Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dívka z airbusu je při vědomí a mluví. Záchranáři hledají černou skříňku

Záchranáři stále pátrají po černé skříňce z jemenského letadla, které se včera zřítilo do Indického oceánu poblíž souostroví Komory. Zatím zachytili jen signály nouzové bóje. Na palubě airbusu bylo 153 lidí, havárii přežila jen čtrnáctiletá dívka. Má zlomenou klíční kost a pořezaný obličej. Je při vědomí a mluví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

AugustusTiberius

Takze:

prvne jsem cetl ze to bylo batole

pak to dite melo 3 roky,pak 12 let (iHNed CZ)

tady ma 14 roku,dokonce jsem uz i cetl ze ji je 15 roku ;-DR^

0/0
2.7.2009 10:06

ramolozo

DyŤ už ji mají, tu černou skřínku

a ještě k tomu mluví!

0/0
1.7.2009 19:22

barbudo

Re: DyŤ už ji mají, tu černou skřínku

... asi je v ní ďuch ...

... holt Afrika ...

0/0
1.7.2009 19:25

Vedoucí kolotoče

V Nemecku uz zacala fungovat firma, ktera...

...za poplatek zakaznikum zmeni letenky a terminy odletu tak, aby neleteli nebezpecnymi Airbusy ale Boeingy. Firma z Hannoveru jiz za dva tydny cinnosti zobchodovala prepisy za pul milionu EUR z cele Reichu.... kurna, tak tomu rikam chytit obchodni prilezitost za pacesy... ;-D

0/0
1.7.2009 18:51

barbudo

Re: V Nemecku uz zacala fungovat firma, ktera...

... podvodníků je po světě pořád dost ...

0/0
1.7.2009 19:17

lukinoo

batole a mluví..tak to jsou hned dva zázraky

0/0
1.7.2009 14:29

Vedoucí kolotoče

Re: batole a mluví..tak to jsou hned dva zázraky

To batole ma uz dokonce dve hypoteky, 15,000 dolaru na vkladovem uctu HSBC, maminka jde do duchodu a batole neni divka ale kluk... ;-D

0/0
1.7.2009 18:47

Profík

Něco mi tu nehraje

Nehlásilo se v prvních zprávách o páduže přežilo malé batole?

0/0
1.7.2009 14:01

Profík

Re: Něco mi tu nehraje

oprava: ", že"

0/0
1.7.2009 14:01

moopy2

Re: Něco mi tu nehraje

jo..a pak taky že to byl 5ti letý chlapec :)

0/0
1.7.2009 14:09

smíšek36

Re: Něco mi tu nehraje

no, ještě chvíli a zjistí se, že je to Škrdlová.....;-)

0/0
1.7.2009 14:14

pstrosss

Re: Něco mi tu nehraje

jo..nejdřív bylo uvedeno, že přežilo pětileté dítě, pak že batole a nakonec je z toho čtrnáctiletá holka..:-P

0/0
1.7.2009 14:21

moopy2

Re: Něco mi tu nehraje

Adam

0/0
1.7.2009 16:52

barbudo

Re: Něco mi tu nehraje

... a je mu 33 let ...

0/0
1.7.2009 16:54

PepekVyskoc007

Lucky girl

Ale do letadla uz ji asi nikdo nedostane.

0/0
1.7.2009 13:38

darmo

Hon na Airbus

Na iDnes pořád pokračuje hon na Airbus? Ještě v žádném článku nezapomněli uvést, že je to už druhý zřícený Airbus v poslední době a že několik jich muselo nouzově přistát, byť je to kvůli banálním problémům běžné.

Ono i počasí, ptáci v motoru, špatný pilot, nebo mizerná údržba jsou všechno konstrukční vady Airbusu, které např. Boeing mít nemůže, že?

0/0
1.7.2009 13:22

Nick99

Re: Hon na Airbus

Ať je tak nebo tak, prostě to padá.. A protože to padá často, tak se odkazuje na nedávné nehody... A nejde o Airbus nebo Boeing.. ;)

0/0
1.7.2009 13:25

captain cook

Re: Hon na Airbus

kdyby to byla vina Airbusu, bylo by to spadlo driv - ne az po 19 letech. a take by tech A310 uz spadlo po celem svete mnohem vic a za podobnych okolnosti.

0/0
1.7.2009 13:27

barbudo

Re: Hon na Airbus

... Boeingy ovšem padají častěji a mají víc mrtvých ...

0/0
1.7.2009 13:36

captain cook

Re: Hon na Airbus

informovany clovek vi, ze Boeingu leta po svete mnohem vic ne Airbusu a podstatne delsi dobu existuje Airbus. Boeing uz davno letal jeste kdyz Francouzi pouzivali Caravelle a nejaky Airbus byl jen jiskricka v oku sveho vynalezce!

