Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Utajený předpis: jedno pivo za volantem nemusí policie trestat

Policie bude možná v budoucnu mírnější při posuzování požívání alkoholu za volantem. Ministerstvo dopravy vydalo metodický pokyn, podle kterého by měla tolerovat dechový test při hodnotách nižších než 0,24 promile alkoholu, což odpovídá vypití asi půllitru piva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MartinB

Muj Nazor

Muzete mi verit nebo ne, ale jednou jsem dychal a nadejchal 0,17 pritom odprisaham na svuj zivot, ze jsem nepil zadny alkohol a to vic nez tyden. Verim tomu, ze to blbne. Zajimalo by me jestli maji kalibraci od CMI nebo nekoho jineho. CO se da docit na strankach policie CR, tak jim to nikdo nechce zkalibrovat a hledani na to firmu.

takze takhle to vidim ja

0/0
25.5.2009 23:13

Kleki Petra

Re: Muj Nazor

No, dalo mi to práci, ale snad jsem obsah tvého příspěvku nakonec pochopil. A pro příště prosím - češtinu!

0/0
26.5.2009 16:06

vokroj

To není nic nového,

ale asi musíme vyzkoušet všechno      ?!R^Rv:-)8-o;-O:-©V

0/0
25.5.2009 20:36

Andee

Jj...

By mě zajímalo, kdy zastánci nulové tolerance pochopí, že to je množství, které mohou jednak nadýchat aniž by se napili (přirozené kvašení ovoce, ústní voda apod.) a hlavně je to množství, které při třicetiminutové prodlevě do odběru krve a započtení odchylek je naprosto neprůkazné... Takže pointa tohoto "uvolnění" předpisů je jen v tom, že místo zbytečné hodiny v nemocnici se hlídka PČR bude věnovat důležitějším věcem a chytí třeba skutečně opilého řidiče. A to vůbec nekomentuju, nakolik společensky nebezpečné je jedno pivo po obědě...

0/0
25.5.2009 14:46

Oranje

Podplacené Ministerstvo?

Kdo je podplatil?

0/0
25.5.2009 5:58

sadlo.sadlo

Re: Podplacené Ministerstvo?

proč? kdyby mě ráno hned po výjezdu zastavili policajti a dali dýchnout, tak nepochybuji, že něco naměří díky ústní vodě, která má v sobě taky alkohol a přitom ji nepiji, jezdit s nimi několik km a zaplatit odběr, jen abych jim dokázal, že v krvi nic nemám mi přijde celkem zbytečné

0/0
25.5.2009 14:36

Andee

Re: Podplacené Ministerstvo?

Kdybys v krvi nic neměl, tak odběr neplatíš...

0/0
25.5.2009 14:41

Mak1

Re: Podplacené Ministerstvo?

a ztracený čas mi nahradí kdo ?

0/0
25.5.2009 14:57

Andee

Re: Podplacené Ministerstvo?

Možná nějaká pojišťovna ;-D

0/0
25.5.2009 19:00

MychalB

Re: Podplacené Ministerstvo?

Nj, to je těžká levárna. Ti výrobci ani nejsou schopni udělat přístroj, který by měřil s 0% chybou za jakýkoliv podmínek měření ;-O

0/0
25.5.2009 19:20

Kakarel

Je možno tu

desetinnou čárečku o kousíček do prava prosím? A pro polehčujíci okolnost jsem taky, už to tu bylo jednou. Pak ještě neomezenou rychlost, zrušit STK, dálniční známky taky do pryč a zlevnit alkohol na velmi přijatelnou cenu. Dopravní policii zrušit, stejně jenom buzerujou! A ČR bude fajn země. Navrhněte další zlepšení!  ;-D;-D

0/0
24.5.2009 23:47

Mak1

Re: Je možno tu

Např po zákazu měření rychlosti MP klesl počet nehod - to zamrzí, že ?

0/0
25.5.2009 13:21

Andee

Re: Je možno tu

Bohužel to nemá žádnou souvislost... Rv

0/0
25.5.2009 14:42

Mak1

Re: Je možno tu

Pro toho, kdo si myslí, že každého člověka by měli sledovat nejméně 2 policisté určitě ne

Ale pro mě je to pozitivní signál v tom, že ubyla represe, ale lidi nezačali jezdit jako magoři :-)

0/0
25.5.2009 14:57

artN

Re: Je možno tu

Vidláku, ČR bananistán patří mezi několik málo zemí na světě, kde je nulová tolerance. Jedno pivo nebo sklenka vína nehody nedělá, všude to ví, krom retardů tady.

