Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Širší chodníky a víc stromů, takový bude zřejmě Václavák v roce 2011

Do několika týdnů by město a Praha 1 měly schválit projekt, který z gruntu přestaví spodní část Václavského náměstí. Stavební stroje by se měly na Můstku objevit příští rok a po nové promenádě by se lidé mohli projít možná už v roce 2011.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MVDr. Alois Tubera

Krásné řešení

Na takto předělenám Václavaku půjde demonstrovat maximálně na tramvajových kolejích, což nepůjde bez zastavení MHD. Takže první legální, t.j. nerozehnané shromáždění se tam po přestavbě dá očekávat, až zas někde vyhrajeme zlato v hokeji nebo tak něco. Establishment vyhrál další bitvu o status quo...Rv

0/0
25.4.2009 3:07

Dr.Edgar

...

Tak tonevim vypadá to doře což vo to ale jak to zavedou do praxe? na to se těšim asi se tam zajedu podívat

0/0
24.4.2009 23:42

vokroj

Tramvaje na Václaváku

jsem zažil a v žádném případě nedoporučuji jejich návrat. Postrádám ale řešení propojení náměstí s Muzeem, mělo by se všechno řešit systémově, komplexně a definitivně .... už toho bylo dost

0/0
24.4.2009 22:10

flopps

...

Na těch fotkách nevidím prostor pro štětky, Araby, veksláky, kapesní zloděje, různé naháněče bordelů...škoda, je to fádní.

0/0
24.4.2009 21:15

gotzur

Ty tramvaje Václavák úplně zazděj

Alespoň budou mít další generace zase co předělávat.

0/0
23.4.2009 22:24

princeznaZkundystava

Tramvajové těleso

S návratem tramvají na Václavák nemám problém ,akorát jsem si už zvykl, že to náměstí je spíš bulvár a tramvaje uprostřed jsou rušivé. Pokud by se projekt upravil , např. že jednotlive koleje budou vést u kraje chodníků ,tak by náměstí mělo skoro stejný vyznění jako dnes a v těch stromořadích by se krasně jezdilo tramvajema...

0/0
23.4.2009 20:14

jellyfish

Re: Tramvajové těleso

a co vibrace z těch tramvají?? to by se ti lidi v domech poděkovali :-)

0/0
23.4.2009 23:48

princeznaZkundystava

Re: Tramvajové těleso

no , na Václaváku moc lidi nebydlí a když už, tak ve vyšších patrech.  A dneska se tramvajový koleje můžou osazovat gumovejma pásama, že to nehlučí a ani moc nevibruje.

0/0
24.4.2009 15:24

beef-eater

Cha cha....

Stihnout tohle dodělat v r. 2011, když teď je 4/2009 a ještě se nedloublo? V Čechách? Dovolte, abych se zasmál....

0/0
23.4.2009 17:48

Pan L

Re: Cha cha....

Nestihnou. Napred se bude muset "vypsat" "vyberove" "rizeni" (predem rozhodnute pro toho, kdo da vic) a pak se teprve zacne premyslet stylem "jezis nojooo vzdyt voni nam to pamatkari nedovoli", tak se roztoci kolotoc uplatku a smeliny a byrokracie. Ten se bude tocit a tocit, pak se udela 50% prace o 450% draz, no a nakonec se to cele bude reklamovat, protoze se chodinky rozjedou a zacnou propadat. Ale volatka tucnych prasatek se budou v novych BMW parkujicich u luxusnich vil nadouvat k prasknuti. Zeme ceska...domov muj! :-©;-D(Y)

0/0
23.4.2009 17:57

lýdie

Václavák

kdo jsou ti černoši v zelených vestách na horní části Václaváku??

0/0
23.4.2009 16:23

Pan L

Re: Václavák

Ti to sem přijeli omrknout, než nás obsadí. Hnědá vlna už proběhla, teď začne černá a fousatě-kloboukatá košer vlna. Už si světí fabriky na potraviny. To by jeden zvracel.

