Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rasista Duke opustil Česko, příznivci ho odvezli do Rakouska

Bývalý šéf Ku-Klux-Klanu David Duke předčasně odjel z Prahy. Jeho příznivci ho autem odvezli do Rakouska. Světoznámý rasista chtěl v Česku přednášet, policisté ho však v pátek zatkli a obvinili kvůli knize, kde popírá holokaust. Pozdě v noci byl Duke propuštěn a musel opustil zemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

moš

Napadlo Vás proč nevíte?

Jak se jmenuje stát,kde černoch,katolík,cikán,čínan,ind či ital nemůže získat občanství a být premiérem.Jak se jmenuje stát,kde tisíce lidí museli zemřít ve vězení a miliony 40 let,živořit,aby zde pár stovek osob bez vztahu k tomuto státu vytvořilo logistickou základnu pro vznik státu jiného.Nevíte to proto,že znát pravdu je dar poznání.Tu pravdu se nikdy nedozvíte pokud se o ni sami nebudedete zajímat.Ti co ovládají veřejný prostor,kontrolovavaný médii vám pravdu nechtějí říci.Vždyť,kdo dnes zná pravdu o zapečetěném vagonu do ruska.O nevydařeném útoku Angličanů na Petrohrad.Odkud a proč se zjevili André Simon,OttoŠling,Zoltán Goldberger,Bedřich REicin,Pavel,Geminder,proč si tak rádi měnili jména,Proč to nevíte?Proč nevíte ,že pan Firlinger se podílel na plošné likvidaci katolické církve?Proč nic nevíte o tajných věznicích a vazbách padesátých let o zlikvididovaných pilotech RAF,kam se poděli jejich letadla?Jak se jmenují popravení ze 17.11.1939.Jsou věci co vám TV nikdy neřekne.Proč?

0/0
27.4.2009 23:54

Xaver01

Češi by si měli vzít z USA příklad v respektu ke svobodě

projevu a myšlení. Nejsme národ, který by se mohl vyvyšovat nad americké ústavní záruky svobody, protože jsme na poli rozvoje života a společnosti dosáhli tak akorát reálného socialismu. A to je hodně ubohá deviza. Jelikož si policie beztak netroufne podnikat něco víc proti americkému občanovi, měla by přestat dělat teatrální gesta, která hraničí s lidskými právy.

0/0
27.4.2009 15:03

55108311ver3

místním zastáncům totalitních praktik:

Názory Davida Dukea neznáte, nechcete je znát, a nechcete aby je vůbec někdo znal.

8-o Tak co Vám na těch jeho názorech vlastně vadí?

0/0
27.4.2009 14:28

Kosta262

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

Názory nějakýho trouby z USA jsou tady každýmu u zadnice, ale člověk který se dobrovolně nacpe do Ku-Klux-Klanu a dotáhne to v něm na šéfa u nás nemá co dělat.

Ať si každý myslí co chce, ale na šíření názorů už je třeba dát pozor :-/

0/0
27.4.2009 22:55

phram

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

Chtěl bys zavírat lidi za to, že mají názor?

0/0
27.4.2009 23:29

Kosta262

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

Prosímtě. Znovu si přečti první část prvního souvětí mé reakce na příspěvek a dlouze se zamysli.

0/0
28.4.2009 7:56

55108311ver3

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

1) Co vlastně víte o současném Ku-Klux-Klanu? Já o něm vím akorát to, že před 100 lety upalovali černochy. (O katolících vím, že před 250 lety upalovali ženy pro čarodějnictví.)

2) Dobře, dejme tomu, že současné postoje Ku-Klux-Klanu znáte a pokládáte je za špatné. Co když se do čela ČR jednou dostane někdo, komu se vůbec nebudou líbit názory ČSSD nebo ODS? Měl by podle vás tuto stranu a šíření jejích názorů zakázat?

3) Přemýšlel jste někdy, proč asi Voltaire řekl "Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve budu bránit Tvé právo to říci"?

0/0
28.4.2009 4:11

Kosta262

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

1) Nevím mnoho. Co vím je, že jde o organizaci která bojuje proti rovnoprávnosti mezi rasami.

V dnešním světě je přímo ostudné že někteří "humanisté" tvrdí že mezi jednotlivými rasami nejsou rozdíly. Rozdíly jsou a tvrzení opaku je podle mě živná půda pro růst rasismu. V tomto s Dukeem trochu souhlasím.

