Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Americký voják, jemuž hrozila poprava za masakr irácké rodiny, dostal doživotí

Bývalý americký voják, kterému za vyvraždění irácké rodiny hrozil v USA trest smrti, stráví zbytek života ve vězení. Porota se na nejvyšším trestu pro čtyřiadvacetiletého muže nedokázala jednomyslně shodnout. Zločin spáchal spolu s dalšími osmi kolegy před třemi lety ve městě Mahmúdíja. V Iráku rozsudek způsobil rozhořčení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pražák

Ta představa...

Čtyři hrůzně zavraždění civilsté. Z toho dvě děti, jejich matka a otec. - Dovedeme si představit jejich poslední chvíle? - A Američané si tyhle bestie nahonem odvezou domů, aby je v zemi, kde znásilňjovali a vraždili i děti, nepotrestali moc přísně. - A to že mají být naši spojenci?

0/0
22.5.2009 16:49

Pražák

SPOJENCI na život a na smrt??

A to jsou vojáci armády prý "nejdemokratičtějšího" státu. - A tyhle vrahy  že máme uvítat v Brdech? Kolik nám tady postřílí dětí?

0/0
22.5.2009 16:34

Vysehradsky_jezdec

mají ho pověsit

psychopat od pohledu

0/0
22.5.2009 15:51

JÚLlNEK.ŠÍŠAL

soušky a souzi,

s tou výzvou, abyste nevěnovali tolik pozornosti nesvéprávným jedincům jsem to samozřejmě nemyslel tak doslova ... se mnou, Pilatem a dalšími chovanci PLB si samozřejmě povídat můžete ... v komunikační izolaci by naše terapie byla dost omezená ... :-)

0/0
22.5.2009 14:57

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: soušky a souzi,

inu, Rržo ... kdo si tady kromě mne s tebou povídá? ...:-P

0/0
23.5.2009 10:54

Rokoko12

Americky vojak.

A co jeho nadrizeni? Ty vysli jako vzdy ze vseho bez uhony,ze by jednal na vlastni pest? Tak tomu bych,ani neverila!

0/0
22.5.2009 12:08

ModroPlach

Hele, Emile

o Holokaustu budes taky tvrdit ze je to OK, ze byla valka a ze se tam ti lide proste pripletli  ?Rv

0/0
22.5.2009 11:01

Jan.Emil

Re: Hele, Emile

Tohle ale nebyl holokaust, viď Modroplachu?

Ale když už jsme u toho holokaustu, tak muslimáci se patlat s námi nebudou. Pak uvidíš holokaust na své kůži a bude jim fuk že jsi se jich zastával v diskuzi na iDnesu.

Snad mne cenzor nevymaže když napíši že muslimáci jsou howada. Unést čtyři letadla a zamířit proti velkostavbám kde jsou slušní lidi kteří s problémy vypatlaných muslimáků neměli nic společného, to člověk neudělá a proto používám výrazy jako poloopice a podobně.

Muslim je tvor zákeřný a bezeskrupulózní. Dokáži se vžít do situace vojáka, který možná na tom WTC ztratil někoho blízkého. Já ho chápu. Jsem ochoten věřit že ten voják byl slušný člověk do té doby než přiletěla ta unesená letadla na WTC.

Ten voják ve skutečnosti sedí nevinně. Vinen je někdo úplně jiný ale na toho americká justice nedosáhne. Pochopte kdo můžete pochopit. Díky a snažte se.

0/0
22.5.2009 11:46

Jan Daniel

příliš mírný trest

Tak za tohle bych ho nechal poznat středověk.

0/0
22.5.2009 9:49

Jan.Emil

Re: příliš mírný trest

Ten voják středověk poznal. Tam kde bojoval je skutečný středověk. Irák a muslimové jsou spíš opice, to už ani není ten středověk. To je primitivní dávnověk. Jenom podobní naivisté jako Ty ba to chtěli tahat do Evropy. Jan Emil se fakt tomu diví.

Chcete mít v Evropě Taliban? Vždyť ten americký voják tam bojoval taky za vás, jenom si to někteří diskutéři na iDnesu dosti dobře neuvědomují.

0/0
22.5.2009 10:08

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: příliš mírný trest

mno ... a co tu dekandentní nejsvobodnější armádu, tu pro jistotu nenabízíš? ... ten amík, co bojoval za mne, je už dávno po smrti ....

