Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus po nehodě varoval zákazníky: Ve strojích mohou být vadné rychloměry

Po pondělním záhadném zmizení letadla airbus s 228 lidmi na palubě vydal výrobce strojů vážné varování. Při podezření na chybu mají letecké společnosti okamžitě překontrolovat rychloměr, u všech typů airbusů mohou fungovat špatně. Právě špatná rychlost při průletu bouří mohla být příčinou zřícení letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ohorok2

uz to nechme tak

napr. ja by som tie tela ani nechcel vidiet,

jedine keby som bol prinuzny inak je to dost velke halooo

0/0
6.6.2009 15:06

GoogleBomber

1:1

Výškoměry v Boeingu a rychloměry v Airbusu....

0/0
6.6.2009 13:16

Čučo

.

A nevyrábí tyhle budíky náhodou General Motors?

0/0
6.6.2009 9:35

captain cook

ne

0/0
6.6.2009 11:48

killy

Poslední alternativu jsem tady ještě nezaregistroval:

Srážka s URFO  = Unidentified Russian Flying Object

= srážka s "hlídkujícím" dálkovým ruským bombardérem (taky v potížích s bouří) !

O tom by se taky moc nepsalo a mlžilo.

(V tý nalezený dřevěný paletě měla posádka původně kaviár)

0/0
6.6.2009 9:15

tučňák v exilu

Re: Poslední alternativu jsem tady ještě nezaregistroval:

Odkud by se tam URFO vzal? :-)

0/0
6.6.2009 9:42

vladino

Re: Poslední alternativu jsem tady ještě nezaregistroval:

Letěl z Kuby do Angoly.

0/0
6.6.2009 11:31

Luu13

bum

jo, záhadou je, že pilot vleti dobrovolně do bouřky, když jiní piloti se tomu výhýbají. Během času, kdy jsou vysílané automatické zprávy, není ani chvilka času na volání mayday .... . divný, to teda. Spíš by zajímalo, kam zmizelo, když prý rozpadlo. A taky to, že zrovna v místě nehody plavou věci, které nemají s letadlem nic společného. hmm, fakt záhada...kdopa to letadlo asi setřelil

0/0
6.6.2009 3:57

captain cook

to myslis vazne nebo se jenom nudis a vymyslis si senzace?

Je mozne, ze jsi k tomuto tematu prisel pozde a moc sis dosud neprecetl, zvlast ne technicke zpravy na Technetu nebo zahranicni technicke zdroje. V opacnem pripade na tebe plati, co jsem napsal uz jinde. Dosud presne nevysvetlena letecka nehoda sem pritahuje senzacechtiva individua, ktera se nudi a pro zpestreni si vymysli kdejake konspiracni teorie a senzace. Zvlast napadne to je u lidi, kteri toho dosud moc nezcestovali na dlouhych trasach pres oceany. Dale to plati pro lidi mene vzdelane, kterym technicke a meteorologicke zalezitosti toho moc nerikaji a nechteji se ani snazit to pochopit. Pro jejich line mozecky je mnohem zajimavejsi si vymyslet nejakou bombu nebo sestreleni a nasledovne umyslne "mlzeni" autoritami.

Logicky premyslejici clovek si uvedomi, ze v pripade bomby nebo rakety nastane de-hermetizace trupu okamzite a ne jako posledni bod, az po nekolika minutach a postupnem vypadku ruznych palubnich pristroju. Take si najde predchozi technicke problemy Airbusu 330.

0/0
6.6.2009 5:44

tučňák v exilu

Re: to myslis vazne nebo se jenom nudis a vymyslis si senzace?

Konspirace navíc ujišťují člověka, že vše má nějaký smysl, je nějak řízeno... Řacda lidí si holt neumí připustit myšlenku, že je svět silně chaotický systém :-)

0/0
6.6.2009 8:42

captain cook

Re: to myslis vazne nebo se jenom nudis a vymyslis si senzace?

vedecke a technicke duvody jsou pro ne nudne. Konspirace dodavaji pripadu vzruseni stejneho druhu jako drby na pavlacich;-D

0/0
6.6.2009 9:42

Hrdý Budžes

Re: to myslis vazne nebo se jenom nudis a vymyslis si senzace?

Poté co některi lide zavrhli myslenku, ze vsechno ridi tak nejak na kratkych opratich panbu, tak proste potrebuji nekho kdo to dela misto nej. To je podstata vetsiny konspiracnich teorii. :))

0/0
6.6.2009 13:50

tučňák v exilu

Re: bum

"místo nehody" je nějakých 500km2...

0/0
6.6.2009 8:35

IceLander

Re: bum

500km2 ??? ja mam pocit, ze zatim akorat tak 50.000km2

0/0
6.6.2009 15:31

davith_sRATH

Vím přesně co se stalo.

Tak už je těch záhad kolem toho docela hodně....

Ale já bych řekl, že se stalo právě tohle...Jinak si to v lihovém domě nedovedeme vysvětlit.....

http://www.youtube.com/watch?v=SXiExCuHZDg&feature=related

0/0
6.6.2009 0:45

wjt

Re: Vím přesně co se stalo.

splachni se ..

