Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé z francouzského airbusu vypadli poté, co se rozpůlil, naznačila pitva

Vyšetřování průběhu tragické havárie letounu Air France pokračuje. Poslední poznatky potvrzují variantu, že stroj se rozlomil dříve, než dopadl do vody. Lidé z něj zřejmě vypadli v obrovské výšce. Svědčí o tom závěry z ohledání těl prvních nalezených obětí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

notebook.r51

Dobrý vtip

Normálně lidé z letadla padají ještě dřív než se rozpůlí, tohle byla výjimka, ale pitva to ohdhalí ;-D

0/0
17.6.2009 15:45

captain cook

Air France urgentne ukoncila vymenu rychlomeru

na vsech svych dalkovych A330 a A340, prestoze dosud nemaji primy dukaz, ze havarka v Atlantiku byla skutecne zapricinena vadnymi pitotovymi trubicemi. Zrejme ale maji dostatecne silne podezreni, co ji s nejvetsi pravdepodobnosti zavinilo, protoze s vymenou rychlomeru tak spechali. Dokumentace AF uvadi, za za lonsky rok bylo zaznamenano pri nejmensim 5 pripadu, kdy rychlomery u techto modelu Airbusu selhaly. Viz link na clanek:

http://www.abc.net.au/news/stories/2009/06/15/2599033.htm

"...aviation experts have said that if the pitots give false

speed readings to the cockpit it can cause the autopilot to shut down, and in

extreme cases the plane will stall or fly dangerously fast."

0/0
15.6.2009 16:22

briza

Re: Air France urgentne ukoncila vymenu rychlomeru

Ja byt sefem tech aerolinni tak bych je nechal vymenilt taky - uz kvuli tomu abych uklidnil potencialni cestujici.

0/0
16.6.2009 9:30

captain cook

Re: Air France urgentne ukoncila vymenu rychlomeru

tady se jeste odehraje ostra bitva mezi AF a Airbusem o tom, kdo nese hlavni podil viny a ci pojistovna byde vyplacet odskodne.

0/0
16.6.2009 11:00

notebook.r51

Re: Air France urgentne ukoncila vymenu rychlomeru

Boeing se otřepal po tom Turkish 1952 v únoru, což byl průser daleko větší, bude dělat ramena, ale EADS to nějak zvládne, je to silná firma. I když to zpoždění s A380 jim neslouží ke cti.

0/0
17.6.2009 15:43

Jack777

...

Pitomče, to letadlo mohlo letět docel rychle když se rozlomilo. Dokážeš si vůbec představit takový tlak vzduchu, když se náhle ocitneš v rychlosti, která u airbusu bývá mezi 800 - 900 km/h, ve vzduchu v 10 km výšce a v bouři? Děsivá představa, doufám, že je člověk v takovém případě okažitě v bezvědomí..

0/0
15.6.2009 15:24

Růžové_prasátko

Re: ...

přesně tohle jsem si taky říkal - doufám, že to měli rychle za sebou ;-(

0/0
17.6.2009 14:58

notebook.r51

Re: ...

lidský mozek má takovou šikovnou vlastnost, že se prostě odpojí, aby z toho nezblbnul. ten co psal ten software nebyl žádnej blbec. na druhou stranu doktoři dobře vědí, proč se s mrtvolou nesmí cca 4 hodiny hýbat - ještě vnímá. Nicméně při explozivní dekompresi v nějakých -60°C by nám mohlo být vše jedno, člověk se udusí a zmrzne tak rychle, že se ani nestačí začít bát. Budiž jim moře lehké. R.I.P.

0/0
17.6.2009 15:55

Bonelord

To zřejmě vyšetřují nějací amatéři

"Nalezení lidé byli vysvlečení, oblečení jim zřejmě strhal prudký proud vzduchu," popsali brazilští lékaři. Tak takovouhle pitomost může prohlásit jen úplný laik. Kdyby to byla pravda, tak parašutiské přistanou pokaždé všichni nazí.:-PRv 

0/0
15.6.2009 11:10

Monstrum Anonymič Anonymov

Re: To zřejmě vyšetřují nějací amatéři

Takže to byl únos mimozemšťany a pitvání vysvlečených pozemšťanů za účelem zachování mimozemské rasy.8-o

