Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nestíháme to pálit, řekli pozůstalé v pohřební službě

Necitlivý přístup, s nímž se po tragické smrti své matky setkala v pohřební službě Likrem, rozhořčil Veroniku Martincovou z Liberce. Její matka tragicky zahynula při srážce s vlakem ve Stráži nad Nisou koncem dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bouše

Dost dobře nechápu, jaký má smysl drahá rakev

u kremace bez obřadu. Personál pohřební služby si nejspíš asociuje pohřby bez obřadu s nějakými otrlými pozůstalými-sockami, proto asi s milou paní tak jednal. :-)

0/0
18.5.2009 10:42

Lotras

Až se toto přenese do zdravotnictví

...jo kšeft je kšeft a prachy jsou prachy a lid je jen lid...

0/0
18.5.2009 9:06

Cocotus_Interruptus

Mrtví...

... prd ví. ;-D

0/0
18.5.2009 9:02

swiss111

soudruzka si zrejmne neuvedumuje kde pracuje

co kdyby jeji praci prevzal nekdo jiny?

0/0
17.5.2009 20:36

_Aleister_

Re: soudruzka si zrejmne neuvedumuje kde pracuje

to u vás ení žádná tragédie, máte přece STÁT a hmotnou nouzi ...

0/0
17.5.2009 20:49

Tajné

Re: soudruzka si zrejmne neuvedumuje kde pracuje

???

0/0
18.5.2009 2:40

papaveria

Výrobci, máte tu skulinku na trhu!

Kdyby pracovnice pohřební služby té paní jinou rakev dala, cena za pohřeb bez obřadu by rázem byla o tři tisíce vyšší, protože bezobřadové rakve se skutečně barevné nedělají a obřadní rakve jsou nepoměrně dražší. Prostě je tu mezera na trhu s rakvemi - výrobci, máte příležitost.  

0/0
17.5.2009 18:43

Zdenda-69

Re: Výrobci, máte tu skulinku na trhu!

pokud to skutečně ale mělo zaznít tak, jak bylo popsáno, tak to je pro mě nepřijatelné. Beru jednání typu - je na vás, co si vyberete (že na něco nemám třeba finančně je druhá věc, ale to je můj problém, ne pohřební služby). Můžete mít to základní bezobřadové, co se používá v praxi nejvíc -anebo něco z vašeho pohledu vhodnějšího, ale za vyšší cenu a volba je čistě na vás .... Pak to beru. Řeč typu "my to automaticky děláme takhle" ať si strčí někam. Je to můj (náš) pozůstalý a mé (naše) peníze, ne její či pohřební služby. Doporučení nebo názor ze strany PS - proč ne, ale konečné rozhodnutí v takových věcech bych rád měl sám. Nebo ne?

0/0
17.5.2009 19:10

Crescenzio

:-(

Slogan z pohrební služby:

Vaše smrt, naše živobytí.

Váš smutek, naše radost.

Ja jsem jednen čas spolupracoval s pohrební službou. A musím říc, že lidi chtěji fak absurdní věci. Jako tá pani z článku. Viděla pani člověka když ho přejede vlak (nebo sedí v autě a vrazí do něho vlak)? Nechť bude ráda, že mala maminku pohromadě v truhle. Jednou se stěžoval pozústalí, že "tatínek se v rakvi neusmíva". Tatínek zemřel při autonehodě, když bez příčiny vjel do protisměru kamiónu. Neboštík měl hrůzostrašný výraz ve tváři. Asi poslední vteřinu si uvědomyl co se děje. 

0/0
17.5.2009 15:39

orken

Re: :-(

podle me nejde o to, ze nechteli splnit to co chtela, ale ten ton s jakym mluvi s ni.. jako profici by es meli vyjadrovat na urovni a slusne,zvlast kdyz  lidi tam chodi k nim docela v spatnym psychickym stavu....nevidim duvod proc ji to nemohli rict normalne slusne a ne vyjadrovat se jako dlazdici Rv

0/0
17.5.2009 17:14

holkazdaleka

Re: :-(

slusne chovani a pieta je v tomto oboru snad nejdulezitejsi? a ze pozustali jsou trochu mimo, neni divu... ja jsem to sama zazila...

0/0
17.5.2009 18:52

Isabelle

Re: :-(

neocekavej v cesku slusne chovani ...