0/0
26.5.2009 15:54

pepan53

PO PŘEČTENÍ NADPISU JSEM NADŠEN

dál číst netřeba, sen všech co požívají alkohol, před i při jízdě automobilem se splnil, povolené minimální mnoýství ŽÁDNÉ, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,bude mírnější při posuzování opilých řidičů, VIVAT ČESKÝ ABSURDISTAN, EU tam z nás musejí mít radost ;-O

0/0
24.5.2009 15:09

Olds

Re: PO PŘEČTENÍ NADPISU JSEM NADŠEN

To jste si ten článek špatně přečetl.

O opilcích za volantem se tam nic nepíše.

Píše se pouze o tolerování minimálního množství (odpovídající 1 pivu po obědě) díky nepřesnostem měření.

Opilost a jízda v opilosti je něco dost jiného. Nebo Vy býváte po jednom pivu opilý?

Množství větší než 1 pivo bude přísně trestáno tak jako dosud.

0/0
25.5.2009 13:48

Mak1

Re: PO PŘEČTENÍ NADPISU JSEM NADŠEN

Třeba mu stačí projít kolem hospody a už se motá ;-D

0/0
25.5.2009 15:12

sadlo.sadlo

Re: PO PŘEČTENÍ NADPISU JSEM NADŠEN

je potřeba si opravdu přečíst celý článek :-)

0/0
25.5.2009 14:37

arne27

Jen tak dál.

Ono stačí že jezdí poslanci nalití jak štoudev ale jim to projde tak ještě normální řidiči budou moci jezdit tak to e dobré.Alespoň nebude krize a auta budou potřeba.Zdar

všem kteří řídí opilý jen tak dál.Konečně pohřební služba vyděláRvRv

0/0
24.5.2009 11:24

blastula

Tekže přístrije jsou šmejdy na nic.

To už můžou policajti rovnou věštit z křišťálové koule. Dle všeho s takovouhle technikou už  poškodili spoustu řidičů a naopak spoustu jich nechali klidně  běžet bez trestu. Fakt  k :-©:-©:-©

0/0
24.5.2009 10:54

Revi

Re: Tekže přístrije jsou šmejdy na nic.

Nauč se číst .. v článku se píše, že přístroje jsou naprosto v pořádku, jen výsledek je ovlivněn mnoha faktory .. proto, pokud s výsledkem zkoušky nesouhlasíš, máš právo na opakovanou zkoušku a odběr krve.

0/0
24.5.2009 17:14

dislektik-idnes si na mě zasedla

tato společnost ještě nedospěla k povolování

minimálního množství:-/:-/

0/0
24.5.2009 10:44

Mak1

Re: tato společnost ještě nedospěla k povolování

a na to jste přišel podle sebe ?

0/0
25.5.2009 13:22

iuos

hmm

lidi neumí jezdit nákupníma vozejkama natoži autama

0/0
25.5.2009 14:45

Mak1

Re: hmm

Pravda - jeden takovej, co sváží vozejky u Glóbusu mi před časem naboural blatník. Škoda za 12 000 .....

0/0
25.5.2009 15:11

kulus

jasne

jak to jed nedava smysl.

0/0
24.5.2009 10:41

killy

Co tu melete ?

Vždyť po dechové zkoušce 0,2°°/o  doktoři v krvi nic nenajdou, s přihlédnutím k možné přesnosti výsledků krevního testu.

To už tady přece bylo několikrát ventilováno, abstinenti !

0/0
24.5.2009 10:39

kuknastrejdu

Genialní nápad

Vožralý mají prý štěstí. Tak nechci ty střízlivý hovada vidět na silnici . ;-€

0/0
24.5.2009 8:53

Tomáš Nemravný

Re: Genialní nápad

Jasně, při 0,24 promile je člověk úplně na šrot...

0/0
24.5.2009 9:59

killy

Jasně !

A sovětští letci měli za 2.WW nejlepší výsledky po 200gr vodky !

0/0
24.5.2009 10:41

kulus

Re: Genialní nápad

mluvis nesmysly.

0/0
24.5.2009 10:42

TopGum

Re: Genialní nápad

jj, je dokazano ze vetsinu nehod maji na svedomi strizlivi ridici...

