Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Španělští piloti zahlédli na trase francouzského airbusu záblesk

Španělský letoun společnosti Air Comet letěl v neděli z Limy do Madridu ve stejný čas jako francouzský letoun Air France do Paříže. Špatné počasí přinutilo piloty vychýlit se z trasy, ještě před tím však spatřili pronikavý záblesk mířící z nebe k mořské hladině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vojtexx

:-P

Někdo si prostě spletl tohle letadlo s letadlem Huga Cháveze, ale proboha, kdooo?

;-D;-D

0/0
4.6.2009 22:33

Datel007

?

Tak nějak by mě zajímalo, co je neobvyklé na bílem záblesku během bouřky.

0/0
4.6.2009 19:14

Manstein

Re: ?

Ze byl videt i ve tme ?

0/0
4.6.2009 19:15

Datel007

Re: ?

asi si sedim na vedení, ale i když je tma jako v pytli, tak blesk vidět je. Tedy pokud ten pytel nemám náhodou přes hlavu.

0/0
4.6.2009 19:16

Manstein

Re: ?

Promin, neber mne tak vazne ;-D

0/0
4.6.2009 19:18

lightl

Re: ?

možná by to byl nějaký neobvyklý zablesk...

0/0
4.6.2009 19:22

lightl

Re: ?

možná to byl nějaký meteor velikosti asi 3-5 metrů který narazil do trupu letouna vylovav tim rozlom letadla na dva kusy...

0/0
4.6.2009 19:23

Manstein

Ted jsem si precetl poradne clanek v Telegraphu

a musim zklamat nektere konspiratory :

Ta "olejova skvrna" je 13 mil dlouha vrstva kerosinu (paliva do proudovych motoru). Takze palivo po rozpadu letadla ve vzduchu proste vyteklo, nehorelo. Zadna ohniva koule, jako v pripade TWA 881). A chrabri spanelsti piloti asi videli nejake UFO (prosim, to znamena Unidentified Flying Object, nemusi jit o Martany).

0/0
4.6.2009 18:44

tučňák v exilu

Re: Ted jsem si precetl poradne clanek v Telegraphu

A tak část paliva mohla shořet, část ne, vzhledem k tomu, že jsou dvě hlavní nádrže každá v jednom křídle, tak poté, co se letoun rozpadl, mohla "blafnout" jen jedna... A navíc i kdyby hořely obě, těžko říct, jestli by všechno palivo stihlo vyhořet před dopadem.

0/0
4.6.2009 18:57

Manstein

Re: Ted jsem si precetl poradne clanek v Telegraphu

Nojo, ale 13 mil dlouha stopa, i kdyz se asi trochu "rozplizla", to je nejspis vsechno (nebo skoro vsechno) palivo, co ten Airbus v tu chvili mel. A vyteklo z nej uz ve vzduchu, kdyz je roztazene na 13 mil. A zadne ohorele trosky (aspon zatim). Skutecne to nevypada na zadny vybuch nebo pozar. A v zadnem pripade nebyl vybuch nebo pozar na pocatku katastrofy.

0/0
4.6.2009 19:02

tučňák v exilu

Re: Ted jsem si precetl poradne clanek v Telegraphu

To určitě ne, tomu ty zprávy neodpovídají.

0/0
4.6.2009 19:25

lightl

Re: Ted jsem si precetl poradne clanek v Telegraphu

možná to byl nějaký meteor velikosti asi 3-5 metrů který narazil do trupu letouna vylovav tim rozlom letadla na dva kusy...

0/0
4.6.2009 19:20

notebook.r51

Re: Ted jsem si precetl poradne clanek v Telegraphu

Hlavně to UFO bylo vidět 2250km nebo kolik (měřil jsem to cca před hodinou, v cachi už to nemám) a protože země je kulatá, z výšky 10km to muselo být jak vysoko, aby to bylo vidět jako předmět, který se rozpadá na segmenty?

V hospodě nás napadla fantastická hypotéza: Bolid explodoval při vstupu do atmosféry a některý z úlomků, dříve než shořel zcela, trefil éro (pokud možno kokpit). Pravděpodobnost nula nic, ale Jackpot taky občas někdo vyhraje. Hořet nic nemuselo. Narušení aerodynamiky už by dodělalo své. To by vysvětlilo, proč posádka (už) nereagovala.