0/0
17.5.2009 20:40

hefaistosh

Re: :-(

Ano ta pracovnice by měla mít citlivější přístup,ale běžte si to skusit dělat,a myslím,že po čase by vykolejil každý.Tady dělají média z toho senzaci,ale nikdo se nedívá na tu práci z druhé strany,všichni vidí jen své své potřeby.

0/0
17.5.2009 22:34

mpscz

Re: :-(

Když na to nemá a je nervově labilní ať to nedělá. Jistě se najde někdo schopnější, komu to nebude dělat problém.

0/0
18.5.2009 0:11

hefaistosh

Re: :-(

Jo,ale i ten schopnější by za nějaký čas něco vyvedl.Prostě to je normální,že po nějakém čase se v jakékoliv práci lidi tak otrkají,že už jim nic nepřijde divné,že řeknou někdy něco jinak.Tím samozřejmě výroky té paní neomlouvám,ale chápu,i když je to pro někoho nepochopitelné,kor ve smutku,že se to může stát.

0/0
18.5.2009 21:29

komárius

odporné chování? záleží na tom kdo je jaký cíťa

pokud je to tak, jak paní řekla (a já vím, jak si lidi tu nespravedlnost rádi přikrašlují), tak to nebylo pěkné jednání. Ale mě osobně dělá lépe srdečné jednání, než hraný soucit. Pohřební řeči jsou většinou jen snůška neosobních a nesmyslných blábolů, hlavně že správně skomíravě přednesených. A když tam běhá fotograf za účelem zisku, a při každém pohybu se okázale klaní rakvi, tak je mi k zblití.

0/0
17.5.2009 15:34

Zdenda-69

Re: odporné chování? záleží na tom kdo je jaký cíťa

to jo, nějaký hraný soucit je na pendrek, to jsou pak lepší i holé věty a víc mlčet než mluvit, nečekám, že se mnou bude bulit nad volbou parte a hudby. Ale je fakt, že pozůstalý většinou nebývá v dobrém rozpoložení a není zvědavý na nějakou profesní hantýrku, slang... Profesní deformace samozřejmě funguje všude, ale tady o to rychleji pak dojde k nějakému nepěknému dojmu .... Problém pro pracovníka PS bývá většinou ten, že velmi často lze těžko odhadnout na první pohled skutečné vnitřní rozpoložení toho objednatele, každý se aspoň snaží vystupovat přiměřeně, ale pod slupkou to může pěkně krvácet a pak stačí málo. Snaha o dobře myšlené odlehčení těžkého stavu či žoviálnost tak může vyznít právě úplně opačně ......

0/0
17.5.2009 19:21

IoannesBaptist

K čemu ten povyk?

Jestli jsou Češi opravdu takoví materialisté a ateisté, jak o sobě rádi prohlašují, pak nechápu, o co tu jde. Vždyť v tu chvíli je "to" jen hromádka rozkládajících se uhlovodíků. Nebo ne?

0/0
17.5.2009 15:30

B.A.D.Y.

Re: K čemu ten povyk?

R^

0/0
17.5.2009 15:39

Crescenzio

Re: K čemu ten povyk?

R^

0/0
17.5.2009 15:39

holkazdaleka

Re: K čemu ten povyk?

nechapu tvuj prispevek a ani ty reakce R^ ....

0/0
17.5.2009 18:49

hefaistosh

Re: K čemu ten povyk?

A ja tvůj.Když něco nechápu a nerozumím tomu tak nelezu do diskuze.

0/0
17.5.2009 22:31

kocour Mikeš

Re: K čemu ten povyk?

Ty jsi zase jen blbá hromádka uhlovodíků. Nebo ne?

0/0
18.5.2009 10:23

ZP75

Nestíháme to pálit, řekli pozůstalé v pohřební službě

Můj spolužák ze školy podniká v pohřebnictví. Když jsem se ho na srazu ptal, jak takový byznys sype, tak mi řekl: "No zrovna teď je to bída, lidi nechtějí umírat, naštěstí ale musí!!!" Prostě pohřebáci mají zvláštní styl humoru.

0/0
17.5.2009 15:10

Zdenda-69

Re: Nestíháme to pálit, řekli pozůstalé v pohřební službě

Jisotu míru odstupu si ti lidi zachova musí, to se nedá nic dělat. Jinak by strávili v slzách 24 hodin denně a za měsíc by skončili u psychiatra.