0/0
22.5.2009 10:14

mckorbik

Re: příliš mírný trest

Pane, bojovat a takhle chladnokrevne zavrazdit to jsou dve oddilne veci. uz vidim jak by vam do baraku nabehli treba policajti znasilnili nekolikrat ceru a pak vsechny postrileli jen proto ze meli chut nekoho zabit. Proc nedostal trest smrti? No protoze to je preci hrdy americky vojak tem se tresty smrti nedavaji v Americe. Kdyby to udelal obcan ve meste tak je jasny. A porota se jen bala protoze by to byl snad prvni pripad v armade s trestem smrti. Jinak americane berou do svych vojenskych sluzeb kde koho kdo se zapise takze i takovi mladici co si asi neuvedomuji cenu zivota.

0/0
22.5.2009 10:18

Jan.Emil

Re: příliš mírný trest

Nemusíš mne poučovat. Do armády se vždycky brali zabijáci. Armáda složená z pacifistů by patrně mnoho nevybojovala. ;-D:-P:-)

0/0
22.5.2009 10:27

papaya

Re: příliš mírný trest

Zločiny proti lidskosti ..... to vám nic neříká, že ? 8-o

0/0
22.5.2009 10:36

mckorbik

Re: příliš mírný trest

Jo jo v tom souhlasim ale dlouhym drilem, testy a skolenimi se naucili nejake te discipliny, to nepopiram ze meli chut zabijet :) a bojovat ale znali sve meze. Tedkonc ti novi vojacci projdou testem zakladnim vycvikem a hura do boje :) pak to tak vypada. Pozuzuji tento konkretni pripad ne celou armadu. Urcite to je dobry zahul na psychiku vojaka ale na to by ho meli pripravit

0/0
22.5.2009 10:36

ModroPlach

Re: příliš mírný trest

A armada zabijaku co neumi poslouchat rozkazy by nejspis pozabijela sebe navzajem :-P;-D:-/

0/0
22.5.2009 10:43

dasa0302

Re: příliš mírný trest

To myslíte vážně? On bojoval za nás TAKHLE? :-©:-©:-©

A co se týče středověku, máte pravdu, že ho poznal, ale pravdu mám i já, když napíšu, že to setkání naprosto nezvládl.

On zabil dvě děti, jedno znásilnil, a tím se k nám jako nedostane Taliban, jo? (Y)

0/0
22.5.2009 10:38

ModroPlach

Re: příliš mírný trest

Taliban v Iraku??? Jste normalni? Ti lide tam zili celkem v klidu dokud jim tam nenabehla US army, copak Irak chtel sirit v Evrope sve nabozenstvi? Proc si myslite ze je nekdo chce v Evrope, ja je tady nechci, ale to neznamena ze budu schvalovat jejich genocidu, muceni a znasilnovani.

0/0
22.5.2009 10:42

ModroPlach

Re: příliš mírný trest

jak vubec muzete o nekom napsat ze jsou opice?? Videl jste to tam jak to vypadalo pred utokem? Lidi normalne bydleli ve mestech, pouzivaji auta, tekouci vodu, ... Ja nevim co si myslite, ze tam ziji ve slumech? Takze kdyz nekdo o vasi rodine prohlasi ze jste jako opice protoze nemate napriklad vyhrivane prkenko na zachode tak je OK kdyz vam a vasi rodine provedou to co udelali ti vojaci te Iracke? :-©

0/0
22.5.2009 10:45

papaya

Re: příliš mírný trest

R^

0/0
22.5.2009 11:05

Janulice78

Re: příliš mírný trest

za mne teda zadny americky prase, ktery znasilnuje holky, nebojovalo. Ani zadny jiny. Jsou to obycejni namezdni zabijaci:-©

0/0
22.5.2009 10:51

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: příliš mírný trest

ostně se nediv, že středověk poznal, když na své cestě z pravěku starověk vynechal ...

0/0
22.5.2009 10:51

JÚLINEK.ŠÍŠAL

souzi a soušky čížští křováci a křovandy,

"CALIFORNIA CITY, California —  A military jet on a training mission crashed Thursday north of Edwards Air Force base in the Mojave Desert, killing one of two crew members, authorities said."... nezdá se vám, že těmto nesvéprávným jedincům věnujete příliš mnoho pozornosti na roydíl od těch svéprávnějších?

... nezdá se vám, že těmto nesvéprávným jedincům věnujete příliš mnoho pozornosti na roydíl od těch svéprávnějších?

0/0
22.5.2009 9:22

daaaanyyyy

JE TO LIDSKA ZRUDA

valka nevalka

0/0
22.5.2009 9:19

činčo

Re: JE TO LIDSKA ZRUDA

jojo:-/

0/0
22.5.2009 9:19

logar

hm,hm

obdoba My-Lai v malém. Po nějaké nedlouhé době ho propustí do blázince a z něj na svobodu, možná s jinou identitou. Amerika nemá k životu cizinců, zvláště z určitých oblastí, ohled a úctu.;-( Policajt národů:-© Rusko samozřejmě totéž!

