Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policisté už na moderních strojích honí motorkáře, ale jen někde

V polovině března získala česká policie 70 nových motocyklů značky Yamaha za téměř 50 milionů korun. Jejich hlavní pracovní náplní má být kontrola neukázněných motorkářů, kteří se začínajícím jarem vyrazili na silnice. V některých regionech ale motorky chybí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bar.budo

Můj pes říká ...

... že mobil a násada vod krumpáče je levnější ...

0/0
8.4.2009 14:55

Podrazza

Chcete se zbavit tchýně? Kupte jí silnou motorku :)

Mě by jen zajímalo, proč se motorkářům říká "dobrovolní dárci orgánů" když po nehodě musí ty orgány sbírat hasiči. V 99% jeden orgán ale nikdy nenajdou - mozek :-)

0/0
8.4.2009 13:22

velkotovarnik

hajzli v autech

tady je jasne videt ze rychlost neprekracuji jen motorkari.  -Za leden až březen letošního roku se stalo 17 493 nehod, nejčastější

příčinou byla vzájemná kolize jedoucích vozidel. Nejvíce mrtvých si

vyžádaly havárie, při kterých řidiči překročili povolenou rychlost. Při

nich zemřelo 82 lidí. -v autech proste jezdi vice magoru nez na masinach

0/0
8.4.2009 13:18

Martin.strike

Re: hajzli v autech

Vy jste asi blázen! Jak můžete srovnávat leden - březen?! Kolik motorkářů za to obdodí jezdilo? Nebyla náhodou zima?! To jste mě opravdu rozesmál. Já je nehážu do jednoho pytle, ale 75% z nich jezdí jako hovádka a je jen otázkou času, kdy tu rychlost nezvládnou a skončí rozpláclí na asfaltu. Nejraději bych byl, kdyby se tohle vůbec nědělo, ale to by museli jezdit slušně a ne 110km/h po měste, což se běžně děje. Nejednou jsem pronásledoval s kolegou takového blázna, kterej jel takovou rychlostí třeba na padesátce.

0/0
8.4.2009 13:25

Ahasver

Re: hajzli v autech

Hmm pronásledoval, hezky. A chytil? A co na to společenská nebezpečnost jeho počínání, nezvýšil jste ji náhodou trochu víc než málo? A co na to ZPPP?

Rv

0/0
8.4.2009 13:28

Podrazza

Re: hajzli v autech

Myslím, že po něm měl začít rovnou střílet :-)

0/0
8.4.2009 13:30

Martin.strike

Re: hajzli v autech

Ano, chyceni byli. Aha, takže motorkáře, kterej jede 110km/h nechat jet, aby si myslel, že je to normální co? Tohle je logika jak něco!!

0/0
8.4.2009 13:32

Ahasver

Re: hajzli v autech

Berte do služby míň ega a víc rozumu, pak se snad nikdy nepotkáme.

0/0
8.4.2009 13:36

Martin.strike

Re: hajzli v autech

Podle čeho usuzujete, že beru do služby "moc ega"?! Podle toho, že nenechám ujet motorkáře, nebo auto, které porušilo předpisy?

0/0
8.4.2009 13:44

velkotovarnik

Re: hajzli v autech

blazen jste zrejme vy kdyz nekoho pronasledujete. to ste ho chteli s kolegou profackovat nebo co. souhlasim s vami ze 75% jezdi jak hovada ale stejne procento jezdi i v autech. podle me -kdyz vememe 2 magory-jednoho do auta a jednoho na motorku-tak magor v aute je nebezpecnejsi.

0/0
8.4.2009 14:18

Martin.strike

Re: hajzli v autech

Čeho docílím tím, že jej nechám jet? Řekně si, že je to vlastně v pořádku a bude tak jezdit nadále. S tímto názorem se setkávám často. Ale pak kdyby jsme naopak nepronásledovali, tak budou lidé nadávat, že nic neděláme a necháme ho jet.

