Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Třináctiletý školák na kole zemřel v Opavě pod koly nákladního auta

Třináctiletý školák zemřel ráno v Opavě pod koly nákladního vozu. Chlapec jel na kole do školy a sjel z chodníku přímo pod kola náklaďáku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik-idnes si na mě zasedla

lidé když vidíte dítě kolem vozovky reagujte na to

!

0/0
14.6.2009 9:09

Jack1

silniční zakony jsou i pro cyklisty

Samozřejmě je to pro rodinu velká tragédie, a my co jsme tam nebyli to těžko posuzujem. Musím se ale spíše přiklonit na stranu řidiče. Komárov znám a je to široká křižovatka bez přechodu pro chodce, ale uvědomte si že i kdyby tam byl, cyklista jedoucí na kole nemá na přechodu přednost! Klučina mu narazil do zadního kola což znamená že řidič ho už skoro předjel, vtu chvili co byl na chodníku ho odbočující řidič nemohl  mít už v zorném poli zrcátka až do chvíle než narazil.

A ještě mimo tento případ, jsem prakticky Opavak a cyklisté opravdu najíždí na hlavní bez rozhlédnutí, jezdí se sluchátky na uších a zrovná dnes mi dva dospělí sjeli rovnou z chodníku před auto a strašně se diví když zatroubíte ať o vás ví.

0/0
12.6.2009 21:55

JfV

Asi se učil od starších

Jezdím každý rok na pár dní do Opavy a vždycky mám hrůzu z cyklistů, kteří v tomto městě při vjíždění na hlavní silnici zprava z vedlejší vůbec nesledují, jestli po hlavní někdo přijíždí nebo ne. Oni prostě zahnou doprava a je odbyto. Asi si myslí, že jedou-li při kraji, nikdo je nezachytí a všichni je musí respektovat. Ten kluk se učil od blbů a je mi ho líto...

0/0
11.6.2009 13:31

stromx

Re: Asi se učil od starších

tak doufam ze uz tam jezdit nebudes, aspon bude bezpecneji na kole

0/0
11.6.2009 17:48

Jack1

Re: Asi se učil od starších

Na kolech bude bezpečněji až se cyklisté začnou chovat podle předpisu, nebo hlavně podle vlastního pudu sebezáchovy. Raději se snad několikrát rozhlédnu atd. protože jde o můj život a né o ten toho debilního řidiče jak tady skoro píšeš. Bylo mu už třináct a takové dítě už má na toto dostatečný rozum. Je to ale tragédie.

0/0
12.6.2009 22:30

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Asi se učil od starších

no hezké ale asi by sis měl přečíst zákon o pozem.komunikacích at víš ty řidič co máš dělat.tím nechci říci že v tomto případě je řidič nákladního vozu vinen.

0/0
14.6.2009 9:15

michaela00

Re: Asi se učil od starších

Promiň ale ja toho kluka znam a jeho rodinu taky a určitě nebyl vychovávan u blbů bydlím v komárově kousek od toho neviš jak to bylo a nebyl si u toho tak to nekomentuj a ty svoje blbe kecy si schovej na něco jineho.Díky

0/0
11.6.2009 20:03

hugo.tom

zrovna jsem jel kolem..

a nebyl to moc pěkný pohled kluk zabalený v pytli :-( Hodně mě z toho zamrazilo. Škoda tak mladého života

0/0
11.6.2009 12:52

Wes Parmalee

!

;-(

0/0
11.6.2009 12:51

roddie

Hrůza

já teď malou učím jezdit na kole, ale na silnici ji nepustím ani za nic. V dnešním provozu je hodně o hubu vůbec jet po silnici na kole, natož dítě, které to ještě nemá v ruce.

