Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pět dnů před zřícením airbusu vyhrožovali Air France bombou

Jen několik dní před záhadnou havárií francouzského letounu vyhrožoval telefonický anonym společnosti Air France bombou. Kvůli hrozbě se opozdily dva lety z argentinské metropole Buenos Aires do Paříže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tučňák v exilu

Letadlo se zřejmě

rozpadlo nad oceánem vlivem počasí, kterému asi pomohly chyby posádky a/nebo selhání systémů... :-(

http://cbs11tv.com/national/air.france.flight.2.1030472.html

0/0
4.6.2009 5:52

strast

Mars útočí!

Žádná bomba. Za všechno může Paroubek a Marťani. Ti se cítili dotčeni hrubým odmítnutím na mítingu a teď nám to vracejí. EU

0/0
4.6.2009 4:21

blejboy2

Klidne se vsadim, ze za tim stoji

ta "pata kolona" muslimskych bratru!!!!!.;-D;-D;-D...Ale Frantici tomu stejne nikdy verit nebudou, oni je maji radi a porad si je tam tahaji!!!!:-©(Y)Rv:-©(Y)

0/0
4.6.2009 1:21

tučňák v exilu

Re: Klidne se vsadim, ze za tim stoji

Klidně se vsadím, že ne, údaje z posledních minut letu nasvědčují spíš postupnému rozpadu letadla v silnýách vzestupných větrech v cumulonimbech.

0/0
4.6.2009 5:43

francoa

No konečně přišel někdo s pořádnou zprávou

Blesk hadr.;-D

0/0
3.6.2009 23:36

vojtexx

:-P

Nespletla si CIA to letadlo s letadlem Huga Cháveze?

0/0
3.6.2009 23:32

Crabman

Re: :-P

nespletl si Hugův agent letadlo? ;-D

0/0
3.6.2009 23:46

vojtexx

Re: :-P

co by z toho asi chávez měl?

narozdíl od jistých lidí, kteří řídí USA a zbytek světa:-))

0/0
3.6.2009 23:51

tučňák v exilu

Tak to vypadá

že na tu Francouzskou ponorku je tam moc hluboko... Tak že by US Navy? Jeden Americký P-3C už se účastní pátrání po troskách...

0/0
3.6.2009 20:39

Englishman

Re: Tak to vypadá

Na francouzskou ponorku není nic moc hluboko. Jen občas je to hladině příliš vysoko. :-P

0/0
3.6.2009 21:32

tučňák v exilu

Re: Tak to vypadá

;-D nebo tak ;-D

0/0
4.6.2009 5:20

povalecka

.

Nevim nevim, spis mi to pripada jako rozjeta PR masaz. Shodit to na "teroristy" a resit to jako trochu jinou pojistnou udalost nez turbulence/blesk/porucha... par podezrejejch udalosti tohoto typu uz existuje...

0/0
3.6.2009 20:21

vojtexx

Re: .

co třeba sestřel omyl?

0/0
3.6.2009 23:37

cejkis

Air Data Inertial Reference Unit (ADIRU)

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Data_Inertial_Reference_Unit

Popis vč. dokumentovaných chyb

0/0
3.6.2009 20:02

czmario

No shrnul bych to takto,

pokud se nenajde flight recorder, pravou pricinu se nedozvime, zustane jen u vice ci mene pravdepodobnych teorii...

0/0
3.6.2009 19:28

def...

Re: No shrnul bych to takto,

MY se pravou pricinu dozvime malokdy... spis tusim, ze to nejaka zeme zase schyta :-P

0/0
3.6.2009 19:33

captain cook

Re: No shrnul bych to takto,

asi zapominas, ze tohle jsou Francouzi a nejsou to ti nejodhodlanejsi a nejvytrvalejsi bojovnici na svete;-D

0/0
3.6.2009 19:38

tučňák v exilu

Re: No shrnul bych to takto,

No, když někdo šáhne na ně ( a není to země, od které by v minulosti dostali na budku, čili Německo, Británie, Francie, Rusko, Rakousko, Itálie, Alžír, Vietnam, Japonsko, Španělsko....) tak postupují dost unilaterálně :-)

0/0
3.6.2009 19:42

Englishman

Re: No shrnul bych to takto,

http://politicalhumor.about.com/library/images/blpic-frenchmagazine.htm

0/0
3.6.2009 21:31

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: No shrnul bych to takto,

hele, obezitkp, neudělal bys lépe, kdybys šel zase ohrožovat nejstarší stavbu Antarktidy? ..:-P

0/0
3.6.2009 21:51

captain cook

Re: No shrnul bych to takto,

zato ale predchozi nehody A330, kde selhal pocitac, ale posadka to vyhrala - viz pripady Qantasu v rijnu a prosinci 2008- jsou uz dokumentovane, predmetem vysetrovani a obsahuji ruzne shodne body s pripadem AF.

