Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie ukončila letecké pátrání po troskách airbusu, Brazílie skončí zítra

Francie ukončila vzdušné pátrání po troskách airbusu letecké společnosti Air France, které vedla ze senegalského Dakaru. Námořnictvo ale bude v hledání takzvaných černých skříněk pokračovat dál. Brazilská armáda oficiálně skončí s pátráním zítra. Airbus se zřítil do Atlantiku před čtyřmi týdny, při nehodě zahynulo všech 228 lidí na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

captain cook

pro ty, kdo nadale patraji po konspiracich

od skutecne priciny po obvinovani z "umyslneho zamlzovani" a radoby "informovane" placani, ze AF a Airbus "nemaji zajem aby se zapisovace nalezly". Naopak! Pokud se nenalezne primy dukaz viny, zustane to na obou a platit budou oba...a rvat se u soudu.

Cele patrani, sbirani pozustatku lidi a letadla a kompletni forensicka analyza je nesmirne nakladna. Zabere hodne casu, zucastni se ji hodne lidi- posadky letadel a lodi zachranaru, nezavisli experti povolani vladami Francie, Brazilie, AF, Airbusem a vyrobci. Funduji zucastnene vlady z rozpoctu= danovi poplatnici Francie a Brazilie, na nektere staze prispiva AF, vyrobci a jejich pojistovny.

Je nutne pridat i naklady na pokracujici patrani francouzskou ponorkou Emeraude a miniponorkami, placene francouzskou vladou atd.

Logicky uvazujicim lidem bude jasne, ze francouzska ani brazilska vlada, jejich obcane, rodiny obeti, veskery letecky personal/ aerolinky letajici s A330 ani svetova cestujici verejnost nepripusti zadne skryvani pricin.

0/0
26.6.2009 5:29

red pirate111

Francie ukončila pátrání po troskách airbusu, Brazílie skonč

A je to. Další masovej hrob v atlantiku :-/:-(

0/0
24.6.2009 17:37

ředitel městské policie

pátrání

Taky jsme jednou pátrali po zmizelém. Obrátila se na nás paní s prosbou o pomoc, její muž se neukázal 3 dny doma, telefon byl nedostupný. Nakonce jsme ho našli v restauraci, kde i přespával. Jelikož neuposlechl výzvy k odchodu na služebnu, byl jsem donucen použít chvatu a hmatu sebeobrany..i na donucovací prostředky jelikož se ho začali zastávat další občané z restaurace. Nakonec to dobře dopadlo, pán se omluvil a ženě koupil kytici.

0/0
24.6.2009 16:42

smotitak

Re: pátrání

;-D;-D Pokračuj, další příběh.

0/0
24.6.2009 16:45

ředitel městské policie

Re: pátrání

zažitků je spousty, práce je pestrá

http://zpravy.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A090624_152219_zahranicni_stf&reakce=33194794

0/0
24.6.2009 16:49

p.erk

Re: pátrání

našli jste ho díky černé skřínce? vydával signály?

0/0
24.6.2009 16:46

ředitel městské policie

Re: pátrání

bohužel. Snažili jsme se ho vypátrat pomocí mobilního telefonu, rpto jsem se obrátil na operátora. Volal jsem 1188 a tam mi nebyli schopni vůbec pomoct.

0/0
24.6.2009 16:54

p.erk

Re: pátrání

řekl bych že po vašem zásahu přestal vydávat i ty signály akustické...

0/0
24.6.2009 16:59

ředitel městské policie

Re: pátrání

ne my samozřejmě jednáme v rámci zákona a známe přiměřenost použití donucovacích prostředku, popřípadě hmatu a chvatu sebeobrany. Vždy jednáme přiměřeně a to do doby kdy utok či odpor trvá.

0/0
24.6.2009 17:02

Hehnal

Nechápu

k čemu taková černá skřínka je???:-/

0/0
24.6.2009 15:38

a.je.to

Re: Nechápu

kdybys věděl co je ta skříňka zač tak bys chápal.

0/0
24.6.2009 16:11

vandor

Re: Nechápu

...   přesně, reakce typu Pat a mat   ...:-/...   se na něco slušně ptá, né?   ...

0/0
24.6.2009 16:28

tymak

Re: Nechápu

Černá skřínka je zařízení, kam se zaznamenávají všechny údaje o letu a pokud by ji našli, nejspíš by dokázali určit přesnou příčinu havárie. Zatím se jen dohadují, že by to mohlo být porouchanými výškoměry.

0/0
24.6.2009 18:18

captain cook

Re: Nechápu

delas ze sebe blba nebo jsi jenom byl liny precist si clanek nad touto diskuzi? Ten totiz obsahuje vysvetleni na tvou otazku.

0/0
24.6.2009 19:44

p.erk

Už vyměnili pitotovy trubice u všech ostaních Airbusů?

