Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bůh bude mít práci až při třetí světové

Fakt, že Češi patří k nejméně věřícím národům ve světě, mě nepřekvapil. Když přemýšlím o svém okolí, věřícího člověka bych v něm nenašel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm

i když to není tak hloupý jako předchozí texty, pořád nechápu, proč je to na idnes... a to jsem poměrně chápavý a skousnu kdeco... tyto texty mi přijdou ještě mizernější než příspěvky v diskuzích :-)

mimochodem bůh je, ale je to lempl, co pospíchal, aby v neděli měl volno a tak vyrobil zmetek... krom toho, v pondělí následující po neděli už do rachoty nešel

0/0
7.4.2009 20:22

proLogos

Re: hmm

V pondělí už se proháněl s Adou po ráji... Dost možná by to tak dělal dodnes, kdyby...

0/0
8.4.2009 8:11

dr. Phill

Zidobolsevicka iDnes 3x fuj

:-©:-©:-©

0/0
7.4.2009 19:52

p.pepastra

Né Bůh ale dějiny.

Jen nevědomý člověk může napsat článek ("až třetí světová".) kde se zabývá možností další války. Ten člověk co napsal tento článek asi nikdy nečetl a neviděl,co nadělalo s lidstvem 2.sv. válka? Co do toho plete proboha boha. že konečně lidé přicházejí k rozumu a nechtějí "papat" blbosti, které cirkev mnoho let hlásala?

Stále nemohu pochopit, že takové tmářství má v dnešním světě ještě své místo.

Kdo nevěří sám sobě,nedokáže nikdy nic moc!

Čím méně inteligence, tím více věřící!!!

0/0
7.4.2009 19:51

proLogos

Re: Né Bůh ale dějiny.

Hitler neměl nějaký velký problém se sebeúctou, dokázal toho opravdu hodně..

Tuším, že nejlépe je na tom člověk, který si věří a má oporu v Bohu =)

V reakci na poslední větu taky mohu napsat - čím méně věřící, tím extrémističtější. (Bude to asi stejná pravda, jako Váš názor)

0/0
8.4.2009 8:08

proLogos

To je fakt mazec...

Autor je plně poplatný svému okolí. A v duchu jeho kritiky života ve víře i jeho osobních názorů Jeho život třeba ani nebude trvat dost dlouho, aby si ty názory stihl opravit...

Smysl náboženství? "pomáhat a chránit" - policie promine.. =)

Ano, lze uctívat někoho reálného (Řím-božský císař+miliony obětí, otcové pokroku Stalin, Lenin+miliony obětí). Člověk si nezaslouží a nikdy nezasloužil uctívání, pouze úctu. Nechováš se podle Bible z alibizmu, ale proto, že je to nejvhodnější způsob neublížit nikomu dalšímu! Buď si volný, užívej si a zraňuj ostatní; jestli se budeš zodpovídat - nezáleží jestli v to teď věříš.

Má argumentace je útočná - ale toto je přesně to přemýšlení, které je sebezničující, prostě mě elektrizuje...

0/0
6.4.2009 12:01

Pan Navratil

Re: To je fakt mazec...

Proč máte dojem, že on má názor špatný, vy dobrý, on si názor potřebuje opravit, co? :-)

0/0
6.4.2009 12:04

proLogos

Re: To je fakt mazec...

Tak je to, když napíšu něco od srdce...

Reaguji prvoplánově na celkovou atmosféru toho článku... Z ní čerpám půdu pro svoji kritiku.

Jsou to ti lidé, kteří si chtějí užívat a neberou ohledy na jakýsi "kodex", kteří opilí narážejí do ostrůvků plných lidí, kteří končí v klinikách nakažení AIDS...Jsou to ti lidé, kteří se navzájem vynášejí do nebes a posléze vraždí miliony (i když předtím odsuzovali středověkou společnost za 32 000 tisíc upálených v zájmu miliard...)

0/0
6.4.2009 12:12

Pan Navratil

Re: To je fakt mazec...

Ale autor popisuje svůj dojem, jaký má z dnešní reality (reklamně-mediální). Vždyť to slyšíte a vidíte na každém kroku. Buď svůj! Buď free-cool-in tj. frikulín. Nevaž se, odvaž se! Užívej života. S dovětkem - My chceme tvoje peníze TEĎ. Také popsal, v jaké chvíli se ten názor může změnit.

P.S. ten zájem miliard jsem nějak nepochopil :-)

0/0
6.4.2009 12:19

proLogos

Re: To je fakt mazec...