0/0
3.6.2009 19:35

captain cook

Re: No shrnul bych to takto,

viz link na clanek zaslany sem tucnakem v exilu

http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1902421,00.html?xid=rss-topstories

0/0
3.6.2009 19:36

Mik8

lži

"Pět dnů před zřícením airbusu vyhrožovali Air France bombou"  - A hned jak se zjistilo, že se letadlo ztratilo, tak vyhlásili, že je teroristický útok zcela vyloučen.

0/0
3.6.2009 19:24

opportunity

Re: lži

Těm na palubě už je to jedno...

Jde o to, aby se něco nepodcenilo v budoucnu.

0/0
3.6.2009 19:29

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: lži

... v Buenos Aires ... jak uvedla media ...:-P

0/0
3.6.2009 19:29

Pilát

Re: lži

Ruzene to si pletes s Humpolcem  ;-D;-D;-D

0/0
3.6.2009 19:36

jamming

MAROKO LIBANON

no abychom se jeste nevratili k tem 2 marocanum a 5 libanoncum, kdyz uz jse ve hre zase bomba :)

0/0
3.6.2009 19:23

cejkis

chronologie III

02:20 The aircraft fails to report at waypoint TASIL. Atlantico ATC raise the alarm, and inform Dakar ATC also.

05:33 No further radio or radar contacts from the aircraft. A search is initiated by the Brazilian authorities.

0/0
3.6.2009 18:57

cejkis

chronologie II

According to the Aviation Herald, "sources within Air France" suggest that the aircraft emitted a stream of ACARS messages, starting at 02:10 and ending at 02:14. (ACARS is a system for transmission of simple, short messages between the aircraft and ground, which can also be automatic). The unconfirmed sequence of ACARS messages is alleged to be:

02:10 Autopilot had disengaged, fly by wire system had changed to Alternate Law

02:11-02:13 A flurry of messages issued indicating faults with both ADIRU and ISIS systems

02:13 PRIM 1 and SEC 1 faults indicated

02:14 An advisory is issued regarding "cabin vertical speed".

0/0
3.6.2009 18:55

captain cook

Re: chronologie II

pro tebe a czmario dole

http://www.atsb.gov.au/newsroom/2009/release/2009_02.aspx

nehoda Airbusu 330 nalezicimu australskemu Qantasu v rijnu 2008. Pri letu ze Singapore do Perthu ve vysce 11277m (37tisic stop), letadlo 2x preslo do prudkeho sestupu nosem dolu a propadlo se o stovky metru. Stalo se to jako reakce na data o poruse ruznych systemu na palube letadla. Nastesti se to stalo za dne a normalniho pocasi, piloti vypnuli autopilot a "ukocirovali to". Nahly prudky sestup zpusobil znacny pocet zraneni na palube a letadlo nouzove pristalo na nahradnim letisti. Zprava ma pochybnosti o funci ADIRUs (air data inertial reference units), ktere maji byt nejen nadale sledovany pres celou flotilu Airbusu nalezicich Qantasu, ale vyrobce je ma porovnavat s ADIRUs v jinych Airbusech nalezicich jinym spolecnostem. Predchozi pripad se stal v 2006 a nasledujici v prosinci 2008, take Qantasu, ale to uz piloti okamzite zareagovali podle novych predpisu a letadlo se nepropadlo.

0/0
3.6.2009 19:13

cejkis

Re: chronologie II

JJ, doplňuji, odkaz na článek, že piloti tebou uváděného stroje vše zachránili přechodem na jiný režim ....Alternate Law  

http://technet.idnes.cz/letadla-jsou-nekdy-neovladatelna-problem-s-rizenim-mohl-zpusobit-i-tragedii-air-france-gl6-/tec_technika.asp?c=A090603_123930_tec_technika_kuz

0/0
3.6.2009 19:22

tučňák v exilu

Re: chronologie II

A podle té časové osy co jsi tu poslal na AL přešli i u Air France... Tak pomalu doufám, že se nakonec ukáže (ale tipuji, že asi ne) , že to byla bomba... Protože třeba chyba v SW by byla o dost znepokojivější... A pokud by šlo o nějakou celkem nepravděpodobnou chybu, blbě by se hledala.

0/0
3.6.2009 19:25

cejkis

Přehled režimů u Airbusu

http://www.airbusdriver.net/airbus_fltlaws.htm

0/0
3.6.2009 19:31

cejkis

Re: chronologie II

oprava oni použili režim "Direct law"

Třeba to bude stejná chyba a piloti Air France nepřešli na nejzákladnější režim letu jako v případě Qantas, který by jim umožňoval i při chybně pracujících systémech ovládat letadlo. Při extrémním počasí to byla smrtelná kombinace.

0/0
3.6.2009 19:27

cejkis

chronologie

22:03 (19:03 local) The Aircraft (An Airbus A330) left Rio de Janeiro, heading for Paris Charles de Gaulle

01:33 Flight reports to Atlantic Area Control as it overflew the INTOL waypoint, indicating it expects to arrive at the TASIL waypoing at 02:20

01:48 AF447 leaves the radar of CINDACTAIII at Fernando de Noronha, as expected. The aircraft is flying at 35,000 feet, and 453 knots as it leaves radar coverage.

