Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Schwarzenberg jel do Vatikánu, datum papežovy návštěvy ČR ale nepadlo

Šéf české diplomacie Karel Schwarzenberg navštívil Vatikán, kde se krátce setkal s papežem Benediktem XVI. Hlavním cílem ministrovy cesty byla příprava návštěvy hlavy římskokatolické církve České republiky. Konkrétní datum ale představitelé Vatikánu neřekli. Spekuluje se, že papež by měl do Prahy přijet v září.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jaroslav-s

je dobre, ze prijede

je dobré, ze papež přijede do ČR. Jen je škoda, že čeští biskupové trochu předbíhají dobu a oficielně vyhlašují datum papežovi návštěvy, když on sám ještě konkrétní datum oficielně nepotvrdil. Uvedený důvod, že jde o duchovní přípravu věřících, podle mne, nemůže obstát. Kdo chce hlásat pravdu a pravdivě evangelizovat, měl by také pravdivě žít. Jde o maličkosti, ale škoda jich. Na druhou stranu, nemá cenu se tím znepokojovat a prostě to vzít jako fakt. Je to na odpovědnosti biskupů a biskupa Malého, jako koordinátora této návštěvy, zvlášť. Ale jsem asi mimo mísu ztéto diskuse, která řeší co bylo dříve zda slepice nebo vejce a zda je církev zpátečnická či není. Pokoj vám.:-)

0/0
21.4.2009 12:29

proLogos

Re: je dobre, ze prijede

I tobě =)

Z mé strany jde pouze o vysvětlující reakce, případně o obranu proti nepodloženým útokům - především proto, že obzvláště v českých končinách se tisíckrát vyslovená lež stává obecně přijatou pravdou.

Jinak s tebou plně souhlasím.

0/0
21.4.2009 16:22

mutantmutant

ad ateismus

tady níž si kdosi stěžuje, že ho mrzí, že ateisti "nejsou ochotni svou víru nikterak obhajovat". to ukazuje na jedno základní nepochopení - ateismsu není víra a nemusí to nutně být ani životní postoj (ať už životním postojem myslíme cokoliv :-))

nevěřím že je bůh stejně tak jako třeba nevěřím na ufony a létající talíře, a tím to pro mě víceméně končí. necítím potřebu trávit čas obhajobou ateismu (pokud mi nikdo nebude vnucovat žádnou církev) stejně tak jako se nechystám bojovat za uznání neexistence UFO, je mi to tak nějak jedno :-)

jen si nemyslím že by církve měly mít nějaký zvláštní privilegia, ale to u nás rozhodně není tak palčivá otázka jako třeba v arabských zemích apod. :-)

0/0
16.4.2009 9:57

mutantmutant

Re: ad ateismus

a jinak (to je zase reakce na jinej příspěvek) já bych rozhodně byl PRO vrácení majetku církvím a definitivní oddělení církve od státu, myslím že proti tomu žádnej rozumnej člověk nemůže nic namítat (můžeme se bavit o výši té částky apod., ale do toho stejně nikdo z nás moc nevidí) :-)

0/0
16.4.2009 9:59

mutantmutant

Re: ad ateismus

a ještě poslední věc - pokud budou církve dodržovat zákony a bude k nim přistupováno jako k ostatním nevládním organizacím, tak ať si dělají co chcou (a ať bůh požehná jejich konání ;-D) :-)

0/0
16.4.2009 10:02

racional

osoba nežádoucí ještě škodí dál

tihle kostlivci jsou nesmrtelní:-(

0/0
16.4.2009 9:16

PetroleumLampoIdorablo

tak kníže byl na výletu, že

obvyklá činnost ministra zahraničí v době, kdy zrovna nepodřimuje

0/0
16.4.2009 9:07

Ccecil

přijede v září

:-P

0/0
15.4.2009 22:26

Terran

hale

jen at si papez zustane doma, ja ho tady nepotrebuju a vůbec na nej nemam naladu!