Yo a kolega (rovněž pilot) říkal, že v posádce byli TŘI piloti, že to bylo v jedné z prvních zpráv. Víš o tom něco? (To je zas k jiné hypotéze, pokusím se to dohledat.)

0/0
4.6.2009 19:42

Pepa z Honkongu

Přívalové světlo.

To jsem teda slyšel (četl) poprvé.

0/0
4.6.2009 18:37

notebook.r51

Re: Přívalové světlo.

V žádném z článků, ze kterých to mohli opsat, se nevyskytuje nic, co by se takhle dalo přeložit. Očekával bych floodlight, nic jiného mě nenapadá.

0/0
4.6.2009 18:42

Manstein

Re: Přívalové světlo.

Flash muze znamenat cokoliv ... jeste, ze tam neni "striptyzove svetlo" :-)

0/0
4.6.2009 18:45

parkinson

Re: Přívalové světlo.

Přívalové světlo = příval světla, prostě velký záblesk. Možná že v posledních 6ti sekundách to skutečně chytlo.

0/0
4.6.2009 18:55

notebook.r51

Re: Přívalové světlo.

O sekundách tam nic nebylo (v originále), to už jsme si vysvětlili.

Zajímá mne, jak znělo v originále to, co dotyčný přeložil, jako "přívalové světlo". Floodlight (základní osvětlení shora, česky nejlépe záplava světla) mi připadá jako adekvátní. Ale afaik to nikdo nenapsal krom MF Dnes

0/0
4.6.2009 20:19

notebook.r51

Přední kuchyňka nemá okna

Air Comet A7-974 z Limy na Barajas létá rovněž A332 = Airbus A330-200.

Přední kuchyňka je v části zcela bez oken, jen samé skříňky. Vpředu přepážka do cockpitu, vzadu dveře do first class. Viz seating plan A332. Leda by příbuzná stála v otevřených dveřích cockpitu, ale to se od 9/11 nějak nedělá.

A šest sekund ohně je na blesk moc, na výbuch/požár málo (že by palivo na několik hodin letu shořelo během 6 vteřin, to jaxi ne).

Když něco bouchne v 10 km, padá to několik minut. Svislá složka rychlosti se zpravidla ustálí tak na 200km/h (už to nemá aerodynamický tvar, že), takže 3-4 km/min = 2-3 minuty pádu. Kdyby to padalo potmě a blaflo až dole, nebylo by vidět to "střemhlav".

Všichni svědci lžou. Zapsat, Hlaváčku, pravidlo číslo...

0/0
4.6.2009 18:08

Manstein

Re: Přední kuchyňka nemá okna

Pisu to nize : Telegraph : "six segments" ... iDnes : "sest sekund"

Musis zapnout filtry, kdyz ctes iDnes ...

0/0
4.6.2009 18:12

doktor_bota

Re: Přední kuchyňka nemá okna

Jo jo, překlady z angličtiny na iDNES jsou pověstné.:-)

0/0
4.6.2009 18:14

notebook.r51

Re: Přední kuchyňka nemá okna

Díky.

Když opisujou, měli by napsat odkud, aby si to člověk mohl přečíst normálně.

Můj nebožtík táta vždycky říkal: Když se chceš najíst, taky bys nejed to co sněd někdo jinej, požvýkal a vyplivl. Tady je to spíš vy:-© .

Při té příležitosti by mne zajímalo, odkud vzali to "přívalové světlo". Jediné co mne napadá je floodlight, ale to se v orig článku nevyskytuje.

0/0
4.6.2009 18:21

doktor_bota

Re: Přední kuchyňka nemá okna

Neberu články iDNES vážně od momentu, kdy vyšel článek, ve kterém jeho autor tvrdil, že nejbližší hvězdokupa od Země se nachází 150.000 kilometrů daleko. A ani po mém (a nejspíš ne jediném) telefonátu ta naprostá hovadina nebyla opravena. Prostě iDNES je kvalitní diskuzní server a zprávy čti jinde.:-)

0/0
4.6.2009 18:27

tučňák v exilu

Re: Přední kuchyňka nemá okna

No... Nevím, jestli je to na blesk moc, zvlášť když to těžko někdo stopoval, max. tak metodou "jednadvacet" a ta je náchylná k chybě ;)

Jinak za těch 6 vteřin by třeba nemuselo shořet všechno palivo, ale třeba jen to v těsné blízkosti motoru poté, co by se odlomil, ale to by zase asi nebylo moc "oslnivé"... Čertví co viděli, ale prostě něco viděli, tak to radši nahlásí, co kdyby to pomohlo...

