Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zřícený jemenský airbus nesměl kvůli závadám do Francie

Jemenský letoun, který se dnes zřítil do Indického oceánu poblíž souostroví Komory, měl kvůli špatnému technickému stavu zakázáno létat do Francie. Oznámil to francouzský ministr dopravy. Technici podle něj našli v roce 2007 na stroji závady, které spustily vyšetřování celé společnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

palok59

Francouzi

tak tohle letadlo nesmělo letět do Francie a spadlo. A co to letadlo které před pár dny mohlo letět do Francie a taky spadlo? to jako bezpečnost letadel se měří podle toho jestli mohou do Francie? Nějak to nefunguje že?

0/0
1.7.2009 9:51

BedlamW

Re: Francouzi

Neco z Frantiku muselo vypadnout na obhajobu at v tom nejsou az po usi.....Je to prece Sarkozyho stat!

0/0
1.7.2009 10:06

killy

Já si prosím počkám na přesné zprávy:

Teď zatím jen vím, že letadlo mělo hlásit, že jde na přistání a pak se ztratilo z radarů a že v přízemním letu přeletělo letiště a zmizelo nad mořem, kde se našlo batole nebo 5letý chlapec nebo 14letá dívka ......a  podle francouzskýho ministra se určitě nejednalo a určitě jednalo o technickou závadu !

0/0
1.7.2009 7:38

captain cook

Re: Já si prosím počkám na přesné zprávy:

"Airport authorities in Moroni have identified the girl as Bakari

Baya.The 14-year-old lives with her family in Marseille, southern France, and was

travelling with her mother."

http://news.ninemsn.com.au/world/832166/comoros-crash-child-survivor-treated-at-hospital

0/0
1.7.2009 7:46

captain cook

vstup zakazan

Je zajimave, ze Francouzi zakazali pristup tomuto letadlu na francouzska letiste, ale ze si toho nevsimly jine staty EU. Nebo ze by Air Yemenia s timto letadlem jinam do Evropy neletala? Ukazalo se, ze Air Yemenia obchazela zakaz tim, ze letala do Francie s letadlem v dostatecne prijatelne kondici a s certifikatem zpusobilosti k provozu.  Pri pristani v Jemenu z nej nechala cestujici vystoupit, prelozila je i jejich zavazadla do tohoto Airbusu 310 a tak pokracovala v letu.

 Videl jsem pred hodinou na Sky News jednoho obyvatele Komor, ktery tvrdil, ze letel s Air Yemenia aspon 6x v minulosti, letadlo pry melo nektere sedacky bez pasu, jine nedostatecne prisroubovane k podlaze a dalsi defekty jen v kabine.

0/0
1.7.2009 7:38

Geofrey

Jupí

Všechny 2 moje byvale manželky mne nesnasely bo sem sie nechcel nikam harcovac a dovolena na chaczie byla bardzo ladna .Možno jeste dziszaj v Ocenanie i koniecsne spokojene!

Zdrovi GeofreyR^

0/0
1.7.2009 0:48

ivoš

Sakra,

ty zastaralé a neudržované ruské stroje ale padají... Kruciš, příliš rychá reakce.

0/0
30.6.2009 21:32

tučňák v exilu

Re: Sakra,

Padají asi třikrát víc, než Airbusy a Boeingy dohromady, a o po světě létá podstatně víc Airbusů a Boeingů...

0/0
30.6.2009 22:10

captain cook

Re: Sakra,

jj....v 2007 spadly 4 Boeingy, 1 Airbus a 8 Antonovu +5 dalsich ruskych letadel (Tu, IL...)

0/0
30.6.2009 22:13

packa1

Re: Sakra,

Antonov neni rusky.

0/0
30.6.2009 22:14

tučňák v exilu

Re: Sakra,

Drtivá většina Antonovů co ve světě lítají pochází ještě z dob Sojuzu :-P

0/0
30.6.2009 22:21

packa1

Re: Sakra,

Presne 3x vic? A pro si nestrelil ze 30x?

0/0
30.6.2009 22:13

tučňák v exilu

Re: Sakra,

Doufám, že jsi stejně puntičkářský, když platíš daně :-P Dobře, třeba za rok 2007, aby byla tvá dušička klidná, přesně 2,6x víc :-P

0/0
30.6.2009 22:20

geroc

Re: Sakra,

To máš opravdu spočítané ?;-D

0/0
30.6.2009 22:55

tučňák v exilu

Re: Sakra,

Čísla máš výš - Airbus + Boeing 5, ex-SSSR 13, 13/5 = 2,6 :-)

0/0
30.6.2009 23:01

Geofrey

KRÁSKA LÉTA : také LÉTAla ?

[>-]

0/0
1.7.2009 1:03

Chytracisko

Re: Sakra,

to nebyl ruský stroj :-)

0/0
30.6.2009 22:48

czechian

Re: Sakra,

Ruské stroje už spadly skoro všechny. Letmo jsem projel statistiky na http://www.airdisaster.com/ Iljušinů a Airbusů a vychází to cca. na 5-10% Iljušinů dole vs. 1-2% Airbusů dole. ;-D

0/0
30.6.2009 23:59

czechian

Re: Sakra,

jéje, ty Tupolevy se mi ani nechce počítat. 8-o Těch je jak hrušek. ;-D

0/0
1.7.2009 0:01

tučňák v exilu

Re: Sakra,

Nas mnógo!

0/0
1.7.2009 5:49

Stíhací Bombardér Havel 5

když v bouřce spadne

letadlo Air France, je to bouří. Když Jemenské letadlo, je to technická závada.

0/0
30.6.2009 20:39

Hail Eris

Re: když v bouřce spadne

on je evidentne trosku rozdil mezi udrzbou letadel ve francii a v jemenu

a ta bourka, ve ktere zmizel francouzsky airbus byla vyjimecne silna, precti si nekterou z meteorologickych analyz.

