Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trosky nalezené v Atlantiku patří ztracenému airbusu, potvrdila Brazílie

Brazilské letectvo objevilo v Atlantském oceánu kovové trosky a sedačky z letadla. Ministerstvo obrany později potvrdilo, že jsou to zbytky letounu Air France, který se včera ztratil nad mořem při letu z brazilského Ria de Janeira do Paříže. Zatím se nenašly žádné stopy po přeživších.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

killy

Holt to Arabům bouchlo až nad Atlantikem...

:-/

0/0
3.6.2009 9:56

petyo

Tady je příklad havárie....

...oslepeného letadla. Ani neletělo v bouři:

http://www.ceskatelevize.cz/program/detail.php?idec=205%20382%2053207/0001

0/0
3.6.2009 9:34

Cortez

a co treba?

ze to letadlo nekdo sestrelil?

0/0
3.6.2009 8:35

captain cook

Re: a co treba?

pokud se jim podari najit nejake trosky, mozna ze chemicka analyza by mohla potvrdit nebo vyloucit pritomnost stopovych zbytku explozivniho materialu.

0/0
3.6.2009 8:49

black_jack

Re: a co treba?

treba blesk....

0/0
3.6.2009 9:35

vymrzovac

příčiny? běžná praxe je.....

......že se přes moře zapne autopilot...................ale i tak by piloti neměli opustit sedačky, protože při silné turbulenci by se nedostali zpět. Každopádně by meteorologové měli říct, jak vysoko sahala ta "velká bouře"

0/0
3.6.2009 7:42

Caretaker

Re: příčiny? běžná praxe je.....

Aha, takže konečně nám někdo podal vysvětlení. Piloti zapnuli autopilota, zvedli se ze sedaček a šli s Tebou chatovat. Proto přesně víš, co se stalo. No možná by jsi měl zavolat na Air France a do OSN a všechno těm troubům co nevědi, jak se to stalo vysvětlit.

0/0
3.6.2009 7:48

Si0

Re: příčiny? běžná praxe je.....

Pokud by šli jen chatovat, tak by to ještě šlo. Ale kdoví, co mohli dělat jiného ...

0/0
3.6.2009 8:34

captain cook

Re: příčiny? běžná praxe je.....

rekl vubec nekdo, ze piloti opustili sedacky?8-o nebo si jenom blbe vymejslis? V letadle plati pravidlo, ze u kontrol musi byt alespon jeden pilot i kdyz se leti na autopilot. Neni zadne podezreni, ze to nebylo dodrzovano.

Meteorologove rekli, ze bourkove mraky v tropicke oblasti se nalezaji dost nad max. vyskou, kde muze civilni dopravni letadlo letat.

0/0
3.6.2009 7:51

Cocotus____Interruptus

Re: příčiny? běžná praxe je.....

Ze to vubec resis. On si to predstavuje asi nejak takhle:

Letí letadlo nad oceánem a nějak divně manévruje, létá ze strany na stranu, nahoru, dolů. Z kontrolní věže se s ním spojí: "Tady věž, prosím hlavního pilota." "Hlavní...hik...pilot leží na...hik...přístrojové desce...hik...opilý." "Tak prosím druhého pilota." "Druhý pilot...hik...je na mol...hik...je v uličce." "Tak aspoň navigátora, ať vím co se děje." "Ten sedí...hik...vzadu a je též...hik...totalně opilý." "Proboha a s kým hovořím???" "Tady...hik...autopilot!"

;-D

0/0
3.6.2009 8:51

briza

Re: příčiny? běžná praxe je.....

;-DR^

0/0
3.6.2009 9:36

IgorAlelujev

Re: příčiny? běžná praxe je.....

;-D;-D;-D you made my day ;-D;-D;-D 

(air france samozrejme není aeroflop, takze to beru jako roztomylost:-))

0/0
5.6.2009 7:58

IgorAlelujev

Re: příčiny? běžná praxe je.....

hned druhý den po zrícení, jak se zacalo tak horlive spekulovat, byl rozhovor s pilotem AF (jeste zivým;-D), a ten rekl, ze sama skutecnost, ze piloti ani nezabeceli mayday nebo nevyslali jinou msg (nez automat) není zarázející, protoze "v té dobe na téhle lince uz nebývaji v kokpitu, ale sladce spí v kóji (crew rest area) a vracejí se vystrídat autopilota asi tak 2 hodiny pred vstupem do africké kontrolní oblasti". whatever that means .....

0/0
5.6.2009 7:55

vymrzovac

a je to tady !

do včerejška se psalo, že zmizelo náhle beze stopy. Dnes už víme, že celé čtyři minuty vysílalo automatický nouzový signál(cesta dolů).  Černé skříňky vysílají 30dní signál, ale musíte se k nim přiblížit na 1,5km:-/....to půjde asi těžko, když se včera psalo o hloubce až pět kilometrůRv

0/0
3.6.2009 7:33

captain cook

Re: a je to tady !

pletes si to.