0/0
4.6.2009 18:14

Manstein

Re: Přední kuchyňka nemá okna

Ale notak. Zadnych sest sekund nebylo. V originame je "going down in six segments", tedy padajici v sesti castech nebo ulomcich, nikoliv sekundach.

0/0
4.6.2009 18:18

tučňák v exilu

Re: Přední kuchyňka nemá okna

A tak, teď jsem se ještě k lovu originálů nedostal. Tak to pak jo...

0/0
4.6.2009 18:22

notebook.r51

Re: Přední kuchyňka nemá okna

Originál je španělsky, no hablo. Times of India citují přesněji:

The Air Comet flight's position at the time was at seven degrees north latitude and 49 degrees west longitude, whereas the Air France flight was estimated to be on the equator and 30 degrees west longitude, the spokesman said, confirming the information given by El Mundo.

Oba body jsou od sebe 2200 km, takže ani když byli oba 12km vysoko, nemohli na sebe vidět, Země je kulatá. Takže ani těch šest úlomků... Rv Spíš jestli nepadala nějaká Columbia, tu by viděl.

0/0
4.6.2009 18:38

Dr.Ozd

Re: Přední kuchyňka nemá okna

Správný příspěvek.Zrovna jsem to chtěl začít počítat,jestli je vůbec teoreticky možné vidět padající světelnou kouli na podobnou vzdálenost díky zakřivení Země i když budu ve výšce 10km.O pár příspěvků níže se do mne obul jeden expert že nejsu pilot,tak nemůžu vědět,co se dá vidět a co ne.

0/0
4.6.2009 18:45

notebook.r51

Re: Přední kuchyňka nemá okna

No, kdybys byl pilot, měl bys to "v oku". Třeba vím, že pořádná bouřka (vrchol TCB) v Tunisu je krásně vidět i přes moře.

Ale stačí absolvovat základní, max.střední školu a vědět tudíž něco o goniometrických fiunkcích, abys to dovedl spočítat.

0/0
4.6.2009 20:29

notebook.r51

Re: Přední kuchyňka nemá okna

jj. Hlášení poslal po příletu do Madridu svým linkám, Braziskému ATC, Airbusu a AF. Důkladnej. Chvilku to trvalo, než to vyšťárali novináři.

0/0
4.6.2009 18:40

musky

Re: Přední kuchyňka nemá okna

Příbuzná byla u nich v kokpitu, jenomže to prozradit nemůžou, tak zkoušejí tohle.

0/0
4.6.2009 19:06

sejra

tak na východ a ne na západ?

zajímavé - ""V okolí Cayenne na pobřeží Francouzské Guayany jsme zpozorovali velkou

oblačnost a rozhodli se proto vychýlit se asi 60 kilometrů východně z

trasy," popsal kapitán okolnosti letu."

- a proč se nevychýlila na západ? od bouřkové oblasti? jsem to nějak nepochopil ...

0/0
4.6.2009 18:01

notebook.r51

Re: tak na východ a ne na západ?

Protože jsi na severní polokouli a bouřka se oblétává zprava.

Pod rovníkem by to bylo obráceně.

0/0
4.6.2009 18:11

doktor_bota

Docela dobrý popis je zde:

http://zahranicni.ihned.cz/c1-37341240-airbus-vyslal-serii-zprav-jednu-horsi-nez-druhou-pak-utichl-nadobro

0/0
4.6.2009 17:50

ban2 pirate

Re: Docela dobrý popis je zde:

Dobrý no, ale asi si to nepřečtu když se tam sere nějaká reklama;-€

0/0
4.6.2009 17:55

Manstein

Re: Docela dobrý popis je zde:

Je tam to same, co na nize uvedenem linku na Telegraph nebo na mnou uvedenem linku na ASN. Uz jsme to tu dost probirali.