0/0
8.4.2009 14:23

velkotovarnik

Re: hajzli v autech

ale jen je chytejte- me je to fuk. ja na silnici stejne nesmim (dirtbike 125 bez SPZ). myslel jsem ale ze nejste chytac:   A ještě bych poprosil věčné remcaly, aby si odpustili napadápaní, že jsem policista, na toto opravdy nemám náladu.

0/0
8.4.2009 14:31

Martin.strike

Re: hajzli v autech

To bylo za doby, kdy jsem byl u PMJ (pohotovostní motorizovaná jednotka), dnes tam už nedělám a jsem jinde, takže je chytají mí kolegové. Nechat jet znamená to, že si ten řidič řekne, že mu to prošlo a tak může porušovat předpisy vesele dál.

0/0
8.4.2009 14:40

velkotovarnik

Re: hajzli v autech

hmhm- a co je podle vas nebezpecnejsi- cvok v aute nebo na masine. podle me v aute(osobne toho najezdim vic v aute nez na tom prskoletu).

0/0
8.4.2009 14:53

Martin.strike

Re: hajzli v autech

Nelze takto soudit, cvok v autě může způsobit nehodu stejně jako cvok na mašině. Sám na motorce jezdím (Yamaha Fazer 1300, r.v. 2001), takže chápu tu vášeň, ale věc druhá je jezdit, abych neohrožoval ostatní. To ale platí jak v autě, tak na motorce. Jen je rozdíl ten, že člověk na motorce má pocit, jako by byl "nedotknutelnej". A to je přesně problém toho, proč jezdí většina motorkářů jako hovádka.

0/0
8.4.2009 15:03

velkotovarnik

Re: hajzli v autech

vcelku souhlas - jeste bych se optal-zrovna vcera sem zahledl motorku s prelepenym cislem na spz-co hrozi takovemu uzivateli- a jaky je rozdil v tom kdyz treba vubec nema spz a presto jezdi po silnici?

0/0
8.4.2009 15:13

Martin.strike

Re: hajzli v autech

To je ovšem průser, musím se na to podívat přesněji, ale pokud se nepletu tak je to za 7 bodů a hodně mastnou pokutu. Podívám se a zjistím podrobnosti.

0/0
8.4.2009 15:48

Martin.strike

Re: hajzli v autech

To je ovšem průser, musím se na to podívat přesněji, ale pokud se nepletu tak je to za 7 bodů a hodně mastnou pokutu. Podívám se a zjistím podrobnosti.

0/0
8.4.2009 16:59

Ahasver

Re: hajzli v autech

Pletete. Částečně zakrytá značka je přestupek podle §22 odst. 1 písm. a) zákona 200/1990 Sb., který není zmíněn v bodovém systému, tedy bez ohodnocení. Nelze ho projednat v blokovém řízení a je za něj možno uložit pokutu od 5000 do 10000 Kč a zákaz činnosti na 6-12 měsíců.

Ještě k egu výše - uznávám, že nemohu posuzovat konkrétní případ jen podle pár řádků v diskuzi a už vůbec ne tady, ale smyslem vaší práce není za každou cenu lapit svého přestupce i pachatele, ale naopak za každou cenu ochránit před nebezpečím nezúčastněné. Nemluvě o ZPPP už poměrně starého data, bohužel si na číslo nevzpomenu. Máte přeci mnoho jiných prostředků jak dosáhnout sankce bez ohrožení ostatních...

0/0
8.4.2009 18:16

Martin.strike

Re: hajzli v autech

Omlouvám se, dlouho jsem takový přestupek neřešil a proto tedy nevím, budu si to muset osvěžit. Jinak k tomu stíhání pachatele bych taky něco rád řekl. Jaké prostředky by jste vy sám použil? Zastavovací pásy? Zastavovací pás by byl pro řidiče z 90% smrtelnej. Měli jsme na předním skle kameru, značku jsme měli natočenou, ale nechat ho jet dál by znamenalo to, že by takto jezdil zbytek dne a třeba by nedejbože někoho srazil, nebo způsobil nehodu. Pro honičky s motorkáři platí mnoho pravidel, které ale nejsou nikde napsány a hodně omezují zasahující policisty, nemůžete do něj najet, nemůžete jej vytlačit ze silnice.

