Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tak chcete ten radar? To jsme si přáli slyšet

Zklamal. A to hořce. Americký prezident Barack Obama se představil jako zoufale nerozhodný muž, který umí jen dělat kejkle se slovy. Přijel, strávil tu hezkých pár hodin, stihl se pokochat Prahou, přednesl projev a taky popátral, kam s vězni z Guantánama – ale odmítl se vyjádřit jednoznačně k americkému radaru v Brdech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ctenar1970

kdyz vzpominam jak velmoci musely bojovat mezi sebe

aby mely trhy pro sve vyrobky,jsem prekvapen "tvrdosti" Cechu -stejne jako Polaku,Banticianu vuci Rusku.Jste uplne jako smesni bojovi kohouti.Nic vic.Nemci  na to jsou chytrejsi.Ovsem.

0/0
11.4.2009 11:28

djrhedy

Novinářská nula ...

Tak se nám malý Teodor vyplakal a postěžoval mamince. A co teprve ta drzost neodpovědět veleváženým novinářům na jejich dotazy. No to si ten prezidentský zoufalec a kejklíř (jak jej nazval) troufá! Pan Marjanovič zřejmě ztrácí poslední zbytky zdravého úsudku, pokud ovšem vůbec někdy nějaký měl. Nicméně zoufalství je spíš vlastní panu Marjanovičovi. Při zjištění, že radar se tu konat nejspíš nebude, začíná kopat všude kolem i pár novinářských kopanců do Obamy, který je prezident země, která má radar přinést. Ostatně bych doporučil, pokud ten radar pan M. tolik chce, tak sebrat všechny zastánce a jejich a své úspory a udělat celonárodní sbírku na radar. Jinak rétoriku Rudého práva z let normalizace bych doporučil opustit. Co JSME si přáli slyšet? To jsou jen dojmy pana redaktora, rozhodně ne všech.

0/0
8.4.2009 23:34

rbursik

Re: Novinářská nula ...

a vy jste kdo? Víte, že mne to nezajímá  za vás mluví pseudonym.

Radim Buršík

0/0
8.4.2009 23:59

FoDa

No a co jako ?

Autor článku se pohoršuje nad tím, že naše (už bývalá) vládní garnitura svým klasickým a léta zažitým vlezdoprdelismem a snahou být papežštější než papež jaksi předběhla dobu ? Že aktivně cosi předjednali a honem rychle a dopředu cosi v senátu schválila ?  Z hlediska opravdových velmocí, které hýbou figurkami na světové šachovnici je vše toto směšné a naprosto bezvýznamné. A nakonec si samozřejmě udělají, co budou chtít, bez ohledu na naše provedené patolízalské kroky. To je realita - jestli budeme nakonec k smíchu, všem těm aktivním amerikohujerům to přeji !! Snad se pro příště poučí.

0/0
8.4.2009 21:36

55108311

vlezdoprdelismus vs. posr*nost

Podle této logiky jsme měli na výběr: buď souhlas s radarem a vlezdo(Y)lismus vůči USA, které se ptají, zda jim u nás povolíme postavit radar. Nebo pos*anost vůči Rusku, které nám vyhrožuje jaderným arzenálem, pokud budeme jednat bez jejich souhlasu.

V tom případě jsem vděčný za ten vlezdo(Y)lismu.

0/0
9.4.2009 1:15

Karel Endler

Re: vlezdoprdelismus vs. posr*nost

Hm. A co takhle kašlat na jedno i druhé?

0/0
9.4.2009 8:54

55108311

Re: vlezdoprdelismus vs. posr*nost

Já si myslím, že většina lidí i politiků na obojí opravdu kašle a má vlastní důvody proč radar chce nebo nechce, a že se tedy většinou nejedná ani o vlezdo(Y)lismus ani o posra*ost:

někdo se chce zcela vymanit z ruského vlivu, někdo naopak chce, aby byl ruský vliv u nás zachován, někdo se bojí iránských raket, někdo jiný se bojí úlomků ze sestřelených raket atd. atd.

0/0
9.4.2009 12:14

Pavlev

Co znamená Česko pro USA

1) Obama dosud usiluje o podporu aľespoň určité části republikánů. Proto musí být ve vyjadřování se k této vlajkové lodi republikánské vojenské doktríny taktický a opatrný. 2) Obama si dosud myslí, že protiraketový systém i s radarem může využít při jednání s Ruskem (my zrušíme radar, vy zase ... něco) 3) Z toho, že se nevyjádřil, taky jasně vyplývá, jak "důležitým" hráčem je Česko při "souboji" velmocí. Prostě mu nestojíme za to, aby kvůli nám odkryl karty a ohrozil svou strategii při vyjednávání ať tam nebo tam. Z toho vyplývá jediné: přestat už lízt do (Y) komukoliv a konečně se začít spoléhat sami na sebe.

