009 13:47

beda venerabilis

Re: Macek, nikoliv Macura

A které, že to jsou ty "nikým nevolené bruselskéstruktury"?

0/0
6.7.2009 22:58

marleen

Švédové by naše zájmy hájili pépe než Klaus

o to není pochyb

0/0
2.7.2009 11:42

Vosta Jindra

Ústavní expert Klaus

akorát tak k smíchu. Že ho německý nález neuspokojil plyne toliko z toho, že není v souladu s jeho představami. Podstatné je, že uspokojil Němce, a to včetně těch, kteří si na Lisabonskou smlouvu stěžovali. Klaus se určitě od včerejška podrobně s nálezem seznámil (jeho právní vědomí blížící se idiocii se zřejmě náhle zlepšilo). A tak po ekonomii, klimatu, architektuře a politiologii tu máme experta na ústavní právo. A zase mu to nejde. Koho to jen připomíná? :-)

0/0
2.7.2009 11:41

romsky aktivista

Re: Ústavní expert Klaus

rekla ustavni expertka vostova ;-D

0/0
2.7.2009 11:42

Kajmik01

EU

Můj názor je asi takový: Pokud chceme (Evropské země) v současném světě zůstat silným partnerem, musíme se určitým způsobem změnit tak, aby jednotlivé státy spolupracovali na spoustě věcí a účelně vynakládaly prostředky (věda, obrana...).

Osobně bych rád viděl něco jako "Spojené státy Evropské", když se člověk podívá za moře, tak spousta věcí je v jednotlivých státech USA specifické, ale nad tím bez problémů funguje federální vláda.

V Evropě je to těžší v tom, že jsou tu státy podstatně starší a víc "sobecké". Ale větší provázanost by pomohla třeba i ohledně snížení napětí mezi zeměmi Evropy, kdy obě světové války vznikly na jejím území.

0/0
2.7.2009 11:36

mairix

Re: EU

 R^;-D

0/0
2.7.2009 12:53

romsky aktivista

jed Vasku, jed!

nenech se vydirat eurohujery, drzime palce ;-DR^

0/0
2.7.2009 11:36

marleen

Re: jed Vasku, jed!

porušuj ústavu, omezuj tím svobu, o kterou ti tak jde, jeď, jeď, moskva čeká!

0/0
2.7.2009 11:41

romsky aktivista

Re: jed Vasku, jed!

1. klaus neporusuje ustavu

2. neomezuje nici svobodu

3. kritika LS != CR svazova republika Ruska.

Co tam mas dale za lzi?

0/0
2.7.2009 11:43

marleen

Re: jed Vasku, jed!

porušuje minimálně demokracii, kdyř ignoruji vůli lidu danou voleným zástupcům, tím samozřejmě omezuje svobodu, stačí na to selské myšlení

0/0
2.7.2009 11:57

Edmund Černá Zmije

Re: jed Vasku, jed!

Vůle lidu ;-D

Copak mi to připomíná? Aha. "Všechnu moc sovětům."  :-P

0/0
2.7.2009 12:17

romsky aktivista

Re: jed Vasku, jed!

lide voli parlament a ten prezidenta. Prezident nic neporusuje, staci na to selske mysleni

0/0
2.7.2009 12:53

whocares

Re: jed Vasku, jed!

Prezident dle ústavy ROZHODUJE o podpisu mezinárodní smlouvy, parlament a senát vydávají SOUHLAS K RATIFIKACI. ještě jednou :

Prezident dle ústavy ROZHODUJE !

0/0
2.7.2009 15:19

jarol1

Re: jed Vasku, jed!

Slovo rozhoduje v ustave CR nieje pouzite, preto je vase tvrdenie zavadzajuce. Prezident vsak moze odmietnut ratifikaciu medzinarodnej zmluvy, i ked bol udeleny suhlas parlamentu i senatu.

0/0
2.7.2009 18:57

c6510

Ta EU ja prima

h t t p ://www.novinky.cz/ekonomika/172679-eskalatory-v-metru-jsou-moc-rychle-bruselsti-urednici-je-zpomaluji.html

0/0
2.7.2009 11:34

fleret1

je zcela nepodstatne co mele Klaus -

0/0
2.7.2009 11:32

čelo

Podtitulek

Co nejdál od lidí mi sedí na Brusel, ale ještě více na českou politickou scénu. Neznám větší vzdálenost mezi nízkou a střední vrstvou obyvatelstva(kterou se však rádi ohánějí) a politiky ve vládě, parlamentu a bohužel i na krajích. Tito(asi nadlidé) si problémy těchto vrstev obyvatelstva těžké spaní nedělají. Takže mě LS vůbec nevadí. Stejně to horší dopad na životy obyčejných lidí mít nebude, konání našich politiků už ten dopad způsobilo.

0/0
2.7.2009 11:27

marleen

"evidentně znamená oslabování lidské svobody"

kolik ti za ty kecy platí Lukoil?

0/0
2.7.2009 11:12





Najdete na iDNES.cz