Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé se postavili proti rušení přechodů přes koleje a perou se o jejich návrat

Praha zrušila 50 přechodů kvůli tomu, že vedly přes koleje a chyběl jim semafor. Přikazovala to vyhláška ministerstva dopravy. Teď se některé ze zrušených přechodů znovu na ulice vrátí. "Lidé se budou muset za své přechody vzít, jinak mohou zůstat bez nich," říká Michaela Valentová ze sdružení Pražské matky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Englaw

Přednost na přechodech z pohledu řidiče

Jednoduchý příklad: Pohled ze strany řidiče-jedete podél řady stojících aut a najednou je mezi nimi mezera a přechod. Nikdy, nikdy nemáte šanci zastavit když vám přecházející vleze přímo pod kola bez rozhlídnutí, v řadě stojících aut prostě není vidět. Pohled ze strany chodce-chcete přejít a vystrkujete hlavu přes parkující auta, jestli něco nejde. Řidič jedoucího auta vás spatří na poslední chvíli a nemá žádnou šanci zastavit před přechodem, i kdyby vás chtěl stokrát pustit. Přednost chodců na přechodech vede pouze k tomu, že lidé se naučili přecházet bez rozhlížení, zmizel respekt z aut. Když se někdy koukám okolo sebe po ulici, tak mi příjde že 90% spoluobčanů jsou dobrovolní dárci orgánů a sebevrazi. Rv 

0/0
16.6.2009 11:47

sam99xx

Demagogie

"... Nejhorší by podle ní byla situace, kdy by lidem chyběly přechody a přecházeli by pak kdekoli..." - jenže oni chodci přecházejí kdekoli i tam, kde přechody jsou, přechody ignorují a často se chovají nevyzpytatelně a arogantně. Nevidím žádný důvod k dalšímu zbytečnému vyhazování peněz

0/0
16.6.2009 9:07

Ovocenka

Řidiči tím také trpí

I z pohledu řidiče jsou zrušené přechody nepříjemné. Lidé tam samozřejmě přecházejí dál - jednak jsou zvyklí a navíc nemají alternativu.

Takže jako řidič dupnu na brzdu, protože se mi začnou před autem promenovat davy. Kouknu na zem a chápu, - odfrézované pruhy.

Kéž by tam ředitelé zeměkoule aspoň zanechali nějakou značku pro řidiče s nápiísem - Pozor! Tady býval přechod! Ať do lěch lidí nevlítneš!

0/0
15.6.2009 20:30

puk

Kdo to zaplatí Béme?

Zaplatíš to ty, Béme, ze svýho, nebo Řebíček, ze svýho, nebo musíme vzít hůl? Bez ní to asi nepude!! Že jste banda zlodějů a "rozfrcávačů" víme, ale máme to pořád platit za vás? Už ne!!!!!!!!!!!!

0/0
15.6.2009 16:44

pk203

Re: Kdo to zaplatí Béme?

Zaplatit by to měl ten šmejd Šimonovský. Ten zavedl nesmyslnou absolutní přednost chodců......tohle jsou jenom důsledky a Bém s tím nemá nic společného....

Celé je to čítankový příklad toho, jak se pozitivní diskriminace vždycky nakonec obrátí proti tomu komu měla pomoci:-/

0/0
15.6.2009 23:34

Tom30

zas...ty sema....fóry

Nezdá se vám, že jsme NEJSEMAFÓROVATĚJŠÍ město v ČR? Silnice se pomalu stávaj opičí dráhou, všude jsou taky samý ostrůvky. Za pár let u toho řízení pomalu nebudem muset vůbec přemýšlet... Přijde mi, že jsou silnice přizpůsobovány té menšině blbů, kteří nejsou schopni udržet v hlavě základní pravidla i ta nepsaná o chování na silnicích - jak chodcům, tak řidičům. To je ale bor-del, panečku!

