Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elitní jednotka SOG je v krizi, muselo odejít několik velitelů

Elitní vojenskou jednotku SOG, která se vyznamenala v Afghánistánu, musel opustit její šéf Petr Krčmář a další velitelé. Skupina speciálních operací se zmítá vnitřními spory, uvedla Česká televize.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

strycek-Joe

Bratrská pomoc Afghánistánu musí skončit

V roce 2007 stála bratrská pomoc Afghánistánu české daňové poplatníky 1mld. Kč.

V roce 2008 stála bratrská pomoc Afghánistánu české daňové poplatníky 7mld. Kč.

V roce 2009 bude stát bratrská pomoc Afghánistánu ještě více Kč.

0/0
12.4.2009 14:34

Next Apache

Re: Bratrská pomoc Afghánistánu musí skončit

Komu jako čeští žoldáci bratrsky pomáhají? Doufám, že si někdo nemyslí, že Afgháncúm. Akurwát tak klanu Karzáí. Češi a ostatní žoldáci jsou tam nepochybně stejně oblíbení, jako americké svině v Iraqu.

0/0
13.4.2009 9:09

Amianus

SOG jako jednotka je na zrušení...

Po misi v Afgánistánu se dlouhodobé problémy jen více prohloubily:

1. působnost: SOG jako protiteroristická vojenská jednotka chtěla, aby byla považována za českou obdobu britské SAS. Problém ovšem je, že SAS je systémově nasazována při protiteroristických akcích na území VB jako zásahová jednotka, zatímco na území ČR toto místo patří URNA Policie ČR. Situace, kdy by byl SOG nasazen kupř. na osvobození rukojmích v uneseném letadle ČR v zahraničí (alá Entebbe 1976) je v českých podmínkách sci-fi.

2. zkušenosti: SOG zahraniční spojenecké armády neberou jako řádnou armádní speciální jednotku - tou je pro ni 601. skupina speciálních sil. SOG považují za lepší vojenské policisty a ochrannou službu.

0/0
12.4.2009 12:47

ptačí chřipka

Jestli začnou žvanit o míru generálové

tak chtějí určitě opak!A je jedno čí jsou.;-D

0/0
12.4.2009 10:51

RudlaJanc

O čem se tu vlastvě bavíte?

Česká republika prakticky už žádnou armádu nemá. Těch pár tisíc "vojáků", to je spíš jen nějaký paintball klub co si hraje na armádu. Pardon, taky ještě máme letecký klub, kde se pár nadšenců střídá ve dvou letadlech, co ještě máme.

0/0
12.4.2009 9:27

dislektik-idnes si na mě zasedla

nechápu já myslel že v armádě se plní rozkazy bez diskuse

voják který si stěžuje je špatný voják.jediné na co si může stěžovat je když dostane pomeje místo kvalitní stravy!

0/0
12.4.2009 8:37

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: nechápu já myslel že v armádě se plní rozkazy bez diskuse

inu ... ono právě není jasné, kdo poroučí a kdo poslouchá ...:-P

0/0
12.4.2009 11:28

pes Muki

vzpominka

Jo kdyz sem byl za komunistu na vojne tak se tam v Brne na Cernych Polich cvicili afgansti vojaci, hlavne v pouzivani ceskych zbrani.Byli celkem nepouzitelni pro nas, protoze nepili alkohol. Zato kubanci, s tema bylo radost nekam vyrazit, nejen ze umeli chlastat, ale vsechno za nas zaplatili, ceskych penez meli dost. Byli to docela dobri kluci, ale pak jsem se dozvedel, ze je poslali bojoivat do Afriky, kde jich dost zahynulo

0/0
12.4.2009 1:42

Hovnojetipotom

Žoldák vypadá jinak!

Všem těm vševědům co ví prd, bych doporučoval skouknout tohle: http://www.ct24.cz/vysilani/2009/03/12/10101491767-209411058270312-13:33-10-let-cr-v-nato/ ... ať aspoň ví o kom se baví.