0/0
15.4.2009 20:57

Moji Ludia

ateismus je virus

Liberalni ateiste jsou hrozbou pro spolecnost, podivejte se na Francii Anglii a ve Svedsku

0/0
15.4.2009 20:52

čtunoviny

Re: ateismus je virus

Nemohu se tam podívat . Napiš prosím podrobnosti. Děkuji.

0/0
16.4.2009 7:57

Fanatic.Dz

Co mě mrzí na ateistech

je ten fakt, že nejsou ochotni svou víru nikterak obhajovat. Prostě prohlásí že to je ta jediná správná víra a kdo si myslí něco jinýho je nebetyčnej vůl. Tím jejich argumentace končí. :-/

0/0
15.4.2009 18:49

kondicioner

Re: Co mě mrzí na ateistech

bez do pr.....le z takovym prispevkem ty jehovisto

0/0
15.4.2009 19:28

MSL314

Re: Co mě mrzí na ateistech

Ano, to je přesně ono...

0/0
15.4.2009 19:37

duhastrecht

Re: Co mě mrzí na ateistech

Tak si na ten atheismus vzpomeň ze školy a přidej net + knihovnu, copak najdeš že by oni někdy někomu ten svůj atheismus nějak dokazovali, prostě převzali moc a vnutili ho národu brutální silou. Co byla Velká Francouzská Revoluce, VŘSR a bolševické revoluce po celém světě, německý nacionální socialismus, Mexiko...copak tam atheisté někdy s někým o něčem diskutovali?

Pokud řekneš atheisté, chci být váš, co to obnáší, copak je někdo z nich schopen říci, toto je typická atheistická malba, keramika, tanec, písnička, kroj, v takových domech žijeme, takhle se ženíme, pohřbíváme, tohle jsou naše svátky, tohle je náš Základní Zákon, tohle trestáme a to tak a tak, tohle je naše Xtero, takhle se k nám vstupuje, takhle od nás vystupuje atd. atd. tedy něco, co můžeš ríci o křesťanství, islámu, buddhismu, atheista ti na takové otázky buď vůbec neodpoví, ani netuší, proč by něco takového mělo existovat, nebo tě pošle do háje, ví že by se zapletl.

Atheismus je jen tupá ideologie bez vlastní kultury. 

0/0
15.4.2009 19:55

PetroleumLampoIdorablo

Re: Co mě mrzí na ateistech

myslím, že jste hluboko a daleko vzadu s nedostatkem informaci.

Ale dobře fungující náboženství potřebuje právě takové lidi.

0/0
16.4.2009 9:10

mutantmutant

Re: Co mě mrzí na ateistech

kamaráde, ty se teda pouštíš na tenkej led ;-D jakej je typickej křesťanskej dům ve ketrých žijete? jaká je typická křesťanská keramika??

0/0
16.4.2009 10:28

proLogos

Re: Co mě mrzí na ateistech

No, ono už stačí např. západní právo založené na křesťanských myšlenkách.

Jinak samozřejmě křesťanství nic nepřekrývá, jen pozměňuje, rozvíjí dané podmínky v daných oblastech.

0/0
16.4.2009 17:49

PetroleumLampoIdorablo

Re: Co mě mrzí na ateistech

z tvého příspěvku vyplývá jenom neznalost, nic víc. Ostatně, ateistum přisuzuješ hlavní dogma katolíků

0/0
16.4.2009 9:08

Jjelen

Je třeba začít šetřit

Doufám, že tu cestu panu ministrovi hradili pánbičkáři, je krize a má se šetřit a né jezdit po světě. (Mohl ho pozvat telefonicky a když by na to Pap. nereagoval,tak by se nic nestalo a ušetřili by se další miliony)

0/0
15.4.2009 18:39

Fanatic.Dz

Re: Je třeba začít šetřit

Jo to je stejně hloupé jako tvrdit, že pozvat B. Obamu bylo plýtvání penězi. Ono tomu bylo právě naopak, ale obchodu obzvláště tomu mezinárodnímu, měnové politice a podobně asi moc nerozumíte a tak netušíte jak taková návštěva třeba i papeže pomůže ČR finančně.