0/0
15.6.2009 16:22

edelcacao

Pražské matky

;-D;-D

0/0
15.6.2009 16:10

Tom30

Re: Pražské matky

spíš Pražské zmatky ;-)

0/0
15.6.2009 16:22

calloway

Re: Pražské matky

zrušit by potřebovaly tyhle trotlice ... namísto rušení přechodů :-P

0/0
15.6.2009 16:46

Belzebub 16

Ze všech

chytrých,kteří sem píší bych na měsíc udělal slepce vybavil bych je bílou holí a posílal na pochůzky po městě.Teprve potom je vyzval,aby sem napsali svůj názor.

0/0
15.6.2009 15:47

MychalB

Re: Ze všech

Tož když jsi tak chytrý, tak bys taky mohl vědět, že slepec musí mít něco jako poznání okolí, aby se v něm orientoval a pohyboval bez pomoci někoho druhého :-P

Pokud si myslíš, že takovému slepci dají do ruky bílou hůl a pošlou ho do ulic, tak jsi trošku mimo.

0/0
15.6.2009 15:52

Belzebub 16

Re: Ze všech

Zrak mám na hranici slepoty,bílou hůl mám úředně přidělenouměl jsem na mysli takovéto lidi se zbytky zraku.

0/0
15.6.2009 16:03

doktor_bota

Re: Ze všech

Tím spíš bys měl souhlasit s rušením přechodů bez semaforů, ne?

0/0
15.6.2009 16:05

edelcacao

Re: Ze všech

Dokud vidíš na klávesnici a monitor vidíš pořád dobře a ouředně přidělenou hůl by ti měli vyměnit za ouředně přidělený obyčejný klacek;-D

0/0
15.6.2009 16:11

pk203

Re: Ze všech

ty seš ale sprosťák....možná se podívej na takový věci ve windows jako je "Možnosti usnadnění"-> Lupa, Vysoký kontrast a pod.  Pak pochopíš, že nemusí mít každej stejně mrňavý znaky na obrazovce...

Nicméně blb jako ty to asi stejně nepochopí....!!

0/0
15.6.2009 23:39

tenisovejloket

řidičák na auto jsem dělal před 25 lety

a už tenkrát jsem byl varován před matkami s kočárky na přechodu.. strčí kočár do silnice a sama stojí na chodníku a civí, jestli něco jede.. bohužel, většina dnešních matek tento zvyk podědila po svých matkách a babičkách:-/

0/0
15.6.2009 15:34

MychalB

Re: řidičák na auto jsem dělal před 25 lety

To bude v genech, viděl bych to na kombinaci chromozomů XX :-P

0/0
15.6.2009 15:37

Dr. Fe1

Re: řidičák na auto jsem dělal před 25 lety

A to generalizováni si podědil po kom ? To je stejný jakobys napsal, že jsou všichni řidiči idioti, co nedávají na přechodech přednost.

0/0
15.6.2009 15:38

tenisovejloket

Re: řidičák na auto jsem dělal před 25 lety

napsal jsem většina... a stačí jezdit po městě... fakt je ten, že jakmile vidím matku s kočárkem nebo oberleného důchodce, tak jsem  ve střehu, jo a zapomněl jsem na malý děti.. ale ty za to nemůžou...

0/0
15.6.2009 15:43

doktor_bota

Re: řidičák na auto jsem dělal před 25 lety

Přesně tak to dělám i já. Nadto ještě zpozorním, když vedle mě jede bloňdatá krasavice v masivním autě.R^

0/0
15.6.2009 15:48

_m-

Re: řidičák na auto jsem dělal před 25 lety

Zatímco oberlený důchodci jo? Ty jsi jako náš mladej - "Hele mami vidíš, jak se ten dědek blbě motá? Já ho snad sejmu! " " Pepánku, všiml sis někdy, jak se motá dědeček? " " Nojo dědeček je ale nemocnej, to je něco jinýho....."

