Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, kde jarní provoz nejvíce ucpává pražské silnice

Řidiči v Praze procházejí každoroční zkouškou trpělivosti. Právě v dubnu začíná období s nejhustším provozem. "Je to počasím i tím, že se na silnice vrátila nákladní auta stavbařů," tvrdí dopravní odborník Miroslav Rajchart z magistrátu. Ulice plní také sváteční řidiči, doplňují dopravní dispečeři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cybermud

Není pravda!!!

...že pracovník Infocentra UAMK nechtěl zveřejnit své jméno. Řekl jen, že netouží po osobní prezentaci v článku a ať tam tedy napíší "Infoservis UAMK"... ...koukám, že iDNES v touze po senzaci napíše cokoli. Vím to, protože jsem rozhovor poskytoval já... ...bylo by celkem slušné, kdybyste článek buď opravili nebo tuto zcela nepravdivou informaci uvedli na na pravou míru. Ale kdo by v tomto státě počítal se slušností, že?

0/0
17.4.2009 7:29

Kevin Costner

jiný pohled

Představte si, jak by se ulice Prahy vyprázdnily, nebýt aut, která objíždějí bloky domů kolem dokola, hledajíc místo na parkování. :-) Zrovna teď je naše ulice (v Nových Butovicích) plná zaparkovaných aut - a to už odjeli všichni, kdo jezdí v tuto dobu do práce. Existuje velká skupina majitelů aut, kteří jedou jednou za 14 dní na nákup do Lidlu, případně na chatu 20 km za Prahou a po celý zbytek roku zabírají místo někomu, kdo jezdí denně. Nemluvě o neexistující kontrole využívání míst pro invalidy. Připadá mi, že když jednou vznikne pakrovací místo pro invalidu, zůstane tam navěky.

U nás jedno takové je - majitel je dávno po smrti, ale parkovací místo v zoufale přeplněné ulici zeje prázdnotou.

Množství aut v provozu je problém, ale množství těch zaparkovaných a nepoužívaných je problém též.

0/0
15.4.2009 9:02

marte

v praze je málo aut

jen pražaci jezděj do svých kolbenek ve stejnou dobu. Já jedu v 11 dopo a praha je nádherně průjezdná. Domů jedu v 19 00, zajdu si ještě na večeři a zase v pohodě projedu. ;-DR^V[>-]EU

0/0
10.4.2009 14:24

Honza.Z

mytne brany

pred kazdou znackou "Hl. mesto Praha" udelat mytny brany jako maj chorvati nebo americani, a bylo by po problemu ne? ;-D;-D;-D

0/0
10.4.2009 13:37

marte

Re: mytne brany

tak to udělaj středočeské obce a pražáci budou v rezervaci... ;-DR^V[>-]EU

0/0
10.4.2009 14:05

mokikin

Re: mytne brany

jj a okolní vesnice chcípnou na smrad :D

0/0
13.4.2009 21:46

Pavel170339558

Zbraslav

Neskutečná situace panuje ted v oblasti Zbraslavi:

1/ uzavřená ul U Národní galerie kvůli okruhu - budíž, to se dá pochopit

2/ uzavřená Žitavského ul - ta byla jako tankodrom, tak snad tam bude nový povrch - budiž

3/ semafor u kamenolomu - ráno i večer propouští oběma směry stejně, bez ohledu na ranní silný provoz do města a odpolední z města, takže zbytečné kolony

4/ uzavřený jízdní pás u nájezdu na most Závodu míru - kolony od Komořa, a od Břežan.

0/0
9.4.2009 16:04

Ahasver

Re: Zbraslav

Ještě tam je třešnička na dortu - kvůli stavbě okruhu uzavřený výjezd ze Strakonické směrem na II/102 ve směru do prahy a objížďka vyznačená od předchozího sjezdu na Lipence přes náměstí. Kvalita značení u všech těchhle zbraslavských staveb je vůbec obzvlášť mizerná i na pražské poměry.

0/0
9.4.2009 16:18

Vilém Hynek Jarmila

Re: Zbraslav

NAprostej souhlas. Zvlášť ten semafor u lomu je vypečenej. A za to značení by měl někdo dostat nakopáno. Taky byla dobrá změna značení pruhů směrem do Prahy za nájezdem od Zbraslavi - nějak se jim ojezdil žlutej středovej pruh označující změnu a nikdo to dlouho neřešil - zažil jsem tam nespočet krizových situcí, kdy si auto v pravým jelo pořád rovně a to vlevým muselo najednou stát na brzdách. Rv

Divný je, že místí OÚ souhlasil se všema uzávěrkama v jeden okamžik, normální bejvá udělat to postupně, aby nedošlo ke kolapsu. Fakt peklo.

0/0
9.4.2009 16:55

Dr. Fee

Pro Prahu byl před x lety navržen roštový systém ....