0/0
15.4.2009 18:47

Zla Lopata

Re: Je třeba začít šetřit

To je pravda, panbuh nam to zaplati a vyvede nas z krize jako Mojzis z Egypta :)

0/0
15.4.2009 19:22

PetroleumLampoIdorablo

Re: Je třeba začít šetřit

asi stejně, jako nedávné "neformální" setkání ministrů zahraničí na bývalém(?) rodovém sídle Schwarzenbergů, jako včerejší neformální setkání ministrů životního prostředí s výstupy v podobě obecných apelů.

Kníže prostě využil funkce. Výsledek pro ČR nula. Domnívám se, že takové schůzky se předjednávají a setkání je už pouze formálním stvrzením.

Nehledě na to, že ještě pořád existuje způsob pozvání formou dopisu.

Jenže tenhle národ na to ještě má, aby mohl platit kratochvíle Degeneráta Prvního, zato ještě nemá dost inteligence, aby pochopil, jak je odrbáván. Naopak, s věčným pocitem slámy v botách spolkne každou návnadu, která se jeví jako výtah ke světovosti.

0/0
16.4.2009 9:18

kerim003

trochu odbocim

vite co je zajimave ze vetsina obcanu CR je zasadne proti aby se cirkvim vratil alespon nejaky majetek ale prekvapuje me ze temto kriklounum nevadi ze vsichni cirkevni predstavitele od posledniho kneziho az k arcibiskupovi jsou placeni z nasich danni. :-)

0/0
15.4.2009 18:39

Jjelen

Re: trochu odbocim

Vatikán by si měl své pastýře platit sám,hned by bylo na drahé operace a na opravu silnic.

0/0
15.4.2009 18:41

kerim003

Re: trochu odbocim

souhlas ale jako kazda organizece by mel mit nejake prostredky ( vyrobni) a byl by klid.

0/0
15.4.2009 18:42

Fanatic.Dz

Re: trochu odbocim

Ano toto je oficiální stanovisko římskokatolické církve a již 20 let se jej snaží prosadit. Bohužel odpor ateistické veřejnosti a politické reprezentace byl dosud příliš silný. :-/

0/0
15.4.2009 18:45

Fanatic.Dz

Re: trochu odbocim

No jenže je to ještě jinak - církve se chtěj platit samy - alespoň ta katolická ano, ale nějakým Klausům a podobným Havlům to bylo vžd proti srsti. ;-D

0/0
15.4.2009 18:43

duhastrecht

Re: trochu odbocim

Koho chleba jíš, toho píseň zpívej, proto atheistický tatíček stát platí pátery z daní všech, ví, že tak může držet Církev u huby a navíc získat politické body u nekatolíku, nas..aných (chápu je), proč by tohle měli platit, i když v rozpočtu je to zcela zanedbatelný pakatel.. Zkus si představit, že by katolíci měli majetek a financovali se sami, najednou by bylo na katolické školy i na kvalitní učitele do nich, na katolické nemocnice, jejich vybavení, personál, kostely by se nerozpadaly, z theologických fakult by začali vycházet kvalitní kněží a ne ti ňoumové, co dnes... - a Svatá Církev by tak pořádně získala na popularitě, to atheistický tatíček stát přece nemůže dopustit, kvůli tomu jsme celý ten kulturkampf v 19. a komunismus ve 20.století nebudovali, soudruzi, aby nás nějací křesťani třeba i odstavili od lizu a našich platů, mnohonásobně vÿšších a početnějších, než u těch pár páterů:)))

0/0
15.4.2009 20:08

proLogos

Re: trochu odbocim

Dost možná, že situace je trochu prozaičtější: stát na ukradeném majetku stále vydělává mnohem více, než vydává na církve. Logicky by tedy vrácením majetku přišel o slušné koryto.

Stát je velmi špatným správcem shromážděného c.majetku - ty nejlukrativnější položky už stihl (po revoluci!!) výhodně zpeněžit.