0/0
3.6.2009 18:55

czmario

Airbusy jsou velice bezpecne stroje,

ale ponekud preelektronizovane. Uz jednou se u A330 (Qantas) stalo, ze se zblaznily pocitace a malem doslo k pruseru, piloti to nastesti ustali. Sami piloti o airbusech rikaji, ze maji v kabine jen 2 tlacitka, zelene pro start a cervene pro pristani. Toto by samo o sobe ale asi nestacilo k tomu, aby se letadlo rozpadlo na tisice kusu, muselo jit o nejakou souhru vice nepriznivych okolnosti. No, pokud se nenajdou cerne skrinky, nikdy se asi nedozvime, co se stalo...

0/0
3.6.2009 18:53

tučňák v exilu

Re: Airbusy jsou velice bezpecne stroje,

Tady je o tom článek:

http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1902421,00.html?xid=rss-topstories

Vlivem shody náhod došlo k tomu, že se projevila chyba systému která brala jako platný chybný signál a dva správné ignorovala.

0/0
3.6.2009 19:00

cejkis

Re: Airbusy jsou velice bezpecne stroje,

ahoj :)

vypadá to, že piloti přešli na režim letových počítačů Alternate Law který vypíná drtivou většinu kontrolních mechanizmů zabraňujících pádu. Nejspíše z důvodu, že již v tu chvíli byli v nestandardní situaci a systém řízení letu nezvládal. Palubním systémům piloti nevěřili. Teprve poté vypadly základní systémy.

Co bylo příčinou že piloti nevěřili v CB systému řízení letu je záhadou.

Takže jsme zase tam kde před tím :)

0/0
3.6.2009 19:07

czmario

Re: Airbusy jsou velice bezpecne stroje,

No jak pisu, pokud se nenajde flight recorder, tak tam i zustaneme, dozvime se kulove...

0/0
3.6.2009 19:10

tučňák v exilu

Re: Airbusy jsou velice bezpecne stroje,

no, pokud by to byla podobná situace jako u toho QANTAS tak mohlo být důvodem to že třeba letadlo prudce padalo zatímco počítač tvrdil, že letí rovně, nebo tak něco... Doufám, že se najdou skříňky a zjistí se, čím to bylo.

0/0
3.6.2009 19:12

BedlamW

Re: Airbusy jsou velice bezpecne stroje,

Je to jak rikas, Airbusy jsou poekud preelektrizovane a ve vsem je pocitac. Mam par znamych pilotu a kazdy do jednoho mi rekl, ze radeji lita s Boeingy.

0/0
3.6.2009 19:03

czmario

Re: Airbusy jsou velice bezpecne stroje,

No tak i boeingy maji pocitace, ale airbusy jsou v tomto smeru dohnane do extremu... Pokud mas zname piloty, tak ti potvrdi tu hlasku o tlacitcich i to, ze se airbusum duverne prezdiva "playstation"...

0/0
3.6.2009 19:05

BedlamW

Re: Airbusy jsou velice bezpecne stroje,

Jo, rikali ze Airbus ridis jak nejakou detskou videohru , kdezdo Boeing ma jeste stare dobre berany. Boeing je na rizeni pro piloty bezpecnejsi.

0/0
3.6.2009 19:16

czmario

Re: Airbusy jsou velice bezpecne stroje,

No, berany sice boeingy maji, ale ty nove jedou uz taky na principu fly by wire, jako airbusy...

0/0
3.6.2009 19:27

captain cook

Re: Airbusy jsou velice bezpecne stroje,

letam dost casto v Boeingu 767-300 (prevazne Qantas) a jednou, shodou okolnosti asi 3 tydny po tom pripade behem letu do Perthu, jsem misto toho letel Airbusem 330. V porovnani s Boeingem to byl mnohem tissi a hladsi let.

0/0
3.6.2009 19:17

BedlamW

Re: Airbusy jsou velice bezpecne stroje,

Boeing 767 je starsi model.....

0/0
3.6.2009 20:19

JÚLINEK.ŠÍŠAL

souzi a soušky čížci,

Liberty Co., FAA to discuss report of object near plane

http://www.chron.com/disp/story.mpl/metropolitan/6453529.html

... to je záhada, co? ...;-D

0/0
3.6.2009 18:42

Wolfgang Otto Strohschneider

Re: souzi a soušky čížci,

Zahada je, jak je mozne, ze te v ustavu porad pousti k pocitaci.

0/0
3.6.2009 18:48

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: souzi a soušky čížci,

to není žádná záhada ... já ho totiž vlastním ....;-D

0/0
3.6.2009 18:52

Wolfgang Otto Strohschneider

Re: souzi a soušky čížci,

to urcite. zvlastni je, ze ti ale nikdo nedal klice....

0/0
3.6.2009 18:57





Najdete na iDNES.cz