Naproti tomu rovnoprávnost je něco úplně jiného. Každý člověk si zaslouží stejné jednání a stejný přístup od ostatních. Rozdíly mezi individui jsou totiž mnohem významější než rozdíly mezi rasami. Proto nelze rozdílům mezi rasami přikládat příliš velký význam.

2) Rozhodně ne. Ať si řeší takové problémy u sebe doma, ale ne v cizí zemi.

3) Přemýšlel a mám tento výrok velmi rád, přestože jsem již dávno zapoměl že je od Voltaira. I tento výrok je ovšem limitován jiným výrokem: Svoboda každého člověka končí tam, kde začíná svoboda druhého.

0/0
28.4.2009 8:12

55108311ver3

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

1) Na základě čeho víte, že KKK bojuje proti rovnoprávnosti mezi rasami? Četl jste jejich materiály?

Pokud ano, tak jste je četl jaksi "omylem": sám říkáte, že je nechcete znát a nechcete ani, aby je znali ostatní.

2) Chcete zákaz šíření informací a myšlenek mezi státy? Proboha proč?

3) Svoboda říci svůj názor nijak neomezuje svobody jiných lidí.

0/0
28.4.2009 10:35

Kosta262

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

1) Informace mám z Wikipedie a z iDnes. O Ku-klux-klan se nezajímám, (Ne že by mi tolik vadil, ale soustředím se spíše na obor mého studia. Ku-klux-klan je pro mě jen velmi okrajová záležitost.) a proto mi tyto zdroje prozatím stačí. Netvrdím že je nechci znát a že nechci aby je znali ostatní.

2) Špatně jsem si přečetl vaši otázku. Místo "do čela ČR" jsem četl pouze "do ČR". Proto ta odpověď.

Odpověď na původní otázku zní: Ne. Názory ať mají jaké chtějí. Pokud však něco nezákonného strčí do svého programu, souhlasím s jejich zákazem. Program již nevyjadřuje názory, ale činnost jakou chce organizace vyvíjet. Pokud chce organizace vyvíjet nezákonnou činnost, sama se stává nezákonnou. Proto souhlasím i s rozpuštěním KSM.

0/0
28.4.2009 18:02

55108311ver3

volnost šíření názorů

1) "Netvrdím že je nechci znát (názory KKK) a že nechci aby je znali ostatní."

?Teď tomu přestávám rozumět. Hned ve svém prvním příspěvku říkáte, že "na šíření názorů je třeba dát pozor".

?

0/0
29.4.2009 14:47

Kosta262

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

3) Ale ano. Jde o to jak se názory říkají. Pokud byste mi například řekl: "Všichni cikáni kradou." Je to váš názor, mohu s vámi o něm diskutovat a vše je v pořádku. Pokud dáte dohromady 500 lidí, půjdete někam do Chánova a budete cikánům do oken skandovat větu "Všichni cikáni kradou." cikánům do oken, je to již osobní výpad proti nim a narušuje jejich svobodu.

Je třeba dávat si pozor jak názory prezentuji. Pokud založím organizaci v níž budu naprosto demokraticky pouze vyjadřovat své názory, členové této skupiny je přijmou a na jejich základě začnou páchat trestnou činnost, asi je se skupinou něco v nepořádku a se mnou určitě také.

0/0
28.4.2009 18:03

55108311ver3

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

Teď mluvíte o formě vyjadřování názoru, tato diskuse je o svobodě vyjádřit svůj názor vůbec (tj. vhodnou formou). Samozřejmě, že některé formy vyjadřování názoru jsou nevhodné, třeba když se o půlnoci postavím před váš byt s tlampačem a budu vám po zbytek noci sdělovat své názory. David Duke rozhodně neskandoval své názory v Chánově, byl obžalován za to, že své názory šířil knihou, což je vysoce vhodná a nikoho neobtěžující forma šíření.

Názory/myšlenky a činy jsou dvě zcela na sobě nezávislé věci. Vy vlastně říkáte, že by se měl zakázat např. islám, protože na základě islámu fundamentalisté páchají trestnou činnost.

