Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bendl chystá „espézetkovou“ revoluci, značky chce prodávat

Ministr dopravy Petr Bendl přichystal před demisí revoluci v přidělování SPZ. Rád by je řidičům prodával, čímž by stát ušetřil dvě stě milionů korun. Řidiči by tím také získali jednu registrační značku do konce života. Podobný model úspěšně funguje v Německu, Švýcarsku nebo Rakousku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gandalf007

Rozhodující je nastavení systému

Technické opatření, které omezí administrativu a zbytečné náklady na vydávání stále nových RZ - jednoznačné ano. Ovšem pokud by se podmínky následného prodeje poškozených, opotřebovaných nebo odcizených RZ staly jen další způsobem, jak z řidičů tahat peníze, tak nechť se pan Bendl obslouží v pokladničce již zavedných poplatků, které stát po řidičích pravidelně vymáhá.

0/0
6.4.2009 9:13

kpt Grape

dobrej napad

bohuzel jeden z mala, ale budme radi aspon za to..

0/0
4.4.2009 4:50

Si0

Odkdy se registrační značka zkracuje jako SPZ?

Co třeby RZ? Espézetky už skoro nemáme.

0/0
3.4.2009 12:41

Step

Chudáci úředníci

Všichni víme, že stačí vytasit na patřičného úředníka "pohotovostní bankovky" a můžete mít SPZ skoro na přání už teď. Kolik už teď jezdí big blbů s čísly typu 0001, 1111 atd... Tím by se to aspoň zlegalizovalo, jenom chudáci úředníci přijdou o vedlejší příjem a budou si muset najít jiné cestičky jak parazitovat.

0/0
3.4.2009 10:49

Josef Novak

Ano, Bém je

BIG BLB ;-D

0/0
3.4.2009 9:29

Josef Novak

Re: Ano, Bém je

teda Bendl ;-D

0/0
3.4.2009 9:30

Burzoa

Re: Ano, Bém je

a Josef Novák je jejich král...

0/0
3.4.2009 12:50

komentator-1

no sláva

jeden z nejpalčivějších problémů české dopravy je vyřešen. Teď už se třeba někdo konečně začne věnovat stavu silnic.

0/0
3.4.2009 8:39

josef_spejbl

Nevyšla olympiáda, tak aspoň tahle pčovina

by mu mohla zajistit nesmrtelnost.......;-D

0/0
3.4.2009 7:26

Tomaseq

SPZ

Já bych do spz zavedl písmena, která budu mít souvislost s městem odkud řidič pochází. Například České Budějovice CB jak to bylo dříve. A s tou SPZ na doživotí souhlasím. Řidiči by mohly fasovat SPZ při vydání ŘP ;) a kdo by měl více aut, ten by později nafasoval další SPZ. Ten kdo by auto neměl, pověsil by si SPZ na stěnu.

0/0
2.4.2009 23:57

ZZZZZZZZ

Re: SPZ

Ja bych naopak ty mesta zrusil. Proc mam mit ryhu v laku a propichla kola jenom protoze ze moje auto je prihlasene v Praze ?

0/0
3.4.2009 5:56

Levá holínka

Re: SPZ

Souhlas. SPZ by měla mít zcela obecný charakter v souvislosti s tím, kde majitel auta bydlí. Policisté mají své nástroje, jak zjistit, odkud vozidlo je. Každý "obyčejný" řidič by neměl na první pohled (ani na druhý) poznat, odkud je jiné vozidlo. A to také z důvodů, jaké zmínil ZZZZZZZZ.

0/0
3.4.2009 7:22

xblack13

Re: SPZ

značka podle místa má i svou výhodu, např. když jedu v Praze, tak všichni vidí, že jsem z Brna a můžou si na mě dát pozor, protože ještě nevím, kam na křižovatce a v kterým pruhu pojedu. Na druhou stranu, pokud se chci takto identifikovat, tak si koupím samolepku, že? :-)

0/0
3.4.2009 7:43

Pejsátko

Re: SPZ

To propíchání pneumatik je už extrém, to uznávám. Ale policisté často nasazují botičky podle toho, odkud vozidlo je. Bývá vidět několik aut pod zákazem stání, ale botičku má jen to pražské (v Praze je to naopak) - tam se to nezmění.