0/0
15.6.2009 11:15

Bonelord

Re: To zřejmě vyšetřují nějací amatéři

Spíš si myslím, že tam probíhal nějakej grupáč a to zřejmě i s piloty.:-P

0/0
15.6.2009 11:18

captain cook

Re: To zřejmě vyšetřují nějací amatéři

blahoslaveni chudi duchem....ale blbost te neomlouva:-/

0/0
17.6.2009 15:33

PepekVyskoc007

Re: To zřejmě vyšetřují nějací amatéři

no ukaz mi parasutistu, ktery skocil z 10-ti tisic. Navic parasutista bude asi jinak obliknutej a uvazanej do snur a pasku nez turista v letadle, kterej ma nejvys opasek u kalhot. Myslim, ze tricko se ti muzes svliuknout i pri mensi rychlosti a za kratsi dobu nez oni padali dolu

0/0
15.6.2009 11:19

Bonelord

Re: To zřejmě vyšetřují nějací amatéři

Z 10 km se relativně běžně skáčou tzv. HALO seskoky a nikdo nahatej nepřistane, takze v tom to nebude. Je pravda, že parašutista má na sobě "postroj", ale vzhledem k tomu, že rychlost padu je cca 180 az 200 km/h, tedy srovnatelna s rychlosti motorky na dalnici, tak by nazi museli dojet i vsichni motorkari, kteri zdane postroje nemaji.:-P

0/0
15.6.2009 11:24

PepekVyskoc007

Re: To zřejmě vyšetřují nějací amatéři

Jenomze motorkari jsou prilepeny k motorce a sice nemaji popruhy, ale jsou navleceny do zipovejch kombinez (teda alespon ve 200-ce by to asi jinak nebyl dobry napad). Kdyz budes mit tricko a kratasy, bude ti to plapolat i na fichtlovi v 50-tce. A kdyz padas bezvladne dolu a ruzne se prevracis, tak mas na holou zadnici zadelano drive nez po 2 a pul minute, kterou prej padali.

0/0
15.6.2009 11:34

Georgik-I

Re: To zřejmě vyšetřují nějací amatéři

Člověče, já jen doufám, že to myslíš ironicky a jen nás zkoušíš. Porovnávat seskok parašutisty a jízdu na motorce s pádem bezvládného těla z 10km výšky opravdu nelze. Jistě, že to ty lidi vysvleče, min. z trika a z košile, kalhoty s pevněji utaženým páskem by teoreticky mohli vydržet. jestli chceš protáhnu tě 200 na motce, když v té rychlosti zvedněš ruce a košile na Tobě zůstane, seš dobrej, ale spíš si myslím, že Ti to vykloubí ramena...8-o

0/0
15.6.2009 12:55

0lda

Re: To zřejmě vyšetřují nějací amatéři

správně, pokud si parašutista nezaváže nohavice, nápor vzduchu je roztrhá

0/0
17.6.2009 12:44

tehla

Re: To zřejmě vyšetřují nějací amatéři

Jsi úplně mimo. Výskok z éra při para-provozu je cca 110 km za hodinu. hádej, jak rychle létají dopravní letadla... Já nedopadl nahý nikdy. Nepadal jsem ale rychleji, než nějakžch 300?? km za hodinu a to tihle nešťastníci překonali asi tak 3x...

0/0
17.6.2009 13:11

bradavice

to tady ještě nebylo

Pokud je mi známo a čtu pravidelně k tomuto tématu články, tak žádné z 12-ti letadel co prolétavaly oblastí v cca +-4 hodin žádnou bouřku nezaznamenalo.... Teorie o střihi větru atd. jsou dost úsměvné a čekám na to, až někdo napíše, že se letadlo rozlomilo horizontálně jako když si rozkrojíte rohlík na půl...8-o

0/0
15.6.2009 11:09

barbudo

Re: to tady ještě nebylo

... tak se podívejte na satelitní snímky z té doby ...

0/0
15.6.2009 11:11

bradavice

Re: to tady ještě nebylo

tak je sem hoď....

0/0
15.6.2009 11:12

barbudo

Re: to tady ještě nebylo

http://zpravy.idnes.cz/snimky-z-druzice-airbus-bourku-asi-preletet-nemohl-rika-meteorolozka-1k7-/vedatech.asp?c=A090602_141111_vedatech_jw

0/0
15.6.2009 11:15

Bonelord

Re: to tady ještě nebylo

Bohuzel meteoroložka byla trochu vedle. Dle udaju z AF bylo pri havarii letadlo cca 250 km od nejake poradne bourky.

0/0
15.6.2009 11:19

barbudo

Re: to tady ještě nebylo

... někdo ví, kde to letadlo bylo v době havárie? Že ho tak dlouho hledají ...