0/0
29.4.2009 14:02

Kosta262

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

3) pokračování: Pokud šíření názorů ohrožuje svobodu určité skupiny lidí, a nevím které jiné téma než rovnoprávnost mezi rasami by tomu bylo lepším příkladem, je šíření těchto názorů trestuhodné.

Co by to bylo za svobodu, kdyby si v ní nebyli všichni lidé společensky rovni? To samozřejmě nikdy úplně nebudou, ale měli by se tak alespoň navzájem chovat. A to u nás, řekl bych, docela funguje.

0/0
28.4.2009 8:19

55108311ver3

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

Vy to pořád nechápete:

I kdyby někdo na světě říkal "lidé si nemají být společensky rovni" (nevím, jestli to platí o KKK), musíte mu dovolit, aby to řekl. Jinak nevíte, že to říká. (Pokud jste se nerozhodl vždy bezvýhradně věřit vládnoucí moci. Pokud jste se rozhodl věřit, je to špatně, a buď už v totalitě jste, nebo do ní s takovým přístupem brzo spadnete.)

To že někdo říká, že si "lidé si nemají být společensky rovni", neznamená, že se tak stane. Právě naopak: ostatní mají možnost ho kritizovat a vysvětlovat, proč je to špatně.

0/0
28.4.2009 10:35

Kosta262

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

Stejnou odpověď uvádím výše, ale jen tak pro pořádek:

Jde o to jak se názory říkají. Pokud byste mi například řekl: "Všichni cikáni kradou." Je to váš názor, mohu s vámi o něm diskutovat a vše je v pořádku. Pokud dáte dohromady 500 lidí, půjdete někam do Chánova a budete cikánům do oken skandovat větu "Všichni cikáni kradou." cikánům do oken, je to již osobní výpad proti nim a narušuje jejich svobodu.

Je třeba dávat si pozor jak názory prezentuji. Pokud založím organizaci v níž budu naprosto demokraticky pouze vyjadřovat své názory, členové této skupiny je přijmou a na jejich základě začnou páchat trestnou činnost, asi je se skupinou něco v nepořádku a se mnou určitě také.

0/0
28.4.2009 18:06

55108311ver3

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

jen pro pořádek: odpověď na oba odstavce viz výše

0/0
29.4.2009 15:00

55108311ver3

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

A ještě něco: uvědomujete si, že lidé jako vy umožňují vytváření totalit?

Že ve středověku byste žádal upálení Giordana Bruna, a pokud byste se narodil v komunistické rodině, vítal byste před 30-lety umlčování chartistů?

0/0
28.4.2009 4:45

Kosta262

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

Nic takového si neuvědomuji. Dokonce si o sobě ani nic takového nemyslím.

0/0
28.4.2009 8:21

55108311ver3

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

Představuji si, jak se narodíte v budoucí generaci, a dozvíte se, že ČSSD nebo ODS nebo obě byly v roce 2010 zakázány, protože tvrdily, že "lidé si nemají být společensky rovni", a Topolánkovi byl zakázán z emigrace vstup do ČR, protože chtěl na přednášce propagovat své hrůzné názory. Vy řeknete, že zákaz byl správný, a že Topolánkovy názory nechcete slyšet ani za nic.

0/0
28.4.2009 10:37

Kosta262

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

Znáte mě? Viděli jsme se někdy?

Já bych řekl že ne, a pokud ano, podle vašeho nicku vás nepoznávám.

Jak tedy můžete s takovou suverenitou tvrdit co bych hypoteticky udělal, kdybych se narodil budoucí generaci po roce 2010?

Tvrdím snad já že kdybyste se narodil v Německu začátkem 20. století, během 2. světové války byste s chutí střílel do židů?

To co jste již podruhé předvedl je útok na moji osobu a vadí mi to.

0/0
28.4.2009 17:27

55108311ver3

o "osobním útoku"

Myslím, že není třeba být přehnaně přecitlivělý, zvláště v této diskusi, a zvláště když sám mluvíte o jiném člověku jako o troubovi z USA.  Pokud vás můj příspěvek urazil, tak se neomlouvám. :-P

Samozřejmě si nemohu být 100% jistý jak zareagujete v jaké situaci. Ale z toho, co jste zatím napsal, odhaduji, že byste tak reagoval. Smyslem mého příspěvku rozhodně nebylo vás urazit, ale dostat od vás v případě vašeho nesouhlasu vysvětlení, proč byste tak nekonal.