Dost obyčejných řidičů je rádo za varování, protože 99 % řidičů aut s pražskou značkou jezdí velice agresivně. (Ostatní kraje a okresy samozřejmě také, ale tam je nižší koncentrace než u pražských.) To je zas ta druhá strana mince.

0/0
3.4.2009 10:28

xblack13

Re: SPZ

Naprosto nechápu, že je někdo schopen propíchnout jinýmu pneu jen proto, že má

na značce A. Bohužel hidiotů tady žije dost. :-/

0/0
3.4.2009 7:44

Zazie

Re: SPZ

Ono to funguje i naopak. Bráchovi Pražákovi obešli na parkovišti před domem auto s korunou, protože ho koupil v autobazaru s mimopražskou značkou, a tudíž tam to A neměl.

0/0
3.4.2009 8:48

tmf

tomu nerozumím

stát na tom prodělává, platí se 800, značky stojí 380, kde je ten prodělek? Chvilka datlování úředníka stojí 420 korun?

Pokud doživotní tak bych požadoval návrat k okresům jako to mají právě ve zmiňovaných vzorových státech, současný systém je výplod chorého mozku.

Nevím také proč se to táhne 20 let, to konečně mají všichni úředníci na inspektorátech dost, teď už jim přilepšení můžeme vzít?

0/0
2.4.2009 23:47

Tomaseq

Re: tomu nerozumím

Na Slovensku mají pěkný systém. Každá prdel má svoji SPZ. To se mi líbí.:-)

0/0
2.4.2009 23:58

tmf

Re: tomu nerozumím

to mají snad všude jen u nás máme tu krajskou debilnost. A to už se začínají vyskytovat značky kde to písmeno není na druhém místě  - zhovadilost. To si nelze zapamatovat, dříve člověk věděl, modrá felicia HKD a u se dalo hledat, když jim řeknu 53 28 a dál nevím a nevím na kterých pozicích ta čísla byla a písmeno jsem nenašel, navíc třeba S a 3 v rychlosti tak nějak nejde rozeznat, třeba 3S3, osmičky to samé nebo 7Z7 nebo to bylo 77Z.

0/0
3.4.2009 0:17

KC94

Re: tomu nerozumím

Taky se mi líbila ta poznámka, že teď to dostáváme zadarmo, jenom za registrační poplatek 800,-Kč. Výroba značek je jednou z dalších obrovských lobby...

0/0
3.4.2009 7:54

SocPredator

Re: tomu nerozumím

Bohužel nic zadarmo nedostáváme. RZ je stále majetkem státu, který ještě navíc tou RZ podmiňuje možnost provozování vozidla. Naprosto nechápu, proč nepoužít slovo přidělení jako dnes. Je to dobrý nápad a sníží to náklady na jejich výrobu, budou se vydávat v mnohem menším množství, ubude byrokracie při převodech, ale to by v tom nebyla česká svině, která by to nechtěla zpeněžit a PRODÁVAT. Ty úředníci stejně přijdou o práci, takže tohle jim nepomůže

0/0
3.4.2009 10:58

SocPredator

Re: tomu nerozumím

Ty značky pár za 380 bych jako zakázku bral. Kdo tohle přiklepnul, tak musel být zcela jistě nepodplacenej. Odpověď na to kam mizí těch 420 Kč, když to ročně prodělává 200 mil. je pak také tady. Zkrátka tam někdo krade jako straka, a pak se někde objeví náhodou 44 mega ;-D

Jinak se přimlouvám za anonymní značky, jenže to ten slavnej registr prostě nepobere, alespoň na začátku to bude mazecR^

0/0
3.4.2009 10:52

Homer _ 3

No když vidím co se na silnicích kolem mě děje...

... a jestli by taková značka měla něco prozradit o dotyčném za volantem, pak asi jako první a jediná série bude ZMRI) 0000001, a výš...

0/0
2.4.2009 23:39

vokroj

Bendl

škodil v kraji a teď bude mít pro to širší pole působnosti....co chce zavést je víc než problémové     ;-O

0/0
2.4.2009 22:38

Smetac

Re: Bendl

Co je na tom problémového bl*be? Tak to funguje ve většině původních států EU i v USA a nikdo si nestěžuje.

0/0
3.4.2009 0:08

vokroj

Re: Bendl

Bendl

0/0
3.4.2009 1:07

xblack13

Re: Bendl

no tak pokud se návrh hodnotí podle autora a ne podle podstaty návrhu, tak to potom jo...