0/0
8.4.2009 18:45

Ahasver

Re: hajzli v autech

No je fakt že s kamerou se blbě vytlačuje :-) I když zas na druhou stranu se dá říci že mnohem spíš projde tvrdost než blbost nebo lemplovství.

Fakt si netroufám hodnotit přiměřenost situace o které nic nevím, natož tvořit vlastní verzi, ale do honičky s motorkářem - magorem, zvlášť ve městě, bych se pustil jen kdybych měl aspoň 95% přesvědčení (schválně nepíšu jistotu) že on ani já neohrozíme nikoho jiného a 0% vzteku na něj.

Tam kde to jde je hodně účinná místní znalost, často stačí jen vzkázat že takové chování hodně nasírá a příště už by ten zastavovací pás se všemi důsledky a bez dalšího varování mohl někde být. Fakt to funguje, lidi jsou dost cvoci ale málokdo je magor z přesvědčení.

0/0
8.4.2009 19:45

Fido74

Re: hajzli v autech

mohu se mejlit ale yamaha Fazer se s kubaturou 1300 nikdy nevyráběla, nemýlím-li se tak co to teda doma máš ????;-D:-/

0/0
10.4.2009 17:59

richia

Re: hajzli v autech

Jak reagujete na to, ze zahynuli tri motorkari , pricemz jen jedna smrt byla nasledkem chyby, ktere se dopustil motorkar? Dale, JSTE BLAZEN CI ZELENY MOZEK? PARDON, TET MODRY MOZEK? Pronasledovat motorku ve meste?? To si koledujete o poradny pruser. Ceho dosahnete? Pojede jesteji rychleji... Toto nema obdoby. Mimo to, ze motocykliste nezvladaji motorky a nerespektuji predpisy (presneji zakon), je toto otazka vychovy a respektu k policii. Jak ctu Vas prispevek, hmm, ani se nedivim. A mimoto, ani nove pasaty (s omezenim na 250 km), ani nove motorky mne proste nemohou dostihnout. Jen treba proto, ze moje motorka je uzsi, lehci a podstatne vykonejsi a ja zkusenejsi (diky okruhu). 8-o A momoto, pro vasi informaci, jezdil jsem pres celou zimu. Nejsem takova padavka a hlavne mam na to vybaveni R^

0/0
9.4.2009 3:36

Martin.strike

Nehody motorkářů

Když se podívám kolem sebe, tak 75% z nich nejezdí podle předpisů. Ať si takto jezdí na okruhu, ale ne na silnici! Kolikrát jsem byl svědkem, kdy motorkář doslova proletěl několik přechodů a to, že by tam někdo mohl přecházet mu bylo jedno. Jsou to prostě DDO. Ale na druhou stranu musím říct, že mám několik kamarádů, co jezdí slušně a rychlost nepřekračují. Takže ne každej je takovej, ale těch 75% by tak sedělo. Hádejte se se mnou jak chcete, za tímto si stojím. Je to moje osobní zkušenost. A ještě bych poprosil věčné remcaly, aby si odpustili napadápaní, že jsem policista, na toto opravdy nemám náladu.

0/0
8.4.2009 12:54

Lava171

Re: Nehody motorkářů

A nemas osobni zkusenost s ridici aut ktery predjizdej na plny care, nedodrzujou rychlost, jezdej na cervenou a nedaj prednost chodci? Malokdy se pise ze motorkar porazil na prechodu chodce nebo vjel na tram ostruvek....