Názor, že církevní platy jdou z daní občanů je naprosto zcestný. Ožebračená církev naopak do rozpočtu z výdělku fakticky přispívá (tuším, že to bylo něco kolem 2 mld. ročně..)

0/0
16.4.2009 0:10

PetroleumLampoIdorablo

Re: trochu odbocim

ten "ukradený" majetek byl zhusta darován, zčásti vydřen náboženským vydíráním, zhusta vydřen až za nelidských podmínek na poddaných. Stačí si přečíst kroniky měst a obcí.

Mantra o státu jako špatném správci(?) cirkevního i jiného majetku se ukazuje být opravdu jenom mantrou.

O přispívání do rozpočtu sděl fakta.

Nemluvě už o morálních konotacích kolem majetku v souvislosti s učením církve, jež vtloukala věřícím do hlav po stáletí, ač se sama tímhle nikdy neřídila. Copak cirkev nemá svoji minulost?

0/0
16.4.2009 9:28

proLogos

Re: trochu odbocim

Fakty se zaobírá Ing. Mojmír Kalný, CSc na "www.obcinst.cz/cs/Studie-OI-c-7-CIRKEVNI-MAJETEK-A-RESTITUCE-c520/"

Včetně rozboru historického kontextu jako dobového vlastnického práva, koexistence státní a církevní správy, množstvím majetku, dějinnými zvraty, historickými skutečnostmi a zákony. Na to, co jste napsal - především o "nelidských podmínkách" si lze po přečtení pootočit názor.

Stát - špatný správce - samozřejmě z pohledu církve. Pro stát se tak samozřejmě stalo za výhodných podmínek. Nic to ovšem nemění na skutečnosti, že se tak stalo za vědomí, že prodává neoprávněně vlastněný majetek, o kterém se vedou jednání (a zároveň stát sama sebe považuje za "demokratický...")

Přesnější fakta nezmíním, pamatuji si pouze hrubý poměr výdajů-příjmů ohledně círk. majetku, které padlo kdysi v diskuzi. Na netu marně hledám. Ze studie uvedené na začátku lze ovšem vyvodit, že tak úplně nekecám.

Jinak - o c. majetek mě osobně nejde. Jde tu spíš o podporu círk. aktivit a nezávislost na státu.

0/0
16.4.2009 17:35

mutantmutant

podle mě katolík

je něco jako sparťan, prostě se nějakou náhodou ocitneš v nějaké partě (třeba to chytíš od kamošů nebo od rodičů) a máš to přišitý a budeš se bít za tu svou pravdu a přitom stačilo tak málo a mohls být úplně v jiné skupině a bít se za úplně jinou pravdu  :-)

0/0
15.4.2009 18:21

Fanatic.Dz

Re: podle mě katolík

No vidíšto a to samý by se teda asi dalo říct i o ateistovi, ne? ;-D

0/0
15.4.2009 18:31

mutantmutant

Re: podle mě katolík

to možná taky, ale ještě sem neslyšel o tom že by ateisti někdy někde šířili víru mečem ;-D

0/0
15.4.2009 18:32

kerim003

Re: podle mě katolík

a co "pohané"

0/0
15.4.2009 18:34

Fanatic.Dz

Re: podle mě katolík

Pohan to je zcel ajiná káva - pohan netvrdí že vesmír je věčný a neměnný například. ;-D

0/0
15.4.2009 18:35

kerim003

Re: podle mě katolík

tak pozor to preci neni pravda - spousty vedomosti, znalosti a hlavne treba i svatku cirkev prevzala od pohansky kmenu

0/0
15.4.2009 18:36

Fanatic.Dz

Re: podle mě katolík

Církev že převzala svátky od pohanských kmenů? Tak to zasjité můžeš spoustu takových svátků vyjmenovat - třeba vánoce nebo velikonoce? Nebo snad pohanské kmeny zavedlz volnou neděli? :-)

0/0
15.4.2009 18:40

kerim003

Re: podle mě katolík

nebudu tady zatezovat detaily ale vanoce se +/- schoduji s datem zmniho slunovratu coz se corkvi velmi hodilo nebot nemusla pripadne privrzence nutit slavit dulezity svatek ve zcela jinou dobu nez bylo po staleti obvykle. jeden priklad za vsechny