0/0
22.5.2009 9:08

srdce je NALEVO

Re: hm,hm

tam ale vystříleli desítky lidí

0/0
22.5.2009 9:22

Jan.Emil

Re: hm,hm

Doufejme že se nemýlíš Logare. On ten voják zřejmě trochu blázen byl, tak ho měli poslat léčit a nikoli trestat když už blázna do bojového nasazení poslali.

Zase se tolik nestalo. To slušných američanů a nejen jich zahynulo při útoku na WTC mnohem víc.

Ani já nemám velkou úctu k životu takových pochybných cizinců, kteří naší civilizaci způsobí ještě mnoho problémů.

0/0
22.5.2009 9:35

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: hm,hm

no ... chceš říci, že voni ti bouratelé dvojčat taky nebyli docela duševně zdrávi, že? ....

0/0
22.5.2009 9:47

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: hm,hm

a co ty? ... taky ti kape voda na karbid? ....8-o

0/0
22.5.2009 9:49

Jan.Emil

Re: hm,hm

Vůbec nechápete že tohle se dotýká celé armády protože když armáda nechá soudit svého vojáka civilním soudem je tím značně znevážena a o to patrně šlo. Znevážena armáda pak špatně plní svoji funkci protože bojová morálka ve znevážené armádě upadá.

Ten voják měl být souzen vojenským soudem. Dobrý velitel vojáka ve sračkách nenechá. Jenomže US army přestává být dobrá armáda. Ta armáda smrdí od hlavy, válčí jenom jako a na vojáky si jenom hraje. Jeden voják to odnesl že vzal válku vážně.

Euroamerická civilizace jde stejně do kytek protože nás převálcují primitivní howada s kalašnikovy vítězí proti špičkové technice jenom protože se voják nejlépe vybavené armády světa bude bát zmáčknout spoušť kvůli civilním pacifistům suplujícím vojenský soud.

Zbytečná je pak armáda a škoda peněz za takovou armádu.

0/0
22.5.2009 10:04

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: hm,hm

inu ... s tou poslední větou máš recht ... jen pro upřesnění : vona někdy zbztečná nebyla? ... to víš, technologie není mnoho ....;-D

0/0
22.5.2009 10:11

Jan.Emil

Re: hm,hm

Technologie je hodně ale musí se umět použít.

Kdyby si USarmy jen nehrála na vojáčky v tom Iráku a měla schopné velitele, dávno by celý Irák měla pod kontrolou. Ono by ani nebylo co pořádně kontrolovat protože mnoho by se tam toho nehýbalo.

0/0
22.5.2009 10:18

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: hm,hm

ano ... celý iraq by byl osvobozen ...okupanti by skončili jak ten 47 letej specialista, pokud by neplavali domů ....

0/0
22.5.2009 10:42

mckorbik

Re: hm,hm

kdyby byl souzen vojenskym soudem tak bych se docela vsadil ze by nejaky ten rok fasnul ale nebylo by to tak drsne, armada by ho nenechala. Takovych vojensych soudu preci americane uz meli hromady a vzdycky si armada stala za svyma vojakama. Jinak potragedii 11. zari se nadherne otevrely vratka vsem lidem pro vstup do armady a takovy dav co se tam hrnul aby se pomstil, to nestihali proverovat, mohl k armade temer kazdy.

0/0
22.5.2009 10:31

ModroPlach

Re: hm,hm

A Irak mel neco splecneho s 11. zarim?????

0/0
22.5.2009 10:46

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: hm,hm

inu ...měl ... čím dále více se ukazuje, že něčím musela us admin lidi oblbnout ....

0/0
22.5.2009 10:54

ModroPlach

Re: hm,hm

.. a u nekterych d*****u to funguje, jak je videt :-/

0/0
22.5.2009 10:57

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: hm,hm

ale už podíl amíků, kteří ještě stopy oblbnuti nesou, klesá ... už teď je jich míň než půlka ....47%

0/0
22.5.2009 11:09

Jan.Emil

Justice bývá pokrytecká.

Soudí vojáka který zabil nepřátele.

Tento případ patří před vojenský soud a nikoli soud civilní už protože jde o čin vojáka spáchaný na nepřátelském území.

Nepřátelé se ve válce zabíjejí, taková už je válka a pokud Amerika nechce soudit vojáky, tak ať je do války neposílá a nechá si všechno líbit, třeba útok na WTC.

Inu, onen voják musí v base vydržet než skončí v Bílém domě Obama a pak požádat o revizi procesu. Soudy soudí podle současné politiky a toho kdo je u moci.