0/0
8.4.2009 16:37

ctenar1970

Re: Co znamená Česko pro USA

Svycari nemusi vlezt do riti niceho,ale ziji klidne v prepychu.Kde jinde musite hledat pro sebe vzor?

0/0
11.4.2009 11:16

trochurozumu

no...ehm...zase bych to tak nepaušalizoval...

...pane redaktore...a od vás bych čekla opravdu trochu více rozumu...ehm...s mladými lidmi bych pravděpodobně zacházel trochu opatrněji... a myslím, že po přečtení článku...četl jsem ho přiznávám opravdu jen jednou...ehm... jsem si myslel, že pokud pominou bezpečnostní rizika...ehm...tak je radar...ehm...ale to už víte... a víte určitě i to, že národ a to jakýkoliv, je vždy složen z lidí přemýšlejících, individualit, chytrých, méně chytrých, lidí stádního typu, lidí hloupějších, hloupých...blablabla ehm...snad byste nechtěl, aby jsme všichni detailně rozumněli tomu, proč radar ano proč ne, co jsou to ta bezpečnostní rizika a proč se nás týkají či netýkají... pro mě se pan skoro černošských prezident vyjádřil srozumitelně... ehm...je pravda, že jsem jako vy očekával konkrétnější vyjádření ehm... a poté co mě nebylo sděleno, kolik bude stát ropa příští rok, co mě nebylo vysvětleno, proč tady běhalo tolik lidí okolo pana Obamy, proč se Amíci pořád cpou do toho Afghanistánu atd...

0/0
8.4.2009 14:19

Vyplesk

Obama to ale řekl jinak, nebo ne?

Podle mě mluvil o tom, že budou podporovat "funkční a efektivní systém protiraketové obrany", ne "systém protiraketové obrany, jenž bude efektivní a funkční". To první je skrytá podmínka podpory, to druhé je slib dodržení určitých vlastností.

Panae Marjanoviči, když komentujete, zjistěte si nejdřív co vlastně komentujete.

0/0
8.4.2009 13:58

briza

Hmm

Ale pane Marjanovici v teto otazce ma vetsina obcanu tehle zeme jasno. A kdyby odchazejici vlada nedelala vse proto aby sve vlastni obcany mohla v tomto obejit bylo by jasno uz definitivne.

0/0
8.4.2009 10:01

rezjir

když už jsem se tu vráítil

Pan autor považuje za nelepší  pro budoucnost Česka přítomnost US Army na našem území. A dokonce má vládě USA za zlé, když s tím váhá. Vezměmě to z hlediska historického, Byli lidé, např. agrárníci okolo Berana, kteří v rozporu s veřejným míněním, považovali spolupráci s nacistickým Německem za přínosné pro Československo, a proto jim zase až tak nevadila přítomnost Deutche Army na českém území. Dokonce lze říci, že i ta veřejnost se ténto fakt docela dobře adaptovala. Lze si snad myslet, že skupina kolem Berana měla pravdu? A že to bylo přínosné?

V roce 1968 se historie opakovala. 99 pragováků + signatáři zvacího dopisu atd, opět tvrdíla že v českém národním zájmů je zajištění vlivu sovětské armády na našem území. Opět veřejnost se přizpůsobí dokonanému faktu. Bylo to tedy v čeksém národním zájmu. Ale řekne dnes někdo o těch lidech jiného, než byli vlastizrádci.

A nejedná se tedy o totéž. že české národní zájmy je nejlépe zajišťovat toliko vlastní armádou dislokovanou v Česku?

0/0
8.4.2009 9:43

jan-maria

p. Marianovič

je asi dost otížné být jednoznačný v otázce, ve které Češi sami možná nejsou jednoznační. I když byly smlouvy podepsány a schváleny senátem, media neustále vytrubují svá podivná zjištění, že 60 nebo 70 procent Čechů tady radar nechce (podivná, protože v mém okolí se žádní odpůrci radaru nevyskytují).

Jaká je asi národnost autora článku a za koho asi mluví?

0/0
8.4.2009 9:20

rybarka1111

Re: p. Marianovič

Je velmi zajímavé, že v mém okolí se zase nevyskytuje ani jeden příznivec radaru. 8-o8-o8-o

0/0
8.4.2009 20:31

luki

???

Co objektivního přináší tento článek? Jen bláboly hloupého kverulanta...takhle vypadá novinářská práce?

0/0
8.4.2009 8:43

Dlohosh028

NE RADARU!

