Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na mužský mozek možná bude feminismus navždy krátký

Ženy si stěžují, že jim muži nenaslouchají. Že po práci odcházejí kutit do garáže nebo usínají před televizí. Ženy předpokládaly, že si muži takové chování vybírají. Je to jinak: Musíme být ochotni smířit se s tím, že mezi oběma pohlavími existuje přinejmenším několik skutečných a měřitelných rozdílů, píše Naomi Wolfová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aloisq

feminizace skolstvi

prerusta ve feminizaci soudnictvi a advokacie, statni spravy, lekarstvi a povetsinou vsech netechnickych oboru. Pindy, ktere tu prevadi pani _m- jsou pak dalsim dukazem jak nenaplnene ambice nekterych zen mohou v dnesni dobe poskozovat vychovu. Zajimave je, ze v clanku jsou nekolikrat zmineny - v souvisloti s tim co muzi nechteji delat - domaci prace. Ale uz tam nejsou zmineny jine prace, jako napr. urcite technicke obory ci obory s vyssi fyzickou namahou. Tam se nase feministky prilis necpou. Ja si nepreji videt na stavbach silnic zeny, ale proste tam zadnou nevidim, nebo vy ano? Lze zcela jednoduse si povsimnout jak se v podobnych clancich zamerenych na tzv. "gender problematiku" v souvislosti s rovnosti zminuji zcela pravidelne vzdy ty nevyssi ridici ekonomicke ci politicke posty. Jaksi jsem nezaznamenal diskusi o tom, ze na technickych skolach jsou prevazne muzi, nebot holcickam tyto obory pochopitelne jaksi nevoni. (samozrejme existuji vyjimky, ale jsou to zanedbatelne pocty).

0/0
18.6.2009 10:11

krtkoun

ano

ano, nespokojenost , zpovykanost chtelo by se mi rict, brat se takovi jaci jsme, snaha kazdeho zaradit se do gender krabicky nebo z ni alespon nevycnivat , nekdy i dokonce obleci nekomu  uplne jinou - ode zdi ke zdi rikavali stari. A pritom to mame v sobe to i ono kazdy neco - bojujeme s CO2 s se svoji prirozenosti sse svoji predstavou o sobe misto toho se klidne prijmout...

0/0
15.6.2009 10:53

edelcacao

feminismus

blábol nad bláboly který vede naši západní civilizaci do záhuby. Ačkoliv islám má mnoho nevýhod jednou z jeho velkých výhod a silných stránek je, že si nikdy nenechal kafrat do rodiny a nepřipustil feminismus a emancipaci.

Smazávání rozdílů mezi pohlavími je nesmysl.

0/0
12.6.2009 14:52

vokroj

Re: feminismus

Ano, je třeba vidět, že růst feminizace má své kladné i záporné stránky......

0/0
15.6.2009 9:09

edelcacao

Re: feminismus

Nesouhlasím. To dobré co feminismus společnosti měl přinést to už dávno přinesl a dnes se už jen snaží za každou cenu zbořit rodinu a odlišnosti pohlaví. Je to banda teroristek a vymytých hlav. Naštěstí většina žen u nás je dostatečně rozumných aby na takové feministické nesmysly neslyšelyR^

0/0
15.6.2009 10:57

Pan Navratil

Mno,

některé ženy zjevně nechápou, o co jde.  To, že v průměru ženy dělaj tohle a muži onohle, nevylučuje, aby některé ženy dělaly onohle a někteří muži tohle.

Stejně jako skutečnost, že ženy v průměru vydělávají méně, než muži, nebrání tomu, aby některé ženy vydělávaly více, než někteří muži.

Stejně jako skutečnost, že ženy v průměru dožijí déle, než muži, nebrání tomu, aby některé ženy zemřely dříve.

0/0
12.6.2009 13:49

Kapitán Hollister

já nevim

ale tadyta diskuse se zase zvrhla.

0/0
11.6.2009 9:32

vokroj

Re: já nevim

jasně, tahle diskuze se zvrhne vždy a každému ...

0/0
15.6.2009 11:32

ziggi

Šukat feministku je zatracená nuda.

Ještě, že existují normální ženy.

0/0
11.6.2009 6:58

A fallen warrior

Muzsky mozek nemusi zpracovavat menstruacni

problemy, tudiz mu nejakej feminismus muze polibit prdel..R^

0/0
9.6.2009 20:36

brekebrekeke

z fyziologickeho hlediska, coz se rovna vedeckemu

je zrejme, ze feministky trpi vzdy nejakou psychickou ujmou, az anomalii. a uplne nejhorsi ze vsech jsou ty patologicky ctizadostive, co se derou na muzska mista ;-D

0/0
9.6.2009 20:33

brekebrekeke

bingo !!!!

