Diskuze

Automatické vzkazy z airbusu odhalily, co se v něm dělo těsně před tragédií

Vyšetřovatelé zrekonstruovali podle automatických elektronických vzkazů, co se odehrálo v kabině těsně před zmizením letu Air France nad Atlantikem. Podle zpráv z airbusu letadlo nemělo správnou rychlost a kolaboval jeden palubní systém za druhým. Piloti letu AF 447 s problémy bojovali patnáct minut.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

qsilence

7. 6. 2009 9:30
Křídlové a ocasní klapky.

No comment. Trochu mi to připomíná Staurnina a stožárovou plachtu tety Kateřiny. "To, co stoupá na stožár, je vlajka. Plachta stoupá na stěžeň. Tato loď nemá stěžeň. Plachta nemá na co stoupat." Letadlo na ocase žádné klapky nemá. A na křídle má pouze vztlakové klapky. Nikoli křídlové. Když by člověk nechtěl všechny pohyblivé části, které se podílí na řízení letadla vyjmenovávat, tak by mohl napsat ovládací plochy. Ale to, co tu předvádí autoři článku je normální amaterizmus....

0 0
možnosti
C

Crabman

6. 6. 2009 12:40
Stejně mě to udivuje

Dnes má GPS málem každý bicykl a řídící systém letadla nedokázal s každou zprávou posílat i souřadnice ve kterých se zrovna letadlo nachází nebo ještě lépe by polohu letadla mohli vidět na řídící věži jako některé firmy vidí svoje kamiony po Evropě. Dnes je takových možností, že si neumim představit, že prostě o tom letadlu několik hodin prostě nikdo během letu neví a zjistí to až při doletu nad pevninu ;-(

0 0
možnosti
PS

qsilence

7. 6. 2009 9:24
Re: Stejně mě to udivuje

Radary fungují jen tam, kde se dají postavit. Na moři radar nepostavíš. A protože je země kulatá, tak je viditelnost radaru omezena obzorem. Letadla mají nejen GPS. Mají například inerční navigační systém, který je schopen bez jakékoli komunikace s okolím, pouze na základě zrychlení, poznat, kde se letadlo nachází. Má jednu nevýhodu, s postupem času se zvyšuje chyba měření, protože za letu mu chybí kalibrace, která se dá provádět jenom na zemi. V některém článku jsem se ale dočetl, že Inerční navigace jim taky přestala fungovat. A zrovna A330 má tento systém na palubě třikrát. Takže když vypadne jeden, tak fungují ještě dva záložní. Ale ony přestaly fungovat všechny. Tam se fakt muselo stát něco hodně hustýho...

0 0
možnosti
FH

Bouše

5. 6. 2009 8:50
Pořád mi ale není jasné,

proč neexistuje žádné hlášení od posádky, a to ani z fáze, kdy situace ještě nebyla úplně kritická. 8-o

0 0
možnosti
V

VyMeTaky.2

5. 6. 2009 9:05
Re: Pořád mi ale není jasné,

Asi proto, že nebyli v dosahu jakéhokoli ŘLP, spíš mi není jasné, jak fungovaly rosničky v Brazílii, vytvoření takové bouře přece jen není na minuty, a poslat letadlo takhle do bouře mi přijde zvláštní.

0 0
možnosti
V

VyMeTaky.2

5. 6. 2009 7:01
,

Není náhodou Airbus 330 to letadlo, jak se s ním Frantíci chlubili na nějakým aerosalonu a práskli s ním do lesa?

0 0
možnosti
S

sámvelkýmao

5. 6. 2009 6:56
no

letadlem jsem nikdy neletěl a ani nepoletím,páč mám fobii z výšek.statisticky je to prý nejbezpečnější doprava,ale když se pak stane něco takovýho,ty lidi nemaj sebemenší šanci na přežití.stále věřím tomu,že v autě mám VĚTŠINOU šanci ještě něco províst a alespoň zmírnit důsledky nehody.v tom letadle nemůžou dělat VŮBEC NIC.snad se stihli alespoň pomodlit.;-(

0 0
možnosti
WD

wildge

5. 6. 2009 7:51
Re: no

Vecny konflikt statistiky a viry.