0/0
23.4.2009 16:25

Pan L

Hrůza hrůza

To zase bude šmeliny, bordelu, čachrů, úplatků, úplatků, úplatků, úplatků, šmeliny, čachrů, machinací, podvodů, podvodů, šmeliny, šmeliny, úplatků, podvodů, svinstva a ksindlu. :-©

0/0
23.4.2009 16:14

Dr. Fe1

Re: Hrůza hrůza

Zapomněl jsi ještě na šmelinu, úplatky, úplatky a čachry.

0/0
23.4.2009 16:28

Pan L

Re: Hrůza hrůza

Jo nojo vlastně.... dík!

0/0
23.4.2009 16:34

Žižkovský Mikeš

Je zcela jedno, jak to tam bude vypadat

Václavák je pro mne hnusný plac plný drogových černošských a arabských dealerů drog, nesympatických taxikářů a prostitutek. Je to nejstrašnější místo v centru města a zásadně se tomuto chlévu vyhýbám. :-©:-©:-©

0/0
23.4.2009 15:34

Martin Šubrt

Re: Je zcela jedno, jak to tam bude vypadat

Ten chlév je tam zejména proto, že to tam tak vypadá a není tam povrchová denní i noční doprava a její zastávky... Přece jen na Pavláku a Tyláku to takový humus není, žijou tam jiní, normální lidi.

0/0
23.4.2009 17:05

kaamoZe

Re: Je zcela jedno, jak to tam bude vypadat

souhlasim. kazdej prazan se vaclavaku vyhyba. je to vzdycky utrpenim ocitnout se tam.

0/0
24.4.2009 15:17

dantencl

folklór

Každá generace snad v kdejakém městě se chce zvěčnit v centru města. Čím víc peněz, tím větší pomník a tím déle vydrží, nejde udělat drobné nebo postupné úpravy, musí to být mnohanulový projekt. A pak přijde další generace a zase náměstí přebuduje. Václavák není výjimkou, jednou za 30 let to je prostě folklór. 

0/0
23.4.2009 14:15

Martin Šubrt

Re: folklór

Václavák je takový jako dnes od roku 1927 :-). Jen místo tramvají uprostřed dali provizorně květináče a dole to zadláždili :-) Jinak žádná změna už 80 let :-).

0/0
23.4.2009 14:35

dantencl

Re: folklór

Zrušení tramvají dost změnilo i Příkopy i 28. října, kde spolu s dolní částí  václaváku udělali pěší zónu. Žádná auta, žádné tramvaje. Před tím to bylo zcela jiné místo. A díval jsem se do historie, velká přestavba skutečně byla před tím v roce 1927. 

0/0
23.4.2009 17:53

Adam.Cipisek

Rotace

Jen aby nam sv. Vaclav nezacal v hrobe rotovat....

0/0
23.4.2009 14:12

gagaryn

***

co je na tom ? placka kde rostou stromy. To je toho.

0/0
23.4.2009 12:52

Emerus

Zadratovany sv Vaclav?

Ja spis nechapu ten prostor okolo sochy sv. Vaclava. To se jako uplne zrusi ostruvek okolo sochy (takze padne tradicni sraz u kone) a kolem sochy povedou draty ktere mimochodem na supr vizualizaci samozrejme chybi?

0/0
23.4.2009 12:50

(@)

Re: Zadratovany sv Vaclav?

R^

umím si představit neméně skvělou a možná mnohem reálnější supr-vizualizaci, kde by se bez jakýchkoli větších investic lehce poupravil Václavák v současné podobě. Co např. brání vysázet na prostředek stromy v současných dispozicích? Co brání jednoduchou a levnou úpravou zúžit průjezdnost v horní části Václaváku? Tramvaje bych tam nepouštěl a bylo by. Garáže je taky pitomost - jen vyvolají poptávku po dopravě autem až do centra a tím už tak přecpané přilehlé ulice budou ještě přecpanější. Ty se asi rozšířit nedají, že.... 

0/0
23.4.2009 13:59

Kleki Petra

Re: Zadratovany sv Vaclav?

Václav si přeje přístup k cestě. Prý ji bude asi brzo potřebovat.

0/0
23.4.2009 14:01

Martin Šubrt

Uff.