Jo, já jsem schválně nenapsal kulantní reakci, protože je mi líto (radši předem), kam až jeho uvažování může dojít. Snad to čte a zkusí "alespoň" respektovat morální zásady.. Bída lidi neobrátí. Pouze zase někomu poskytne důvod manipulovat s masami.

Mluvil jsem o zájmu miliard (během 400 let) na svobodném vývoji. To, že se tento vývoj podařil, dokazuje naše diskuze dnes. Samozřejmě to neznamená můj souhlas s upalováním.

0/0
6.4.2009 12:28

Pan Navratil

Re: To je fakt mazec...

OK, já jenom nevěděl, jak to bylo myšleno.

0/0
6.4.2009 12:40

Ahaman

Tak světová by zrovna být nemusela,

ale nějaká lokální ano. Generace, která nepoznala válku, nestojí za nic.

0/0
6.4.2009 10:01

65c02

Má pravdu!

R^:-)

0/0
6.4.2009 9:56

František_P

Ubohý puberťáku

Ty jsi asi vyrůstal v komunistické rodině,protože bys nepsal takové nesmysly.Osobně jsem umírněný věřící,ale měl bys vědět že každý člověk má v něco věřit.Kdyby to tak bylo tak by nemuselo být tolik vražd,znásilnění ani střílení ve školách a to se týká hlavně tvých ročníků.Je prvda že za to mohou rodiče-protože jejich ratolest nesmí být ve škole po zásluze trestaná,Dokud se toto nenapraví bude to tady jak v Americe a to nás chraň bůh.

0/0
6.4.2009 9:49

Pan Navratil

---

Možná jste umírněný křesťan, ale diskutovat asi neumíte, soudě podle vaší podrážděné reakce na cizí názor. Mimochodem, máte dojem, že počet vražd a počet věřících nějak korelují?

0/0
6.4.2009 10:25

benito38

Naivní autor

Odsuzuješ něco,o čem nemáš ani páru.Omlouvá tě,že jsi byl asi v tomto duchu vychován.Třeba tě život naučí. V životě není jenom mládí,krása a zdraví. Kdyby jsi např.onemocněl,nějakou závažnou chorobou (a to ti určitě nepřeji),tak by jsi možná tyto lidi pochopil. Tato víra v něco hodně pomáhá a psychycká pohoda léčí.

0/0
6.4.2009 9:05

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: Naivní autor

ano? ... jako pomáhají berličky, viď? ...;-D

0/0
6.4.2009 9:11

Pan Navratil

Hloupý čtenář

nepřečetl si a už vůbec nepochopil článek :-P

0/0
6.4.2009 9:40

Mmirekm

Autor pise nesmysly

-je to skoro sileny clanek. Dodrzovat se musi i dle svetskeho prava zakony a je jich mnohem vic a jsou casto nesrozumitelna i pro pravniky. I tak muze byt clovek odsouzen. Pritom vetsina soucasnych zakonu nijak nekoliduje treba s desaterem. Moralni zasady asi v nicem nejsou rozdilne.

Navic-kdyz neco nevidim-neznamena to-ze to neexistuje. Pyramidy stoji v Egypte a nikdo nevi-jak byly postaveny. Zelezny sloup v Indii nerezavi a nikdo nevi proc.

Pritom Bible existuje a svitky od Mrtveho more-starsi nez Bible-potvrzuji jeji pravost.

Zaverem: kdo zije - dle autora clanku - slusne a snazi se dodrzovat eticke zasady-je alibista....?Co dodat!

0/0
6.4.2009 8:44

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: Autor pise nesmysly

inu ... když ale křesťanů a židů je tak uboze málo, tak čemu je ti bible krom legendárního popisu pravěkých dob lidstva dobrá? ....:-P

0/0
6.4.2009 9:00

Cahir

Re: Autor pise nesmysly

Nevidim zadnou souvislost mezi sloupem v Indii a Bibli, btw, s tim sloupem je to jinak nez pise Daniken, never vsemu co se napise a precti si o tom z vice pramenu

0/0
6.4.2009 9:44

Aldor

Dost mizerná úroveň článku

Co hlava, to názor, někdo věří, někdo ne. Ale...když o něčem píši, snažím se o problematice zjistit co nejvíce, abych pak nebyl za troubu. To že autor článku nevěří, je čistě jeho věc a má na to právo, ale když už se rozhodl podrobit náboženství kritice, mohl se pokusit jít trošku víc do hloubky. Z textu jasně vyplývá, že o dané problematice nikdy s žádným věřícím nemluvil a všechno jsou to jen takové pocity, jaké získal během života v prostředí, kde žádného věřícího ani nezná.