0/0
27.5.2009 23:12

babacek

Ministerstvo bude mírnější při posuzování opilých řidičů

To zase přibude veselých vrahů. :-/

0/0
24.5.2009 8:31

artN

Re: Ministerstvo bude mírnější při posuzování opilých řidičů

Babáčku, víš ty blbe, že všude v civilizovaném světě se z lidí co si dali po večeři pivo nebo skleničku vína kriminálníci nedělají ? Skoro všude až na pár bananistánů je povoleno nějaké menší množství alkoholu, protože o nic nejde. To každej normální člověk krom pár hysteriků ví. Řízení po nočním letu je nebezpečnější než jedno pivo a nikdo to nezakazuje.

0/0
26.5.2009 15:58

babacek

Re: Ministerstvo bude mírnější při posuzování opilých řidičů

Až se naučíš diskutovat bez vulgarit tak zase napiš.:-) Píšeš o světě a by si leda tak ...Rv

0/0
27.5.2009 5:19

Dr.Onufrakova

Upozornujem toho doktora zo zachytky

ze existuju aj ine telesne tekutiny, v ktorych sa da merat koncentracia alkoholu (moc, pot...). Tieto hodnoty sa menia s roznymi parametrami, hlavne s casom. Pre svoju dalsiu vedecku pracu ma siroke pole neorane. Zisti, ze existuje suvislost s obsahom alkoholu v dychu, ale poctu mrtvych na cestach to nepomoze.

0/0
24.5.2009 5:43

kanec na entou

Alkohol by měl být při nehodě polehčující okolností!

!!!

0/0
24.5.2009 3:55

babacek

Re: Alkohol by měl být při nehodě polehčující okolností!

Na to si opravdu přišel sám? Po kolikátém panáku ?8-o

0/0
24.5.2009 8:33

rbursik

alkoholici vítězí

to je zase prdlost podnapilých poslanců jinak so vysvětlit to nedokáži. Chastáš tak bez papítru a pardónů.

Radim Buršík

0/0
23.5.2009 23:04

kanec na entou

Re: alkoholici vítězí

tebe, když si byl malej hodně tloukli do hlavičky, že? :-©

0/0
24.5.2009 3:54

rbursik

Re: alkoholici vítězí

to mi sdělujete asi že ty gva panáky vám nebrání v řízení. Já zase říkám chlast za volant v jákekoliv míře a to ani pod milými slovy zbytkový alkohol nepatří.

Radim Buršík

0/0
24.5.2009 5:50

Bob Harwey

To je tedy gól

Když tedy znalec označil možnou odchylku až 2,3 promile, tak jsem zvědav, jak se s tím příslušné ministerstvo vypořádá, a pokud se na něco takového přistoupí, tak lze očekávat stížnosti těch podnapilých řidičů, kteří byli potrestání na základě výsledků dechové zkoušky. Pro příště pak bude platit, že řidič, který nadýchá klidně 2 promile a nepodrobí se odběru krve na alkohol, je vlastně beztrestný, protože dle " znalce" přístroje vykazují možnou odchylku. Může být maximálně potrestán za to, že se nepodrobil odběru krve. Opět světový unikát v naší republice. A opilcemi za volantem se to bude ještě více hemžit.

0/0
23.5.2009 22:54

dívenka prostá

Re: To je tedy gól

čím víc bude opilců za volantem, tím více bude bezpečno* To je prosta logika a statistika*

0/0
23.5.2009 22:59

doktor_bota

Re: To je tedy gól

V článku je tolik pitomostí, že se lze bez obav domnívat, že pan Zikmund hovořil o odchylkách desetkrát nižších.

0/0
23.5.2009 23:11

roddie

Když A, tak i B

Jsem pro nepostihování do 0,25 promile, ale o to vyšší by měly být tresty třeba nad 1 promile, velmi tvrdé, protože to už člověk je jak dělo.

0/0
23.5.2009 22:51

dívenka prostá

Re: Když A, tak i B

1 promile jak dělo? Hehe. A čemu ještě tak rozumiš jako tomudle?

0/0
23.5.2009 22:54

roddie

Re: Když A, tak i B

Z hlediska dopravy JE jak dělo. Reakce pomalé, troufalost zvýšená, odhad zkreslený. To, že normálně chodí, neznamená, že je ještě schopen bezpečně řídit, kolego. To je trochu rozdíl.

0/0
23.5.2009 23:02

dívenka prostá

Re: Když A, tak i B

hehe, a znova se ptam- čemu ještě rozumiš, jako tomuto ? Rozumbrado z magazínů;-D

0/0
23.5.2009 23:03

Krak

Re: Když A, tak i B

Víš ty prostý exhibicionisto, když ty vyžereš v pohodě 5 piv, neznamená to, že je taková většina populace...

0/0
25.5.2009 0:28





Najdete na iDNES.cz