Jiná věc je, že se sem tam povede jim vypustit perlu, která pozůstalé raní. To je o lidech-jednotlivcích a nedobrém odhadnutí situace ....anebo už jednoduše o profesní deformaci, po delší době i to se může stát.....

0/0
17.5.2009 15:23

B.A.D.Y.

Re: Nestíháme to pálit, řekli pozůstalé v pohřební službě

;-D

0/0
17.5.2009 15:40

babacek

Urna

No já jsem měl vyjednané uložení urny do rodinné hrobky ve Vokovicích a jel jsem pro ni do Motola. Úřednice mě však řekla, že urny vydávají pouze v pondělí a ve čtvrtek.8-o

Až když jsem vyndal přiměřeně velkou bankovku tak mě urnu vydala. ´´ Také citlivé chování ´´.;-(

0/0
17.5.2009 14:24

crazymaisie

Re: Urna

byrokracie je stale na dennim poradku ;-( ale my vime, jak s ni zahybat,ze;-D

0/0
17.5.2009 14:32

babacek

Re: Urna

No v tu chvíli mě nic jiného ani nezbylo. U hrobky byl sraz z příbuznými a tak nepřivést urnu bylo by to asi víc jak podivné. ;-(Pokud bych dal přednost nějaké stížnosti tak by možná nebyla uložena do dnes. :-/:-/

Pokud bych dal přednost nějaké stížnosti tak by možná nebyla uložena do dnes. :-/:-/

0/0
17.5.2009 14:38

crazymaisie

Re: Urna

chapu, v dane situaci nebylo jineho vychodiska, je skoda, ze pani, ktera bankovku prijala nemela to `srdce` dat Vam tu urnu bez uplatku.....:-/Rv

0/0
17.5.2009 14:42

babacek

Re: Urna

Já si myslím, že tuhle práci nemohou ani dělat lidé ze ´´ srdcem ´´. ;-(

0/0
17.5.2009 14:45

AKSAMIT

Re: Urna

jako chapu te,ale ja bych na tom byl hur,protoze jsem nikdy uplatek nikomu nedal a taky nedam a tu zasadu neporusim v zadnem pripade..:-(

0/0
17.5.2009 16:53

babacek

Re: Urna

No jistě ty bys raději nechal příbuzné stát u hrobky zbytečně a dvakrát zaplatil uložení.;-( Zásady jsou krásná věc, ale ne vždy a ne všude.:-)

0/0
18.5.2009 4:56

Zdenda-69

Re: Urna

jasně, že vám rozumím, pak už na místě jste byl ve složité situaci. Ale ono to chce jedno - než někam jdu, tak si zjistím, jestli tam jsou a jak mají otevřeno .......anebo se pak nedivím, bohužel. Pochopte zas druhou stranu, kdyby měla dělat pro každého vyjímku, protože ten chce "jen" to, a druhý "jen" ono, tak tam může být 7 dní v týdnu 24 hodin denně .....

0/0
17.5.2009 15:05

babacek

Re: Urna

Pohřební služba snad není Městský úřad aby měli otevřeno dva dny v týdnu když člověk zaplatí takové prachy za obřad a kremaci.;-€Jinak to byl všední den a dopoledne!

0/0
17.5.2009 15:12

Zdenda-69

Re: Urna

snad není ..... snad je vám houbý platný. Bohužel. To je debata o něčem jiném.

0/0
17.5.2009 15:17

Zdenda-69

Re: Urna

..jen pro dopřesnění - neříkám tím, že s vámi nesouhlasím. Jestli to byla pohřební služba , tak je divné, že mají provoz jen nějaké dny v prac. týdnu. Je asi možné, že to byla jen nějaký "výdejna" - pobočka té pohřební služby u Krematoria. Že se tam jen vydává a navíc třeba jen po domluvě, že si vyzvednete tam a ne v hlavním sídle pohřební služby, protože to máte ke Krematoriu blíž. A nelze tam zas třeba objednat pohřeb, prostě jen tam vydávají a člověk tam sedí 2-3 x do týdne. Nevím, neznám to tam.

0/0
17.5.2009 15:30

babacek

Re: Urna

Je to pohřební služba která je součástí Motolského krematoria. Možná již se to změnilo tohle se stalo v roce 1997.