:-P

0/0
15.6.2009 16:08

Prácí k svobodě

Pražské matky

Pražské matky by vzhledem ke své iniciativě měly nést trestní odpovědnost za každého zraněného a usmrceného člověka na kolejích.Možná by pak jejich aktivita šla cestou osvěty.Proč se nepozastavují nad umem maminek strkat děti v kočárku do silnice kam nevidí?Protože toto združení se skládá ze stejných stupidních hus.Zrušte přechody přes koleje a šmahem i tu Pražské matky.Jejich akce jsou k smíchu. EU is death

0/0
15.6.2009 15:22

Dr. Fe1

Re: Pražské matky

Pitomci jsou jak mezi chodci, tak mezi řidiči. Nevím proč to vidíte takto jednostraně.

0/0
15.6.2009 15:29

Králík z klobouku

Re: Pražské matky

Jojo, jsou třeba řidiči, kteří jsou schopni, i když nemají dostatečný rozhled, se řítit k přechodu takovou rychlostí, že pak vůbec nejsou schopni zareagovat na chodce nebo na kočárek. Takovým řidičům radši sebrat řidičák ještě dřív, než někoho zabijou.

0/0
15.6.2009 15:39

Vanislav

Re: Pražské matky

A kdo tebe nuti lezt na prechod kdyz takoveho ridice vidis? Zakon jasne udava, ze ty nesmis vlezt na prechod pokud by jsi svym konanim donutil jedouci vozidla k prudke zmene rychlosti ci smeru jizdy. O dodrzeni predepsane rychlosti se tam nepise ani slovo.

0/0
15.6.2009 15:43

tenisovejloket

Re: Pražské matky

v obci je rychost daná zákonem, kecáš blbosti.. ale je fakt, že mezi řidiči je taky hodně magorů, o tom žádná...

0/0
15.6.2009 15:48

Králík z klobouku

Re: Pražské matky

Ano, v obci i mimo obec je zákonem především stanoveno, že rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit situaci. Kdyby řidiči bylo rozumní, bohatě by to stačilo, ale pro ty nezodpovědné hlupáky tam pak jsou pro jistotu ještě napsaná čísla, jakou rychlost si řidič nesmí nikdy, ale opravdu nikdy dovolit překročit. Takový řidič, který si myslí, že v obci smí jet padesátkou i přes křižovatky nebo přechody, kde nemá rozhled a z té padesátky nemá šanci včas zastavit, by měl od zkoušky vyletět obloukem a snad by radši ani neměl dostat šanci na přezkoušení, protože hlouposti se dalším studiem nezbaví.

0/0
15.6.2009 15:53

Vanislav

Re: Pražské matky

naprosto jsi me nepochopil. Proc ty lezes na prechod kdyz vidis, ze prijizdi auto, ktere nema sanci stihnout zastavit???

0/0
15.6.2009 16:25

Králík z klobouku

Re: Pražské matky

Samozřejmě že když vidím jet psychopatického arogantního grázla, tak mu pod auto nevlezu. Ale od úřadů bych naléhavě žádal, aby takovým lidem obratem sebraly řidičáky a pozavíraly je někam do ústavů.

0/0
15.6.2009 15:49

pakunc

Re: Pražské matky

- Komu je určena výzva zrušit Pražské matky?

- Jestli už máte děti, určitě si vzpomenete, zda jste do vozovky  vstupoval s kočárkem za sebou. Já jsem to ještě neviděl.

0/0
15.6.2009 15:43

_m-

Re: Pražské matky

já ne. Ale uměla jsem se rozhlédnout. A magor za volantem ti můpže kočárek rozmašírovat i když ho potáhneš za sebou.

