Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová tramvaj se nevejde na některé pražské tratě

Nová pražská tramvaj ForCity, kterou už zkouší výrobce Škoda Transportation v plzeňských ulicích, může mít v Praze velké problémy. Měření techniků Dopravního podniku na pražské tramvajové síti totiž ukázala, že nový kloubový a plně nízkopodlažní vůz na mnoha místech vůbec neprojede.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TigerM

Vaha vozu..

No, jeste me zarazi ta vaha vozu, mam dojem, ze bezkonkurencne nejtezsi tramvaj v CR (42t)...

Na tehdy tezke vozy typu KT (38t) z CKD si ztezoval kazdy, aby se nakonec opravdu nemuseli prestavet vsechny trate, i ty nedavno rekonstruovane,...

Nejvice me mrzi, ze nebyl dokoncen vyvoj RT6S, bohuzel existuje pouze jeden jedinny prototyp, jednoznacne lepsi nez 14T hlavne v interieru a designu...

http://www.bmhd.cz/archiv/prospekty/docs/RT6S-CZ_EN.pdf

Doufam, ze 15T bude dobrou tramvaji, doufam, ze oproti 14T bude mit plynulejsi rozjezd, aby nedochazelo k padu cestujicich pri prudkem rozjezdu a v interieru bude vice mista, co me mrzi jsou obloukove tyce pro drzeni cestujicich, meli by byt co nejvice prime do vysky prsou... take me mrzi, ze se neni v nabidce kozenkova sedacka podobna jako v nekterych autobusech...

0/0
2.5.2009 16:27

TigerM

Kdy bude v Praze?

Tak je logicke, ze se nektera mista pro novy typ tramvaje upravuji, ...

Ovsem vyrobce tramvaj vyrabi pro Prahu, takze pokud je nekde vaznejsi problem, mel to vyrobce vedet a tramvaje podle toho prizpusobit, nemuzu souhlasit s tim, ze jsou i jina mesta, ano jsou, ale Praha jich kupuje 250, spocitejte si to...

Moc si nedovedu predstavit, ze by jste rekli zakaznikovi, ktery jich odebere za 16mld., zajisti vyrobu na par let, ze si bude muset prestavet vsechny trate ;-D, navic kdyz Praha je pro Skodu dobra reference pro ostatni odberatele... inu vzdy musite pocitat s tim, ze tramvaj musi vyhovet podminkam daneho mesta, drobne upravy, jake se zminuji v clanku jsou bezne, pokud ale vsude projede.

Jen at to nedopadne jako s 14T, sedacky nad podvozky umistene dal od oken aby se dali odklopit dozadu, vlastne jakesi viko... klidne mohli byt s 1 schodem a zady k sobe, v Praze uz takovy prototyp jezdil.

0/0
2.5.2009 15:57

glosař

Moc dobrá

Tramvaja moc dobrý, jen glajzy nějak divný.

0/0
30.4.2009 22:06

BedlamW

hmm

Kdyz se to tam prazakum nevleze, tak jim to tam prosim vas tam necpete.....:-P;-D

0/0
30.4.2009 10:16

TigerM

Re: hmm

...a kdo jich odebere 250ks po 66mil. ;-D

0/0
2.5.2009 15:58

JÚLINEK.ŠÍŠAL

souzi a soušky čížci,

....a což tak, co přečuhuje, uříznout? ....;-D

0/0
30.4.2009 7:44

wiki5.5

nejlepsi tramvaj

http://www.dpp.cz/image-cache/max-800x600/992-pron%C3%A1jem%20tram.JPG

0/0
30.4.2009 5:42

harfan

tento článek patří do rubriky Praha

0/0
29.4.2009 17:42

jajes

Re: tento článek patří do rubriky Praha

nebo Plzen? ;-D

0/0
29.4.2009 18:34

JetMeresjev

Re: tento článek patří do rubriky Praha

ty jsi taky zabloudil, rubrika Vidlakov je jinde. :-)

0/0
29.4.2009 20:58

BedlamW

Re: tento článek patří do rubriky Praha

jetMeresjev......a rodily prasak krteny Vltavou......;-D:-©

0/0
30.4.2009 10:17

dodo23

fiha :o)

to je taka dlha?