0/0
11.6.2009 12:25

send

Ach jo, chudák

To je strašné, že se něco takového stane dítěti. A lumpům se nikdy nic nestane.:-(

0/0
11.6.2009 12:01

kája1970

tak to je smutné

bohužel lidi ještě nepochopili, že čím větší chladič, tím větší přednost. a že lidské zákony nejsou nadřazeny těm fyzikálním-viz přechody

0/0
11.6.2009 10:49

prudilka

Re: tak to je smutné

tahle nehoda nebyla o sražení cyklisty - kluk seskočil s kolem z chodníku na cestu a prudce zabrzdil a přeletěl řidítka - hlavou přitom narazil do ZADNÍHO kola náklaďáku. Vím to, protože se to stalo mému kolegovi...

0/0
11.6.2009 11:17

Ogrelord

Re: tak to je smutné

Takže kdyby měl helmu, mohl přeřít? Nebo se nějak do toho kola zamotal?

0/0
11.6.2009 11:19

prudilka

Re: tak to je smutné

On helmu měl, ale náraz byl tak prudký, že si pochroumal i zbytek páteře a hrudníku..

0/0
11.6.2009 11:25

referentka

Re: tak to je smutné

...takže kluk sjel z chodníku, prudce zabrzdil na silnici, přeletěl říditka , narazil do kola náklaďáku a přitom se tak šíleně pošramotil?...v žádném případě nezpochybňuji tvé tvrzení...ale ten náklaďák přece taky jel, ne?...

0/0
11.6.2009 11:30

prudilka

Re: tak to je smutné

Ano, odbočoval z hlavní cesty na vedlejší. Nejel úplně u krajnice, ale asi 4m od chodníku - ten nájezd je tam dost široký... a není tam přechod pro chodce, aby auto muselo dát přednost chodcům

0/0
11.6.2009 11:35

michaela00

Re: tak to je smutné

Měl helmu podivej se na jine stranky jsou tam i videa.

0/0
11.6.2009 20:07

michaela00

Re: tak to je smutné

Byl to tvuj kolega a ten kluk z moji rodiny a bylo to jinak.

0/0
11.6.2009 20:06

referentka

...při čtení

o takových tragédiích mám pocit, že svého syna - v současnosti prvňáka - budu snad vodit za ručičku  až do jeho patnácti, dokud mně nevystřídá nějaká jeho dobrá kamarádka...:-(

0/0
11.6.2009 10:36

kája1970

Re: ...při čtení

a přitom stačí tak málo-dobrá výchova:-)

0/0
11.6.2009 10:54

referentka

Re: ...při čtení

...víš, sebelíp vychovanému dítěti se může třeba nohavice zamotat do řetězu a kolo sjede z chodníku, i sebelíp vychované dítě se může na chodníku vyhýbat nějakému výmolu a nepromyšleně vybočit z jízdní dráhy...ne, nejsem si jista, že "toto" je jen o výchově...:-/

0/0
11.6.2009 11:02

Ogrelord

Re: ...při čtení

Vodění za ručičku taky není řešení...

0/0
11.6.2009 11:17

referentka

Re: ...při čtení

...určitě...už dnes ho za tu ruku nevodím...jen jsem psala své pocity...:-)

0/0
11.6.2009 11:26

peepa-007

Re: ...při čtení

Můžu potvrdit - vychovávám děcka k maximální opatrnosti, až si někdy říkám, že to přeháním, když vidím, jak na všechno dávají pozor a přitom jsme měli asi před měsícem karambol, kterej mohl skončit naprosto fatálně. Jeli jsme s klukem (8 let) po cyklostezce okolo čtyřproudovky a on zničeho nic vletěl předním kolem do díry, zavrávolal a sjel s kolem přímo na tu silnici (povoleno 70km/h). Kdyby tam v tu chvíli jelo auto - ani nechci domyslet...

Takže náhody se dějí a JEN o výchově to skutečně není...