Tenhle kreténský článek by ti měli smazat, debílku. Jen vlastizrádce nebo člověk s vymytým mozkem může být pro radar. Češi by si měli uvědomit, že jediná země, která se momentálně chová agresivně a napadá jiné státy je USA.

0/0
7.4.2009 22:40

fulcrum

Re: NE RADARU!

To, že spolu s americkými jednotkami postupují i hordy novinářů, ještě neznamená, že jinde se neválčí. Jestli to nebude třeba tím, že prezentovat novinářům, co dělá třeba ruská armáda v Čečně by nebylo nic pěkného. A ano, nepovažuji Čečence za součást Ruska.

Navíc, autor má naprostou pravdu. Bez ohledu na názor toho kterého Čecha na radar, měl Obama konečně říct jasné slovo, mohlo na české scéně být o něco klidněji. Ať už by to bylo jasné ano nebo jasné ne.

0/0
8.4.2009 0:24

gotzur

I kdyby to byl opravdu mesiaš,

tak ho stějně většina lidí ukřižuje.

0/0
7.4.2009 22:02

Dr No

Je naprosto jisté

že se Obama na svou funkci nedostal vlastním přičiněním. Teď ještě zbývá zjistit, za koho vlastně kope ....

0/0
7.4.2009 12:49

Dr. Fee

Re: Je naprosto jisté

Já si taky myslím, že byl zvolen občany USA. Vlastním přičiněním to nebylo.

0/0
7.4.2009 15:33

Dr No

Re: Je naprosto jisté

Obama byl zvolen hloupější polovinou Američanů hlavně díky tomu, že měl dost peněz na masovou prezentaci jeho populistických slibů. A kde ty peníze vzal se tak úplně neví ...

0/0
7.4.2009 21:19

luki

Re: Je naprosto jisté

Zato víme, kde peníze bral Bush :-)

0/0
8.4.2009 8:46

Pavlev

Re: Je naprosto jisté

Ale ví. Že to nevíš ty, to je jiná věc.

0/0
8.4.2009 16:41

klukjakpuk

Jojo

Je pravda, že na Obamu všichni nalili kýbl očekávání, ale on opravdu není mesiáš. A řekl bych, že Amerika teď bude ještě slabší. Když nastaví tvář a mluví o míru, věří, že se ostatní polepší a budou věřit vlídnému slovu, je to buď známkou neuvěřitelné naivity, nebo slabosti.

Zkuste si to převést na běžnější věci - myslíte si, že vyděrač, který vám tlačí nůž do žeber, ukropí slzu a slíbí, že se polepší, když mu řeknete, že na něj chcete být hodný a ať už taky není zlobivej kluk? Vážně?

Írán, Rusko, ty s těma utěrkama na hlavě se zaradují a zatlačí.

Tak.

0/0
7.4.2009 10:57

Fidel Castro v plne sile

Re: Jojo

Irán nezačal válku žádnou válku spoustu let...možná stovky...a USA? škoda mluvit...vlídná tvář USA...tomu věří jen slabomyslní jedinci;-D;-D;-D

0/0
7.4.2009 15:42

hlnocd

No tak po precteni tohoto nazoru

jsem chtel zvracet. Pak jsem si precetl jmeno autora a vse se vysvetlilo.

0/0
7.4.2009 10:01

luki

Re: No tak po precteni tohoto nazoru

R^

0/0
8.4.2009 8:46

herdekflek

Autore,

z hlubokého přesvědčení s vámi nesouhlasím a váš článek považuji za naprostou blamáž a bulvární slint. Asi nebudete příliš přemýšlivý.

0/0
6.4.2009 23:34

luki

Re: Autore,

R^

0/0
8.4.2009 8:46

copedoc

Mily Terofore Marjanovici

Chtel bych se zeptat ,kolik se plati za takto jednoznacen zaujaty clanek? Kolik se plati zradcum za ohrozeni Republiky?Jste vubec Cech Marjanovici a nebo jste z vychodu a snazite si napravit reputaci sveho rusky znejiciho jmena pouze bezuzdnou devotnosti?Zapamatuji si Vase jmeno a budu jeste svym vnukum vypravet,ze jisty Marjanovic vzal tricet stribrnych zaz zradu Republiky!!!

0/0
6.4.2009 14:47

Slavek17

Otázky bez odpovědí

Projev presidenta Obamy potěšil mnoho Čechů. Některé však i zklamal. Zvláště ty, kteří znají jen okamžitá řešení a nedovedou čekat, až nazraje doba. - Jak je to s radarem? - Možná bude, možná jeho nezbytnost pomine.  - Možná se stavět ani nezačne a možná se stavba zastaví teprve ve chvíli, kdy bude vykopaná velká jáma nebo zality tlusté železné dráty do betonu. - Možná nakonec bude muset být dokončen. - Kdo ví? - Svět se točí dál. - Vztahy mezi národy se mění, vyvíjí. - A tento vývoj se nezastaví. Má své věčné pokračování...

