Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První těla z airbusu jsou v Brazílii na testu DNA, „zlaté uši“ hledají skříňky

Prvních šestnáct těl, která záchranáři vylovili z Atlantiku po nehodě letounu Air France, dorazilo do brazilského Recife, kde se podrobí testům DNA. Francouzská atomová ponorka mezitím pátrá ve vodách Atlantiku po černých skříňkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kulisek

449

Je naprosto nemožné, aby selhalo naprosto vše. To nepřiznání chyby a svádění na nefunkční trubice Pitot je zavádějící. Nejraději by vše svedli na výrobce. Všem , je od samého počátku jasné, že na palubě letadla byla bomba. Počasí bylo bez problémů a podle zpráv, v tom okamžiku bylo v koridoru 12 letadel. Žádné z nich nemělo potíže a španělský pilot vypověděl, opakuji jen to co bylo uveřejněno,uviděl v dálce  bílou svítící kouli, která po několika vteřinách zhasla.

0/0
11.6.2009 23:06

Pete24

Francouzi nic najít nechtějí.

Jestli někdo skříňky najde, budou to Amíci, ale Francouzi budou dělat vše pro to, aby hlukem jaderné ponorky, (která prý je schopna prozkoumat pouhopouhých 13mil čtverečních denně!!!) jim to maximálně znemožnili. Mají podle mě hodně másla na hlavě, jsou to křiváci a zatloukají co jde.

0/0
11.6.2009 22:50

oId fashioned Vince III..

vulkanická aktivita byla i ve filmu "Red Octobre"

:-)

0/0
11.6.2009 17:28

neverest

plovoucí FDR

ty jo vy s tím naděláte, technicky je to přece tak jednoduchý: normálně nakoupím airbagy pro Fobie, šak ty se taky prostřelej skrz tu palubní desku před spolujezdcem a je po problému, né??? ... [>-] du si to nechat patentovat [>-]

0/0
11.6.2009 16:16

LoginPoze

Ponorka by musela kolem skříněk proplout...

velmi blízko a dno je v hloubce kolem 3500 metrů. Zásadní otázkou tedy je - jak hluboko se může potopit jaderná ponorka? Zvláště pokud je francouzské výroby....???

0/0
11.6.2009 14:59

ides

Re: Ponorka by musela kolem skříněk proplout...

Tak ja myslim tech 3,5 metru urcite ;-D;-D

0/0
11.6.2009 15:20

neverest

Re: Ponorka by musela kolem skříněk proplout...

jojo, to je přesně ta hloubka pro ponorku francouzské výroby, kdy můžou z periskopu vysypat optiku a používat ho jako šnorchl. ;-D

0/0
11.6.2009 16:04

grimosa

Re: Ponorka by musela kolem skříněk proplout...

no, "velice blizko" se domnivam, ze je okruh treba 10, 15 km. Coz je na pomery oceanu skutecne velmi blizko.

Jaderne ponorky se obecne dokazi potopit do hloubek kolem 300-400m, zminena ma psano hloubku ponoru vetsi nez 300m.

Takovym rekordmanem v hloubce ponoru jsou ruske ponorky tridy Alfa, ty maji tusim az 900m.

0/0
11.6.2009 15:29

macrelka

Re: Ponorka by musela kolem skříněk proplout...

teď si nejsem ouplně jistá, ale někde v jiném článku psali, že dosah signálu vysílaného černými skřínkami je kolem 1 km.. nechce se mi to hledat, ale bude to někde v těch článcích :-)

0/0
11.6.2009 18:36

Kleki Petra

Měli by dělat korkové černé skříňky.

:-P

0/0
11.6.2009 13:47

cartouche

Re: Měli by dělat korkové černé skříňky.

Taky mě napadlo, jak je duchaplné dělat ponorné černé skříňky.

0/0
11.6.2009 14:01

grimosa

Re: Měli by dělat korkové černé skříňky.

hehe, uz vidim jak nekdo hleda cernou skrinku, ktera odplavala nekam do prcic.

0/0
11.6.2009 15:33

tom.tore

Re: Měli by dělat korkové černé skříňky.

A jak se jako ty korkové skříňky odpoutají od nekorkového letadla skolu s kterým leží na dně?

0/0
11.6.2009 14:35

ides

Re: Měli by dělat korkové černé skříňky.

Meli by delat korkova letadla :-)R^

0/0
11.6.2009 15:21

Manstein

Měli by dělat cela korková letadla.