Ehm, ono je to celé poněkud složitější... Okolí VN je navrhováno tak, aby tam jelo víc aut a střed VN s tak širokým dopravním prostorem, že se nedá pak pořádně přejít. Barevně návrh super, dopravně zcela mimo realitu, zvlášť, když nárůst dopravy způsobují projekty stejné firmy kousek vedle... http://subrt.blog.idnes.cz/c/6710/O-viteznem-navrhu-vzhledu-Vaclavskeho-nam-a-magistrale-za-Muzeem.html

0/0
23.4.2009 12:48

boudicca

konecne

konecne se dockame! O prebudovani Vaclavaku se mluvi uz nejmin 5 let, ani se mi nechce verit, ze to konecne schvalili :)

0/0
23.4.2009 12:09

(@)

Re: konecne

buduje se tam něco v jednom kuse už leta, takže spíše už by s tím mohli skončit, než zase začít, ne? ;-D

0/0
23.4.2009 12:13

boudicca

Re: konecne

pokud vim, taxe asi rok revitalizoval podchod na metru Mustek, ted se ve spodni casti namesti nic nestavi. Nebo se mylim?

0/0
23.4.2009 12:17

Emerus

Re: konecne

TAXE mylisRv

0/0
23.4.2009 12:47

milanzitka

Re: konecne

Jediné co se tam nyní buduje jsou kolektory.

0/0
28.4.2009 11:00

kunde

Vojto Vojto

"Tramvaje na Václavské náměstí rozhodně patří, nechápu, proč nemůžou po

pěší zóně jezdit v Praze, když můžou v Brně," říká Jan Vojta.  víš proč Vojto? Protože Praha není Brno...;-D

0/0
23.4.2009 11:13

JÚLINEK.ŠÍŠAL

a taky se na něm najde

tělo muže bez chodidel ... alespoň občas ... jako na dvorku v olomúci ...heč

0/0
23.4.2009 11:02

(@)

Achjo, chcete to tam prý zklidňovat a do horní půlky pustíte

tramvaje??? 8-o  8-o ? ? ? Proboha proč??? Aby si tam otrlí tramvajáci vynucovali svou absolutní přednost v jízdě, kterou mají i na přechodech pro chodce? Aby tam zase bylo více prachu a hluku???

.

Jak už tady někdo psal, ušetřete si ty peníze, nechte Václavák být tak jak je a koukejte silniční dodělat obchvat kolem Prahy, hlavně teď tu severní část, Ruzyně - Suchdol - Březiněves. Jeho absence dusí statisíce lidí.  

0/0
23.4.2009 10:56

(@)

Re: Achjo, chcete to tam prý zklidňovat a do horní půlky pustíte

..koukejte dodělat silniční obchvat...:-) (teda to se mi ještě nestalo, přehodit takhle slova :-) )

0/0
23.4.2009 11:15

Martin Šubrt

Re: Achjo, chcete to tam prý zklidňovat a do horní půlky pustíte

Povím proč. Protože v metru pod Václavákem jsme v situaci, kdy už v něm není místo a kapacita souprav, nástupišť, eskalátorů a vestibulů je na hraně. K tomu přičtěte situaci, až se v centru zavede mýto a k metru se připojí další čtvrti, nebo letiště. Dostáváme se zcela za hranici bezpečné podzemní dopravy. Denní poptávka po hromadné dopravě v okolí VN je najednou o 60 000 lidí vyší (tj. počet lidí v tramvajích v Ječné jednosměrně denně). Proto metro téměř životně nutně potřebuje pomoc, kterou když nedostane, bude to denně zajímat 50 000 - 100 000 lidí. Ono opravdu metro není nafukovací. Jen jsem zvědavej, jak pak bude Václavák klidný, když tam pak vychází nárůst individuální dopravy o proti dnešku o třetinu...

0/0
23.4.2009 12:41

jouzi

Re: Achjo, chcete to tam prý zklidňovat a do horní půlky pustíte

Mě by spíš zajímalo, kam budou tramvaje jezdit. Na návrhu to vypadá, že se max. "obtočí" kolem sv. Václava a pojedou zase zpátky dolů, což dle mého názoru pozbývá smysl. Nechápu taky tu pomoc metru - pochybuju, že se většina lidí přepravuje metrem výhradně z Můstku na Muzeum a dále na přestup (a/nebo obráceně), když už na VN jsou. Drtivá většina jede delší úsek (dle mého názoru) a tam vám tramvaje nepomůžou, protože metro je přeci jen rychlejší.