0/0
15.6.2009 16:09

Králík z klobouku

Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Je to banda diletantů na magistrátě i na ministerstvu i v iDnes. Vyhláška nepřikazovala zrušit stávající přechody na kolejích, ale jen zakazovala zřizovat nové. Součástí vozovky není ani zvýšený ani nezvýšený tramvajový pás - když jede automobil po tramvajovém pásu, tak jede po tramvajovém pásu a ne po vozovce. Tramvaj je pochopitelně také vozidlo, takže je nesmyslná formulace, že nezvýšený tramvajový pás "slouží i pro vozidla". A nesmyslné a nebezpečné je především takové značení, kde přechod uprostřed ulice na hranici mezi vozovkou a tramvajovým pásem náhle končí bez jakéhokoliv chráněného vyčkávacího prostoru. Jak tak čtu, hlupákům z MD dosud nedošlo, co svým amatérismem vytvořili za nesmysly.

0/0
15.6.2009 15:15

doktor_bota

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Milý králíčku, já dnes jel po Radlické nahoru a tam se prostě jinde, než po kolejích, jet nedá. Dtto v jedné části Sokolovská a dalších pár ulic. Nevím, zda je tramvajový pás součástí vozovky, ale tady se po něm autem jezdí naprosto běžně - a nejde to jinak.

0/0
15.6.2009 15:19

Králík z klobouku

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Samozřejmě že mnohde silniční vozidla jezdí po tramvajovém pásu. Ale když vyjedu s traktorem nebo auťákem na pole, tak se tím z pole taky ještě nestane vozovka. To je věc terminologie. Jenže v zemi, kde dva zákony tvrdí, že tramvajový pás není součástí pozemní komunikace a třetí zákon definuje tramvajový pás jako část pozemní komunikace, těžko hledat nějakou logiku. Prostě hloupější úředník se svými nápady vždycky vyhrává.

0/0
15.6.2009 15:23

doktor_bota

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Je lepší definovat tramvajový pás nepřesně jako pozemní komunikaci (vozovku), než lpěním na formalitách zvýšit nebezpečí pro chodce.

0/0
15.6.2009 15:26

Králík z klobouku

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

To nebezpečí naprosto nesouvisí s tím, jak definujeme vozovku, ale souvisí s tím, že nějaký bambula z ministerstva prosadil před pár lety do vyhlášky naprosto nesmyslnou a nesystémovou větu, která de facto znemožnila zřizovat přechody přes ulice s provozem tramvají, a úředníci na magistrátu si tu větu ještě nesmyslněji vyložili tak, že začali vytvářet polopřechody, které nekončí ani na chodníku ani na ostrůvku, ale uprostřed provozu. Krom toho ta věta ve vyhlášce, doslovně čteno, nezakazuje na tramvajovém pásu přechody zřizovat, ale pouze zakazuje je na tramvajovém pásu značit vodorovnou značkou V7. T. j. dalo by se to vykládat i tak, že ten přechod přes tramvajový pás pokračuje, ale jen tam není vyznačen (zřejmě je třeba ho před chodci a řidiči z nějakých důvodů zatajit). Samozřejmě žádný předpis nedává řidiči tramvaje právo přejet kteréhokoliv chodce, který se vyskytne ať už na přechodu nebo mimo přechod.

0/0
15.6.2009 15:37

doktor_bota

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Já tu vyhlášku chápu tak, že pokud nejde o semaforem řízený přechod, tak chodci přecházejí na vlastní riziko. A souhlasím s ní, osobně využívám pravidelně dva "naznačené" přechody přes tramvajové pásy a soudím, že neexistence zebry zvyšuje pozornost chodců.

0/0
15.6.2009 15:42

Králík z klobouku

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Pokud to bereš tak, že čím větší riziko, tím větší odpovědnost, tak pak bychom měli cíleně všechna rizika zvyšovat. Já bych naproti tomu považoval za rozumné, aby přecházení chodců bylo usměrněno na vyhrazená místa (tzv. přechody pro chodce), aby tato místa byla viditelně a výrazně označená a aby bylo stanoveno, jak se řidiči a chodci mají na takovém místě chovat. Ale možná máš pravdu, že kdyby třeba nebylo stanoveno, po které straně ulice se má jezdit, a někteří řidiči by jezdili vpravo a jiní vlevo, tak že by to zvýšilo pozornost řidičů a tím snížilo počet nehod ;-D

0/0
15.6.2009 15:47

doktor_bota

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Překrucuješ - a zbytečně.