0/0
11.6.2009 14:54

neverest

Re: Měli by dělat cela korková letadla.

v tom případě by pohon zajišťovala vrtule na gumu

nebo budou muset cestující šlapat

to by cestou z Brazílie mohli celkem i zhubnout ;-D

0/0
11.6.2009 16:07

maagoor22

Re: Měli by dělat korkové černé skříňky.

super to jsem nevěděl, že korek je nehořlavý a nezničitelný.........:-P 

sice by vyplaval, ale nesmělo by letadlo narazit a vzplanout

0/0
11.6.2009 16:09

neverest

Re: Měli by dělat korkové černé skříňky.

myslím, že by to korkový letadlo blaflo jen díky odporu vzduchu při startu ;-D

0/0
11.6.2009 16:17

Sojka-bonzák

chybí tu jen nápad..

letadlo notně opancéřovat, aby vydrželo pád vcelku ;-D;-D

0/0
11.6.2009 13:40

Jan Motůrek

Re: chybí tu jen nápad..

takže vlastně přidělat ponorce křídla a je to :-)

0/0
11.6.2009 14:01

maagoor22

Re: chybí tu jen nápad..

a posádku + cestující po dopadu vylít do připravených sudů, sice by byl trochu problém s identifikací těl, ale letoun by se jen opláchl od zbytků uvnitř a mohl by létat dál.....

0/0
11.6.2009 16:11

neverest

Re: chybí tu jen nápad..

tak mě napadá, jak vono to bylo s tím Kurskem - že oni s tím zkoušeli lítat????

0/0
11.6.2009 16:18

jack007jac

Prachy

O nic jinyho Airbusu neslo, proste dokud neco nespadne, tak se problem neresi, by me zajimalo, jak dlouho vedeli, ze trubice maji problem.

Samo, ze jeste nevime presnou pricinu, ale pokud se potvrdi ze to bylo timhle, tak zavrit par lidi z Airbusu.

0/0
11.6.2009 13:36

Merk

Re: Prachy

Proč hned z Airbusu? Co když o tom Airbus věděl, informovat aerolinky a ty se na výměnu vykašlaly? Což, mimochodem, odpovídá tomu, co se píše o tomto případu.

0/0
11.6.2009 13:39

ja314

Re: Prachy

Presne tak - aerolinky byly informovany cca pred 2 roky.

0/0
11.6.2009 15:29

Jan Motůrek

Identifikace obětí

Mě by zajímalo, jak probíhá: "identifikovat těla na základě otisků prstů, zubů a DNA.". Existuje nějaká databáze všech otisků prstů a zubů a DNA ? U DNA snad možná, když dají vzorek i příbuzní, otiski zubů ale asi každý doma nemá a otisk prstů asi mají v databázi jen ti, co byli už trestaní. Prostě mi zase tak jistá metoda jak zjitit kdo to byl nepřijde. Ale možná se pletu...

0/0
11.6.2009 13:20

Merk

Re: Identifikace obětí

Stav zubů se dá zjistit z karty zubaře a otisky prstů už má hodně lidí v EU v cestovním pasu. Pokud spolupracují pozůstalí, tak bude jen minimum lidí, kteří se jednou z uvedených tří cest nepdoaří identifikovat.

0/0
11.6.2009 13:22

Jan Motůrek

Re: Identifikace obětí

No právě, že teda třeba na DNA musejí příbuzní od všech pasažerů dát své DNA? No tak asi jo, jen mě to překvapilo, že to zní tak jednoduše,jako že to jen zjistí a z databáze jim vypadne kdo to je.....

0/0
11.6.2009 13:26

Merk

Re: Identifikace obětí

Podle toho, co se psalo, už DNA od příbuzných sbírali s předstihem. Ono to není zase tak složité, stačí třeba vlas. Ten mohli pozůstalým vzít rovnou na letišti, když se tam shromažďovali bezprostředně po nehodě.

0/0
11.6.2009 13:28

Sojka-bonzák

Re: Identifikace obětí

většinou se berou vzorky slin... vlas jen v krajním případě.. když není jiná možnost

0/0
11.6.2009 13:32

Jan Motůrek

Re: Identifikace obětí

no to musel být docela hrozný pocit: dobrý den, sice nevíme, co se stalo, ale dejte nám vzorek slin, kdyby byli mrtví....

0/0
11.6.2009 13:35

bufalo.blil

já myslím,

že by už konečně mohli do těch černých skříněk dávat gpsku

0/0
11.6.2009 13:17

Sojka-bonzák

Re: já myslím,

;-D skvělej a použitelnej nápad, hlavně pod vodou ;-D

0/0
11.6.2009 13:22

hopson

Re: já myslím,

GPS přijímač potřebuje nestíněný výhled na oblohu, aby "viděl na satelity" (radiová frekcence 1575,42 Mhz). Získat nestíněný výhled na oblohu 3000m pod hladinou je obtížně řešitelný problém.

