Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Radnice ve Valašském Meziříčí trvá na romské třídě

Město Valašské Meziříčí trvá na tom, že v místní škole otevře v září jednu třídu, ve která budou výhradně romské děti. A ve vedlejší třídě jen děti "bílé". Zástupci města to uvedli na mimořádné tiskové konferenci poté, co na případ upozornila MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

regulator

a dobre dela...!!!

 at jsou mezi svymi.   proc by normalne slusne vychovane deti meli trpet takove spoluzaky ? .......dyt je to diskriminace nas bilejch !

0/0
21.5.2009 0:28

Huffnaggelův duch

Prosím vás,

nemelte tady nesmysly o rasismu.

Copak je rasismem to, že chci, aby moje dítě nechodilo domů s pláčem, že mu zase někdo něco ukradl? Že na něho někdo řve, že je gadžo a bílá svině? Proč má moje dítě čekat 5x déle, až se nějaký dement naučí základní vědomosti pro ten který stupeň?

Dostanou zvláštní třídu, asistenta, který má jejich děckám pomoct, a zase je to špatně? Tak si polibte(Y) a táhněte do Kanady! Tam už na vás čekají!

Btw: Bydlí už Kocáb v tom chomutovském bytě???;-€

0/0
20.5.2009 22:11

regulator

Re: Prosím vás,

nebydli, protoze na to nema zaludek...............

0/0
21.5.2009 0:29

jakakoli cenzura je totalita

Re: Prosím vás,

absolutní souhlas, Valaši chtějí ochránit české děti před agresivními, nevychovanými Rómy a zaroveň se věnovat výchově Rómu. V rómským rodinách totiž děti nikdo nevychocácá a nevzdělává.

0/0
26.5.2009 12:44

VyMeTaky.2

...

Nerozumím tomu, proč Vietnamci, kteří tu jsou NANEJVÝŠ tak 25-35 let, nemají naprosto žádný problém posílat děti do škol, které častokrát dosahují lepších výsledků, než bílá (i.e. česká) majorita, dospělí normálně pracují, a pokud se v černé kronice o nějakém případu píše, nezaznamenal jsem, že by se dopouštěli deliktů na neasijské populaci, přičemž však rasistická iDnes neopomene zmínit, že se jedná o asiaty.

Jak je možné, že po necelých třiceti letech se někteří dokázali integrovat i bez vietnamských asistentů, a u některých nestačí ani 300 let?

0/0
20.5.2009 21:32

mrsjames

Re: ...

To bude tim, ze Vietnamci maji vztah ke vzdelani, ac jsou chudi. Vzdelani je priorita, deti k tomu vedou odmala. Bohuzel, Rom ve vzdelani nic nevidi... Stat se postara... Staral se a starat bude, bohuzel.  Jejich 'kultura' neni nic, nez tancit a zpivat..... Jsem v Anglii jiz nejaky patek, nedavno jsem si psala s jednim, co sem 'emigroval' pred 4lety.  Jeho odpoved na to, zda-li pracuje, ci studuje, byla takova:

ja nemusim nic ja mam nato takych jak ty debiloch zebi namne robili,,, chapes?mudrim ludzom us do skoly netreba chodzic bo su debili jak ty co na mne robia,,, a zedla bi si hitleroj chuj tot splesneti a smase se sicky bili u pekle fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuj,,, rasistko jedna v.....,, este ce cernoch p...... ze zabudnes na haj hitler,,, a VIKUS MI P.... 

0/0
20.5.2009 21:47

Chaindler

můžou si za to sami

Musím řict, že jsem rád, že drtivá většina jasně chápe, že cikáni si za svou situaci mohou sami. Nevím proč by měli mít něco navíc než my, jednou jsou to oni kdo přišel k nám, tak oni musejí akceptovat naše podmínky, nebo snad kdybych já se přestěhoval do jiné země, tak by mi tam dávali dávky a pomáhali mi za to, že kradu a obtěžuji slušné lidi?

Na naší chatě v malé vesničce, je půlka obyvatel z cikánské menšiny, od obce většinu domů i dostali za prakticky symbolické ceny, obec jim navíc kolikrát zaplatila opravu střechy, protože se bála, aby nemohla být nařčena z rasismu a jak to všechno dopadá? Domy se rozpadají, je tam neskutečný zápach a kriminalita je tam jevem naprosto běžným.

Této škole naprosto fandím, myslím si, že když tato etnická skupina se nechce zařadit, měla by prostě odejít, proč to máme my slušní lidé platit, pan Kocáb je naprosto mimo a myslím, že sám to chápe, že to jenom hraje na lidi, aby zůstal u korita...