.... což předpokládalo protažení dálnic skrz centrum a kolem centra, čímž by se namísto okruhu vytvořil jakýsi silniční rošt. Naštěstí byla realizována jenom malá část tohoto záměru, protože by to znamenalo brutální zásahy do zástavby a zatažení ještě více aut do centra. Po revoluci bylo od roštu upuštěno a byl navržen okružní systém, bohužel se okružní systém staví velmi pomalu a hotová je pouze malá část, stejně jako jsou hotové některé pozůstatky roštového systému. Takže tahle nedotaženost je hlavní příčinou dopravních problémů v Praze.

0/0
9.4.2009 10:36

marte

Re: Pro Prahu byl před x lety navržen roštový systém ....

omyl, roštový systém (radiály) se vesele dodělává dál, např. štěrboholská radiála, chce se břevnovská radiála atd...To jsou stavby, co přivádějí dopravu do centra a rychle jej zahltí v kritických místech. Jediné řešení je donutit lidi jezdit mhd, a tranzit převést na okruh, to se mělo ale řešit před 20 ti lety a ne vrážet peníze do předražených tunelů městského okruhu... ;-DR^V[>-]EU

0/0
9.4.2009 11:00

Dr. Fee

Re: Pro Prahu byl před x lety navržen roštový systém ....

Tohle není roštový systém, ale systém radiál které končí u vnitřního městského okruhu. U roštového systému prochází ty dálnice skrz město.

0/0
9.4.2009 11:25

marte

Re: Pro Prahu byl před x lety navržen roštový systém ....

no právě, v praze je systém radiál, které se měly setkat na václaváku ;-DR^V[>-]EU

0/0
9.4.2009 13:15

Mak1

Re: Pro Prahu byl před x lety navržen roštový systém ....

Ano - např. dnešní akce DP, že jezdí dle prázdninového jízdního řádu (který nikde nevisí) určitě přesvědčí mnoho pražanů o výhodách MHD......:-©

0/0
9.4.2009 14:43

Mak1

Re: Pro Prahu byl před x lety navržen roštový systém ....

Štěrboholská radiála, která je pokračováním Jižní spojky přivádí dopravu do centra ? 8-o

Člověče, odkuď jste, že píšete takové nesmysly ?

0/0
9.4.2009 14:52

psi

"Tehdy se nepočítalo s tím, že bude tolik aut

 Praha je dělaná pro poloviční množství"...kdyz nikdo nema vuli omezit pocet aut vpustenych do centra a kazdej jezdi v aute i pro rohliky za roh, tak se nesmite pak divit !;-D

0/0
9.4.2009 9:53

hlnocd

Re: "Tehdy se nepočítalo s tím, že bude tolik aut

At se zrusi regulace najmu a aut do centra bude jezdit mene. Velka cast bytu v centru je obsazena duchodcema, kteri drzi byty zuby nechty.

0/0
9.4.2009 10:59

Dr. Fee

Re: "Tehdy se nepočítalo s tím, že bude tolik aut

Už zase ? ! 8-o Pořád nechápu jako mají souvislost regulované nájmy s množstvím aut ? ! To jako že tržní nájemníci nejezdí autem ? Nebo si myslíte, že důchodci mají víc aut než zbytek populace ? Já se domívám, že je to spíš naopak tj. že mezi důchodci je řidičů méně než u lidí v mladším věku.

0/0
9.4.2009 11:28

hlnocd

Re: "Tehdy se nepočítalo s tím, že bude tolik aut

ach jo....lide by radi bydleli v centru, o tyto byty je velky zajem, ale regulovcici se jich vzdat nechteji tak se to centra proste musi dojizdet. Shanel jsem vetsi byt v centru prez dva roky, nakonec to dopadlo tak, ze letos stavim barak za Prahou.

0/0
9.4.2009 12:56

javky

Re: "Tehdy se nepočítalo s tím, že bude tolik aut

Bože můj, lidi by rádi bydleli v centru? Tak proč nebydlí? Vždyť jsou tam tisíce volných bytů, hned k nastěhování... Nebo že by byl problém jinde? :-/

0/0
9.4.2009 13:49

Dr. Fee

Re: "Tehdy se nepočítalo s tím, že bude tolik aut

Vzhledem k tomu, že se dekrety dědí, tak regulované nájmy mají všechny generace a nejen důchodci. To je hodně zkreslená představa, že regulovaný nájemník = důchodce. Takže na problematiku automobilismu má podle mě tahle záležitost naprosto minimální vliv.

0/0
9.4.2009 14:16

Honza.Z

Re: "Tehdy se nepočítalo s tím, že bude tolik aut

ale stejne me ty duchodci serou :;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
10.4.2009 13:35

stewiegriffin

zacpy na silnicich

jsou bezne. jsou zpusobene nedostatecnou, z 90% velmi spatne resenou (tech 10% je ,,jen" spatne resenou) a v neposledni rade nehorazne nekvalitne postavenou siti silnic a dalnic. pripocteme idiotsky silnicni zakon, nechopnost tolerance a respektu vuci jinym na silnici a jarni unavu ceskych ridicu a mame tu ,,jarni provoz" jak vysity. v clanku mi neuniklo, ze je tu tendence zase hazet vinu na stavebni a zasobovaci nakladaky a kamiony v jednom pytli. coz u me vyvolava usmev, ponevadz je nabiledni, ze prave pro tyto vozidla byla tato sit stavena predevsim, s vyjimkou mobilizace, kdy by tam mely mit prednost vojenske masinky.

