Diskuze

Pád airbusu ukázal na technologické hranice letadel, píše americký list

Cestující si obvykle myslí, že letadla jsou vybavena nejnovějšími a nejdokonalejšími technologiemi. Případ zmizelého letu číslo 447 letecké společnosti Air France do Paříže však dokazuje, že i technologie má své hranice, napsal americký list The Washington Post.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

petyo

3. 6. 2009 9:32
Třeba takhle dopadlo..

..jedno oslepené letadlo:

http://www.ceskatelevize.cz/program/detail.php?idec=205%20382%2053207/0001

0 0
možnosti

Angi

3. 6. 2009 7:55
Iděs se zase vytáhl.

Radary vidí 160 km od pobřeží, nejspíše se zřítili uprostřed oceánu, ale první titulek na Iděsu byl, že letadlo zmizelo z radarů:-P

0 0
možnosti

captain cook

3. 6. 2009 14:11
Re: Iděs se zase vytáhl.

titulky na idesu byvaji zavadejici.

0 0
možnosti

Chlupaty Knedlik

2. 6. 2009 18:20
Hmmmm

kdyz je pres 90% oceanu hlubsich nez 1000 metru a typicka hloubka mezi 2 - 5 km, proc ma signal z cerne skrinky dosah jen 1.2 az 1.5 km?

0 0
možnosti

Cocotus____Interruptus

2. 6. 2009 19:21
Re: Hmmmm

Protoze fyzikalni zakony plati i pro cerne skrinky... ;-D

0 0
možnosti

notebook.r51

2. 6. 2009 16:59
Překladatelské perly

Já všechno stranou ležet nechat musel a hned psát ;-D

VYSOKOFREKVENČNÍ VYSÍLAČKA je první bonbónek. Přepisovatel má zřejmě doma hafo nízkofrekvenčních vysílaček, že to tak zdůrazňuje. Ještě že taky nenapsal, že normálně (nad pevninou) se používají VELMIVYSOKOFREKVENČÍ vysílačky.

A ten dosah radaru 160 km je taky perla, nemělo to být náhodou 185 km? V letectví se používají námořní míle, takže jako evivalent těch 100 mil (plus mínus autobus) by to bylo pikantnější. Zvláštní, že nedaleko je asi tak 16 km a daleko 160 km. Proč asi?

Podobně jako občas u návodů k použití, když člověk nemá k dispozici originál, často tápe, jak to asi bylo v originále napsáno, že to ten šašek takhle přeložil. V tomto případě je obojí naštěstí jasné. Pokud to překládal stroj, je to špica. Pokud člověk, Rv

0 0
možnosti

IgorAlelujev

3. 6. 2009 1:27
Re: Překladatelské perly

stroj to neprekládal neb to jest vykucháno z

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/06/01/AR2009060100673.html

a clánku bezprostredne následujícího.

vykucháno, smontováno a vysperkováno vlastními vedeckými poznatky :-)

0 0
možnosti

iuos

2. 6. 2009 15:57
hmm

všude se ukazuje neskutečně technický vychytávky a pak se jen tak ztratí letadlo......    stejně jako se občas ukáže, jak je  možný navýst raketu na cíl s centimetrovou přesností... a pak se ukážou záběry, že to padá mimo :-)

0 0
možnosti

Flynn

2. 6. 2009 17:16
Re: hmm

Anebo s centimetrovou presnosti do civilniho letadla

0 0
možnosti

Woodward

2. 6. 2009 15:55
kdoví, jestli ten airbus

nesundala americká konkurence:-P

0 0
možnosti

wartas

2. 6. 2009 16:00
Re: kdoví, jestli ten airbus

 žeby to byli Rusové a nebo marťané. Než něco napíšeš tak používej mozek.

0 0
možnosti

snickim

2. 6. 2009 13:53
GPS

Je zvláští, že v době, kdy celkem běžně používají logistické firmy sledovací GPS systémy pro své kamiony a přesně vědí každou minutu, kde jsou, tak to samé neexistuje pro letadla.

Proč? Chápu, že třeba nad oceánem by asi přesnost na 5m nebyla možná kvůli menšímu počtu družic, ale oproti současnosti, kdy hledají letadlo ve čtverci o straně několika desítek mil, by to fakt bylo zlepšení.

0 0
možnosti

5alfa

2. 6. 2009 14:28
Re: GPS

Na pevnině to sledování funguje téměř spolehlivě, protože pro nikoho opravdu není problém zjistit přesně SVOU polohu přes GPS. Na mori a ve vzduchu je to naopak ještě lepší, protože vidíš více družic GPS systénu, nebrání stromy, stavby, hory na obzoru. Takže problém je tu polohy sdělit do ústředí.

Na zemi nejčastější kanál přes signál mobilních operátorů. V letadle by signál musel jít jen a jen přes družici. Což se zjevně zatím nepoužívá. Takže pilot z informací své GPS nejspíš přesně věděl kde je. Pokud byl na palubě zkrat, tak jen tuhle informaci nestačil nikam předat.

0 0
možnosti

VLDX

2. 6. 2009 13:48
Za pár dní s nimi letím

konkrétně s Air France. Tak jsem zvědavý.:-/

0 0
možnosti

spacewolf

2. 6. 2009 13:43
...

Nas Oceanic 815, tedka jsou nekde na ostrove.

0 0
možnosti

MC MC

2. 6. 2009 13:05
brrr

od teď mě bude děsit letět na oceánem ... netušil jsem, že uprostřed vody nás nesleduje satelit nebo tak něco ...

0 0
možnosti