Pokud řeknete, že bych s radostí střílel do židů, neurazím se. Myslím však, že sám sebe ztrapníte a znevěrohodníte, pokud nevysvětlíte, jak jste k takovému závěru přišel.

Vysvětlení jak já jsem přišel na své tvrzení je v další odpovědi ("Re: A teď k vašemu příkladu:")

0/0
29.4.2009 14:52

Kosta262

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

A teď k vašemu příkladu: Pokud začne ODS nebo ČSSD kázat o nadlidech, zařadí do svého programu diskriminaci práv některé/některých rasových či národnostních skupin, budou zakázány a posléze budou chtít o svých programech a názorech pořádat přednášky, budu proti jejich vpuštění do republiky.

Nepředstavujte si mě však jako nějakou ovci, která převzala názory jiných a teď je slepě obhajuje.

Své názory si tvořím sám na základě informací, které si sám vyhledávám. Tyto informace mohou být mylné nebo zavádějící. V takovém případě se budu samozřejmě mýlit i já.

To mimo jiné znamená že to, co jsem napsal výše, je pouze hypotetický příklad. Reálná situace se může odvíjet jinak a i mé jednání a názory potom budou jiné.

0/0
28.4.2009 17:36

55108311ver3

Re: A teď k vašemu příkladu:

Teď jsem si přečetl váš příspěvek výše a jsem zmatený. Než odpovím, odpovězte prosím na "volnost šíření názorů" výše.

0/0
29.4.2009 14:53

Kosta262

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

P.S. Supr diskuse. Vaše argumenty jsou argumenty jsou inteligentní a pro mě zajímavé. Doufám že tu ještě chvíli vydržíte. R^

0/0
28.4.2009 18:10

55108311ver3

Re: místním zastáncům totalitních praktik:

Diskusi s Vámi velmi rád dokončím (ne teď, už jdu spát).

Ale nevím, jak dlouho tu vydržím. Diskutuji s administrátorem otázku kolem doživotního banu mého původního nicku za myšlenku uveřejněnou v této diskuzi, a zatím to vypadá, že se možná brzy odstěhuji z diskuzí na idnes.cz jinam.

0/0
29.4.2009 1:15

captain cook

vysledky ankety iDnes

ukazuji, ze s vypovezenim Dukea souhlasi 3x vic lidi, nez tech kteri jsou proti

0/0
27.4.2009 12:45

55108311ver3

Re: vysledky ankety iDnes

To jsou výborné podmínky pro nastolení nějaké nové totality během příštích 20ti let (mimochodem 10 let před nástupem Hitlera taky nic nenasvědčovalo tomu, k čemu by mohlo dojít).

Pokud se věci chopí pár schopných lidí a půjdou na věc šikovně, dokážou ovládnout buď ODS nebo ČSSD a pak ve jménu záchrany demokracie zakážou ostatní strany.

Těch 75% lidí jim bude nadšeně tleskat.

0/0
27.4.2009 14:47

captain cook

Re: vysledky ankety iDnes

ja o voze, ty o koze;-D;-D

0/0
28.4.2009 10:28

kongolese

Tahle akce zcela prokazala

ze v CZ je demokracie cizi pojem. CZ se stejne jako US sklani pred zidovskou lobby, rozdil je vsak v tom ze v US je alespon svoboda slova.

0/0
27.4.2009 11:53

markyz.Gero

Re: Tahle akce zcela prokazala

Oh vy hlupáčku, kdyby u nás chyběla demokracie ani by jste nežbleptl, je podivuhodné obhajovat nácka demokracií, ;-D

0/0
27.4.2009 12:00

55108311ver3

Re: Tahle akce zcela prokazala

Demokracie (způsob vlády) a svoboda slova jsou dva nezávislé pojmy. Diktatura může mít vyšší svobodu slova než demokracie.

0/0
27.4.2009 15:00

captain cook

Re: Tahle akce zcela prokazala

kdybys nemel svobodu projevu, jak to ze tu muzes blbe cancat na Internetu?

0/0
27.4.2009 12:42

55108311ver3

Re: Tahle akce zcela prokazala

Rv Blábolama o židovské lobby znevažuješ podstatu toho, o co v kauze jde: o porušování principu nedělitelnosti svobody slova, které může skončit nějakou novou totalitou.