0/0
6.6.2009 1:54

aalleess

fotka?

Ilustracni foto u clanku neni Airbus ale Embrarer.

0/0
6.6.2009 0:35

wjt

Re: fotka?

R^!

0/0
6.6.2009 1:54

Matysek.

Nebyla podobná nehodu už před 20ti lety

jen s tím, že šlendrián nezakryl krytku a jistý druh hmyzu si tam udělal hnízdo? Dokážu si dobře představit, jak moc to dokáže zbláznit čidla a algoritmus.

0/0
5.6.2009 22:55

killy

Re: Nebyla podobná nehodu už před 20ti lety

Naopak, nějakej mechanik zapomněl po čištění strhnout zakrývací lepící pásku z čidla tlaku vzduchu...

.. a pak se nevědělo, jak jsou vysoko......a .....

0/0
6.6.2009 9:17

captain cook

Re: Nebyla podobná nehodu už před 20ti lety

nad Reckem?

0/0
6.6.2009 11:43

freak2

...

Byla ta nehoda už nějak věrohodně prokázána? Identifikované trosky, těla ....

0/0
5.6.2009 22:30

blekkal

Re: ...

Vůbec ne. Pořád je tu varianta, že to letadlo kompletně celé unesli pomocí tažného paprsku marťani, co letěli Paroubkovi pomoci vyhrát volby, implementovat socialismus a zničit planetu. Právě teď všichni cestující dostávají další anální sondu, protože tohle Paroubek signalizoval na Mars: "4% lidstva, které jsme si koupili k volbám to má ráda".

0/0
5.6.2009 22:35

tbc2

Re: ...

To ti nestačí, že jaksi to letadlo nikde není? I kdyby zmizelo do dimezne X, tak je to nehoda. Nebo jakou alternativní teorii máš na mysli?

0/0
5.6.2009 22:38

freak2

Re: ...

Nikde není? Já myslel, že má polehávat někde na dně moře.

0/0
5.6.2009 22:49

cejkis

Už to pomalu z AirBusu leze

Očekávám do týdne zprávu, že už to dávno mělo být vyřešeno, ale z důvodu časové náročnosti oprav se vše oddalovalo....

0/0
5.6.2009 21:53

blekkal

Re: Už to pomalu z AirBusu leze

Takhle to holt dopadá, když si eurofrantík hraje na výrobce letadel...

0/0
5.6.2009 22:31

packa1

Re: bleeekale

Takto to dopada kdyz si bleeekal precte o havarii Airbusu a jeho minimozek zapomel na havarie jinych letadel ;-D 

Nebo mas info ze Airbus je min spolehlivy nez Boeing?

0/0
5.6.2009 22:37

p.o.p.

Re: bleeekale

Dovoluji si reagovat a protože si dovolím říci, že tomu rozumím, říkám: ,,Ano, Airbus je méně spolehlivý než Boeing".

0/0
5.6.2009 23:35

Chytracisko

Re: bleeekale

Nerozumíš tomu.Rv

0/0
6.6.2009 0:55

Hail Eris

Re: bleeekale

spolehlivi jsou stejne - a to dokonce i presto, ze airbus je jasnym lidrem v zavadeni novych technologii (coz vzdycky jista rizika nese)

0/0
6.6.2009 12:29

Oponent Jarynů

Re: Už to pomalu z AirBusu leze

Blékkale,jsi oprvdu blbej,nebo jenom momentálně zaostalej.

0/0
6.6.2009 0:05

wartas

Diskutéři buďte klidní...

 oni to zase budou negovat tak jako ty dřevěné palety. To vše chce čas ( nebo klid a

 teplé ponožky) v tomto počasí.

0/0
5.6.2009 21:46

zlatoluna

Co hlasi CNN...

Let 447 hlasil nesrovnalosti v mereni rychlosti, zavinene s nejvetsi pravdepodobnosti mrznoucim destem na pristrojich (tedy nikoli vadnymi soucastkami). Airbus vydal upozorneni, ze v pripade podobnych hlaseni maji piloti postupovat podle manualu, pripadne otocit letadlo zpatky, jelikoz nelze urcit bezpecnou letovou rychlost. Opet, zadna zminka o vadnych soucastkach. Nicmene, Air France ohlasilo vymenu vsech pitotovich trubic na  svych strednich a velkych letadlech. Ja nevim, kdo to v tech zahranicnich zdrojich hleda a preklada, ale pulku casu v tom jsou chyby.

0/0
5.6.2009 21:23

geroc

Re: Co hlasi CNN...

A co očekávát od redaktorů iHojte než mizerné překlady?