 

0/0
6.4.2009 8:15

Fidel Castro v plne sile

Re: Dost mizerná úroveň článku

vždyť je to dítě...co může o tom vědět? má všeho dostatek, rakovinu nemá...

0/0
6.4.2009 8:24

Aldor

Re: Dost mizerná úroveň článku

To je fakt...

0/0
6.4.2009 8:56

Pan Navratil

Re: Dost mizerná úroveň článku

Abych poznal nebezpečí heroinu, nemusím mluvit s feťákem.:-)

0/0
6.4.2009 10:26

Aldor

Re: Dost mizerná úroveň článku

Ty jsi jeho taťka?

To srovnání je dost mimo - heroin ještě nikdy nikomu nepomohl. Náboženství (resp. víra) už pomohlo a pomáhá spoustě lidem vést lepší, morálnější a hodnotnější život (rozhodně netvrdím, že všem, nebo že neslouží některým lidem i jako alibizmus), aniž by při tom někoho jiného omezovali. A kdo tvrdí, že ne, aniž by se jen pokusil pochopit, proč lidé věří a jací vlastně věřící jsou, je jen zabedněný hlupák s předsudky, který nechce poslouchat duhou stranu, tudíž je s ním jakákoliv diskuse zbytečná.

0/0
6.4.2009 13:36

Pan Navratil

Re: Dost mizerná úroveň článku

Ne, nejsem jeho taťka.

-

Když se pozorně podíváte do článku, tak zjistíte, že autorův a vaše názory se tak docela nevylučují.

-

S tím "neomezováním" ostatních ovšem pravdu nemáte, to ve chvíli, kdy víra proniká do politiky.

0/0
6.4.2009 13:54

Bejk13

Pravda

Pěkné,srozumitelně logické.Za 1*R^

0/0
6.4.2009 7:53

Keeka

Re: Pravda

Vy asi nejste příliš náročný čtenář.

0/0
6.4.2009 14:44

mirozbiro

Redakce zabiji diskuzi

  Zdravim,

  chtel bych rict, ze obsah tehle serie clanku je normalnim vystupem mlade mysli, ale to, co provedla redakce tim, ze z toho udelala serii novinovych sloupku, je poprenim duvodu, pro ktery tyto clanky mladi pisi. Kladou si otazky, ktere vyzaduji odpovedi a fer by bylo nechat autory srovnavat ruzna stanoviska k jejich myslenkam. Redakce ovsem vedome ci nevedome pouze rozjela jakousi protinabozenskou kampan. 

  Mozna ma strach ci odpor k tomu, aby svuj pohled  poskytl nekdo povolany.

0/0
6.4.2009 7:34

mirozbiro

Re: Redakce zabiji diskuzi

Jen dodatek - diskuse pod clankem se sice jmenuje diskuse, ale vsichni vime, ze diskuse je neco jineho.

0/0
6.4.2009 7:36

vokroj

Re: Redakce zabiji diskuzi

Ano, článek má řadu protimluv a není dost dobře ani písemně diskutovatelný 

0/0
6.4.2009 8:14

stenly67

Omezovat se?

-"Nechápu, proč se někteří rozhodnou dobrovolně omezovat svůj vlastní život, chovat se podle určitého "kodexu"."-  No to si budeš muset zvyknout i jako nevěřící, že se budeš muset  "omezovat" - např. podle zákonů.  Tam kde končí ta tvoje svoboda, tam začíná svoboda někoho jiného.

0/0
6.4.2009 6:44

Hudec84

No, já to vidím jinak. Tak:

Co vzal člověk do svých rukou, zcela jenom protože chtěl vzít svůj život do vlastních rukou a rozhodovat, jak s ním naloží, tam nedohlédl důsledky. To není nic ve zlém proti člověku. Už od své podstaty prostě vidí jenom určité části, nikdy nevidí celý komplex najednou. Spojitosti se pro člověka vyjeví až později - když vidí, že tím, že někde s něčím pohnul, má to překvapivý dopad někde jinde, kde to nečekal. A snaží se to spravovat, a zároveň je o jeden poznatek moudřejší. Tím ale zákonitě zase rozšteluje něco jiného. Závěr? To, že existuje vesmír, a život, a člověk, a všechno to funguje, ačkoliv je to tak neuvěřitelně nepravděpodobné - to opravdu stojí za zamyšlení, jak je to možné.

0/0
6.4.2009 2:42

Hagrid

Re: No, já to vidím jinak. Tak:

vidíme to stejně.

0/0
6.4.2009 6:19





Najdete na iDNES.cz