0/0
23.4.2009 13:28

(@)

Re: Achjo, chcete to tam prý zklidňovat a do horní půlky pustíte

Přesně tak to také vnímám.

0/0
23.4.2009 13:53

Grossak

Re: Achjo, chcete to tam prý zklidňovat a do horní půlky pustíte

Pojedou na Vinohradskou. Obtáčí se naopak dnes, kolem budovy ČRo nad Muzeem, protože  na Václavák se nedostanu. Jestli pochybujete o významu tohoto propojení, možná vás přesvědčí, až se tam jednou ty koleje udělají, že zájem bude takový, že jedna tramvajová linka tam rozhodně stačit nebude.

0/0
23.4.2009 13:59

jouzi

Re: Achjo, chcete to tam prý zklidňovat a do horní půlky pustíte

Kudy pojedou na tu Vinohradskou, prosím pěkně? Vy to prodloužení na tom nákresu vidíte?

.

A když to vezmeme úplně do detailu - to ty tramvaje pojedou přes magistrálu, ať už před, či za Národním Muzeem? 

.

Myslim, že protažení tramvají na Vinohradskou by stejně metru nepomohlo, jak psal pán, na kterého jsem reagovala. Zátěž, kterou totiž momentálně nese I.P.Pavlova, odkud jezdí tramvaj 11 po zmíněné trase kolem ČRo a do spodní části Vinohradské, by se naopak přesunula na VN, nikoliv z něj.

0/0
23.4.2009 14:10

Martin Šubrt

Re: Achjo, chcete to tam prý zklidňovat a do horní půlky pustíte

Jednak magistrála má být v tunelu, takže prostě tramvaj pojede mezi Muzeem a Svobodnou Evropou nahoru. Kromě toho, opravdu nejde o cesty Muzeum - Můstek, to je tak 1% z těch, co by tramvaje metru vzaly. Ještě trať kolem Hlavního by pomohla C, pro spojení Masaryčky třeba s Vinohrady. Všimněte si, jaká je poptávka po busech 133 a 135 z Florence, nám. Rep. někam na Žižkov a to ještě nejedou z centra. A stále to roste. Obrovský počet lidí bydlí ve čtvrtích nad Muzeem, denně do okolí VN dojíždí pracovat 80 000 lidí, do celého centra snad cca 200 000. Přestává to být legrace. Jinak mrkněte třeba na http://www.tramvajak.cz/studie_vaclavak/VYKRESY/Vykres30.pdf nebo si přečtěte celou studii na www.tramvajak.cz pak pochopíte, o co jde komplexně v centru Prahy.

0/0
23.4.2009 14:41

jouzi

Re: Achjo, chcete to tam prý zklidňovat a do horní půlky pustíte

Má být, ale není a já osobně dost upřímně pochybuju, že do 2011 bude. I když do 2011 pravděpodobně nebude ani tato podoba VN. 

.

Tramvaj na 28. října a na Příkopech? Mno, nevim, co na to říct.

.

BTW metro je ve špičkách narvané většinou již ve 2. zastávce od konečné (tím míním minimálně Rajskou Zahradu a Opatov, Hradčanskou, se kterými mám zkušenost)...

0/0
23.4.2009 14:59

Martin Šubrt

Re: Achjo, chcete to tam prý zklidňovat a do horní půlky pustíte

Ano je narvané. Na A B má ještě určitou rezervu, na C ne, ovšem město zablokovalo trasu D ve prospěch A na letiště, které má očekávané zatížení už v motole na cca 1 přeplněnou soupravu typu C na Vyšehradě ne za dvě minuty, ale za hodinu :-). A za to chce utratit 40 miliard. Tramvaje v centru nejsou všespásné, jsou doplněním komplexního dopravního systému. Ale město tuhle představu nemá a stáví náhodně to, co si kdo prosadí.