0/0
3.4.2009 7:48

0100

Také si mačkáte anketku?

Já jsem s tím již přestal. Všechny jsou nastavené tak, když dáte NE, protiváha je třikrát ANO, které hned naskočí. Tak k čemu jsou?:-/ 

0/0
2.4.2009 22:29

Homer _ 3

Re: Také si mačkáte anketku?

Víš brouku, ono než TY stihneš "odvolit", tak mezitím stihne pár jiných lidí dát před tebou svůj hlas. A cifry které naskočí zobrazují stav k jednou určitému času. Zkus nevolit a jen dát refresh stránky, uvidíš že se čísla pohnou....

0/0
2.4.2009 23:36

Levá holínka

Re: Také si mačkáte anketku?

R^

0/0
3.4.2009 7:25

Juras

Re: Také si mačkáte anketku?

Na tu anketku se kliknout nedá, protože je tradičně debilní otázka. "Koupili byste si SPZ, kterou budete moci využívat celý život?". Jak odpovědět jinak, než ano? Tu značku si bude muset koupit každý, kdo bude chtít vlastnit auto, jestli se to prosadí. Jediní, kdo mohou kliknout na "ne", jsou lidi, kteří plánují nevlastnit auto. Anebo nešťastníci, kteří odpovídají na jinou než položenou otázku. Ta anketa je o ničem, její výsledek není zajímavý.

0/0
3.4.2009 8:24

Tommi_82

Re: Také si mačkáte anketku?

Trošku jsi to nepochopil. Bude to skoro stejný jak dnes, kdo dá jen 800 tomu značku přidělej. Kdo si bude chtít připlatit, může mít na SPZtce napsaný co si vybere.

0/0
3.4.2009 12:51

Juras

Re: Také si mačkáte anketku?

To v článku není řečeno. Buď čerpáš informace z jiných zdrojů anebo si domýšlíš něco, co v článku nebylo řečeno.

0/0
3.4.2009 12:57

Petrko

Cena značek

I kdyby značky vyšly na 380,- Kč čemužostatně nevěřím tak za deset minut práce co trvá přepis auta do registru mi příjde 420,- Kč státu za docela slušný vývar. Btw jestli po mně chce stát prachy za značky které já na autě nechci jelikož tím auto nezhodnotím přijde mi to eklhaft.

0/0
2.4.2009 22:23

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: Cena značek

inu ... ale i na ouřady o tvém vehiklu rozhodující musí přece něco zbýt

0/0
2.4.2009 22:32

Tomach

Re: Cena značek

No jasne. A kontroly na silnici taky nechces, tak at zrusej policajty. A technickou na aute taky nechces tak jedine zadarmo....

Naopak, pokud stat nezavede prisna pravidla a solidni ceny typu 100.000 za 3 pismena, 20.000 za 4 pismena a 10.000 za 5 pismen na rok tak to nema smysl a jedine z toho budou profitovat makleri co si nakoupej hned vsechny nejlepsi spzky a pak je budou drzet dokud je neprodaji.

No snad se cesi alespon nekdy podivaji jak to funguje v cizine, nez aby udelali dalsi picovinu.

Tedka se to resi holt uplatkama urednikum aby jsi dostal "hezkou" znacku, takhle to alespon pujde do statniho rozpoctu.

A ze ty jsi socka ktera si o tehle penezich muze nechat jen zdat je tvoje vec a ver mi ze se najde hodne lidi kteri klidne i tech 100k rocne za 3 nebo 2 pismenou znacku zaplati. Samozrejme bezna znacka z pocitace by byla za pausal jako dneska

0/0
3.4.2009 6:26

Petrko

Re: Cena značek

JJ je to jak říkaš já jsem socka a ty jsi ten frája co si dá značku z toho obrázku nahoře protože přes své hrdinstvi nevidí že mu někdo mydlí oči blbinami. My že dostaváme značky zadarmo? Pokud já vím tak za celý život jsem zadarmo nedostal nic a od státu už vůbec ne. Takže ať mi pan bendl nemydlí oči že značky máme zadarmo když přihláška auta stojí 800,- to je vše co jsem chtěl říct.

0/0
3.4.2009 13:41

Marold3

To je fajn, že problémy jsou vyřešený ...

... a můžeme za státní peníze řešit krávoviny ... Bendl, jděte do háje!