0/0
12.4.2009 1:00

on3

Re: a jak vypada Žoldák?

krasnej priklad klasicky zoldacky armady je blackwater (soukroma armada E.Prince a A.Clarka, letos prejmenovana na Xe), ktera je taky z velky casti financovana danovymi poplatniky USA  - statni zakazky jsou za stamiliony $ ... slozeni je prej hodne podobny - rekrutujou stejny chlapiky, ikdyz pri jejich mnozstvi bych tipnul, ze nasi budou elitnejsi ;)

"...the company trains more than 40,000 people a year, mostly from U.S. or foreign military and police services" - http://en.wikipedia.org/wiki/Xe_(company) 

foto napr. zde: http://www.a-kontra.net/files/Image/Blackwater5.jpg

0/0
12.4.2009 13:11

Next Apache

Re: Žoldák vypadá jinak!

Notyšjasnejwúl. Žoldák, je placený zabiják v uniformě. Múže být i česká. To je jedno.

0/0
13.4.2009 9:06

strycek-Joe

V Afghánistánu nemá český voják co pohledávat

Afghánistán byl napaden v roce 2001 Spojenými státy americkými.

Po vyhrané válce byla v zemi ustavena proamerická loutková vláda, která čelí ozbrojenému odboji svého národa.

Nechápu, proč Česko vysílá své žoldnéře aby pomáhali udržovat afghánský režim u moci když je jasné, že by se bez naší bratrské pomoci zhroutil.

Zabíjení domorodých obyvatel naši reputaci ve světě nezvýší, právě naopak.

0/0
11.4.2009 23:42

rasta_vesta

Re: V Afghánistánu nemá český voják co pohledávat

;-D strejdo ;-D neznas dejiny Afganistanu

0/0
11.4.2009 23:46

Montaigne

Re: V Afghánistánu nemá český voják co pohledávat

nazdar žvejko, čo je to hento-onen Afganistan?;-D

0/0
12.4.2009 0:48

rasta_vesta

Re: na to se me neptej

;-D ty mas zajem jen o rusko a afga a jine stany jsou ruska soudruzi a ty jsi jejich soudruh

0/0
12.4.2009 3:21

Gulde

Re: V Afghánistánu nemá český voják co pohledávat

Právě jste zde ukázal, co jste za hňupa, naprosto neznalého problému. Ještě že takoví jako vy to v životě moc daleko nedotáhnou.[>-]

0/0
12.4.2009 0:19

pes Muki

Re: V Afghánistánu nemá český voják co pohledávat

Takze myslis, ze kdyby Taliban nenapadl Afganistan a nesnazil se ho okupovat, tak by tam nebylo ani NATO.

0/0
12.4.2009 1:34

rasta_vesta

Re: V Afghánistánu nemá český voják co pohledávat

8-o8-o no teda ty mas vzdelani asi 5tridy

0/0
12.4.2009 3:24

A.AsalBerija

Re: V Afghánistánu nemá český voják co pohledávat

souhlasim s vami a verte, ze jak skoncil breznevuv poskok babrak karmal, ktereho povesili muzahedini na kandelabr hlavou dolu po porazce od americanu, tak skonci i soucasny president dosazeny americkymi teroristy. jestli si dobre vzpominam, nasi vojaci s ruskymi v afganistanu tenkrat benyli!!! to jen humaniste delaji poskoka teroristum...

0/0
12.4.2009 11:07

WIFI

Re: V Afghánistánu nemá český voják co pohledávat

zapomněls na důvod útoku. Když holt někdo skrývá a podporuje de...a, co zaútočí na civilní cíle jen proto, že mu to říká jeho turban, tak si to pak holt odskáče.

0/0
12.4.2009 11:39

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: V Afghánistánu nemá český voják co pohledávat

...a co teprve žoldák, co tam jinak nemá co dělat ...8-o

0/0
12.4.2009 11:45

dj Tekiler

Re: V Afghánistánu nemá český voják co pohledávat

NO LOL, PEKNY POSTRECH, OVLADAJI JE JEJICH TURBANY A NUTI JE K NASILI ;-D;-D;-DR^

0/0
12.4.2009 11:52

Next Apache

hehehehéééééééé

Stáhněte je domú. Polovina tam je pro peníze, druhá pro dobrodružství. Hrají se na Ramba. Jaképak vlastenectví. Akorát tak how:--!no.