0/0
18.5.2009 11:19

Chaindler

Re: můžou si za to sami

*koryta :)

0/0
18.5.2009 11:20

huh

Ne podle barvy plati, ale

podle školní zralosti, kulturních a společenských zvyklostí. Takhle se podrážejí nohy těm romskýmrodnám, které mají úroveň a vychvávají děti správně.

0/0
18.5.2009 8:13

huh

Ve školním věku už je pozdě

a řešit to na úkor dětí vychovávaných normálně je zločin. Co je potřeba jsou asitenti do romských rodin, kde ty děti vychvávají. Sice moc peněz, ale je to to jediné, co může mít použitelný výsledek.

0/0
18.5.2009 8:17

regulator

Re: Ve školním věku už je pozdě

ne,ne.......jen at zustanou mezi svymi !!........................at muzou ty slusni cikani pusobit naty mene slusne,!:-)................ at si vyperou pradlo mezi sebou.

0/0
21.5.2009 0:32

gagaryn

***

Tato diskuze bude zrušena, na 100%.

0/0
18.5.2009 7:54

huh

Čím je rovný přístup ke vzdělání porušen

Sami romští zástupci tím, že protestují, přiznávají, že úroveň v čistě romské třídě bude horší. Čím asi...

0/0
18.5.2009 7:46

Bozi Trest

Ani to skolstvi neni zadarmo ...

Lide si ze svych dani plati skolstvi pro vzdelanost svych deti.

0/0
17.5.2009 8:07

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: Ani to skolstvi neni zadarmo ...

no, já nevím. jestli děláte dobře ...od vlády rudých koroptví uplynulo přece jen 19 let ... a tak všechna tahle děcka přece prošla jen vaší výchovou ...:-P

0/0
17.5.2009 17:36

Bozi Trest

Re: Ani to skolstvi neni zadarmo ...

8-o a tim chtel basnik rici...?8-o

0/0
18.5.2009 5:16

Dr No

Pokud by udělali ty třídy smíšené

pak je velmi pravděpodobné, že rodiče "bílých" dětí velmi rychle své děti přehlásí na jiné školy. To by mě pak zajímalo, jak budou ti multikulti blbci řešit problém, že jim v obou třídách zbudou jen samí malí Romové. To tam nějaké "bílé" děti dosadí násilím?

0/0
16.5.2009 22:44

ac97v2

Re: Pokud by udělali ty třídy smíšené

Kdyby to bylo v jejich moci tak jo. Asi podobně jako sestěhovávání mnohočetných rodin sociálně vyloučených mezi majoritní občany, kteří potom, co nemohou kvůli hluku pozdě v noci spát, zápachu, špíně, nepořádku a krádeží, rychle shání jiné bydlení a z toho místa se potom stává "ghetto".

0/0
16.5.2009 22:50

roe

Re: Pokud by udělali ty třídy smíšené

S tímto názorem zcela souhlasím. Zcela typicky jako v každém článku pojednávajícím o problémech romů zcela chybí názor druhé strany. Tím myslím názor "bílých" rodin jejichž děti budou muset chodit do těch tříd. Dokážu si představit že na ředitele tlačí právě tihle rodiče aby situaci řešil právě takhle. Zamysleme se všichni nad tím kdo z nás by chtěl dát své dítě do takové třídy. Pane ministře Kocábe, co vy? Obávám se že jsme rasisti, a to všichni. Ale valná většina z nás jenom vůči romům. Bál by se někdo dát dítě do třídy kde by polovina žáků byli vietnamci? Nebo černoši, japonci, číňani? Myslím že ne.

0/0
18.5.2009 8:36

mrsjames

Souhlas

Pokud je to opravdu tim, ze rodice o vzdelani a a vyhodach, ktere to prinasi, mluvi a probiraji s detmi predskolniho veku, pak nemaji deti romskeho puvodu sanci.  Od malicka se 'uci', ze nedelat je v poradku, v extremnich pripadech i krast je OK. Skola jako takova je nepotrebna, jelikoz se stat postara. 

0/0
16.5.2009 22:08

liptoncz

Nesmysl separovat

... tenhle krok by spíš prohloubil neznalost vztahů. Tak by to skutečně nešlo. To pak budou jinde studovat i VIETNAMCI apod? Pravdou je, že někteří rómští spoluobčané se dost ohání diskriminací... i když s tou to nemá nic společného.

0/0
16.5.2009 22:05

mrsjames

Re: Nesmysl separovat

Deti Vietnamcu se prispusobi, casto dokonce 'predbehnou' jine deti..... Je to v rodicich... 