Teroristy Obamovy soudy pouští z Guantanáma a toho kdo proti nim bojují soudí přísně. No, ještěže mu nedali trest smrti, takhle to půjde napravit možná brzy až Obama dopadne tak jak John Kennedy.

0/0
22.5.2009 8:46

jelito.mutak

Re: Justice bývá pokrytecká.

sypou ti neco do piti nebo na tebe staci prsata moderatorka ve vecernich zpravach?8-o

0/0
22.5.2009 8:50

Jan.Emil

Re: Justice bývá pokrytecká.

Co Ti vadí? Psal jsem že tehle případ patří před vojenský soud a nikoli soud civilní. Jednalo se o čin ve válečném nasazení a to není nic pro civily. Ve válce se bojuje a nepřátelé bývají zabíjeni. Taková už je válka.

Problém je že ta válka je jenom jako a onen voják si to dostatečně neuvědomil. Jinak těžko vysvětlit že špičková armáda USA se klepe v Iráku před muslimy vyzbrojenými rezavými Kalašnikovy a nějakou tou náloží.

Není z článku zřejmé co to byli za lidi ti zavraždění. Pokud šlo jen o to znásilnit nějaké baby je to jiná kauza než jestli si původně šli vojáci vyřídit účty s nějakou sebrankou zapletenou s treoristy a ten masakr byl důsledkem odvety za akci při které vojákovi zabili kamarády ve zbrani.

Válka je svinstvo a války jenom jako jsou pokrytectví a soudit vojáka, který vzal tu válku vážně je pokrytectví ještě větší. A pokud soudit tak vojenský soud a nikoli civilní kde jsou soudci dokonce snad muslimského vyznání.

0/0
22.5.2009 9:02

StAnger

Re: Justice bývá pokrytecká.

Koukám, že máš stejný problém jako ten voják.;-DTrośku si pleteš vyhláśenou válku mezi státy s "mírtovou" misí(okupací)...

0/0
22.5.2009 9:14

Jan.Emil

Re: Justice bývá pokrytecká.

To jako existuje? Mírová válka? Tam je skutečná válka. Na denním pořádku tam umírají američtí vojáci. Jste civilové, vy nevíte co je válka ani se neumíte vžít do psychiky vojáka. Voják byl poslán na nepřátelské území zabíjet, tak zabíjí a musí taky rozlišovat koho zabít. Američan nebo muslim v Iráku.

Ano zapletla se jim tam holka. Byly to chyba ale je to případ pro vojenský soud a nikoli pro hloupý civil co na vojně nebyl.

Když vojáček rukoval, žádný ho nelitoval,

jen ten hloupej civil co na vojně nebyl, ještě se mu vysmíval ;-D 

(pěkná písnička a je škoda že do diskuze na idnes nemohu dodat taky melodii)

0/0
22.5.2009 9:30

nibor

Re: Justice bývá pokrytecká.

Jakože každej muslim v Iráku je legitimní cíl? Ty fakt blábolíš z cesty, článek jsi očividně nečetl.

0/0
22.5.2009 9:35

ModroPlach

Re: Justice bývá pokrytecká.

Zapletla? Takze znasilneni a nasledna vrazda je podle tebe bezny zpusob boje? Ty jsi fakt magor

0/0
22.5.2009 10:59

egi

Re: Justice bývá pokrytecká.

Máte pravdu. Pokud napadáte jiné státy a vykoledujete si tím odvetu a okupaci od mezinárodního společenství, může na vašem území dojít, bohužel, i k podobným politováníhodným incidentům.

0/0
22.5.2009 10:05

nibor

Re: Justice bývá pokrytecká.

Buď si pořádně přečti ten článek anebo si svoje zabijácké pudy ukájej někde jinde než obhajobou vrahů.

0/0
22.5.2009 9:34

Jan.Emil

Re: Justice bývá pokrytecká.

Uvědom si že ve válce milej Nibore jsou veškeré hodnoty někde jinde. Pacifista to nechápe ale proto jinak trestný čin vojáka patří před vojenský soud a nikoli soud civilní. Tady by měli protestovat především američtí vojenští velitelé a požadovat anulaci procesu s tím že to spadá do jejich pravomoci, pravomoci vojenského soudu.

0/0
22.5.2009 9:46

nibor

Re: Justice bývá pokrytecká.

Hele, sami vojáci se s tím tvorem nechtěli špinit, tak ho vykopli před civilní soud. A všechny hodnoty jinde nejsou, kdyby totéž spáchal voják z tobě nemilé armády, tak řveš jak protrženej, co je to za zločin.

0/0
22.5.2009 9:58





Najdete na iDNES.cz