0/0
11.6.2009 11:57

referentka

Re: ...při čtení

..kdo nemá děti nepochopí...přesně takto jsem to myslela...syn jezdí na kole bez koleček od tří let...takže v současnosti jezdí opravdu velmi slušně...silnicím se vyhýbáme, jezdíme po cyklostezkách...ale ne vždy to jde...malý jel přede mnou asi dva metry, když jede auto za námi, jistím ho svým předním kolem...no a najednou, naštěstí nic nejelo, malý se podíval do leva, tam šla moje kolegyně, a on absolutně bez rozmyslu odbočil vlevo přes silnici a s výkřikem jééé teto jel za ní...ona se hoodně divila, když nás zpozorovala, že jede k ní děcko a za ním řvoucí hysterická matka chtíce vlastní dítě přerazit na vícero kusů...náhoda je blbec...:-(...a dítě je nevypočitatelné...

0/0
11.6.2009 14:08

individual

Re: ...při čtení

Jen dve poznamky: dobre vychovane dite vi, ze na kole se nejezdi s dlouhyma plandavyma nohavicema, ktere se mohou zamotat do retezu. Odpovedny rodic koupi diteti kolo s chranicem retezu a k tomu dite nauci, ze na kole se jezdi v k tomu vhodnem obleceni.

A pokud si myslis, ze 'jisteni tvym prednim kolem' je bezpecne a hlavne smysluplne chovani, necham te u toho. Staci ale jen malilinko ovazovat, co asi se stane, pokud se draty tveho predniho kolo setkaji treba se slapkou kole tveho ditete...

.

Rv

0/0
14.6.2009 8:57

michaela00

Re: ...při čtení

Máš pravdu a o výchově to neni kluka a jeho rodinu znám vychovaný byl dobře z chodníku sjel omylem.

0/0
11.6.2009 20:10

icmek

on jel na kole po chodníku?

8-o

0/0
11.6.2009 10:27

grrrr....

Re: on jel na kole po chodníku?

Zato ty určitě dodržuješ všechny předpisy. ;-€;-€ Taková kecaly bych kopal do prdele a ani by mě to nepřestalo bavit.

0/0
11.6.2009 10:32

icmek

Re: on jel na kole po chodníku?

jasně, taky jezdim po chodníku. nešlo mi ani tak o tohle, jako o to, že kdyby jel po silnici, šofér by mu věnoval víc pozornosti. ale neni to chyba školáka, ale řidiče, samozřejmě. školák neměl vjíždět do silnice, ale šofér měl mít přehled a zohlednit, že tam to dítě může vjet. :-/ je to 50 na 50.

0/0
11.6.2009 12:40

neo401

Re: on jel na kole po chodníku?

Cos napsal je blbost, ale neva.

0/0
11.6.2009 12:51

icmek

Re: on jel na kole po chodníku?

nevim. cyklista v silnici mě jako řidiče zajímá, je mi překážkou. cyklista na chodníku je mi putna do chvíle, než vletí do silnice. pokud ale na tom chodníku nejede dospělej, ale dítě, tak ho sleduju stejně bedlivě, jakoby jel po silnici. už rozumíš?

0/0
11.6.2009 16:10

churchill1

Re: on jel na kole po chodníku?

Doufám,že nejlépe by ses pobavil až by tě někdo takový na kole srazil jako chodce na chodníku.Pro větší pobavení by tě mohl do prdele nakopat ten kolař,pro kterého máš takové pochopení!

0/0
11.6.2009 17:19

Hekynen

Re: on jel na kole po chodníku?

Lepší je jet po chodníku, než se motat mezi auty.

0/0
11.6.2009 10:44

prezident de Curval

Re: on jel na kole po chodníku?

zjevně ne vždy....

0/0
11.6.2009 10:59

budulinek4

Re: on jel na kole po chodníku?

Kdyby tam byla cyklostezka (jako všude v civilizovaných zemích), tak po chodníku nejede... ;-O

0/0
11.6.2009 11:03

hojakar

Re: on jel na kole po chodníku?

S tím plně souhlasím...ale dělat cyklostezky pořádně  a přitom zrovna tam  by to nebyl zase až takový problém. Lituji rodiče, ale taky toho řidiče :(

0/0
11.6.2009 11:26





Najdete na iDNES.cz