0/0
4.6.2009 17:58

czmario

Re: Docela dobrý popis je zde:

Proste v dobe, kdy na CDG hlasili "zpozdeni" bylo vice mene jasne, ze je masina po smrti...

0/0
4.6.2009 18:02

Manstein

Re: Docela dobrý popis je zde:

Nevim, nekdo musel "vytahnout" ty zpravy ACARS z datoveho systemu a napsat je v nejakem srozumitelnem jazyce. Na verejnosti (i na odbornych serverech) se objevily az den po havarii.

0/0
4.6.2009 18:04

tučňák v exilu

Re: Docela dobrý popis je zde:

Jasné to nebylo. Jasné bylo jen to, že ztratili spojení. To, že je mašina po smrti bylo jasné až později, když by došlo palivo.

0/0
4.6.2009 18:23

zdeseny obcan

Re: Docela dobrý popis je zde:

Pouzivejte AdBlock nebo podobne nastroje a reklama zmizi.

0/0
4.6.2009 18:12

zimní okvětní lístek

Francouzská tajná služba DGSE začíná prověřovat

původ a kontakty těch 5 libanonců...8-o8-o8-o

začínám tušit odkud vítr vane

0/0
4.6.2009 17:21

czmario

Re: Francouzská tajná služba DGSE začíná prověřovat

Je naprosto pochopitelne, ze spolecnost kalibru AF bude mlzit a vymyslet konspiracni teorie, fakt, ze nekomu spadne ero z duvodu technicke zavady neni pro spolecnost dobra vizitka. Jasno se v tom udela jedine tehdy, podari-li se vyzvednout rekordery, jinak zustane jen u hypotez, vice ci mene pravdepodobnych...

0/0
4.6.2009 17:38

doktor_bota

Re: Francouzská tajná služba DGSE začíná prověřovat

Popravdě nechápu, proč kritizuješ vyšetřovatele, že zkoumají veškeré možnosti.

0/0
4.6.2009 17:46

czmario

Re: Francouzská tajná služba DGSE začíná prověřovat

Ja ale nekritizuju vysetrovatele (tajnou sluzbu), ti necht konaji, ja pouze mluvim o postoji AF... Tech protichudnych, zavadejicich a neuplnych informaci bylo ze strany spolecnosti uz dost...

0/0
4.6.2009 17:56

doktor_bota

Re: Francouzská tajná služba DGSE začíná prověřovat

Žádná letecká přepravní společnost nemá ráda podobné tragédie, ostatně to krom dementů nikdo. Ale uvědom si, že to není výrobce toho letadla. Pokud nešlo o chybu pilotů či leteckého personálu včetně techniků, což asi nešlo, nemá AF mnoho důvodů mlžit kolem technických závad. Naopak, pokud by se našly důkazy o konstrukční chybě letadla, byla by AF u většiny pasažérů z obliga.

0/0
4.6.2009 18:04

czmario

Re: Francouzská tajná služba DGSE začíná prověřovat

No tak Airbus Industry to urcite zacne zkoumat po vlastni linii. Btw podobnych problemu bylo u tohoto typu vic, nestalo by se to poprve. Akorat se to doposud vzdycky povedlo ustat (Qantas)

0/0
4.6.2009 18:08

doktor_bota

Re: Francouzská tajná služba DGSE začíná prověřovat

Jen jsem tě upozornil, že nejde o AF, tedy pokud nešlo o selhání jejich lidí. A těžko můžeme soudit, že šlo o stejný problém, jako u jiných letadel Airbusu.

0/0
4.6.2009 18:12

ban2 pirate

g

g

0/0
4.6.2009 17:12

kemal

zkuste tohle

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/5444168/Air-France-pilots-battled-for-15-minutes-to-save-doomed-flight-AF-447.html

0/0
4.6.2009 17:08

Manstein

Re: zkuste tohle

;-D

Je to blbe, ale musim se smat :

Telegraph : "six segments" ... iDnes : "sest sekund"

Neni nad podrobne informace. Jinak ten zbytek zname uz od vcerejska a rozebirali jsme ho na vedlejsi diskusi.

0/0
4.6.2009 17:21





Najdete na iDNES.cz