0/0
9.4.2009 9:26

stewiegriffin

pokr.zacepy na silnicich

no a nejvice poskozeni se opet citi ti, kteri maji do problemu nejmin

co kecat, tedy ,,borci" v osobnich automobilech. dle meho je tato

situace ne nepodobna antidiskriminacnimu nesmyslu, kdy ten, ktery svou

existenci a praci prinasi spolecnosti nejmene, z ni chce cerpat a taky

cerpa nejvice! :-©ale jinak preji hezky, vydelecny a uspesny den.:-)

0/0
9.4.2009 9:28

dislektik-idnes si na mě zasedla

to je nějaký nový termín Jarní provoz

??

0/0
9.4.2009 8:03

Bohatý,vzdělaný ódeesák z Prahy

Re: to je nějaký nový termín Jarní provoz

dědek v klobouku vytáhne Škodu 120 L ze stodoly, namontuje kola a hurá do Prahy.

0/0
9.4.2009 8:12

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: to je nějaký nový termín Jarní provoz

inu ... a bohatý,vzdělaný ódeesák z Prahy neumí svým bavorákem ani zahnout kolem rohu doprava ....;-(

0/0
9.4.2009 8:17

Bohatý,vzdělaný ódeesák z Prahy

Re: to je nějaký nový termín Jarní provoz

já mám IQ odlišující se od průměru.

Tudíž po Praze se pohybuji výhradně metrem a mimo ni jezdím vozy s obsahem maximálně dva litry.

0/0
9.4.2009 8:20

milpoded

Re: to je nějaký nový termín Jarní provoz

to je hodne videt z tvych prispevku;-D

0/0
9.4.2009 9:38

hlnocd

Re: to je nějaký nový termín Jarní provoz

tak se podivej co prevazne jezdi na silnicich. Same stare kramy. Novych aut je tam opravdu jen pomalu. Naopak na dalnicich to je presne naopak.

0/0
9.4.2009 11:00

Mak1

Re: to je nějaký nový termín Jarní provoz

a když jejete třeba na Žižkov, kam metro nevede ? ......

0/0
9.4.2009 14:50

ghurtik

Re: to je nějaký nový termín Jarní provoz

Na Zizkov se da jet bud metrem na Florence - zbytek busem napriklad tusim 133, nebo na Zelivskeho, tam odtud tramvaji.

Zizkov je stale jeste relativne centrum mesta, jsou horsi mista - ale obecne si myslim, ze by se melo mesto co nejvice snazit nacpat lidi do MHD - je to ekologictejsi, zdravejsi, sem tam i lehce rychlejsi. Nekomu vadi mackat se v MHD, ale nevim jestli je lepsi se 20 minut mackat v metru, nez hodinu stat treba na magistrale nebo jizni spojce :P

0/0
10.4.2009 13:31

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: to je nějaký nový termín Jarní provoz

to mi došlo tak proč nenapíšou že sezonní řidiči vyjely proč nějaký Jarní provoz a v Létě bude letní provoz to vyjede kdo?

0/0
9.4.2009 9:31

Pribinacek

Kde jsou zelené vlny?

Vetšina semaforů si dnes běhá v autonomním režimu, takže auta popojíždějí od semaforu k semaforu. Např. Výtoň od Vyšehradského tunelu k centru, 3 semafory a propouštějí po 10 sekundách.

0/0
9.4.2009 7:40

Bohatý,vzdělaný ódeesák z Prahy

Re: Kde jsou zelené vlny?

Tam jezdí tramvaje a těm dávají semafory automaticky přednost.

Pokud sis mohl dobře všimnout, tak semafory jsou schválně neseřízené, aby se co nejvíc stěžoval autům průjezd městem. Zda je to produktivní nebo kontraproduktivní nevím.

Za vjezd do centra bych dal poplatek Kč 500,- a bylo by vyřešeno.  

0/0
9.4.2009 8:02

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: Kde jsou zelené vlny?

inu ... já bych tam čížky nepouštěl vůbec ... ať si dělaj bordel doma ....;-D

0/0
9.4.2009 8:08

Bohatý,vzdělaný ódeesák z Prahy

Re: Kde jsou zelené vlny?

čížek jede emejčdý.

To retardovaná vesnická holota poskakuje v zácpě a dusí čížky.

0/0
9.4.2009 8:11

lýdie

Re: Kde jsou zelené vlny?

R^

0/0
9.4.2009 13:03

REMET

Re: Kde jsou zelené vlny?

Ja jsem pro mytne. Pokud to nebude potrat jako s modryma parkovacima zonama. Pokud by stala traba rocni permanentka 5000Kc tak jsem jenom pro. Pro mimoprazske by mohla stat 15000Kc. A jak by se hned nasly penize na dostavbu okruhu a novych tras metra ;-)

0/0
15.4.2009 11:32





Najdete na iDNES.cz