I vetsinu leteckych nehod vetsina cestujicich prezije. Podobne velkych nehod se stava dost malo, tak jedna, dve do roka. Treba na zeleznici 100 mrtvych taky neni vzacnosti.

Srovnej: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_disasters_by_death_toll#Train_accidents

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_disasters_by_death_toll#Aviation

V aute nezahynou stovky najednou, za to vaznych nehod jsou jen v Cesku desitky za tyden. Never tomu, ze mas nejakou velkou sanci. Jakmile jde auto smykem nebo leti vzduchem, nemas sanci neco ovlivnit prakticky vubec zadnou. Kdyz to nekdo nabori do Tebe, tak to prijde jako blesk z cisteho nebe.

0 0
možnosti
NA

Next Apache

5. 6. 2009 6:29
hmmmmmm........

Moderní letadla mají takové aerodynamické vlastnosti, že řídit je bez pomoci počítačú, je krajně onbtížné, resp je téměř nemožné udržet bez nich stabilitu letu i v dobrých podmínkách. Pokud se ale stane, že počítačové systémy vypadnou, je tady problém a pokud jsou špatné podmínky, tak až fatální.

Ty mraky se píšou kumulonimbus, nimbostratus...Pisálek z iDnes se s tím asi ještě nepotkal. Chodil do školy?;-D

0 0
možnosti
R

RadekII

5. 6. 2009 7:30
Re: hmmmmmm........

Zda se, ze chodil, nebot pouzil druhy pad tohoto slova.

0 0
možnosti
MN

NORDMAN

5. 6. 2009 5:21
Ty trosky a ta olejova skvrna nejsou z Air France Flight 447

Hlasila pred 15 min CNN

0 0
možnosti
RB

rbursik

5. 6. 2009 5:16
Rest of peace

0 0
možnosti
V

VyMeTaky.2

5. 6. 2009 7:03
Re: Rest of peace

Chtěl jste patrně napsat Rest In Peace... I když zde by bylo asi na místě Rest In Pieces...

0 0
možnosti
JZ

Yaroukh

5. 6. 2009 3:07
A jak vlastně ty lidi zemřou?

Pokud se letadlo rozpadně někde hooodně nahoře, je to asi jasný - mráz, nedostatek kyslíku... Ale když to přežijou až někam níž...?

Náraz letadla o hladinu? (I když seděj připoutaný v tý předepsaný poloze? Nebo ta je k prdu, když letadlo dopadne třeba "vzhůru nohama"?)

Utonutí, pokud se potopěj s troskama?

Asi si to představuju jako hurvínek válku, ale pokud to někdo přežil do nějaký dejchatelný vejšky, měla by bejt snad nenulová šance, že někdo z těch 200+ lidí se najde v plovací vestě někde na hladině. (Pokud se o takovýho štastlivce hned nepostaraj žraloci.)

Poučtě mě PLZ. :-)

0 0
možnosti
PS

Hrdý Budžes

5. 6. 2009 5:53
Re: A jak vlastně ty lidi zemřou?

V desti kilometrech v rozpadle kapine ztrati vedomi do 15 sekund a tim to pro ne konci. Pokud si dotycny stihl do te doby nasadit vestu a dychaci pristroj pak ma jistou sanci prezit i naraz na vodu v rychlosti x set kilometru za hodinu, ale moc bych na to nespolehal.

0 0
možnosti
KK

kardzi

4. 6. 2009 23:26
Volny pad

Nevim jak moc se lidi trapili.Podle mne ve volnym padu letadla omdleli.Jednak pretizeni z padu, jednak se neco mluvilo o zmene tlaku.....ale i tak to muselo byt hrozny..

0 0
možnosti
RM

Radeczek1

5. 6. 2009 0:30
Re: Volny pad

Přetížení z pádu? Jak rychle podle Vás takové letadlo padá volným pádem?

0 0
možnosti