0/0
6.4.2009 14:06

Slavek17

Re: pokračování

Svět se mění a s ním události i lidé. Je toho tolik, co je v neustálém pohybu?! - Tak jako například i kontinenty - ty plují a plují po žhavém nitru Země. Pohybují se a pohybují. - Pamalu, ale jistě. Občas se i země někde zatřese. Jako připomínka pohybu zemských desek. - Jenže co lidi? - Lidi nevnímají pohyb kontinentů. Snad z vědomí úzké vymezenosti času pro naše životy  jsme až příliš netrpěliví a nervózní. Zdá se nám, že na ty naše lidské starosti je pořád příliš málo času. - Tahle netrpělivost je však našim nepřítelem! - Brání nám, abychom méně plácali, méně se hádali a více uvažovali, přemýšleli a domýšleli jak příčiny, tak důsledky. - Jak naše dnešní slova (a hlavně činy) ovlivní budoucí události.

0/0
6.4.2009 14:08

jajaja00

Copak někoho překvapuje,

že Babrák Obama je populista?

0/0
6.4.2009 13:44

madqwert

teodore, doporucil bych ti navstevu nejakeho

centra dusevni pohody a nemusi se nutne jednat jen o modrou lagunu ;-D

0/0
6.4.2009 12:56

Casperak

Re: teodore, doporucil bych ti navstevu nejakeho

;-DR^

0/0
6.4.2009 12:59

cptSpaulding

Pokud pomůže, jsem pro

V článku se píše: "Radar je téma pro debaty na stránkách novin, pro školáky v učebnách, pro lidi sedící v hospodě u piva či venku u táboráku" 8-o8-o8-o

Co tím chtěl ale autor říct, vážně nevím, já myslel, že o bezpečnost státu se stará úplně někdo jiný:-/

0/0
6.4.2009 12:52

Pan_Ptakopysk

Chtěli jsme být vůči USA laskaví, a oni tohle!

To je legrace, jak ti nekritičtí proameričtí aktivisti teď začínají být na prezidenta USA naštvaní, že mu nemůžou prokázat svou ochotu a okamžitě tady postavit radar :-P

0/0
6.4.2009 11:09

gogol_jl

Pan autor nepochopil, ze je to vzkaz Rusku

Naopak - Obama to lepe rict nemohl. My vam (Rusum) rikame, ze rada neni proti vam, kdyz Iran nebude ohrozovat tuto cast sveta raketami - nebudeme mit duvod stavet radar.

A protoze Iran sve atomovky nakonec dodela, tak je to jen zpusob jak rict Rusum a antiradaristum tady doma - nemohli jsme jinak.

0/0
6.4.2009 10:38

Helena1

Pane autore, asi nejste normální.

Jestli si myslíte, že mohl a chtěl říci něco jiného, opravdu vám doporučuji návštěvu psychiatra.

0/0
6.4.2009 9:56

_m-

Re: Pane autore, asi nejste normální.

R^

0/0
6.4.2009 12:02

JÚLINEK.ŠÍŠAL

souzi a soušky čížci,

co když zásadní omyl  autora spočívá ve směrování dotazu : měli jste se tázat anebo být tázáni? ....;-D

0/0
6.4.2009 9:29

12345hanka

A hele,

už se našlo něco dobrého i na Bushovi?

0/0
6.4.2009 8:56

dedko

Re: A hele,

Ano, především  jeho přímost a jednoznačnost !

0/0
6.4.2009 8:59

sir Humprey

Re: A hele,

slušnost a pravdomluvnost R^

0/0
6.4.2009 9:10

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: A hele,

...zejména o příčinách jeho agrese v iraq ....;-D

0/0
6.4.2009 9:25

dedko

T. Majranovič to sice v diskusi

0/0
6.4.2009 8:53

dedko

Re: T. Marjanovič to sice v diskusi

schytá, ale mně hovoří z duše ! Dík za dobrý článek !

0/0
6.4.2009 8:58

Helena1

Re: T. Marjanovič to sice v diskusi

Co je na tom článku dobrého?

0/0
6.4.2009 9:57

Profík

Re: T. Marjanovič to sice v diskusi

Autor vyjadřuje znechucení nad tím, jak nám i nový US prezident pouští bobek na hlavu.

0/0
6.4.2009 12:01





Najdete na iDNES.cz