- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jako že, kdo netuneluje,nelobuje,není mafián,...,? není IN?:-)) kdo jiného neodrbe, nepošpiní, neohne hrb před soudobými mocnými? ..taky není IN?:-)))))))))) Na školách soukromých-tedy ODS?:-))bude opak?:-)))
Jestli by se na zakladni skoly melo neco zavest, tak deti ucit financni gramotnosti a zakladum ekonomickeho mysleni (á la Bastiat, Hazlitt). To jsou veci, ktere jsou pro realny zivot daleko dulezitejsi.
cely zivot jsem mel za to, ze prave skola ma parchantiky naucit slusnemu chovani...
se podívej na garnitůru ODS,KDU,zelných..:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
V naší třídě byl homosexuál, rom , arménec a všichni spolu vycházeli v pohodě, nebylo vůbec nutné poučovat někoho, co je a není xenofobie nebo rasismus.
aby dobré mravy vyučoval člověk s rozumnými názory. Neovlivněný vírou, politikou, "romantickými seriály" atd. Není špatné naučit děti jak být slušným a zároveň asertivním. A důležité je, aby si učební materiály nastudovali především rodiče dětí. Protože z 90% vychovává příklad.
jen aby ho dobře zvládali ... aby se dozvěděli, jak se s nimi vypořádat lépe a radostněji...
Škola by zde měla být pro to, aby poskytovala vzdělání v matematice, češtině, fyzice atd. O tom, zda by měla vychovávat v etice dost silně pochybuji. Někdo na ministerstvu (a žádný tolerantní liberál to asi nebude :-( ) vymyslí osnovy a dětem se to pak bude vštěpovat. Koho tím získáme? Opravdu chceme ze svých dětí vychovávat poslušné konformní členy naší společnosti bez vlastního názoru? Že musí ve třídě způsobně hačat, hlásit se a říkat "Ano pane učiteli, máte naprostou pravdu, pane prezidente, jak bych s Vámi mohl nesouhlasit...." Vštěpování pravidel společenského chování je nezbytné, ale pouze na určité omezené úrovni. Jinak řečeno: zabíjet a krást se nemá, ale říkat dětem, co si mají myslet? NE! Dětem musí být dána svoboda a možnost vybrat si. Diskutovat s nimi. Pokud bude náplň takovéhoto předmětu dána shora, tak moc o svobodu a diskuzi nepůjde.
Co se tam dozví? Že nevěra je špatná? Co je ostatním lidem do mých/tvých vztahů? Nebo dokonce, že mají chodit do kostela?
No, to už snad přeháním.
Ale jeden návrh bych měl: Určitým skupinám obyvatel by určitě tento předmět prospěl. Měli by se tam naučit, že krást se nemá, že práce je nezbytná pro společnost, že sociální dávky neexistují prostě proto, že existují i oni, ale že se ostatní (pracující) rozhodli, že se vzdají části svého bohatství v jejich prospěch. Jinak řečeno, že člověk má buď pracovat či intenzivně hledat práci a nebo se rozhodnout, že se mu pracovat nechce (což je OK, člověk se může rozhodnut jak chce), ale v tom případě zase nemá od těch ostatních nic očekávat (když se člověk nějak rozhodne, tak musí být připraven přijmou s tím spojené důsledky). Nicméně tohle v tom předmětu asi nebude. To by bylo moc odvážné, že? A kontroverzní. A rasistické.
Studenti a žáci jsou dětmi rasistů,xenofobů,zlodějů,podvodníků,nevěrníků,násilníků,feťáků,bezskrupulentních dravců a kariéristů,jejichž rodičovské postavení a autoritu musí učitel respektovat a podporovat.Není to jednoduché.Je taťka úspěšný podnikatel nebo zlovolný podvodník?V čem maminka podniká, není ona holka na telefon?Je táta slušný člověk ,kdy neposílá alimenty a předvádí bohatství své nové rodiny?Je protekce nemravnost nebo zasloužený benefit charismatického otce,přítele pana ředitele,ovinutého stále jinou milenkou,golfisty a tenisty,neplatícího alimenty nebo pouze mizivé,předchozím ovíječkám,matkám našich žáků a studentů?Přeháním.V každé třídě je ale několik nemravností.Děti se za ně i stydí.Mladí nezkušení kantoři o nich ani nevědí.
ale bojim se ze to povede k jedinymu: rodice prestanou vychovavat svy deti uplne. Zapomina se, ze dobre mravy a vychovanost ma mit dite z rodiny. Ne ze skoly. Tohle akorat opet nuti skolu delat neco, co ma diteti dat rodina.