;-D

0/0
9.6.2009 20:30

Gmur

Muzsky mozek nevidi

No tomu rikam veda !

"že mužský mozek opravdu „nevidí“ prach nebo rostoucí hromadu prádla, jako je často vidí mozek ženský".

Vzdyt ma duvod. Ne? proc by ho mel videt? R^

0/0
9.6.2009 20:23

Bouše

Já bych feminismus zařadil mezi nebezpečné deviace.

:-)

0/0
8.6.2009 13:30

brekebrekeke

Re: Já bych feminismus zařadil mezi nebezpečné deviace.

R^ souhlas. normalni rozhodne nejsou.:-)

0/0
9.6.2009 20:34

brnl

No což vědecky zjistili

to co ví odjakživa každý normální člověk. Ale tohle těm feministkám určitě nepomůže na náboženství nikdy logika a důkazy neplatily.

Teď ještě třeba by mohli začít zkoumat různá etnika a rasy a dojde se k tomu co každý taky normálně ví, tedy že ty rozdíly mozků tady určitě také budou, kdyby nebyly tak by životní úroveň v Africe nebo v romským čtvrtích byla zcela stejná jaké kdekoliv v Evropě. :-)

0/0
8.6.2009 11:05

12345hanka

Re: No což vědecky zjistili

Vědecky to zjistili před takovými 20 - 30 roky. To je zase  článek.

0/0
8.6.2009 11:10

Si0

Re: No což vědecky zjistili

To se po učité době musí zase zjišťovat znovu. Je to jako se starými filmy. Ti mladí je ještě neviděli a ti staří pozapomněli.:-)

EU

0/0
8.6.2009 13:01

kentaur

Re: No což vědecky zjistili

A přitom film je mladej vynález...

0/0
12.6.2009 12:34

Kartony

Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

Ten problém vznikl v době, kdy začaly vznikat smíšené školy. Já jsem ještě chodil do chlapecké třídy. Učili nás učitelé, kteří naše myšlení lépe chápali a více nás naučili. Nenutili nás šprtat a memorovat, ale učili nás přemýšlet. Díky tomu jsem si zachoval mužské myšlení až doposud. Typickým příkladem rozdílů ženského a mužského myšlení jsou šachy; proč při šachových turnají jsou zvlášť kategorie žen a kategorie mužů? Vždyť tady nejde o svaly, ale jenom o mozek. Chlapci, vyrůstající v feministickém prostředí jsou proti dívkám výrazně znevýhodněni, protože učitelky jim nerozumí, dávají jím špatné známky, nutí je memorovat a pokud možno nemyslet. Výsledkem je, že na vysoké školy je přijímáno více dívek než chlapců a také to, že na technických vysokých školách je nedostatek uchazečů, tprotože chlapci nejsou ve školách vedeni k matematice, fyzice, chemii a technice. Dokonce už chtěli zrušit maturitu z matematiky, protože to je obor, který ženám nic neříká.

0/0
8.6.2009 10:19

bkr

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

Ja jsem byl ve smisene tride a spise mi vadilo, ze tam je holek malo :-) Moje mysleni ucitelky ovlivnit nedokazaly :-)

0/0
8.6.2009 10:44

_m-

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

Mohu se zeptat na váš věk? Mému otci by letos bylo 81 a chodil do smíšené třídy.......

Memorovat poučky nazpaměť aniž bychom je pochopili nás učili učitelé obou pohlaví - a nevím jestli to bylo špatně. Škola musí sice rozvíjet tvůrčí myšlení, a k tomu student nejdřív potřebuje základ.

To, že dívkám matematika nic neříká je právě machistická pověra. Já jsem z matematiky maturovala dobrovolně,  můj starší syn měl volitelnou matematiku a fyziku a pro jistotu si zvolil oba předměty, můj mladší syn si místo ní zvolil jiný předmět  - takže o pohlaví to opravdu není. 

Chlapecký a dívčí mozek je pověra a klidně se o tom pohádám i s autorem téhle studie.

0/0
8.6.2009 11:02

brnl

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

Hezká demagogie hodit takovýhle jeden příklad a na základě tohohle to zobecnit jako normu.

Já bych také mohl dát takovýto příklad, který by nebyl zdaleka takto demagogický, kdysi jsem koupil dcerkám traktor na baterii, který se dal řídit pomocí takového lanka, a to proto že jako klukovi se mi tahle hračka hrozně líbila a hodně jsem si s ní pohrál, a takhle nadšený z takovéhle hračky by byl každý normální kluk.

Dcerky ty na tuhle hračku prakticky vůbec nesáhly  ty byly nadšené jedině a jedině z panenek, pokojíčků, nádobíčka protože ony chtěly napodobovat mámu a o to co dělám já se zajímali minimálně.

