- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
..jedno oslepené letadlo:
http://www.ceskatelevize.cz/program/detail.php?idec=205%20382%2053207/0001
Radary vidí 160 km od pobřeží, nejspíše se zřítili uprostřed oceánu, ale první titulek na Iděsu byl, že letadlo zmizelo z radarů
titulky na idesu byvaji zavadejici.
kdyz je pres 90% oceanu hlubsich nez 1000 metru a typicka hloubka mezi 2 - 5 km, proc ma signal z cerne skrinky dosah jen 1.2 az 1.5 km?
Protoze fyzikalni zakony plati i pro cerne skrinky...
Já všechno stranou ležet nechat musel a hned psát
VYSOKOFREKVENČNÍ VYSÍLAČKA je první bonbónek. Přepisovatel má zřejmě doma hafo nízkofrekvenčních vysílaček, že to tak zdůrazňuje. Ještě že taky nenapsal, že normálně (nad pevninou) se používají VELMIVYSOKOFREKVENČÍ vysílačky.
A ten dosah radaru 160 km je taky perla, nemělo to být náhodou 185 km? V letectví se používají námořní míle, takže jako evivalent těch 100 mil (plus mínus autobus) by to bylo pikantnější. Zvláštní, že nedaleko je asi tak 16 km a daleko 160 km. Proč asi?
Podobně jako občas u návodů k použití, když člověk nemá k dispozici originál, často tápe, jak to asi bylo v originále napsáno, že to ten šašek takhle přeložil. V tomto případě je obojí naštěstí jasné. Pokud to překládal stroj, je to špica. Pokud člověk,
stroj to neprekládal neb to jest vykucháno z
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/06/01/AR2009060100673.html
a clánku bezprostredne následujícího.
vykucháno, smontováno a vysperkováno vlastními vedeckými poznatky
všude se ukazuje neskutečně technický vychytávky a pak se jen tak ztratí letadlo...... stejně jako se občas ukáže, jak je možný navýst raketu na cíl s centimetrovou přesností... a pak se ukážou záběry, že to padá mimo
žeby to byli Rusové a nebo marťané. Než něco napíšeš tak používej mozek.
Je zvláští, že v době, kdy celkem běžně používají logistické firmy sledovací GPS systémy pro své kamiony a přesně vědí každou minutu, kde jsou, tak to samé neexistuje pro letadla.
Proč? Chápu, že třeba nad oceánem by asi přesnost na 5m nebyla možná kvůli menšímu počtu družic, ale oproti současnosti, kdy hledají letadlo ve čtverci o straně několika desítek mil, by to fakt bylo zlepšení.
Na pevnině to sledování funguje téměř spolehlivě, protože pro nikoho opravdu není problém zjistit přesně SVOU polohu přes GPS. Na mori a ve vzduchu je to naopak ještě lepší, protože vidíš více družic GPS systénu, nebrání stromy, stavby, hory na obzoru. Takže problém je tu polohy sdělit do ústředí.
Na zemi nejčastější kanál přes signál mobilních operátorů. V letadle by signál musel jít jen a jen přes družici. Což se zjevně zatím nepoužívá. Takže pilot z informací své GPS nejspíš přesně věděl kde je. Pokud byl na palubě zkrat, tak jen tuhle informaci nestačil nikam předat.
od teď mě bude děsit letět na oceánem ... netušil jsem, že uprostřed vody nás nesleduje satelit nebo tak něco ...