0/0
11.6.2009 13:22

bufalo.blil

Re: já myslím,

všechno jde. chce to plovoucí černou skříňku

0/0
11.6.2009 13:26

Merk

Re: já myslím,

A jak bys to její plování zajistil? Přesněji jak bys zajistil, aby se oddělila od letadla a vyplavala na hladinu?

0/0
11.6.2009 13:27

bufalo.blil

Re: já myslím,

normálka. detekuje vodu a nafoukne se balón který ji vynese nad hladinu. kdybys zas potřeboval něco vědět tak se zeptej

0/0
11.6.2009 13:29

Merk

Re: já myslím,

Super rada. A jak se oddělí od letadla a opustí trosky? JInak bys měl co nejdříve zavolat do Boeingu a Airbusu, zjevně jim chybí odborník tvého formátu. R^

0/0
11.6.2009 13:31

ides

Re: já myslím,

ALe zas na druhou stranu, proc by to nemohlo bejt udelany tak, ze proste by se skrinka vytrelila nekde z boku letadla a pak by ji neco vyneslo na hladinu. To snad neni tak nerealne ne ? Asi jako katapult u stihacek.

0/0
11.6.2009 15:24

Paul100

Re: já myslím,

V technických materiálech jednoho z výrobců FDR fy Honeywell se píše, že parametry a vlastnosti Data Recorderu jsou výsledkem 45ti letého vývoje a zkušeností. Je škoda že odborníci fy Honeywel neví, že v Čechách máme normálka vyřešený plovací FDR.

0/0
11.6.2009 13:59

neverest

Re: já myslím,

R^R^R^ ;-D

0/0
11.6.2009 16:09

Jan Motůrek

Re: já myslím,

no co jsem tak zjistil o černé skřínce, krom toho, že je (logicky) oranžová, údajně i plave.

0/0
11.6.2009 13:27

Merk

Re: já myslím,

Ale aby mohla plavat, musí se nejdříve (i) oddělit od letadla, k němuž je připojena minimálně množstvím kabelů a (ii) dostat se z více či méně uzavřeného prostoru. Jinak ji trosky stáhnou dolů. :-/

0/0
11.6.2009 13:30

Sojka-bonzák

Re: já myslím,

;-D proto bude od nynějška zavěšena na křídle a v případě nehody vystřelena katapultem :-)

0/0
11.6.2009 13:31

Jan Motůrek

Re: já myslím,

tak si myslím, že to nemusí bý manožství kabeů, ale stačí jeden, né ? Vždyť je to v podstatě jen paměť. No a nevim jestli je takový problém jí vystřelit při jistých podmínkách ? Nevim, hádám, v čem by mohl být problém ?

0/0
11.6.2009 13:39

Merk

Re: já myslím,

No nevim, já bych tam teda jedním kabelem nehnal data i napájení. Vystřelit tak, aby to prorazilo plášť letadla? A co by ji vlastně vystřelilo, když zkolabuje systém letadla? Fakt mi přijdou takové královské rady ujeté, letečtí odborníci se asi musí královsky bavit. :-P

0/0
11.6.2009 13:42

Sojka-bonzák

Re: já myslím,

takhle... asi v zásadě by nebyl problém udělat vystřelovací mechanismus např na horním plášti letadla... ta skříňka není velká. problém by ale byl v tom, že by tento prostor musel být od letadla izolován, vyhříván a nevím co ještě... A jestli by to riziko selhání tohoto mechanismu nebylo řádově větší než pád letadla...

0/0
11.6.2009 13:46

Jan Motůrek

Re: já myslím,

no jde o to, jakou škodu by takové náhodné odpalení udělalo a jestli opravdu za to riziko to nestojí.... třeba katapult u pilota přeci taky může selhat a dělá se.

0/0
11.6.2009 13:49

Merk

Re: já myslím,

A to by jako byl v letadle nějaký stroječek, který by vyhodnocoval, jestli už je to pérdeli, a pokud by dospěl k závěru, že už to v pérdeli je, tak by skříňku vystřelil? :-P Ikdyž možná by to šlo udělat nějak snad až mechanicky v závislosti třeba na rychlém klesání nebo tak nějak. I když zase představa, že se takový systém zblázní, vystřeli za přistání a nabere nějaké jiné letadlo... ;-D

0/0
11.6.2009 13:50

Jan Motůrek

Re: já myslím,

No koneckonců by to ani nemuselo být automaticky ale na volbě pilota, prostě by při průseru to odpálil ručně, protože by věděl, že třeba díky tomu mohou nalézt jeho polohu,  kdyby to přežil.....

0/0
11.6.2009 13:54





Najdete na iDNES.cz