0/0
15.6.2009 15:50

rafol

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Pockam si, az bude nekdo objizdet stojici nakladak po tramvajovam pasu, bude muset na prechodu dat prednost nejake babce, zabrzdi, tramvaj za nim to samozrejme neubrzdi, nabere autak i s tou babkou. To zas budou mit na Nove o cem kecat!

0/0
15.6.2009 15:22

Králík z klobouku

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Pokud tři řidiči hrubě poruší pravidla provozu, tak není divu, že může dojít k nehodě. Řidič náklaďáku nemá co stát těsně u kolejí a ještě k tomu před přechodem, objíždějící řidič nesmí při vjíždění na tramvajový pás omezit v jízdě tramvaj a řidič tramvaje musí dodržovat bezpečnou vzdálenost i rychlost. Pokud bude v místě vyznačen nějaký přerušovaný přechod - nepřechod a budou tam nastříkané nějaké výhrůžné nápisy, kdo má na co dávat pozor, tak bude situace jen horší o to, že provoz chodců nebude nijak usměrněn a řidiči nebudou na přecházející chodce ničím upozorněni.

0/0
15.6.2009 15:28

doktor_bota

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Nesmí, nesmí, musí... jenže se to děje, alespoň v Praze velmi často. Semafor řeší vše.

0/0
15.6.2009 15:31

Králík z klobouku

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Semafor tohle principiálně neřeší. Kde řidiči a chodci hromadně kašlou na všechny předpisy nebo nejsou schopni je pochopit, tam budou všichni kašlat i na barevná světélka. Však to známe ze železničních přejezdů.

0/0
15.6.2009 15:42

doktor_bota

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Co to blábolíš? Neznám ve svém okolí člověka, který by úmyslně projel červenou...

0/0
15.6.2009 15:52

Králík z klobouku

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Pokud neznáš ve svém okolí člověka, který by úmyslně projel červenou, tak snad ještě zbývá, abys neznal ani člověka, který parkuje s náklaďákem vedle tramvajového pásu těsně před přechodem, a abys neznal člověka, který vjede s autem na tramvajový pás přímo před tramvaj, a abys neznal tramvajáka, který jen tak z plezíru převálcuje auto, které před ním zastaví na kolejích. A když nebudeš znát ani chodce, který bez rozhlédnutí vstupuje do vozovky nebo na koleje, tak to znamená, že buď žiješ v nějakém ideálním vysněném světě, anebo na pustém ostrově.

0/0
15.6.2009 15:58

doktor_bota

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Žiju v Praze. A narozdíl od tebe - nejsem idealista.

0/0
15.6.2009 16:03

_m-

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Fakt?  No tak právě z dob svého kočárkování si jich pamatuju ze pár. A pochybuju, že se za těch 25 let situace nějak výrazně zlepšila.

0/0
15.6.2009 16:11

medved_cz

Re: Čím víc toho napravují, tím větší nesmysly vytvářejí

Magor, ktery vjede na tramvajovy pas pred tramvaj, zaslouzi povesit za koule do pruvanu.

0/0
15.6.2009 15:30

tenisovejloket

ech...

jedná se o přechody přes koleje nebo o přechody o chodce? z diskuze to jaxi není jasné...

0/0
15.6.2009 15:09

MychalB

Re: ech...

Jedná se o přechody pro chodce přes tramvajové koleje tam, kde jsou souběžně v obou směrech i jízdní pruhy pro auta.

0/0
15.6.2009 15:13





Najdete na iDNES.cz