Neví to někdo? Sice to je jen prevence, pro jistotu, že;-D...Ale ted už vlastně ani moc nezáleží na nalezení těch skříněk, mít jistotu by přece nikomu neprospělo.. Jo ještě proškolit posádky letadel pro případ selhání rychloměru, pozůstalým ucpat ústa odškodným a lítá se dál.. !! Ale to je život , tak to chodí..

0/0
24.6.2009 15:37

barbudo

Re: Už vyměnili pitotovy trubice u všech ostaních Airbusů?

... a proč? Jsou špatné? A které jsou lepší? A v čem?

0/0
24.6.2009 15:48

p.erk

Jo,prej ty staré zamrzají, spal jsi 3 týdny?

0/0
24.6.2009 15:52

barbudo

Re: Jo,prej ty staré zamrzají, spal jsi 3 týdny?

... opravdu? A kdopak to prokázal? Jedna paňy?

0/0
24.6.2009 15:54

p.erk

moc se ptáš a málo čteš!

0/0
24.6.2009 16:00

barbudo

Re: moc se ptáš a málo čteš!

... víte něco o letadlech?

0/0
24.6.2009 16:04

regulator

Re: moc se ptáš a málo čteš!

vime, ten airbus mel prej dobrej klouzak...........R^

0/0
24.6.2009 16:10

p.erk

Víme, nějaký konkrétní problém?

0/0
24.6.2009 16:14

barbudo

Re: Víme, nějaký konkrétní problém?

... něco jako letová způsobilost a spolehlivost a takový kecy ...

0/0
24.6.2009 16:18

p.erk

Re: Víme, nějaký konkrétní problém?

a konkrétně tedy co?

0/0
24.6.2009 16:23

barbudo

Re: Víme, nějaký konkrétní problém?

... odmontováním jedné a namontováním jiné sondy spolehlivost stoupne?

0/0
24.6.2009 16:38

p.erk

samozřejmě

pokud ta nová je spolehlivější, to je prostě techniký pokrok...Ale ta havárie nemusela být kvůli sondám, systém fly by wire asi taky není příliš imunní proti zásahu bleskem.. Já jen píšu, že nemusí být velký zájem zveřejnit naproto přesnou příčinu..EU

0/0
24.6.2009 16:45

barbudo

Re: samozřejmě

... jak si představujete spolehlivost pitotky?

... proti blesku není příliš odolný žádný systém ...

... to éro zabil pilot ...

0/0
24.6.2009 16:56

p.erk

Dobrá , shodneme se alespoň na tom, že to letadlo spadlo.

Bohužel musím končit. Zdravím a dobrou zábavu!;-D (mimochodem, taky mám dojem že pilot mohl něco podělat, ona to asi nebyla standartní situace)

0/0
24.6.2009 17:03

p.erk

Re: samozřejmě

Jěště mám minutu- máš nějakou konkrétní teorii?

0/0
24.6.2009 17:06

ja314

Re: samozřejmě

Ta nova ma vetsi prurez otvoru, aby nebyla tolik ovlivnena namrazou na vstupu...

0/0
24.6.2009 19:17

barbudo

Re: samozřejmě

... pokud je přísun námrazy takový, že zamrzne žhavená pitotka, co se děje na zbytku letadla?

0/0
24.6.2009 19:27

jakub7

Re: samozřejmě

omyl. Ta nova ma mimo jine vykonnejsi odmrazovani

0/0
25.6.2009 6:24

a.je.to

Re: Jo,prej ty staré zamrzají, spal jsi 3 týdny?

všeljakých teorií už tisk napsal, kdybych věřil všem kecům kdo si myslí proč se to letadlo zřítilo tak se asi zřítilo z asi 50 příčin. Za ty tři tydny tisk nenapsal ani jednu pokazatelnou příčinu.

0/0
24.6.2009 16:14

p.erk

trefil jste hřebíček na hlavičku!

0/0
24.6.2009 16:28

captain cook

Re: Jo,prej ty staré zamrzají, spal jsi 3 týdny?

cemu rikas prokazatelna pricina? Ze ti to nekdo neprinesl na lopate az pod nos?

Cely seznam technickych zavad na A330, jak se projevily behem ruznych letu a dokumentovany jak Air France, tak dalsimi aerolinkami ti nestaci? Kazda z nich ukazuje na velmi realnou moznost, ze jedna nebo vice z nich se objevily pri tomto letu. To ale nesmis spolehat jen na zpravy z bulvaru, ale radsi se podivej na technicke stranky. Precti si alespon Technet a pokud umis cizi jazyky, najdi si cizojazycny technicky material.

0/0
24.6.2009 19:52

captain cook

cetl jsi noviny p.erku?

AF ukoncila asi pred tydnem u vsech A330 a 340, urychlene pod natlakem odborove organizace svych pilotu. Z dalsich napr. Qantas (jine potize s A330) vymenovat nemusi, protoze ma instalovane jine pitotky nez AF.