0/0
15.4.2009 19:14

Fanatic.Dz

Re: podle mě katolík

Tak to asi nevíš nic o komunistickém režimu a jeho 30-100 miliónech obětí. Ani mě to nepřekvapuje. :-/

0/0
15.4.2009 18:34

mutantmutant

Re: podle mě katolík

komunismus a fašismus je záležitost analogická církvím, podobný východiska, podobný kecy, podobný metody :-)

0/0
16.4.2009 9:52

MSL314

Re: podle mě katolík

Podobná východiska? Církev učí, že svět i lidi stvořil Bůh. Bůh lidi miluje a i lidi se  mají milovat (agapé, né eros). To je podle mého základ. Všechno ostatní z toho vychází. Nemyslím, že by komunismus a fašismus učil něco podobného.

0/0
16.4.2009 10:42

duhastrecht

Re: podle mě katolík

Tys nikdy neslyšel o Velké Francouzské Revoluci, VŘSR, komunismu, nacismu, tys vždy chyběl, když to ve škole do všech dětí cpali, nikdy sis nesehnal a nepřečetl žádnou historickou učebnici, knížku, paměti.

Pak to asi opravdu vědět nebudeš, ale to bude i o tvém všeobecném přehledu...

0/0
15.4.2009 20:12

Fanatic.Dz

mutantmutant

Na základě svých neúplných znalostí jsi se rozhodl, že církev se již dávno přežila, ale pouze nějakou shodou náhod jede ještě setrvačností dál. Vůbec přitom nebereš v potaz to že na rozdíl od jiných přeživších se institucí se její vliv neustále rozšiřuje zároveň s potem věřících. Těch 2,5 miliardy lidí všech ras, tříd, vzdělání atd se nejspíš škaredě spletlo zatímco ty máš patent na pravdu. He he he. Jsi jak bolševickej prognostik. R^

0/0
15.4.2009 18:13

mutantmutant

Re: mutantmutant

no, pokud už chceš argumentovat počtama lidí (což je zjevně nesmysl), tak zkus porovnat počet lidí co si myslí že katolická církev má pravdu a počet lidí co si myslí že pravdu nemá ;-D

to že mám patent na pravdu sem nikde netvrdil a tomu srovnání na konci už vůbec nerozumím ;-D

0/0
15.4.2009 18:16

Fanatic.Dz

Re: mutantmutant

A já se nebavím o katolících ale křesťanech. To jestli si katolík nebo protestnat záleží daleko spíš na tom komu a kde jsi se narodil. A pakliže tedy není zajímavý celkový počet tak se pojďme bavit o tom, které náboženství ve světě se nejrychleji rozšiřuje. A nebo se pojďme bavit o tom která kultura dominuje světu - jestli ta hinduistická, šintojistická, budhiostická, islámská nebo že by přeci jen nakonec ta křesťanská ... atd a pod ... Ale jinak souhlas - pravdu nejde najít sčítáním nosů, ač i to o něčem svědčí.

0/0
15.4.2009 18:21

mutantmutant

Re: mutantmutant

Galileo měl taky pravdu a byl jeden proti celé církvi ;-D

a co se týče té kulturní dominance (i když ani ta nic nedokazuje), tak světu jasně vládne kultura ateistická :-) díky bohu ;-D

0/0
15.4.2009 18:22

Fanatic.Dz

Re: mutantmutant

tak v tom případě bych ti doporučil vyjet někdy za hranice naší vlasti a budeš mile překvapen. Být ateistou v dnešním světě je vskutku unikum. A jsme zase u těch statistik. Btw víš například kde vznikl pojem jako princip subsidiarity kterýžto se jako velká novinka nyní zavádí do procesů řízení EU? ;-D

0/0
15.4.2009 18:26

mutantmutant

Re: mutantmutant

nevím a je mi to jedno :-)

0/0
15.4.2009 18:29





Najdete na iDNES.cz