Vzhledem k tomu, jak dlouho Boeingy letaji je take normalni, ze u nekterych levnych a mene spolehlivych aerolinek jsou uz ve sve treti premene a starsi nez Airbusy. Tzn, ze uz mely dva predchozi vlastniky. Je celkem dobre znamo, ze cim vice vlastniku, tim mensi dulezitost aerolinka venuje " trivialitam" jako je udrzba podle manualu vyrobce a kontrola udrzby vyrobcem trenovanymi a prezkusovanymi mechaniky.:-P

0/0
1.7.2009 14:10

captain cook

Re: Hon na Airbus

podstatne delsi dobu NEZ existuje Airbus

0/0
1.7.2009 14:10

barbudo

Re: Hon na Airbus

... sámoška, já jenom, když je řeč o tom "často" ...

... často je počet událostí za čas ...

... ne počet událostí na osobokilometr ...

... a už vůbec ne počet událostí zaviněných výrobcem na osobokilometr ...

0/0
1.7.2009 14:12

BedlamW

jo

Zapomnel jsem.....prosim Vas lidi, kdyz si pujdete koupit letadlo, tak si prosim Vas nekupujte ty francouzske sunky jmenem Airbus, protoze oni maji problem preletnout ocean.....

0/0
1.7.2009 13:17

captain cook

stekas na spatny strom

v tomto pripade NELZE vinit z havarky Airbus, jakkoliv by sis to pral, ale soucasneho majitele letadla, Air Yemenia. Letadlo bylo 19 let stare a vsadim se, ze pred Air Yemenia melo alespon jednoho, ne-li dva predchozi majitele. Kdyby se jednalo o zavadu v konstrukci nebo SW a tedy vinu vyrobce, byla by se projevila o mnoho let drive. Zavady na 19 let starem letadle jsou ciste zavinene (ne)spolehlivosti udrzby a mozna v nekterych pripadech i predchozi /soucasnou nedbalosti pilotu.

0/0
1.7.2009 13:26

hurkadavid

Re: jo

Nevedel jsem, ze Airbus je francouzsky vyrobek. Jo, a jeste si vzpominam, ze pred nedavnem se porovnavaly poruchy + havarie Boeing/Airbus. Airbus vysel o moc lepe.

0/0
1.7.2009 13:38

BedlamW

no

Ja uz mam ted vitr letat i s nasimi aerolinkami, protoze ty jejich airbusy taky nejsou zrovna nejnovejsi......:-/

0/0
1.7.2009 13:13

Merk

Re: no

Zato ty jejich boeingy září novotou... :-P

0/0
1.7.2009 13:21

hurkadavid

Re: no

nesmysl. Zjisti si stav leteckeho parku CSA a pak pis. Je to totiz presne naopak.

0/0
1.7.2009 13:39

funfun

BUĎME RÁDI

!!Některé příspěvky některých pisálků jsou opravdu k pláči. Řeší se tu nesmysly, místo toho, aby jste byli rádi, že vůbec někdo přežil!

0/0
1.7.2009 13:11

BedlamW

Re: BUĎME RÁDI

misto toho,aby jste byli radi, ze jste v tom letadle neleteli vy.....;-)

0/0
1.7.2009 13:14

Tomas_1983

Fotky letadel společnosti YEMENIA

Jenom bych se rád zeptal kdepak jste ty fotky, které jsou ze začátku 90. let vyštrachali

0/0
1.7.2009 13:11

vladino

Francouzský ministr dopravy je deXent

"Francouzský ministr dopravy chce proto vyšetřit, zda je přípustné, aby

cestující nastoupili ve Francii do jednoho letadla a potom museli

přesednout do dalšího, možná méně bezpečného, stroje v jiné zemi."

Francouzský ministr dopravy je totální deXen, ostatně jako všichni francoužští politici. Přestupování na jiný let je běžná praxe. Např. z Tokia poletím Lufthansou do Frankfurtu na B747 a z Frankfurtu poletím do Prahy nebezpečným Airbusem A321.

0/0
1.7.2009 12:46

captain cook

vis vubec o co mu jde?

asi jsi neporozumel. Pokud let ma to same cislo Pariz-Sana'a a nasledujici Sana'a - Moroni, dost pasazeru prirozene predpoklada, ze se jedna o mezipristani a ne prestup a ze budou pokracovat stejnym letadlem az do konecne destinace.

V pripade samostatneho spojeni Marseille-Sana'a se ovsem jedna o normalni prestup, kde se meni letadlo. Jde ale o to, ze pasazeri prvniho letu byli vicemene podvedeni, kdyz na letisti v Sana'a menili letadlo. Ministr chce zjistit, jestli se francouzsti obcane nahodou nestali obeti "falesne inzerce", kdyz Jemenci je dopravuji v jednom letadle cast cesty. ale v podradnem (neuplne certifikovanem) na druhou cast letu.

0/0
1.7.2009 13:01

BedlamW

Re: vis vubec o co mu jde?

Jak predpoklada.....maji to tam napsane cim leti a kde na co prestupuji....;-D Ale je fakt, ze chudak francouzsky cernousek nevi ktery Airbus je v dezolatnim stavu.....