0/0
17.5.2009 15:38

Zdenda-69

Re: Urna

já mám třeba zkušenost takovou (ale už si moc nepamatuju všechny souvislosti, člověk so toho sanží spíše oprostit). Když umřela babička v r. 1999, tak jsem já pohřeb nezařizoval, vůbec nevím, co si jak její synové domluvili. Pamatuju si ale, že jsem jim jel pak po nějaké době přímo do Krematoria (ne na pohřební službu, ale fakt přímo do Krematoria) - jakoby kousek zboku vedle hlavního vchodu do velké obřadní síně byl jiný vstup do nějaké kanceláře, kde byl výdej uren. Mám pocit, že tam taky nebyli denně, ale už to nechci tvrdit.

A při úmrtí otce o pár let později jsem byl pro urnu na pohřební službě, tam, kde jsem objednával pohřeb. Asi po týdnu od malého obřadu. Tak nevím, co se jak změnilo v čase nebo jestli je to o nějaké speciální domluvě, kde se urna vyzvedává.

0/0
17.5.2009 17:09

babacek

Re: Urna

Tady to bylo také tak, ale v té době ještě nebyla ( a nevím zda již je ) zprivatizovaná pohřební služba Praha a ta měla pod ´´ palcem ´´ i ten výdej. Ve Vinohradském krematoriu je to jinak, ty jsou samostatný jako celek.

0/0
18.5.2009 5:05

papaveria

pro babacek

Pohřební služby jsou ve většině měst privátní podnikatelské subjekty, takže pokud se Vám nějaká nelíbí, račte si vybrat takovou, která Vám vyhovuje. Převoz zesnulého není pro vybranou vyhovující společnost žádným problémem. Poptejte se, uvidíte.

0/0
17.5.2009 18:48

babacek

Re: pro babacek

Zde se však nejedná o převoz, ale o vydání urny po zpopelnění.

0/0
18.5.2009 4:59

komárius

Re: Urna

pracovní dobu, to chápu, změnu pracovní doby po úplatku, to nechápu - Vy si to vysvětlujete jak, pane?

0/0
17.5.2009 15:28

Zdenda-69

Re: Urna

jak asi ? úplně stejně jako vy . Ale o tom já nepsal....

0/0
17.5.2009 15:37

pinkulinku

loni

jsem taky zarizovala pohreb pro svoji matku a nedovedu si predstavit, ze by se mnou jednali takto!!!!

0/0
17.5.2009 14:21

crazymaisie

nejhorsi nocni mura

Totalni udes:-©, nechapu jak lide, kteri pracuji v tomto `oboru` dokazi byt tak necitlivi vuci pozustalym, ale hlavne mit `to srdce - nesrdce` zachazet s neboztikem takovym udesnym zpusobem. Nemam slov. Sef patologie by mel byt potrestan za to, co rekl a vubec se nestydi za jeho pociny! "to proste neexistuje aby zvedl telefon a zatelefonoval pohrebni sluzbe aby si neboztika odvezli....!naprosty nezajem. a co otazka hygieny? !a pohrebni sluzba - tem preju at zkrachujou za tu drzost co ukazaliRv

0/0
17.5.2009 13:51

hňup

Re: nejhorsi nocni mura

pracovnice pohřební služby se naopak zachovala profesionálně. neštěstí jiného ji vůbec nevyvedlo z míry a chovala se jako obvykle- bez známky soucitu s člověkem kterýmu umřel někdo blízkej.dokonalej profík.

0/0
17.5.2009 13:56

crazymaisie

Re: nejhorsi nocni mura

bohuzel jsi trefil(a) do cerneho ;-(

0/0
17.5.2009 14:16

Zdenda-69

Re: nejhorsi nocni mura

a jakou drzost pohřební sužba v tomto případě ukázala? Odvezli chlapa po smrti na patolku - to mají večer kontrolovat , jestli ho patolka dala do lednice, když jim nikdo nedá zpátky vědět, že je problém s místem ? Ale pokud se nemýlím, tak PS má mít k dispozici svá úložná místa-boxy, kde se zemřelý nachází mimo nejnutnější dobu třeba pitvy, jedině že by bylo nařízeno soudní šetření či soudní pitva. Možná to chápu blbě, uznávám..

0/0
17.5.2009 15:14

fanule

Chování

lidí v pohřební službě je odporné.Copak ti lidé neví jak je pozůstalým?;-(;-(;-(

0/0
17.5.2009 13:28





Najdete na iDNES.cz