0/0
8.6.2009 11:12

_m-

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

Demagogie je rozdělovat myšlení na mužské a ženské. Někdo má technické buňky a někdo ne-a to že je víc chlapců,kteří  mají technické buňky  neznamená, že ženy je nemají. To jednak.

Druhak - kolik času jste s dcerami trávil? Můj muž měl strach pustit k "mužské práci" kluky, aby se nezranili, takže oni sice neměli nádobíčko a panenky, ale zato dřív uměli udělat merňkové knedlíky a bramboračku (o vánočním cukroví nemluvě) , než  vyvrtat díru do zdi.  Děti rády napodobují rodiče - a většinou toho, který jim to dovolí. Možná i proto já mám malinko víc rozvinuté technické myšlení, že u nás to bylo naopak. Maminka se bála ,abych se v kuchyni nezranila, otec mně klidně kladivko půjčil. Přesto já jsem se nakonec naučila dobře vařit a moji kluci jsou manuálně zruční.

Takže místo odsudku - ty jsi kluk a ty holka by se mělo nechat na dětech samých, aby si vybrali k čemu inklinují víc - Ale to se jaksi do studií feministek ani antifeministů nehodí.l

0/0
8.6.2009 11:34

Pan Navratil

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

Rozdělování myšlení není žádná demagogie, je to vědecký názor. Se kterým samozřejmě není nutné souhlasit. Na druhou stranu bych si dovolil poznamenat, že jenom díky tomu, že u vás doma je to opačně, se automaticky neruší jisté inklinace k určitým činnostem dle pohlaví.

0/0
8.6.2009 11:41

_m-

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

:-) samozřejmě. Jenž ty inklinace jsou dány vlastnostmi mozku jen zčásti.  Z mnohem větší části to je dáno vlivem prostředí - jak ostatně tvrdí i původce vlákna - výchova chlapců v "ženském" duchu myšlení  chlapce svým způsobem mrzačí.  Proč? - protože víme (jsme v tom vychváni, jsme o tom přesvědčováni)  že chlapci se chovají jinak, než kdyby byli vychováváni v "mužském" duchu.  Totéž se ale týká i dívek - jenže tam o tom nepřemýšlíme, protože u těch je to přece "normální".

Všichni máme jisté předpoklady které nedokážeme překonat - fyzické i duševní. Ale krom schopnosti plodit a rodit ( a ani tam to nefunguje 100% jak víme)  nejsou tyto předpoklady striktně podmíněny rasou ani pohlavím.  Takže takováto studie je na houby. !!

0/0
8.6.2009 11:55

Pan Navratil

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

Inu, jak říkal nějaký sexuolog - rozdíly v sexuální apetenci v rámci pohlaví jsou mnohem větší, než rozdíly mezi pohlavími (v průměru). Tudíž i individuální rozdíly v zájmech a charakteru mohou být (třeba) v rámci pohlaví větší, než mezi pohlavími, ovšem v průměru je to tak, že ženy spíš uklízejí a muži sedí u počítače (auta už doma moc opravovat nejde).;-)

0/0
8.6.2009 12:49

Slaine55

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

Ale to tady nikdo netvrdí. Vy neposloucháte nic a nikoho. Vemte si trochu času a popřemýšlejte trochu...

0/0
8.6.2009 13:12

Gmur

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

R^R^R^R^R^

NEJLEPSI PRISPEVEK.

0/0
9.6.2009 20:31

Slaine55

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

Paní, hádejte se jak chcete, ale je vám to houby platný. Prostě se s tím smiřte a nebojujte. Poslední řáky žíkají, že by to neměl být povel k nějakým nepředloženostem, ale cesta k lepšímu pochopení. Tak to alespoň akceptujte a hotovo. Pak přejděte na druhý stupeň, kdy se budete snařit tyto odchylky zachytit...

0/0
8.6.2009 13:10

Gmur

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

Problem je v tom, ze "m" ma pravdu. Copak VSICHNI MUZI umi matematiku, copak vsechny zeny matematiku neumi? Copak nejsou zeny, ktere ridi auta, nakladaky, traktory nebo i letadla?

To by to biologicky nesmely byt zeny.

0/0
9.6.2009 20:30

Gmur

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

Presne, ja jsem taky odmaturovala z matematiky. Integraly, pocty pravdepodobnosti atd. Bez problemu.

0/0
9.6.2009 20:27

12345hanka

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

Dobrý. Teď jen kde ty skvělé kantory (muže) do školství sehnat?

0/0
8.6.2009 11:11

_m-

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

Skvělých mužů je všude plno - nevidíš?????