P.S. DDO rozhodne nejsme, kdyz se rosekas, tak toho moc pouzit nelze:-P

0/0
8.4.2009 13:21

Podrazza

Re: Nehody motorkářů

No, kdyby se o tom kolik motorkářů srazí chodce na přechodech atd.. psalo, tak by za chvíli nikoho nebavilo číst to samé dokola...:-)

0/0
8.4.2009 13:24

Martin.strike

Re: Nehody motorkářů

I s těmito řidiči mám zkušenost, ale tady je diskuze o motorkářích, ne o idiotech v autech. A když bych to měl brát procentuelně, tak v autech takto jezdí mnohem menší procento lidí. 75% je reálné číslo, stačí se podívat kolem sebe, zrovna včera jsem stál na zastávce Sídliště Malešice a kolem mě projeli 5 motorek, z toho 2 slušně a podle předpisů a 3 jak naprostý hovádka. Takže ty procenta +/- sedí.

0/0
8.4.2009 13:29

Ahasver

Re: Nehody motorkářů

+/- 15% :-P

0/0
8.4.2009 13:37

Martin.strike

Re: Nehody motorkářů

Na tom jste byl kde? Umíte počítat? 3 z 5 je 15%?

0/0
8.4.2009 13:41

Jumb0

Re: Nehody motorkářů

njn policajt :-)

3 z 5 je 60% což je -15% k těm vašim 75%

0/0
8.4.2009 13:51

Martin.strike

Re: Nehody motorkářů

Tohle byl příklad! Prostě potkal jsem 5 motorkářů, z toho 2 jeli slušně. Neberte mě zase tak za slovo.

0/0
8.4.2009 13:57

oId fashioned Vince III..

pro pobavení hezký video:

http://www.bild.de/BILD/news/2009/04/07/polizei-stellt-schockvideo-ins-internet/mit-diesem-horror-unfall-wollen-sie-leben-retten.html

0/0
8.4.2009 12:01

logar

Re: pro pobavení hezký video:

;-D jasně se mu připletl plechovkář, chudákovi. R^ dík

0/0
8.4.2009 12:15

paskundilek

Re: pro pobavení hezký video:

Chudák malej, jel ve městě 120 a navíc se chtěl vyhnout autu překřížením jeho trasy ;-D;-D;-D

0/0
8.4.2009 12:40

demark

Re: pro pobavení hezký video:

;-D;-DR^R^ jj. přesně. Chudáci motorkáři. Nikdo je nemá rád.

0/0
8.4.2009 12:39

minutos007

Koukám

že si zde pár lidí zas léčí mindráky, nebo neví o čem mluví. Možná obojí najednou....

Pitomci jsou rovnoměrně rozprostřeni mezi všemi řidiči, jen ti co jezdí ve většich autech většinou přežijí...

0/0
8.4.2009 11:42

gregor

Re: Koukám

Přesne tak.Hlavne s těma velkyma autama  mam špatnou zkušenost.:-/

0/0
8.4.2009 14:10

dráček

Jasně,

motocykly zakázat !Radovat se budou příbuzní,policisté,záchranáři i hasiči .Jen funebráci přijdou o kšeft,ale co naděláme.Ale co ti -sebevrazi- ,kteří jízdu na motocyklu milují ? Co je nám po jejich názoru,že ! Hlavně,když zůstanou živí a nebudou se nám,plechovkářům,motat před autíčkem !!!EU

0/0
8.4.2009 10:14

ihojteybrales

Re: Jasně,

Ale proc zakazovat? Vzdyt to podporuje prirozenou selekci, priroda vzdy hledala zpusob, jak z genofondu vyradit nevhodne jedince a toto je jeden z nich. Lide s pomalymi reakcemi a nizkou mozkovou kapacitou tu nemaji misto. A krizek s pneumatikou u silnice jim bude sluset.

0/0
8.4.2009 10:27

mrosol

Re: Jasně,

Bohužel občas vyřadí z genofondu i jedince, kteří jdou pěšky po chodníku. Přičemž podle darwina se s nima počítalo :-)

0/0
10.4.2009 16:55

ihojteybrales

Za naprostou vetsinu umrti motorkaru

si muzou motorkari sami. Silna motorka jim dava falesny pocit, ze i oni jsou silni a neco vic, nez ti pomali plechovkari kolem. Az ve chvili, kdy jim vlastni zebra probodavaji plice a vnitrnosti uz nedrzi brisni stena, ale jen kombineza, jim dochazi, ze se spletli. Ale to uz maji jen par okamziku ke zpytovani svedomi a vetsina z nich je promarni chroptenim a marnym lapanim po dechu.