0/0
29.4.2009 17:16

ondra112

Pani inzenyri

Je fajn, ze si toho vsimli az kdyz tu tramvaj postavili a zajizdi ji.

To jsou to takovi pitomci?

0/0
29.4.2009 16:56

u.boat

Re: Pani inzenyri

Tramvaj je OK. Ta má své normy a ty musí respektovat. Jen ty obrubníky jsou evidentně někde kde nemají co dělat. No tak se tam pošle pár UKček s krumpáčem ať to přitesají,no. :-P

Jak už se tu psalo, není to nová situace, problémy byly jak při příchodu T1,T2 a 3, Tak s prvními KT8, to se taky muselo kopat. Jestli se to nezměnilo, jsou po Praze stále cedule, zakazující vjezd na některé koleje, je-li sousední kolej obsazena právě KTčkem, pže by se jinak škrábli...

0/0
29.4.2009 18:12

sanborn

Re: Pani inzenyri

pokud se nemýlím tahle tramvaj je tak geniálně moderní moderní že stojí jak 2 starší typy tak za sebe mi stačí tvrdé plastové sedačky a dostatek prostoru,navíc tenhle stroj byl stavěn pro Prahu nebo ne?Rv

0/0
30.4.2009 9:11

PIsa.lek

Re: Pani inzenyri

Nebo ne. Praha není pupek světa, aby se výrobce tak specifických produktů jako jsou uliční kolejová vozidla, uživil jen dodávkami do ní. Pro určitá města samozřejmě můžře výrobce provést určité dílčí úpravy, rozhodně ale ne pojezd, což je základ celého vozidla.

0/0
30.4.2009 10:14

Danielek

a co jina mesta???

treba ostrava??? nechci jezdit ve srotech do konce zivota!!!!!!!!

0/0
29.4.2009 16:49

ondra112

Re: a co jina mesta???

bud rad, ze jezdis

0/0
29.4.2009 16:55

TigerM

Re: a co jina mesta???

Pro Ostravu vyrabi tramvaje Inekon Group Praha ve svy dcerince a to primo v Ostrave... popripade Vam modernizuje tramvaje CKD Pragoimex ve spolupraci s KOS v Krnove...

0/0
2.5.2009 15:39

macik28

čekáren se vstupenkou nemáme dost.

Kdyby náhodu ..mám nápad;-D

0/0
29.4.2009 16:09

Tom Hagen

Best

Nejlepší tramvaj v Praze je modernizovaná KT8 s nízkopodlažním středním článkem.  R^R^R^

Jinak designem nejvíc se mi kromě modernizované KT8 líbí tramvaje řady Vario.

0/0
29.4.2009 15:34

EWCZ+

Re: Best

To myslite tu s tema schodama? :-/

0/0
29.4.2009 17:16

Energeticcc

Re: Best

Já ji mám taky docela rád.R^

0/0
29.4.2009 18:47

swiss111

To je jako u reznika, muze toho byt trochu vice?

0/0
29.4.2009 15:33

swiss111

soudruzi zase trochu lajdaci, nevadi darujte to na Kubu.

0/0
29.4.2009 15:32

macik28

Re: soudruzi zase trochu lajdaci, nevadi darujte to na Kubu.

Moc pěknýnápad  jen nevím, jestli by to nemuseli tahat za sebou..?

0/0
29.4.2009 15:55

Pan L

Klasika

Hááá Hááá...no, nějak mě to v ČR nepřekvapuje. Inu... česká MALOST opět ukazuje růžky.

0/0
29.4.2009 15:31

jorbl

Re: Klasika

Malost??? Obycejna neschopnost.

0/0
29.4.2009 16:47

Tom Hagen

P

Zase to budou mršit na Pankráci?  ;-(;-(

0/0
29.4.2009 15:27

mmmartan

v pohodě

se to krapet břibrousí a je to :-)

0/0
29.4.2009 15:27

macik28

Re: v pohodě

Jen aby  to trefili-;-D

0/0
29.4.2009 16:01

nccch

Dejte nám ji do Liberce

Tam je to teprv náročná trať ;-D

0/0
29.4.2009 15:15

Dr.Onufrakova

nasadte ForVillage

Ta firma vyraba streetcar aj do lesa?