0/0
30.6.2009 22:01

blekkal

Re: když v bouřce spadne

Pravda. Francouzi víc chlastají a mají to víc na háku.

0/0
30.6.2009 22:04

packa1

Re: Bleeeekale

Ty jsi clovek neuveritelne plny nacionalnich predsudku Rv

0/0
30.6.2009 22:15

IgorAlelujev

Re: Bleeeekale

neríká se tomu rasová nenávist? cseszi jsou toho plný ...

0/0
1.7.2009 0:10

captain cook

Re: když v bouřce spadne

prestan blbe kecat a najdi si o tom neco. Prozatim vsechno ukazuje, ze AF nejspis spadl kombinaci spatneho pocasi a chyby v SW.

Yemenia pristavala za spatneho pocasi a navic je podezrela z nedbale udrzby u stareho letadla, ktere pro svuj technicky "stav' nemel povolene pristani ve Francii.

0/0
30.6.2009 22:24

tučňák v exilu

Re: když v bouřce spadne

Ad AF nebo kombinací špatného počasí a chyby HW - pitotky... A tady asi bude hrát roli souběh faktorů, počasí taky zdá se nebylo ideální, takže asi kombinace počasí, pilota a možná i zanedbané techniky.

0/0
30.6.2009 22:29

Geofrey

Re: když v bouřce spadne

przedo vszytskym "Zanedbany SEKS"

0/0
1.7.2009 1:00

cejkis

Kecy francouzských představitelů nemají mezí

Ještě ráno tenhle lojza říkal, že to určitě není technickou závadou. Teď o pár hodin později říká, že to určitě je technickou závadou......

A to vše bez jediného zázanmu z letových zapisovačů, bez jediné indície....

0/0
30.6.2009 19:55

killy

Taky jsem si to říkal...

0/0
30.6.2009 20:08

Kandidát na doživotní ban

Re: Kecy francouzských představitelů nemají mezí

A že do toho kecaj zrovna francouzi. Stejně se modlí, ať se ty černý skříňky z toho jejich letadla v atlantiku nikdy nenajdou, kdovíco by ještě zjistili ;-D

0/0
30.6.2009 20:18

Marigold

Re: Kecy francouzských představitelů nemají mezí

Však se teď Airbusy začaly vyrábět v Číně - to bude vzrůst kvality ;-D

0/0
30.6.2009 21:04

Qíteček

Re: Kecy francouzských představitelů nemají mezí

Nechápu, proč to nepodá trochu politicky, třeba že je to strašná tragédie a upřímnou soustrast, a o příčinách nehody se budeme bavit po ukončení vyšetřování, a jak se postará, aby to bylo vyšetřeno řádně a spravedlivě...

0/0
30.6.2009 21:08

komplikator

Re: Kecy francouzských představitelů nemají mezí

ono jestli tím ranním prohlášením nebylo slovy "technická závada" myšlena nějaká konstrukční vada za kterou by mohl výrobce. Večerní "technická závada" je narážkou na špatnou údržbu za kterou výrobce samozřejmě nemůže odpovídat

0/0
30.6.2009 21:08

captain cook

Re: Kecy francouzských představitelů nemají mezí

kdyz to letadlo nemelo certifikat pro Francii, asi nebylo podle Frantiku v dostatecne spolehlive technicke kondici...neduverovali udrzbe. Letadla mene respektovanych aerolinek take zasadne nekupuji sva letadla nova, ale uz opotrebovana lety pod jinou znackou, nebo i dvema.

0/0
30.6.2009 22:11

tučňák v exilu

Re: Kecy francouzských představitelů nemají mezí

Přesněji řečeno kupují letadla vyřazovaná těmi předchozími majiteli pro přílišnou olétanost... Přeci jen údržba dá hodně, ale třeba únava draku je prevít.

0/0
30.6.2009 22:27

slafkins

Re: Kecy francouzských představitelů nemají mezí

Kupuji oletana letadla jako CSA

0/0
1.7.2009 1:38

captain cook

Re: Kecy francouzských představitelů nemají mezí

to mas naprostou pravdu. Aby CSA mohla koupit nove letadlo, musi ze sve flotily prodat neco starsiho. Kdo to od nich koupi? Nejaka druhorada aerolinka, ktere se hodi oletane letadlo s rozumnym (na ne) poctem naletanych mil a dokumentaci o udrzbe podle vyrobcova manualu. Jejich udrzba bude o neco mene kvalitni a mozna za par dalsich let bude tento Boeing737 nebo Airbus 320 znova na prodej. To bud ze ta aerolinka financne zkrachuje nebo protoze bude kupovat dalsi oletane letadlo. Kdovi, treba Boeing nebo Airbus od flotily spojeneho prepravce Aeroflot +CSA.

Ten prvni Boeing/Airbus mezitim koupi nejaka mensi africka nebo pod. aerolinka a bude s nim zachazet vice mene po svem. Jestli se potom jednoho dne docteme, ze spadl Boeing/Airbus nekde v Rwande, na Zambezi nebo v pobreznich vodach Indickeho ci Atlantickeho oceanu, budou zdejsi odbornici povykovat "kruci, dalsi Boeing! zatraceni Amici!" Nebo "kruci, dalsi Airbus! Zatraceni zabozrouti!"

0/0
1.7.2009 4:47

tučňák v exilu

Re: Kecy francouzských představitelů nemají mezí

Přesně tak.

0/0
30.6.2009 22:12

Chytracisko

Re: Kecy francouzských představitelů nemají mezí

třeba mezi tím zjistit, co to bylo za stroj ;-)

0/0
30.6.2009 22:50





Najdete na iDNES.cz