0/0
8.4.2009 9:55

gregor

Re: Za naprostou vetsinu umrti motorkaru

To je ale blbost, za polovinu nehod motorakřu mužou plechovkaři,dle statistiky.:-/ Ja jezdim normalne ,ale občas když je to bezpečne tak za to zatahnu .No motorkaře moc radi nemate a je to videt i na silnici ,jezdite jak hovada a ne jednou se mi stalo že magor na me najiždel ,tak to asi nebude jen na motorkařich.Jo policajti maj fajn mtorky ale na ty silnice stejnak nemaj a ti co silničky nemaj jezdi vetšinou slušne.;-€

0/0
8.4.2009 10:40

tomtom

Re: Za naprostou vetsinu umrti motorkaru

Diky za tento prispevek, myslim, ze obrazek o prumernem motorkari si ted kazdy udela sam. Kdyby nahodou nemel odpovidajici zkusenosti ze silnic. ;)

0/0
8.4.2009 11:14

velkotovarnik

Re: Za naprostou vetsinu umrti motorkaru

take diky za prispevek- obrazek o "plechovkarich" si ted kazdy udela sam.

0/0
8.4.2009 11:34

logar

Re: Za naprostou vetsinu umrti motorkaru

R^správně! Za naprostou většinu nehod motorkářů mohou plechovkáři, stromy, svodidla, jiné motorky, sloupy, meze, příkopy, dopravní značky, suchá silnice, mokrá silnice, nerovná silnice, rovná silnice, zatáčky, rovné úseky atd.

0/0
8.4.2009 11:35

gregor

Re: Za naprostou vetsinu umrti motorkaru

Bylo to myšleno na nehody mezi auty a moto ane na příkopy sloupy atd.Už ale nevim kde jsem to četl ,jinak bych hodil odkaz .Byla to statistika za rok 2008.

0/0
8.4.2009 13:46

richia

Re: Za naprostou vetsinu umrti motorkaru

Nesouhasim. Je to blbost. Ne 50%, ale podle statistiky v UK (ceske neverim, je to (Y)) je vice jak  70% vsech dopravnich nehod zavineno ridici OSOBNICH AUT. S techto 70% 15% videlo prijizdet motorkare a rozhodlo se pokracovat..... Coz dava 10.5% vsech nehod. Coz se da posoudit jako pokus o vrazdu. A to musim podotknout, ze v UK jsou ridici zvykli na motorky podstatne vice, nez v Cz. Me ohrozeni ze strany ridicu osobnich aut jsem spocatku resil velmi strucne a rucne... Ale prisel jsem na podstatne lepsi reseni. Mam pripevnenou kameru a dany problem pak deleguji na policii, at ma co delat ;-D Par lidem (co vim), uz zebrali ridicak, body a dali pokuty. Jen doufam, ze priste (tito ridici) budou opatrnejsi.

0/0
9.4.2009 3:47

tojsouveci

No

No, pokude se motorkář zabije sám, tak je to ještě přijatelná varianta....

0/0
8.4.2009 9:20

velkotovarnik

Re: No

ano-motorkar se vetsinou zabije sam. ale lide v autech srazi a zabijeji vse kolem sebe(od chodcu pres motorkare az po kolegy take v aute). co je tedy lepsi- rozhodne motorka

0/0
8.4.2009 11:47

dodo-dodo

nehoda

mozna by mohl nekdo z i-des doplnit, ze nakladak nedal motorce prednost, to aby se zase trochu objektivne vyvazil ten zacinajici hon na carodejnice:-P

0/0
8.4.2009 9:20





Najdete na iDNES.cz