Tak jako angláni a rusaci i amíci a ostatní žoldnéři odtáhnou. Vítězství se konat nebude.

0/0
11.4.2009 22:45

pes Muki

Re: hehehehéééééééé

I kdyby si se zblaznil taj Taliban nema moznost okupovat cely Afganistan a nikdy se mu to nepodarilo. Iranci by to nikdy nedovolili i kdyby NATO odtahlo.Perske kmeny, hlavne tadziky povazuji za svoje a budou je chranit

0/0
12.4.2009 1:46

bejir

Už se národe vzpamatuj!

Pro Boha už se vzpamujte Vy kteří by jste zde v republice jen seděli na prdeli

a myslíte,že Vás ochrání ruskej medvěd.To Vám to nestačilo těch 41 let pod

ruským velením.Když jsem něčí spojenec a zaplať pán Bůh, že Ameriky tak

přeci nemohu seďet na prdeli a jen si myslet,že to někdo udělá za nás.

0/0
11.4.2009 22:23

rasta_vesta

Re: Už se národe vzpamatuj!

Oni v cesku maji dodnes pocit, ze jsou pupkem sveta

0/0
11.4.2009 22:26

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Re: Už se národe vzpamatuj!

nemel nesmysly

0/0
11.4.2009 22:29

Ladino

Re: Už se národe vzpamatuj!

V cem je to nesmysl??

0/0
11.4.2009 22:36

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Re: Už se národe vzpamatuj!

v tom, že tady mluví k celému národu jen proto, že dole jeden přiblblík hloupě plká

0/0
11.4.2009 22:38

Montaigne

Re: Už se národe vzpamatuj!

;-DR^

0/0
12.4.2009 0:50

Wokobere

Re: Už se národe vzpamatuj!

R^

0/0
11.4.2009 22:53

Montaigne

Re: Už se národe vzpamatuj!

tobě snad ty pabejre nějaký Afghánec šlápl na kuří woko?;-D

0/0
12.4.2009 0:51

julekf

komunisti před rokem 89

na našem uzemí cvičili arabske teroristy, kteří potom na západě vraždili lidi. snad od nich nechcete, aby ted podporovali válku proti al-kajdě????

0/0
11.4.2009 22:07

rasta_vesta

Re: komunisti před rokem 60

komunisti před rokem 60

vycvicily vojaky, kterym bylo zasluhou zastrelit kamarada / spoluzaka ---

jen v cesku Rv

0/0
11.4.2009 22:17

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Re: komunisti před rokem 60

... jen v cesku? .... jsi hňupka!

0/0
11.4.2009 22:30

rasta_vesta

Re: komunisti před rokem 60

mas pravdu, taky to bylo NDR

0/0
11.4.2009 22:36

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Re: komunisti před rokem 60

ještě trošku přitlač ... a pak už to bude skoro pravda

0/0
11.4.2009 22:40

rasta_vesta

Re: komunisty před rokem 60 jsi nepoznal

0/0
11.4.2009 22:43

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Re: komunisty před rokem 60 jsi nepoznal

a proč si to myslíš?

0/0
11.4.2009 22:45

rasta_vesta

Re: komunisty před rokem 60 jsi nepoznal

kdyby jsi je poznal - neplkal by jsi tady nesmysly pro jejich obranu

BTW tvoji soudruzi vedle vymazali co se jim nehodilo - komunismus se k vam vraci a vy pro komunisty mate naruc otevrenou

0/0
11.4.2009 22:53

eganek

sog

porad nechapu magory, co si mysli, ze kdyby nebylo par ceskych vojaku, bylo by dobre..akorat by vice penez se ulilo jinam, nejlepe na socialni davky pro makače a dříče.,,nikdo netuší,kde by se takovej balik objevil, nebo spise kde utopil...a kolik si myslite , ze je adekvatni, kdyz uz to nekdo dela, mu platit...?obycejna zavist tech, kteri by to nikdy nedelali..ale proc si na nekoho prstem neukazat..u me osobne rozhodne obdiv,,ale od toho je to tady diskuze, a kazdej pes jina ves..zdar[>-]

0/0
11.4.2009 21:47

Reporter

Re: sog

řešil bych to po vojensku. Poslal bych je na nějakou "mírovou" misi. pěkně do první linie a event. dezerci řešil hned na místě. Povinností každýho vojákaje nasazovat svůj život za mír. Tak ať tuhle povinnost splní.