0/0
5.6.2009 21:47

anarchofeminist

MADE IN CHINA ITEM - ŠPÁTNY KVALITA

0/0
5.6.2009 20:49

vladino

Re: MADE IN CHINA ITEM - ŠPÁTNY KVALITA

Jj, neumí vyrobit ani obyčejné vrtáky, či lupu. Jsem překvapen, že se dostali až do vesmíru. Prý... Ale o tom existuje jedno neypochybnitlené video, na kterém je vidět, že se točilo v bazénu, nikoliv ve vesmíru! ;-D

0/0
6.6.2009 16:45

vladino

Re: MADE IN CHINA ITEM - ŠPÁTNY KVALITA

Bublinky vzduchu ve vesmíru! A stoupají ke hladině vody!

http://www.youtube.com/watch?v=kJ22XxfI_AU&feature=related

0/0
6.6.2009 16:50

vladino

Re: MADE IN CHINA ITEM - ŠPÁTNY KVALITA

http://www.youtube.com/watch?v=lBL98p0wZ7g&feature=related

0/0
6.6.2009 17:04

krakra

A je to tady

A je to tady, výrobce střihá prdelí drát a sype s i popel na hlavu.

Ono ho nakonec sejmulo obyčejné špatné počasí.

0/0
5.6.2009 20:43

Englishman

Re: A je to tady

Nebo oyčejná chyba v softwaru. :-/

0/0
5.6.2009 20:47

tučňák v exilu

Re: A je to tady

Tipoval bych neobyčejná chyba SW (obyčejné jsou ty, co se odladí při vývoji) v neobyčejně špatném počasí :-/

0/0
5.6.2009 20:49

Englishman

Re: A je to tady

OK, tak neobyčejná. Ale já bych si tipnul, že s počasím to souviselo jen okrajově, pokud vůbec. Ono ostatně nebylo zase až tak špatné nebo výjimečné.

0/0
5.6.2009 20:52

tučňák v exilu

Re: A je to tady

Ovšem výjimečné bylo, že ho asi díky tomu SW problému nemohli oblétnout... A taky mohla s počasím souviset třeba sekvence signálů, při které se chyba projevila. To je ta zrada řídících počítačů, u takhle složitých prakticky nejdou otestovat všechny možné situace... A vždy tam může být schovaná nějaká zrada. Která se třeba může projevit jen díky slabému rušení po zásahu bleskem. Nebo pokud je měsíc v ůplňku, je přesně 23:59 a byla obětována černá slepice a psík anglické krve :-/

0/0
5.6.2009 21:09

captain cook

Re: A je to tady

spis pokud v ten cas NEbyla obetovana slepice a psik....

0/0
5.6.2009 21:13

tučňák v exilu

Re: A je to tady

Záleží na tom kdo s jakým úmyslem ;)

0/0
5.6.2009 21:14

captain cook

Re: A je to tady

kazdy z nas muze jen tipovat a to vcetne vyrobce, ktery by strasne rad aby se nasly obe cerne skrinky a nejake trosky a oni meli vic dukazu po ruce.

Soude podle toho, co se stalo jinym Airbusum tohoto typu 2006-8 a zvlast v pripade incidentu v Zapadni Australii v rijnu 2008, pocasi tam zrejme take prispelo ke zdarnemu ukonceni letu. Letelo se ve dne, pocasi bylo normalni a to umoznilo pilotum se plne soustredit na technicky problem se SW v kokpitu.

0/0
5.6.2009 21:11

vrgf

Re: A je to tady

Podľa mňa to mohla byť hlúpa zhoda okolností. Napríklad lietadlo rýchlo vletelo do silnej turbulencie, začalo ním hádzať, automaticky sa vypol autopilot, keď na to neboli piloti pripravení, alebo v chaose niečím pohli prirýchlo, nezvládli tú chybu v zlých podmienkach a lietadlo sa proste silami naňho pôsobiacimi rozpadlo.

Pokiaľ sa to nepodarí vyskúmať, ako to aj zatiaľ vyzerá, tak by sme to možno mali brať ako obyčajnú zhodu náhod, nehodu. Takú akej sa nedá štatisticky vyhnúť pri obrovskom množstve letov na celom svete

0/0
5.6.2009 21:13

tučňák v exilu

Re: A je to tady

Jinak jen pro zajímavost, Britským bombardérům Vulcan (proudové stroje), které měly letové profily celkem blízké dopravnímu letadlu (letět v dané vyšší výšce) stačilo ke zničení letadla záporné přetížení nějaké 3-4g

0/0
5.6.2009 21:15

captain cook

Re: A je to tady

v tech predchozich pripadech, o nichz se zminujeme, se chyba v SW ukazala prave pod kontrolou autopilota, kdy palubni pocitac najednou zacal ignorovat data z normalne fungujicich jednotek a postupoval podle pochybnych dat z jednotky, ktera vpodstate "zesilela." Piloti museli autopilot vypnout a prejit na nouzovy primy rezim rizeni nez se jim podarilo letadlo stabilizovat. Najdi si Qantas Airbus 330 let 72, rijen 2008. Dalsi pripad Qantas Airbus 330 prosinec 2008. Take

http://technet.idnes.cz/letadla-jsou-nekdy-neovladatelna-problem-s-rizenim-mohl-zpusobit-i-tragedii-air-france-gl6-/tec_technika.asp?c=A090603_123930_tec_technika_kuz

0/0
5.6.2009 21:24





Najdete na iDNES.cz