0/0
16.5.2009 22:10

ac97v2

Re: Nesmysl separovat

Není důvod separovat Vietnamce ani nikoho jiné, pokud mají zájem se přizpůsobit a začlenit mezi majoritu, přijmout její pravidla. Zde se jedná o separaci těch dětí, které nebudou stíhat a mít zájem se učit látku, která je  v běžných třídách. Je to proto aby nebyla bržděna a rušena výuka u normálních dětí a naopak se ve specializovaných třídách mohlo více věnovat těm pomalejším a hůře vzdělávatelnějším.

0/0
16.5.2009 22:46

zdeseny obcan

Re: Nesmysl separovat

Date sve dite, ktere treba uz zna pismenka do tridy prlne zaostalych cikanku? Budete se citit obohacen az mezi nimi decko zlenivi, nauci se sproste mluvit a navrch bude pravidelne okradano?

0/0
17.5.2009 17:17

huh

Re: Nesmysl separovat

R^

0/0
18.5.2009 7:45

pinguone

..jak muze nekomu vadit , ze jsem rasista...

:-P

0/0
16.5.2009 21:56

--Judith--

Byla jsem svědkem toho, jak mladá cikánská matka

zaučuje své pětileté dítě do umění krást tašky z háčků nákupních vozíků. Nikdy bych nedovolila, aby dítě v naší rodině s tímhle dítětem chodilo do stejné třídy. Nechci, aby ze školy nosilo domů "novinky" podobného typu.

0/0
16.5.2009 21:46

zdeseny obcan

Re: Byla jsem svědkem toho, jak mladá cikánská matka

Stat vam to befelem naridi. Stat kasle na deti ze slusnych rodin a dvojnasob na ty nadane, jeho prioritou jsou zjevne zaostala etnika.

0/0
17.5.2009 17:21

sucharda

Vejce,nebo slepice...

...čím začít dříve,aby byl problém řešitelný.Prostě když mladý nic neumějící nezaměstnaný rom si vezme mladou nic neumějící romku,jakou mohou plánovat budoucnost?Mají kde bydlet?Plánují zase 6-8 dětí?Nebo jim Ivan Veselý poradí,

že by měli vzít jakoukoliv práci,vzdělávat se a počkat s dětmi na později jak to

dnes musí dělat majorita.Nebo jim to poradí baron či vajda?

Omyl souzi! My jsme jiní!My nechceme být takoví inteligenty kako oni atd,a problémy pokračují i v další generaci....Prostě musí být takové zákony,aby všichni lidé mohli mít smysluplně 3 děti,které vychovají,třeba i v l pokojovém bytě jako dříve,a ne v bytě třeba 20 lidí.Pak je vše neřešitelné.Prostě stejné i tvrdé zákony pro všechny...

0/0
16.5.2009 21:37

Wendolene

Zase to bylo smazano, co je na mem prispevku rasistickeho???

At radnice ve Valmezu da podepsat romskym rodicum souhlas s tim, mit segregovanou tridu. Jinak budou jecet na soude ve Strasburgu za dva roky, jak nic nevedeli a byli donuceni , jak se s nimi zachazi jako se sluzkou...podepsat u notare , nenechavat nic nahode...

0/0
16.5.2009 20:24

MusIym

Otázky pro "humanisty" a pro cenzora

Pro cenzora: Co ti na tom vadí?

Zajímavé je že všichni , kdo mají plnou hubu keců o diskriminaci našich jiných spoluobčanů, sklapnou jakmile se jich to dotkne. Nedávno Anglie, teď Kanada. Proč jim tedy neudělí azyl? Kocáb má také dost velkou vilu - proč tam neubytuje tu rodinu z Vítkova? A ti místní kecálci - kolik rodin máte u sebe na převýchovu?

0/0
16.5.2009 20:20

cibich

Teď něco od Johanna Strausse

Cikánský baron jsem já

Mě každá cikánka zná

Peněz mám na tisíce

Cikánek více

TO TAKÉ NEPROJDE ?

0/0
16.5.2009 15:41

opportunity

Re: Teď něco od Johanna Strausse

Na romea.cz ne, a ještě ti napíšou, aby ses naučil používat slovo "rom"

0/0
17.5.2009 17:29

český venkovan

..a proč by nemohli mít Romskou třídu...????

...vždyť v Praze je Anglická třída, Francouzská třída, Rumunská třída.....tak proč by ve valmezu nemohli tu ulici nazvat Romskou.....nevím co furt řešíte......EU

0/0
16.5.2009 15:25

cibich

Výborně cenzore!

Příspěvek zmizel,tak je problém vyřešen,zkrátka ,není co řešit.

0/0
16.5.2009 14:46

ptáček

který obětavec

Který dobrovolník tam v té druhé třídě bude učit ? To mají cikánského učitele ? Nebo starosta tam bude docházet ? Už vidím to nadšení v učitelském sboru na koho to padne!!!