... a nekdo ví, kde bylo pře havárií?

0/0
15.6.2009 11:50

captain cook

Re: to tady ještě nebylo

Odkud pochazeji tve tak tak presne informace? Co takhle abys sem pridal link. Zda se totiz, ze mas informace, ktere jsou nejsou zname ani AF.8-o

 Zminena meteorologicka mapa uverejnena na idnes ukazala znacne velkou bourkovou oblast v rovnikovem pasmu, ktera byla, jak lze porovnat na mape, nekolik set km siroka. 

 Pokud povazujes jako jeden z tech 12 spoju "na stejne trase" napr. onen drive zmineny spanelsky spoj z Limy do Madridu, ten pretinal rovnik pribl. nejakych 2500 km na zapad od oblasti, v jejimz vzdusnem prostoru doslo k havarce AF. Kdo zna tropy, ten take vi, ze bourky v teto oblasti rychle meni smer, tvar i intenzitu od mista k mistu.

0/0
15.6.2009 13:40

Bonelord

Re: to tady ještě nebylo

Co tím chceš říct?8-o

0/0
15.6.2009 11:15

tojsouveci

Takže

Takže, když letadlo prolétá bouřkou buď rychleji nebo pomaleji (porouchané rychloměry) než je optimální, tak se prostě rozpadne?!8-o

0/0
15.6.2009 11:06

PepekVyskoc007

Re: Takže

samozrejme, ... alespon ted vis, proc je v obci povolena rychlost 50/hod a proc je bezduvodne pomala rychlost take prestupek :-P

0/0
15.6.2009 11:23

jaroslav-s

titanic

Nejsem odborník, ale podle toho co vím bych to odhadoval na sindrom Titanicu. Tedy lod se potapi a na palube se tanci. Skoro to vypada, ze piloti zaznamenali a ohlasili, ze letadlo vletelo do bourkove oblasti a sli dal tancit. Vse nechali na autopilotovi a ten vesele ridil letadlo k zahube. Mezitim automatika vysilala jednu chybovou hlasku za druhou a nikdo to nebral v potaz. Jak to vubec funguje? Jak komunikuje tato automatika s posadkou a autopilotem? Ta jako zazni hlaseni: "pozor autodestrukce zahajena" nebo jen blikne ledka na panelu a nebo se jen posle signal autopilotovi a nebo si ta automatika zije vlastnim zivotem a odesila hlasky bez vedemi posadky? Nejse nekdo na toto odbornik? Skoro to vypada, ze v tomto pripade si automatika zila svym vlastnim zivotem. S temi rychlomery to vypada tost pravdepodobne, i k prubehu "letu" to pasuje. proste rychlomery ukazuji bludy, letadlo se rozpada a na palube nikdo nic netusi. Pry ten pilot mel nalitano neskutecne hodin? Holt neni kazdy Suli

0/0
15.6.2009 10:33

barbudo

Re: titanic

... máte pravdu ... nejste odborník ...

0/0
15.6.2009 10:36

jaroslav-s

Re: titanic

Nejsem odborník na letadla a létání, ale o výpočetní technice a technologiích, které zajišťují automatickou komunikaci něco vím a umím si dobře představit, že za určitých okolností ta má vize nemusí být daleko od pravdy. Co skutečně nevím je to jak moc jsou ty komunikační spojeny, tedy kanál, kterým elektronika odesílá automatická hlášení a kanál, kterým informuje posádku. Někdy se tyto věci dokonce úmyslně oddělují a zdvojují. Můžete tedy místo výkřiků být konkrétní v odpovědi, opravdu by mne to zajímalo.

0/0
15.6.2009 10:55

barbudo

Re: titanic

... a víte co je letadlo, pilot, autopilot, řízení a podobně?

0/0
15.6.2009 11:06

Bonelord

Re: titanic

A ty?:-P

0/0
15.6.2009 11:12

barbudo

Re: titanic

... jájo ...

0/0
15.6.2009 11:49

PepekVyskoc007

Re: titanic

mYly jaroslave, ve skutecnosti se vsude kolem tanci daleko mene. Zkuste to chvili prestat hulit; uvidite sam.

0/0
15.6.2009 10:55

captain cook

Re: titanic

Tvuj prispevek, mily jaroslave, je hodne kratky na fakta a hodne bohaty na neznalost a vylozenou naivitu. Nejenze mas hodne podivne predstavy o letani z hlediska pilotu, ty nevis nic ani z hlediska cestovani na interkontinentalnich linkach.