0/0
1.7.2009 13:13

captain cook

Re: vis vubec o co mu jde?

Kolik jsi toho naletal? Nemas zrejme zkusenosti s mezinarodni leteckou prepravou.

Zakazany pristup do Francie melo jedno specifikovane letadlo Yemenie. To, ktere odletalo z Parize nebylo na zakazanem seznamu a letelo do Sana'a (Jemen) naprosto legalne.

Kdyz ma let to same letove cislo po celou trasu, tj Pariz-Sana'a-Moroni, pristani uprostred se nazyva mezipristani a ne prestup. Kde se cislo letu meni, je to jasny prestup.

Vetsinou po mezipristani se pokracuje ve stejnem letadle, ale neni to 100% zaruceno, zvlast po mezipristani v domacim meste letecke spolecnosti. Kazda aerolinka ma vyhrazene pravo zamenit letadlo podle potreby. To neni predem zjistitelne, protoze se to muze stat treba i jen hodinu pred startem z mezipristani.

V letovem radu je take uveden pouze TYP letadla, ne specificke letadlo a jeho registracni znacka. Proto jestli leteli z Parize v A310 a pokracovali ze Sana'a v jinem A310, neni zmena letadla zjistitelna z let.radu ani letenek.

0/0
1.7.2009 14:03

captain cook

Re: vis vubec o co mu jde?

jeste dodatkem; nejde o to, co nejaky francouzsky cernousek vi nebo nevi, ale na co ma. Kdyby si totiz zaplatil let s nejakou predni svetovou aerolinkou, letel by asi v letadle mnohem mladsim a mnohem leope udrzovanem, ale za podstatne vyssi cenu.

0/0
1.7.2009 14:23

raminako

Tak mily redaktore iple -

Nejen,ze se v letectvi vubec nevyznate,ale kdyz uz sem chcete plodit nejake zvratky,mel byste alespon umet sehnat a opsat pravdive informace,napriklad o tech cernych skrinkach!

FDR - Flight Data Recorder - Zaznamnik letovych dat.Zaznamenavaji se kuprikladu vyska,rychlost,sotupani,klesani.

CVR - Cockpit Voice Recorder - zaznamenava rozhovory v pilotni kabine.

Dale neni pravda,ze se zanamenava tricet minut,ale zapisovace jsou ruzne a podle typu muze zaznam byt dlouhy i nekolik hodin!

To je uroven novinarske prace - fuj!

0/0
1.7.2009 12:27

BedlamW

Re: Tak mily redaktore iple -

Nehledej mouchy.....;-)

0/0
1.7.2009 12:28

raminako

Re: Tak mily redaktore iple -

Ale vzdyt je to hrozny,jak uvadeji lidi v omyl!

0/0
1.7.2009 12:29

red pirate111

Re: Tak mily redaktore iple -

Neblázni, co když se ten novinář teď pude vodprásknout ;-D

0/0
1.7.2009 12:31

raminako

Re: Tak mily redaktore iple -

Ten urcite!;-D;-D

0/0
1.7.2009 12:37

stewiegriffin

chtel bych se zeptat

jestli do kategorie "technicke zavady" patri take nedostatek paliva ci "spatne pocasi". dekuji:-)

0/0
1.7.2009 12:19

qsilence

Re: chtel bych se zeptat

Samozřejmě. Stejně jako terorista s bombou na palubě :-)

0/0
1.7.2009 12:21

raminako

Re: chtel bych se zeptat

Nepatri - typicka technicka zavada je porucha motoru,nebo komunikace,

0/0
1.7.2009 12:28

Stíhací Bombardér Havel 5

ta ale rychle vyrostla

včera dopoledne byla batole, odpoledne jí bylo pět a dnes už je jí čtrnáct 8-o

0/0
1.7.2009 11:53

Slečna Drsňák

Re: ta ale rychle vyrostla

Jojo, samé anomálie nás potkávají.........redaktoři jsou přesní asi tak jako hodinky od wietnamčíků Rv

0/0
1.7.2009 11:58

qsilence

Re: ta ale rychle vyrostla

Ale hodinky od Vietnamců jsou u nás nepřesné jen proto, že ve Vietnamu mají jinak dlouhou minutu. Akorát nikdo neví, jak dlouhá vlastrně má být :-)

0/0
1.7.2009 12:01

Slečna Drsňák

Re: ta ale rychle vyrostla

A nebo taky možná tím vedrem vyschla tvoda, která má pryštit z vodotrysku oněch hodinek ;-D

0/0
1.7.2009 12:04

Franta slaucek

Re: ta ale rychle vyrostla

Ty neznaš pujčku z Komerčky??:-)

0/0
1.7.2009 12:31

vladino

Re: ta ale rychle vyrostla

Navíc se za tu dobu stala z kluka holka!

0/0
1.7.2009 12:49





Najdete na iDNES.cz