Je videt, ze si nadale libujes v prazdnem kecani a vymysleni spiknuti bez podkladu krome svych fantazii zalozenych na bulvaru. Protoze TY si myslis, ze by nalez skrinek a zjisteni presne priciny nikomu neprospelo, kecas tu, ze na nich uz nezalezi. Jo, ty takovy letecky odbornik, to uz jsme videli;-D -leda tak specialista na bulvar! Mel bys napsat na AF, ze jim doporucujes "proškolit posádky letadel pro případ selhání rychloměru".

Proc by se nelitalo dal, kdyz se napravi vsechny zname zavady? Ty treba ne, ale jini lide litat potrebuji. Najit skrinky by MOC pomohlo -i kdyz ty mas na to jiny nazor! Kompenzace: dneska si nikdo usta nicim zacpat neda; to ty asi zas soudis podle sebe, ze?

0/0
24.6.2009 20:20

tos42

???

" Jsou vyrobené ze speciálních materiálů a odolají i teplotám kolem 1000 °C, mají křiklavě oranžovou barvu."

a dodejme... NEPLAVOU, vynikajici design ;-D

0/0
24.6.2009 15:25

Ubaram

Re: ???

Čemu by pomohla černá skříňka která by plavala - když je umístěna v letadle? Myslíte že by jako to letadlo nadzvihla ze dna? :)

0/0
24.6.2009 15:31

bluespirit

Re: ???

pokud se letadlo rozlámalo na malé kousky - což z fotografie trosek na lodi je vidět - je tu docela slušná pravděpodobnost že by "černá" skřínka mohla plavat na hladině a byla by k nalezení podstatně lépe.

0/0
24.6.2009 15:36

tučňák v exilu

Re: ???

Černé skříňky jsou umístěny v zadní části letounu, primárně proto, že ta se obvykle na malé kousky neláme.

0/0
24.6.2009 21:18

sirc

Re: ???

a k čemu, když je součástí letadla? nebo myslíš, že při havárii se spustí  vystřelovací zařízení? :)

0/0
24.6.2009 15:33

tos42

Re: ???

no presne pro tyto pripady... pokud sebou letadlo praskne do more, je velka pravdepodobnost, ze se rozmlati na male kousicky... a je pak mrzute, kdyz mi skrinka pipa na dne :-)

0/0
24.6.2009 16:52

misakcz

Re: ???

a kdyby plavaly, tak nevydrzi teploty 1000 stupnu a nebo budou mekci, a nebo do nich voda natece..apod... nevim jakym zpusobem udelat aby to vse co tam je plavalo a pritom vydrzelo, pretizeni, narazy, ohen apod.....ale treba by ta krabicka mohla mit na dlouhym lanku nejakej balonek kterej se pak nafoukne...teda ze je to jeste nenapadlo co:)

0/0
24.6.2009 15:34

Si0

Re: ???

Pochybuji, že by je něco takového nenapadlo. Ale možná budou vymýšlet dál.

0/0
24.6.2009 15:48

tučňák v exilu

Re: ???

A jaké lanko ti vydrží náraz letadla o vodní hladinu? A pokud to vydrží lanko, vydrží to i balónek a uzávěr bombičky s plynem, co ho bude nafukovat? :-)

0/0
24.6.2009 21:32

jakub7

Re: ???

Mas snad nejaky napad, jak udelat tato zarizeni plavaci (pri zachovani soucasne mechanicke odolnosti)?

0/0
25.6.2009 6:29

captain cook

Re: ???

Skrinky byly navrzeny a vyrobeny podle vysledku statistiky leteckych havarek. Prevazna vetsina nehod se nestane nad morskymi hlubinami, ale nad pevninou prip. pobrezni melcinou. Nejvetsi nebezpeci jim hrozi z narazu a z ohne; jen v nesmirne malem % pripadu spadly do hluboke vody.

0/0
25.6.2009 9:22

Vedoucí kolotoče

Zametli to pod koberec.

Jak jsem tu rikal hned par dnu po havarii, neni zajem ty cerne boxy najit a pokusi se to ututlat. Nekdo by to totiz tezce odnesl ve vedeni Air France a mozna i v samotnem Airbus Industrie, kdyby ty zaznamy odhalily, ze padu stroje se dalo zabranit. :-/

0/0
24.6.2009 14:54

Pilat

Re: Zametli to pod koberec.

ja mam rad konspiracni teorie, ale musi davat smysl, kdyby jses potapel tak by jsi prisel velmi brzy na to ze najit na relativne plytkem dne neco co jen tak upustis je temer nemyslitelne, hledat v hloubce 5 km temer nemyslitelne. Titanik je ve hloubce 3 km a hledali ho desetileti.

0/0
24.6.2009 15:09

vojtexx

Re: Zametli to pod koberec.

Titanic vydával hledací signál?

0/0
24.6.2009 15:30





Najdete na iDNES.cz