Od zacatku se psalo, ze kolem 2:14 GMT letadlo vyslalo "asi tucet" automatickych, palubnim pocitacem vypravenych zprav s informacemi o ruznych technickych problemech v elektrice a tlakovem systemu letadla. To neni nouzovy signal. ale technicka informace. Nouzovy signal (mayday) vyslan nebyl.

0/0
3.6.2009 7:40

vymrzovac

Re: a je to tady !

nejsem sice odborník, ale při vážných výpadcích elektriky se zapíná automaticky, nebo ne?  A měl by být současně zachycen třemi "dohlednými" satelity. Kdyby pilot seděl v kokpitu a čtyři minuty padal, tak by snad zapnul signál ručně,ne?

0/0
3.6.2009 7:45

captain cook

precti si clanek a prestan kecat

pise se jasne, ze palubni pocitac vysilal technicke zpravy automaticky po 4 minuty a ze nouzove hlaseni nebylo zapnuto, Pokud mi je znamo, to se nedela automaticky, ale rucne a musi to udelat ten, kdo je soucasne u kontrol letadla.

Nikde se nepise, ze 3 "dohledne druzice" kontroluji let vsech letadel a ve vsech mistech. Kdyby ano, AF a Brazilci by hned vedeli, kde letadlo spadlo. Bylo prohlaseno, ze Francouzi se obratili na USA, jestli nahodou nemaji neco v zaznamu druzice, co by jim objasnilo co se s letadlem stalo/kde. To naznacuje, ze letadla maji jiny system kontroly.

Take nebylo uverejneno, zda let pokracuje pres autopilot kdyz se leti bourkou.

Pokud letadlu napr. blesk vyradil meteorologicky radar, mohli vletet primo do jadra bourky aniz by to vedeli. Pripadny dalsi zasah blesku v jadre boure mohl zpusobit dalsi skody a omracit posadku. V takove bouri take existuji silne strihy vetru. Nektere mohou byt nebezpecne primo konstrukci letadla.

0/0
3.6.2009 8:06

Cocotus____Interruptus

Re: precti si clanek a prestan kecat

Nouzove hlaseni, to myslis jak pilot vola Mayday, Mayday, Mayday? No, to se fakt nezapina automaticky. ;-D

Ad nesmyslne debaty o vsevedoucich satelitech: http://www.howstuffworks.com/air-traffic-control.htm

0/0
3.6.2009 8:47

captain cook

Re: precti si clanek a prestan kecat

clanek pise, ze "nouzove hlaseni nebylo zapnuto". Tak si to najdi.

0/0
3.6.2009 8:52

Cocotus____Interruptus

Re: precti si clanek a prestan kecat

Clanek nepise, clanek napsala Zuzana Rausova, "absolventka FHS UK a kulturologie na FF UK". Zaver si soudny ctenar udela sam.

0/0
3.6.2009 8:55

IgorAlelujev

Re: precti si clanek a prestan kecat

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
5.6.2009 8:04

Cocotus____Interruptus

Re: a je to tady !

http://science.howstuffworks.com/black-box8.htm

0/0
3.6.2009 8:45

kulivokkk

kdyby naše vláda

tj. hovada válející se v poslanecké sněmovně,senátu a vyžírkové z Bruselu, byla v tom letadle, mohly být třídenní veselice a nádavkem státní svátek, protože to by bylo velké štěstí pro český národ:-)R^

Takhle je to ale hrozné neštěstí a tragédie.;-(

0/0
3.6.2009 6:59

velitel mesta bugulmy

Re: kdyby naše vláda

A až by jednodušší lidé přestali slavit, tak by jim došlo, že si teď musí zvolit zastupitelstvo nové, které bude prakticky to samé v bleděmodrém. Protože co si budeme povídat - naše vláda a poslanci věrně zrcadlí povahu našeho národa. Takhle to je. Každá země má takovou vládu, jakou si zaslouží. No ale zalykej se tady svou rádobyvtipnou suplikou...

0/0
3.6.2009 7:30

Tommi_82

Mazec ta infografika

Letadlo prý vzlétlo v neděli v 00:03 SELČ a přistát mělo v pondělí v 11:10 SELČ(nebo tak nějak). Jestli teda mělo letět jeden den a 11 hodin, jak se nám tu někdo snaží namluvit, tak to snad ani není divu že spadlo...

0/0
3.6.2009 6:07

rooman

Re: Mazec ta infografika

a co časové posuny, co myslíš?;-D

0/0
3.6.2009 8:10

captain cook

Re: Mazec ta infografika

jake casove posuny?8-o

Mezi Brazilii a Francii se datova cara neprekracuje a letadlo, ktere vyleti 3 minuty po pulnoci z Brazilie pocitano na SELC, pristane dopoledne TEHOZ dne ve Francii.