0/0
16.5.2009 11:35

ChorcheCh

A pro humanisty

Multikulturní společnost je blbost, protože v jednotlivých státech se snažíme právo sjednotit pro všechny a vytvořit společnost s jednou kulturou danou úředníky.

0/0
16.5.2009 11:13

EWCZ+

Re: A pro humanisty

A ptal jste se v poslednich letech ve velke Britanii, jak si to s tim spolecnym pravem pro vsechny predstavuji? Zejmena co se tyce vice manzelek na jednoho manzela?

0/0
16.5.2009 15:55

ChorcheCh

Problém je v tom

Že jsme byli vychováni v určitém životním stylu, k určitým hodnotám ...Proto když přijde někdo s jinou mentalitou, jinými hodnotami tak je pro nás těžké jeho názory a chování přijmout takové, jaké je. To platí i pro romy, kteří nás nedokáží pochopit .

0/0
16.5.2009 11:10

kýmsi pronasledovany Bůh

Re: Problém je v tom

Jj, jenze my se k nim necpeme ze?

0/0
16.5.2009 11:14

ChorcheCh

Re: Problém je v tom

Právě naopak, chceme aby mezi námi žili a tak se snažíme jim poskytovat byty, školy, lékařskou péči a podporujeme jejich porodnost a nízkou úmrtnost.

0/0
16.5.2009 11:18

kýmsi pronasledovany Bůh

Re: Problém je v tom

Mnooo, to je pravda jen zcasti. Za koho mluvis?:-)

0/0
16.5.2009 12:31

Yurek

Re: Problém je v tom

No tak tohle všechno se děje PROTI mé vůli. Já nechci!

0/0
16.5.2009 13:35

baschwek

Re: Problém je v tom

TICHO! Nebo místo jedné dvacetičlené famílie dostaneš díky plánu rozpouštění ghet do baráku rovnou dvě!

0/0
16.5.2009 13:38

Yurek

Re: Problém je v tom

Říkali kanadští indiáni, že prý chutnají jako bizoni.

0/0
16.5.2009 14:25

EWCZ+

Re: Problém je v tom

Ja taky ne, ale mne se samozrejme nikdo nepta.

0/0
16.5.2009 15:55

Belzebub Pekelný

......

u babička říkala nemíchej jablka s hruškama................... a měla pravdu

0/0
16.5.2009 10:53

killy

Nedá mě to, ale ......

Nepodsouvají nám iDnesáci v připojené anketě rasismus ?

Barva přece nerozhoduje."Životní styl" cikánů ano.

A mě vaděj´ všichni s podobným stylem života, bez ohledu na to jestli

jsou různobarevní. Bílí, černí, oranžoví.......

P.S. Souhlasím s nickem Tronmkiheda, leč asi v řízené multikulturní společnosti neuskutečnitelné. ;-(

0/0
16.5.2009 8:52

Tronmkiheda

v zásadě souhlas

S tímto postupem v zásadě souhlasím. Jen doufám, že byl proveden předvýběr na základě skutečné nižší připravenosti jít na ZŠ a ne že to bylo opravdu na základě systém - černí vlevo, bílí pravo, to by nebylo OK. Jinak si opravdu myslím, že není možné, aby byla prováděna integrace za každou cenu. Není přece fér, aby dvacet prvňáčků, kteří již umí písmenko "W" muselo neustále čekat na ty dvě nebo tři děti, se kterými musí paní učitelka neustále opakovat jak vypadá písm. "A". Rodiče musí poskytovat svým dětem odpovídající předškolní přípravu a věnovat se jim i v průběhu jejich vzdělávání a to po hříchu sociálně vyloučení často nedělají. A většinová populace (její děti) na to prostě nemůže doplácet.

0/0
16.5.2009 8:40

Tronmkiheda

povinné předškolní vzdělávání

Možná by bylo vhodné zavést zákonem výběrovou povinnou předškolní

přípravu. Tzn., že by terénní pracovníci vytipovávali rodiny, kde se

pětiletým dětem dostatečně nevěnují a měli by právo rozhodnout o povinnosti rodiny posílat takovéto dítě do něčeho jako je nultý ročník. Možná by bylo vhodné něco podobného (něco jako povinné doučování) zavést i pro děti v první třídě. Bylo by to asi finančně náročné, ale rozhodně by se to vrátilo. Pokud by to "dítě ohrožené sociálním vyloučením - úžasný eufemismus" nemuselo odejít po 1. třídě do zvláštní školy, tak by byla jistě daleko vyšší šance, že jej v 16 letech nebudeme živit jako mladou maminku a nebo protřelého kriminálníka.

0/0
16.5.2009 8:44





Najdete na iDNES.cz