0/0
2.4.2009 22:22

ppdedek

Tak v nemecku tohle nefunguje

ano znacku si kazdej musi koupit a muze si ji nechat po cely zivot ale prestehujeli se do jineho okresu musi mit znacku SPZ novou. Starou si muze pak tak pribyt na vchodovy dvere. Dalsi veci je ze pokud znacka nejezdi dele jak rok na aute muze o to samou zazadat jiny clovek. Autor clanku by si nejdriv mel zjistit skutecnosti.

0/0
2.4.2009 22:21

ppdedek

Re: Tak v nemecku tohle nefunguje

a jeste dodatek, SPZ se stejne budou v ramci EU sjednocovat takze to je zase tunylek na lidi aby se nekdo napakoval protoze za par let ca. 6 by mely byt v EU znacky jednotne/stejne

0/0
2.4.2009 22:23

jahodove_ticho

jak je to

s vulgaritami? Nebo můžu mít na autě jméno cizícho člověka? Bude možné svou soukromou značku prodat dál? A jak bude omezeno kšeftování s SPZ, zaregistruji si na dvacet vraků 20 atraktivních SPZ a pak dražíme...? Mně se to netýká, protože věta "Tak co ty svazáčku Bendlovic pamatuješ jak ses cpal zadnim vchodem v kulturáku na plesy?" se mi na SPZ nevejde )))

0/0
2.4.2009 22:02

Tomach

Re: jak je to

Za devatero horami za devatero rekami.... jsou zeme na svete kde tohle funguje leta letouci a system je to funkcni a profituji z nej jak zakaznici tak stat a ksefotvani na cerno je omezeno na minimum. Ovsem verim tomu ze v CR "budeme zase jendou prvni na svete" a najdeme nejakou naprosto unikatni cestu kterou nikdy nikdo jiny nevyzkousel. Ze to bude naprosty paskvil jako vzdyckyti muzu odprisahnout uz ted.

Takze ano, nejlepe pokud hned uplatis par uredniku aby jsi byl "prvni" a hend si za par stovek na cely zivot vybral nejatraktivnejsi znacky a pak uz jen cekal a cekal a cekal.... a pak ve vhodnou dobu prodal. Divil by jsi se co jsou lidi schopni za SPZku dat. U nas to funguje na rocnim principu (takze se ti nevyplati znacku jen tak drzet) za hooodne velkou palku (od nekolika set do mnoha tisic dolaru podle delky SPZ- cim kratsi tim drazsi) - a najde se spousta lidi co si takovou znacku plati. Vse jde do statniho rozpoctu misto do kapes smelinarum a podplacenym urednikum

0/0
3.4.2009 6:34

Syryn

Labils

..he he,ale neverim,ze hocijaka znacka bude stat 800+.;-D

0/0
2.4.2009 21:53

vokoun6

"Big Blb" je již rezervován...

...pro Paroubka!

0/0
2.4.2009 21:42

Jiricek 1

Re: "Big Blb" je již rezervován...

Omyl ! Mírek byl rychlejší ;-D

0/0
2.4.2009 21:44

Bůh

Re: "Big Blb" je již rezervován...

Jj, Jyrka ma The Biggest Blb

0/0
2.4.2009 21:59

Praotec

Re: "Big Blb" je již rezervován...

Ale kde,ted se o ni perete vy dva.;-D

0/0
2.4.2009 22:00

Levá holínka

Re: "Big Blb" je již rezervován...

R^

0/0
3.4.2009 7:30

cejkis

Konec černých peněz při registraci vozů

"Pěkné" RZ si můžete "koupit" již nyní...

Nicméně ten socan z Vysočiny, který zavedl současný hnusný a nedostatečný formát je totální komouš, který se vyučil a posléze pro svou politickou agitaci byl členem různých vedení obcí, a celků až to dotáhl na ministra.

Nicméně variace s opakováním neumí dodnes neboť nepochopil, že abeceda má více možností než čísla. Takže pokud si každý pořídí značku, bude to jedině dobře, alespoň zmizí ten hnus co socani vymysleli :-©

0/0
2.4.2009 21:41

MartinB

A je to

Dnes jsem zasel na urad a nechal si zaregistrovat po porade s pravnikem monopol na vyrobu techto znacek. Pokud ma nekdo zajem odkoupit licentci aukce probehne behem nekolika mesicu.

0/0
2.4.2009 21:30





Najdete na iDNES.cz