0/0
29.4.2009 15:13

ban2 pirate

Nová tramvaj se nevejde na některé pražské tratě

Taky dobrej fór ;-DR^

0/0
29.4.2009 15:12

macik28

Re: Nová tramvaj se nevejde na některé pražské tratě

Jooo KDYBY fooor;-D!;-D

0/0
29.4.2009 15:58

Zly_Soused

Tady je zase chytráků

Je zcela logické, že se bude muset extrémě členitá pražská tramvajová síť trochu upravit, aby nová tramvaj mohla bez problémů jezdit. To že se bude muset předělat pár ostůvků a prahů není žádná tragedie. Když v Praze měnili staré dvounápravové tramvaje za vozy PCC (T3 a spol), tak museli kompletně překopat tramvajovou síť.  Naopak tato tramvaj je díky koncepci podvozků a pohonu do Prahy zdaleka nejvhodnější ze všech současných 100% nízkopodlažních tramvají.

0/0
29.4.2009 15:09

VyMeTaky

Re: Tady je zase chytráků

Omyl,

První tram dle PCC nebyla T3, ale T1.

Mimochodem, proč se u nás dělají čím dál hnusnější tramvaje? Poršák je hnus, ale tohleto poršáka trumfne na celý čáře.

0/0
29.4.2009 16:08

Zly_Soused

Re: Tady je zase chytráků

Já jsem taky nepsal, že T3 byla první, psal jsem T3 a spol. T1 byla provoyována relativně krátce a definitivně nahradili dvounápravové tramvaje až právě T3.

0/0
29.4.2009 16:23

Pan Navratil

Re: Tady je zase chytráků

Pardon, proč se při přechodu na otočný podvozky předělávala síť?

0/0
29.4.2009 16:54

demon3

Re: Tady je zase chytráků

Třeba protože T1 byla o dost delší, širší a těžší...

0/0
29.4.2009 17:19

u.boat

Re: Tady je zase chytráků

A zejména v zatáčkách hrozilo, že když se potkají 2 protijedoucí vozy tak se štrejchnou. Takže proti tomu je problém několika obrubníků fakt volovina...

0/0
29.4.2009 17:56

VyMeTaky

Re: Tady je zase chytráků

Ah - Pro mne "a spol." představuje následné typy po T1 - nějak mi je zatěžko brát to odprostřed.  Jinak si dovolím nesouhlasit s "relativně krátce". Jako malej spratek si je pamatuju rozhodně v roce 1978, a mám pocit, že jsem je vídal ještě v roce 1983, takže v provozu byly cca 30 let. To není málo.

Jinak by mne zajímalo několik věcí - jestli jezdí ještě v ČR něco s odporovým zrychlovačem, a jestli něco a'la zrychlovač je i v těch novejch střepech, nebo jak je to řízený. 

0/0
29.4.2009 19:03

Pribinacek

Re: Tady je zase chytráků

Pražské tramvaje T3, začínající číslem  6 nebo 7xxx, mají ještě odporový zrychlovač.

0/0
30.4.2009 7:40

VyMeTaky

Re: Tady je zase chytráků

Díky!

0/0
30.4.2009 11:13

Henry Kissinger

drhne podvozkem?

to je jednoduché - tak ať ho tam nedávaj, neni nic jednodužšího, mně třeba nikdy nechutná první panák vodky, tak vždycky začínám až druhým ;-D

0/0
29.4.2009 15:08

swiss111

Re: drhne podvozkem?

R^

0/0
29.4.2009 15:34

macik28

Re: drhne podvozkem?

R^;-D;-D;-DR^

0/0
29.4.2009 15:53

icmek

tak vedle Yetiho

vítězí ForCity na plný čáře... Yeti má malej zavazadlovej prostor, neekologickej spalovací motor a tady je tažné zařízení bez příplatku ;-D

0/0
29.4.2009 14:51

sirc

Re: tak vedle Yetiho

Nojo, ale ForCity není offroad a vyžaduje dosti značné investice do infrastruktury :)

0/0
29.4.2009 15:08

def...

Re: tak vedle Yetiho

uzke strme a klikate ulicky prahy, to je presne offroadova draha pro yetiho... kdo vi jestli ale taky nechytne podvozkem

0/0
29.4.2009 15:12





Najdete na iDNES.cz