;-)

0/0
8.6.2009 11:39

Slaine55

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

Ale paní, nehoufujte se tady, abyste si upevnila svou pozici a dodala tak důraz svému tvrzení. Smiřme se s faktem, že to v přírodě je zaonačeno tak, aby to fungovalo. Lov a udržování mláďat. U nás jsou ještě další potřeby, ale na naše předky nehledíme. Honí nás mamon a falešné představy o ideálních vztazích, které jsme si vysnili. Realita je jinde. HOWG

0/0
8.6.2009 13:19

Lilith+

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

;-);-D;-D;-DR^

0/0
8.6.2009 22:06

mildapr

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

Řekl bych, že to vidíte poněkud zjednodušeně. Problém memorování není problém učitelek, ale problém celého školství u nás. Matematika není v řadě oborů nutná (medicína, společenské vědy), proč by z ní tedy nutně musel každý maturovat? Život nejsou šachy a k úspěchu potřebujete i jiné vlastnosti než jen racionální myšlení. Někdy jsou dokonce i důležitější. Podstatnější je celkové zpohodlnění lidí vlivem komfortního života. Kluci namísto aby se z nich stávali rváči mají placatý zadek od vysedávání u kompjůtru. A namísto aby se naučili nějakou praktickou činnost (třeba zatloukat hřebíky nebo si vykopat bunkr) umí jen chatovat a udržovat si facebook. To ale vcelku nemá s feminismem nic společného.

0/0
10.6.2009 17:15

_m-

Re: Clapecký mozek je ve škole potlačován učitelkama

R^

0/0
12.6.2009 14:08

Si0

Velice mě zaujala myšlenka,

že empiricky, t.j. vědecky zjištěné a prokázané skutečnosti může někdo považovat za nežádoucí. To už se pak dá nazvat jediným slovem: TUPOST.

0/0
8.6.2009 9:36

krysodlak pizmovy

Re: Velice mě zaujala myšlenka,

Mluvis o globalnim oteplovani?

0/0
8.6.2009 10:08

Si0

Re: Velice mě zaujala myšlenka,

Nemyslím, reaguji na text článku. Ale nápad to není špatný.:-)

0/0
8.6.2009 12:58

aaa-aaa-aaa

Pravé feministky jsou v 99%

šeredné hádavé mrchy s odporným hlasem. A takto se snaží seberalizovat či co. Ještě jsem neviděl krásnou a inteligentní feministku. Že mezi chlapem a ženskou jsou rozdíly to ví každý, ale normální lidi to dokáží skousnout. ;-D;-D;-DEU

0/0
8.6.2009 9:33

teta1974

nwm

ten překlad je trochu hrbolatý, ale budiž:)

trochu mi chybí pohled z druhého směru: vypadá to, jako by se ženy měly jen přizpůsobovat tomu, že muži jsou takoví, ale co kdyby se zkusil někdo i zamyslet nad tím, zda je strategie "jen se adaptovat" v pořádku? nemohli by se někdy přizpůsobit i oni?:-) mluvím teoreticlky, v praxi tkaový problém nemám

0/0
8.6.2009 9:26

Si0

Re: nwm

Já myslím, že se muži přizpůsobovat snaží, seč jim síly stačí. Ale v mnoha případech narazí na to, že to ženy jaksi nevidí.

0/0
8.6.2009 9:33

_m-

Re: nwm

jak který, jak která.......

0/0
8.6.2009 10:06

Pan Navratil

Re: nwm

Tam se nepíše, aby se ženy přizpůsobovaly, tam se píše, aby to pochopily.;-D

0/0
8.6.2009 9:49

Vileric

Re: nwm

ano opravdu nejde o nějaké přizpůsobování ale o pochopení faktu ,že muži a ženy jsou rozdílní , což ovšem militantní feministky nechtějí akceptovat

0/0
8.6.2009 9:53

_m-

Re: nwm

to máš těžký, militantní machisti zase odmítají uznat, že ta rozdílnost neznamená, ženské vlastnosti jsou horší než mužské - a tím provokují vznik militantních feministek. A zase jsme u rovnoprávnosti :-P

0/0
8.6.2009 10:06

_m-

Cenzore cenzore, kde je to vlákno

které tu bylo před minutou???????

0/0
8.6.2009 9:20

_m-

Zajímavá studie

jen mi teda vysvětlete, proč u nás jsem já ta, která "nevidí" prach? Opravdu nevnímám nepořádek, sice uklízím, protože se to má, ale neuklizený byt mi nijak nevadí, zatímco manžel tvrdí, že se uklízením nejlépe relaxuje?  Proč on má touhu vyprávět mi celý svůj pracovní den, zatímco já chci po příchodu domů akorát gtak klid a ticho. Proč on rád šmejdí po obchodech (pochopitelně ne s oděvy,k ale s elektronikou) zatím co já nakupuju jen když musím? Že bych byla mužem ? Pochybuju. :-P

0/0
8.6.2009 9:19





Najdete na iDNES.cz