FYI piloti se naposledy slovne ohlasili v 1:33podle letoveho planu kdyz opousteli sektor brazilske kontroly. Meli se nasledovne ohlasit  v 2:20, pri vletu do sektoru kontrolovaneho Senegalem. Tam ale uz nedoleteli. Pokud jsi cetl predchozi clanky, mel bys vedet, ze po dobu vysilani dat  o zavadach v systemech byl autopilot VYPNUTY, tak nevim kde jsi sebral, ze posadka sla tancit a nechala to na autopilotovi. Myslis si vazne, ze kdyz to s letadlem zacne mavat, posadka to ignoruje a nikdo se nesnazi s tim neco delat?8-o Pekna peachovina!Rv

0/0
15.6.2009 14:04

captain cook

Re: titanic

odpoved na tvuj prispevek na predchozi strance "..posádka nevšimla a nevhlásila poplach. Jenže oni, jak zde čteme neměli zapnuté pásy a snad ani neseděli na svých místech..." Nikde se v clanku nepise, ze nebyli na svych mistech PILOTI! Byla nalezena jedna skupina sedadel (obvykle 2 vedle sebe) pouzivanych KABINOVYM personalem pri odletu a pristani a ta mela srolovane pasy. Z toho autor usoudil, ze letusky v tu dobu chodily po kabine.

Kazde letadlo ma ale nekolik skupin techto sedadel  v ruznych mistech letadla. Protoze se zatim nasla jen jedna skupina, je docela mozne, ze pokud emergencni situace nastala neocekavane, letusky mohly usednout na jina sedadla, ktera jim byla zrovna nejblize. Nebo treba uz automaticky spadly kyslikove masky a letusky behaly po kabine, aby pomohly pasazerum je nasadit.

Pokud je znamo z dostupnych cizojazycnych zdroju, dosud se nenasly zadne trosky z kokpitu, takze spekulace, ze piloti nebyli na svych mistech je nepodlozena  hovadina..

0/0
15.6.2009 14:33

redback

Proč zrovna rozpůlit? nemohl se roztřetit?

:-/

0/0
15.6.2009 9:36

papros

Re: Proč zrovna rozpůlit? nemohl se roztřetit?

To spíš vypadá že se roztisícil

0/0
15.6.2009 9:43

Ruger

Airbus- vládami největších evropských států

přímo i nepřímo mohutně dotovaný projekt "truc Boingu".

Stále ho doprovázejí problémy, jestli nakonec ty státní a polostátní podniky, zvlášť s francouzskou spoluúčastí mají nárok na život v nynější podbě, a nebo by měly fungovat jako podobné  podniky ve zbytku světa - bez polštářů státu.

Snad by se to odrazilo i na kvalitě.

0/0
15.6.2009 9:31

barbudo

Re: Airbus- vládami největších evropských států

... takže zrušíme leteckou dopravu?

0/0
15.6.2009 10:13

briza

Re: Airbus- vládami největších evropských států

Ja jsem cekal kdy se tady objevi podobny chytorlin a zacne si na tom prihrivat polevku. :-/Rv

0/0
15.6.2009 10:38

Franfišek Dobrota

Myslel jsem,

že když se prolítává bouřkou, tak že musí být cestující připoutáni. Takže nakonec žádná bouřka v oblasti nebyla, když lidé připoutáni nebyli??!

0/0
15.6.2009 8:57

mutantmutant

Re: Myslel jsem,

letušky nebyly připoutaný, pasažéři jo

0/0
15.6.2009 9:30

oId fashioned Vince III..

takhle to dopadá,

když je všechno z dřevotřísky:-)

0/0
15.6.2009 8:30

redback

Re: takhle to dopadá,

ty máš mozek z pilin?

0/0
15.6.2009 9:39

PepekVyskoc007

Re: takhle to dopadá,

;-D

0/0
15.6.2009 11:01

intago

malá bomba

může letadlo jen poškodit, takže se postupně trhá. S pitotkami to nesouvisí. Celé je to moc divné. Nebo kulový blesk?

0/0
15.6.2009 8:17

PepekVyskoc007

Re: malá bomba

a co muze trhat pitotky?

0/0
15.6.2009 10:59

Bonelord

Re: malá bomba

To co trha pilotky.:-P 

0/0
15.6.2009 11:13





Najdete na iDNES.cz