0/0
11.4.2009 22:33

eganek

Re: sog

to ted myslis presne koho , ze by si poslal?

0/0
11.4.2009 23:28

Reporter

Re: sog

všechny vojáky

0/0
11.4.2009 23:33

eganek

Re: sog

a dal by si nam alespon na svacinu neco?....;-Dbych tam poslal prvni jen ty, co byly na povinny vojne, to je jak delany do prvni linie..nevim proc tam plejtvat vycviceny vojaky moderni

0/0
12.4.2009 0:03

Reporter

Re: sog

na co na svačinu ? okupační vojska se můžou stravovat z mítních zdrojů

-

ty co byli povinně na vojně tam nebyli dobrovolně, takže nejsou zvrhlý. jsou to lidi, kteří mají svá zaměstnání a nemají potřebu někoho zabíjet

-

plejtvat ? a k čemu jsou dobrý .... právě proto bych se jich (vás) efektivně zbavil

0/0
12.4.2009 8:26

dj Tekiler

Re: sog

no pane reportere, kazda zemne ma sve elitni jednotky, a kazda elitni jednotka musi byt proskolena realnym bojem kde si vypiluji sve dovednosti nebo chcipnou, a ti co zbydou se pak daji s klidnym srdcem nazyvat elitni jednotka. Pak sou tu ti co by vlasti v krizi nepomohli a ve valce by dekovali kdyz by jim takova elitni jednotka kryla prdel. A PAK SOU TADY TI CO BY NEPOMOHLI, ALE V DOBE MIRU SI O NI OTIRAJI HUBU A ROZUMUJOU JAK ONI BY JE NEZRUSILI - tak DO TE TRETI SKUPINY SE RADITE VY PANE REPORTERE A ZROVNA TYHLE BYCH HNAL DO PRVNI LINIE(Y)

0/0
12.4.2009 11:45

Reporter

Re: sog

myslím, že postoj ka rmádě jste analyzoval docela správně. Buď nejste zelená guma za kterou se vydáváte, nebo jste to měli na školení. No ono to je jedno. Armáda je pro existenci moderního a inteligentního člověka absolutně zbytečná.  Podívejte se z koho se armáda skládá, co to je za typy. Jsou to odpodlíci, kteří by se v praktickém životě neuživili. Ti šťastnější by skončili u PČR.

Pojmy jako "vztah k vlasti" považuji za prázdné bláboly politiků adresované oslům  hledajícím důvod své existence a pak je tento termín ještě použitelný v textech daniela srandy, jehož písničky právě tito oslové poslouchají.

Pod na "vlast" věříte, pak je vaším životním posláním za ni položit život. Doufám, že se brzy naplní životní poslání Vaše i ostatních zelených mozků

0/0
12.4.2009 11:58

strycek-Joe

Speciální jednotku k obraně vlasti nepotřebujeme

Elitní speciální jednotka dokáže možná vyvraždit v Afghánistánu vesnici, nemůže však nijak přispět k obraně naší vlasti před vnějším nepřítelem.

Vzhledem k tomu, že provoz této a jí podobných jednotek nás v minulém roce stál již 7 mld. Kč, neměla by být reorganizována, nýbrž zrušena.

0/0
11.4.2009 21:31

Vysehradsky_jezdec

Re: Speciální jednotku k obraně vlasti nepotřebujeme

proč by nemohla přispět k obraně vlasti?

0/0
11.4.2009 21:35





Najdete na iDNES.cz