0/0
27.4.2009 14:32

ntw

qui bono

Exemplární teatrální akce. Komu co měla ukázat?

0/0
27.4.2009 0:32

pazuzu

Re: qui bono

Komu ? Nám všem-něco si zkuste a uvidíte.

0/0
27.4.2009 0:35

Martin Vičar

Po vyhnání Dukeho přijdou na řadu Komunisté.

Alespoň doufám. [>-] Martin.

0/0
26.4.2009 23:28

EWCZ+

Re: Po vyhnání Dukeho přijdou na řadu Komunisté.

A pak se pripravte vy. Ono uz se neco najde...:-/

0/0
26.4.2009 23:43

pazuzu

Re: Po vyhnání Dukeho přijdou na řadu Komunisté.

Tomu ale Martin nevěří, jeho se to přece netýká....:-)

0/0
27.4.2009 0:23

liptoncz

Re: Po vyhnání Dukeho přijdou na řadu Komunisté.

Myslíš, že se to netýká Martina - svazáka?

0/0
27.4.2009 5:39

Kosta262

Re: Po vyhnání Dukeho přijdou na řadu Komunisté.

;-D Ty asi neumíš moc číst, co?

0/0
27.4.2009 22:59

55108311ver3

Stát říká že občané mají být ovce

Jsem občan nějakého státu. Tím státem může být ČR, ČSSR, nebo KLDR, to je jedno.

Stát řekne: "tento názor nebo myšlenka je špatná, a její šíření je trestné".

Moje občanská reakce bude: "ano, věřím vám, že ta myšlenka je špatná, nechci o ní nic bližšího vědět, nechci si na ni udělat vlastní názor, a je dobře že šiřitele toho názoru trestáte".

Český stát mě za takový občanský postoj zřejmě bude chválit.

Ale tím současně chválí i ty, kteří za komunistů odsuzovali Chartu 77, aniž by znali její text, nebo ty, kteří v 50. letech požadovali smrt Milady Horákové, aniž by se zajímali jestli opravdu vlastizradu spáchala.

0/0
26.4.2009 19:54

55108311ver3

tohle je především pro Tajné

Včera jsi na to zareagoval, že jsem demagog, a pak že ti argumenty nedošly, ale žádné jsi nenapsal.

0/0
26.4.2009 19:54

rozhořčený představitel...

A UŽ SE TU MAŽE

:-P..hoaxaust je nutné mazat??Co je na hoaxu špatného???

0/0
26.4.2009 11:07

Karel-Martel

Re: A UŽ SE TU MAŽE

hollow cost jim třeba vadit nebude:-P

0/0
26.4.2009 12:32

EWCZ+

Re: A UŽ SE TU MAŽE

Holy cow?

0/0
27.4.2009 0:04

pazuzu

Re: A UŽ SE TU MAŽE

holou kost

0/0
27.4.2009 0:26

rozhořčený představitel...

BEZ KOMENTÁŘE

Síly finančního kapitálu mají další, dalekosáhlý plán, nic menšího než vytvořit světový systém finanční kontroly v soukromých rukou, který by byl schopen dominovat politickým systémům každého státu a ekonomiky celého světa. Tento systém má být ovládán ve feudálním stylu centrálními bankami světa jednajícími ve shodě, formou tajných smluv uzavíraných na častých soukromých schůzkách a konferencích. Vrcholem tohoto systému má být Bank for International Settlements (BIS) v Basileji ve Švýcarsku, soukromá banka vlastněná a řízená světovými centrálními bankami, které samy o sobě jsou soukromé korporace.

       Klíčem k úspěchu je podle toho, co říká Quigley, předpoklad, že by bylo mezinárodním bankéřům umožněno kontrolovat a manipulovat s měnovým systémem státu, zatímco by ponechávali zdání, že navenek je tento systém ovládán vládou příslušného státu.

0/0
26.4.2009 11:05

captain cook

Re: BEZ KOMENTÁŘE

zastance konspiracnich teorii vyvolanych paranoidnimi myslenkami:-P

0/0
26.4.2009 11:57

rozhořčený představitell

Re: BEZ KOMENTÁŘE

Běž si stoupnout do fronty na¨prasečí chřipku..tam je tě třeba

0/0
26.4.2009 14:50





Najdete na iDNES.cz