 Tzn. letadlo startujici v nedeli hodne brzo rano (3 min po pulnoci SELC), pristane v nedeli dopoledne v Evrope. Letadlo, ktere vystartuje po pulnoci SELC v pondeli, pristane v Evrope v pondeli dopoledne.

0/0
3.6.2009 8:17

Cocotus____Interruptus

Re: Mazec ta infografika

Myslis dilatace casu? Tak rychle asi neleteli. ;-D

0/0
3.6.2009 9:02

komokiller

Viděl bych to

na U.F.O.

0/0
3.6.2009 3:34

blejboy2

Ti Brazilci jsou teda dobri Sherlockove,

kdyz uz po dvou dnech vypatrali, ze ty sedacky asi patri k tomu letadlu!!!!....Ale urcite se jeste ceka na vysledky pitvy!!!;-D;-D;-D8-o8-o8-oR^

0/0
3.6.2009 1:03

sirc

Re: Ti Brazilci jsou teda dobri Sherlockove,

No jasně, ty by si tam doplaval za deset minut, co?

0/0
3.6.2009 1:04

packa1

Re: Ti Brazilci jsou teda dobri Sherlockove,

Co to?

0/0
3.6.2009 2:30

ciankal

game over

0/0
3.6.2009 0:44

lightl

Re: game over

dobrou noc všem přeji :-)

0/0
3.6.2009 0:48

ciankal

Re: game over

kamen

0/0
3.6.2009 1:01

cebtury

!!

No, ja letel pred pul rokem z Sao Paula do Londýna, tedy v podstatě podobná trasa.. Přes ten oceán to je šílené.. Na tom monitoru člověk vidí polohu a trochu ho zamrazí, když vidí jen modrou barvu oceánu..

0/0
3.6.2009 0:06

chytrejkluk

Re: !!

Já už byl taky v zahraničí ! U Balatonu a v Košicích .

0/0
3.6.2009 0:10

Merit

Re: !!

Ted jsem vam odpovedela na toho Karl von Bahnhof....LOL...."vybavilo se mi cele me detstvi"...tedy spis puberta, vzhledem k tomu, kdy byl ten film natocenej...nemate tam jeste nejaky hlasky v zasobe?

0/0
3.6.2009 0:16

chytrejkluk

Re: !!

http://hlasky-z-filmu.cz/vesnicko-ma-strediskova/

0/0
3.6.2009 0:18

Merit

Re: !!

Jezis...vy jste poklad!!!! DEKUJU!!!!

0/0
3.6.2009 0:19

Merit

Re: !!

Uz na to koukam..."vy jste se zase kochal, pane doktore"...LOL....timto se loucim a preji krasnou dobrou noc, ja se jdu kochat na Vesnicku! Jeste jednou diky!

0/0
3.6.2009 0:26

U3Q7

Re: !!

Takže ono to s tím truchlením nebude tak žhavý, co ;-D

0/0
3.6.2009 0:34

lightl

Re: !!

hezký film  :-)

0/0
3.6.2009 0:47

blejboy2

Re: !!

Tak nevim, jestli je bezpecnejsi letet letadlem z Brazilie do Francie a nebo jet do Kosic a k Balatonu.....Mne se to druhe zda daleko nebezpecnejsi!!!;-D;-D...Ale ses frajer, ze jsi to zvladnul a prezil!!!;-D;-DR^R^

0/0
3.6.2009 0:56

captain cook

Re: !!

statistika pravi, ze jet autem (do Kosic nebo na Balaton) je podstatne nebezpecnejsi, nez letet letadlem patricim svetove respektovane aerolince.

0/0
3.6.2009 5:40

notebook.r51

Re: !!

No, když jsme létali se sportovním letadlem přes moře, vždycky jsme si uvědomovali pravidlo, které říká, že (bez ohledu na fakt, že na vlnách se v podstatě přistát ani nedá, voda je jen o trochu málo měkčí než hlína a na takových boulích...) jedna minuta letu je jedna hodina plavání. A tohle létá tak 5x rychleji, takže 1min letu = 5hod plavání :-/

0/0
3.6.2009 0:57

cejkis

Proč ?

Proč dvěma krabicím ORANŽOVÉ barvy s nápisem "data flight recorder" a "voice flight recorder" všichni říkají černé skříňky ?

0/0
3.6.2009 0:01

lightl

Re: Proč ?

myslim si že podle zvyku...

0/0
3.6.2009 0:04

lightl

Re: Proč ?

měl jsem na mysli že nejsou černé

0/0
3.6.2009 0:12

cool_cat

Re: Proč ?

Ani proto, že se o ně někdo zajímá hlavně v situaci, kdy se nějaká katastrofa.

0/0
3.6.2009 0:08





Najdete na iDNES.cz