Představte si, že ty tramvaje na Příkopech jsou vyměněny za možnost se stejně kvalitně jako po Příkopech projít zezdola až na Mírák... Půlka lidí na Příkopech bude v těch tramvajích... Je to divná představa, já vím, ale ty efekty pro menší tlak aut na centrum, pro mírně volnější metro, pro bezpečnější ulice večer. Ona tramvajová zastávka dělá divy s těmi temnými zákoutími a Václavákem nyní bez normálních lidí. Není to černobílé, má to i řadu záporů, ale méně, než současný a bohužel i budoucí navrhovaný stav.

0/0
23.4.2009 15:31

Martin Šubrt

Re: Achjo, chcete to tam prý zklidňovat a do horní půlky pustíte

Co třeba taková spojení Vinohradská - Revoluční, nám. Republiky - Tylovo nám, Můstek - I. P. Pavlova, Újezd - Florenc a řada dalších? Plus běžné vyřizování po centru. Můstek - Muzeum je opravdu naprosto nepatrný zlomek. Ale Bělehradská - Uhelný trh, Riegrovy sady - Štěpánská, Karlák - Můstek, Národní - Florenc. Všechno je to často pěšky nebo jen s využitím metra na nějaký kousek, úplně nejlépe autem. Tyhle trasy a spojení využívá cca 100000 lidí denně a často jsou na metro odkázáni, byť jejich trasa by šla vyřešit úplně jinak. Metro je právě především k tomu, aby lidi odvezlo na kraj města, ne na popojíždění jednou zastávkou, Když je narvané, není to opravdu příjemný zážitek. Navíc to s jeho využitím trvá stejně jak pěšky. Zkuste si prostudovat www.tramvajak.cz, jestli máte čas, třeba si názor poopravíte...

0/0
23.4.2009 14:34

muša

Další stroje?

Připadám si jako v Blbákově, Václavák už jsem neviděla bez stavebních strojů celé roky a ztratil pro mě veškeré kouzlo už dávno. Tramvaje už po náměstí jezdily, pak nejezdily, teď zase budou jezdit - jak dlouho to vydrží než se vše zase rozkope případně schová za hnusnými ohradami? Turisté, kteří se přijedou na Václavák podívat, pokud pochopí, že už na něm stojí, neudělají si ani fotku bez kousku jakési opravy kolektoru nebo jiné rozvrtaniny. No, můžou si koupit pohled, to je fakt. Když si chtějí koupit na Václaváku klobásku, aby se naučili rusky. Původní krásné fasády domů na náměstí málem nejsou vidět pro reklamy ve kterých navíc úplně vymizela čeština. Koho budeme časem zajímat? Co na nás bude zajímavé? Právě jen to,

že je tady snad všechno možné? Prezentace nového Václaváku je velmi pěkná, ale

to je dílo vzniklé někde v kanceláři. Než projde realizací přes úplatné radní, vyjde z toho paskvil,který nebude s plánem mít moc společného.

0/0
23.4.2009 10:06

Kapitán Hollister

Re: Další stroje?

pesimistické, skeptické, realistické.

0/0
23.4.2009 10:24

ivabublan

Jelikoz cely Vaclavak a jeho okoli patri RUSAKUM

a jineho jazyka se tam clovek pomalu nedohleda, tak jim to tam zase z nasich dani pekne udelame. :-©

0/0
23.4.2009 9:59

Reinkarnace Obraceče kalendáře

.........

Jezdit autem na Václavák může akorát totální pyj   ........ , vjezd by měl být jen pro dopravní obsluhu a nějaký to taxi  ....... ,tramvaj ano ,ale ne jedna za druhou   ....

0/0
23.4.2009 9:50

roddie

Lavičky

doufám, že tam budou nějaký lavičky, a hodně. Ať přijedu do jakýhokoliv města, Praha, Brno, trvá mi půl hodiny, než najdu práznou lavičku, kde bych mohl spočinout.

Mimochodem šalina přes centrum v Brně je úplná hrůza, nehodí se tam, překáží, tam bych ji zrušil.

0/0
23.4.2009 9:48





Najdete na iDNES.cz