Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škola dnes mladé lidi nezdravě selektuje, upozorňuje německý sociolog Wilhelm Heitmeyer

Opakující se nepokoje na francouzských předměstích, bouřlivá reakce na zveřejnění karikatur Proroka Mohameda, vražda nizozemského režiséra Theo van Goga či teroristické útoky v Madridu a v Londýně spáchané muslimy narozenými v Evropě. To jsou jen některé z událostí posledních let, jež se odehrály na starém kontinentě a které ukazují na problematizující se soužití majorit a muslimských menšin. Německý profesor sociologie a pedagogiky Wilhelm Heitmeyer má k těmto tématům co říct.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sachak

Nesmysl

Ze kdo se narodi ve Francii je automaticky Francouz? Tak to ani nahodou, dostat francouzske obcanstvi je stejne svizelne ( i pro toho kdo se ve Francii narodil, ale jeho rodice nejsou jejimi obcany ) jako kdekoliv jinde, tedy v nemecku napriklad...

0/0
8.4.2009 0:03

wiliz

.

Prej "uznání" Ať jdou makat :-P

0/0
1.4.2009 10:14

Dr No

Typická manýra

takzvaných "intelektuálů"- zatímco vužívají všech výhod naší civilizované společnosti, budou obhajovat zaostalé primitivy a dávat naší společnosti za vinu, jak se chovají. Měl by si ten blbeček trochu počíst v Koránu, třeba by mu došlo, že Islám muslimům nějakou integraci do západní společnosti výslovně zakazuje. A taky by mohl třeba pochopit, že hlavním posláním Islámu je vymývat mozky takzvaných věřících a dělat z nich zamindrákované idioty ...

0/0
30.3.2009 14:00

otpusk

Selekce

Selekce probíhá především na základě IQ, tím pádem je logické, že méně inteligentní imigranti (jichž je většina), budou "sociálně vyloučení". Stejný problém je s romy u nás. U muslimů tomu napomáha ještě islám, který je pro Evropu zvláště nebezpečný. Islám stmelí tyto méně inteligentní imigranty a vytvoří z nich zvláště nebezpočnou skupinu pro nás - většinovou populaci.

0/0
29.3.2009 22:18

gero99

....to je opravdu obdivuhodné

kolik dovede jeden člověk vyprodukovat pindů a jak lze jeden problém "ožvanit" ze všech stran.....

0/0
29.3.2009 16:52

rohatey

Tihle "vědci" ti opravdu

tyhle problémy nevyřeší, to jsou ti blázni co furt a furt budou věřit v nějakou integraci až zase z toho budou miliony mrtvých.

Nejlepší integrace je tady jasná tyhle lidi co se integrovat nechtějí a nedokážou, co sem příícházejí s tím že si tady budou stavět mešity tak prostě a jednoduše nebrat a to jejich  nesnášenlivé "náboženství", nazývat pravým jméne  a zakázat jako se zakazuje každé hnutí usilující o potlačení práv druhých občanů.  

0/0
29.3.2009 11:18

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Tihle "vědci" ti opravdu

inu ... na jejich názoru, ... že kdybys trochu uhnul ...alespoň uměrně zastoupení cizího a tvého živlu ... třeba do sev.koreje ... je jistě také pravdy kus ...:-P

0/0
29.3.2009 11:31

dedko

Evropa, až na malé úseky Balkánu

je a měla by zůstat buď křesťanská nebo ateistická. Ne muslimská !

0/0
29.3.2009 10:34

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Evropa, až na malé úseky Balkánu

inu ... ale realita tomuto tvému idálu odporuje, že? ...potvora jedna ...:-P

0/0
29.3.2009 11:03

Montaigne

Jestli ten sociolog a jemu podobní nepochopil

že to jsou přistěhovalci, kteří se musí přizpůsobit tamním zvyklostem a kultuře, pak mu jsou všechny vědomosti a univerzity k hounu!Rv:-©

0/0
28.3.2009 18:00

dedko

Re: Jestli ten sociolog a jemu podobní nepochopil

R^R^

0/0
29.3.2009 10:34

Valt

zjednodušení 3

 Dle mého je vina přílišná tolerance a především neustálé ustupování požadavkům muslimů. Jako příklad lze uvést anglický Fullhem, kde zakázali pouliční vánoční výzdobu s oddůvodněním, že to uráží náboženský cit tam žijících muslimů. Čí země toho mrav. Pokud budeme takto pokračovat dožijí se naši vnuci, ne-li synové, že jejich život bude určován Koránem a to bez ohledu zda islám vyznávají či ne. Rovněž mi článek připomíná přístup západních demokracií k nacismu. I tehdy se domnívali, že neustálými ústupky zastaví agresi. Skončilo to válkou a to tehdy, když byl nacismus již dostatečně silný. Mým přesvědčením je neustupovat. Neboť politika neustálého couvání budí na straně islámu touhu po dalších a dalších výbojích a na straně majoritní společnosti touhu jednotlivců k radikálnější obraně svého životního stylu a své kultury. Jestiže selže stát jako obránce pak nastupují jednotlivci. A slabost nebyla nikdy předpokladem udržení.

0/0
28.3.2009 14:41

Valt

zjednodušení 2

Střetnutí kultur není možné řešit tak, že ta jedna prostě vyklidí pole. Je zajímavé, že všichni podobní autoři zdůrazňují, že člověk neislámského vyznání žijící v islámské zemi prostě musí respektovat tamější zvyky a společnské vztahy majoritní společnosti, o zákonech ani nemluvě, zatímco v neisláských zemích je požadavek respektování zvyků a společenských vztahů islámskými imigranty považován za téměř zločin. Zatímco v islámských zemích je jiné náboženství téměř trestný čin, v Evropě se snažíme za každou cenu ustoupit. Zastávám opačný názor než autor.   

0/0
28.3.2009 14:41

Valt

zjednodušení 1

Jakkoli nechci zpochybňovat znalosti autora článku přec mám dojem, že celou záležitost zjednodušil. Připomíná mi to komunistické přesvědčení, že za všemi problémy stojí třídní společnost. Pokud se v socialismu vyskytly (a oni se samozřejmě vyskytovaly) problémy typu drogy či alkohol a nebo kriminalita mládeže, označovali to za infiltraci buržoazního myšlení. Prohlásit, že muslimy vede k násilným činům nedostatek uznání majoritní společnosti je stejným zjednodušením. Pachatelé atentátu z 11. září byli mladí, vzdělaní, úspěšní a společensky uznávaní lidé. Jejich jediným motivem byl Korán.

0/0
28.3.2009 14:40

Yurek

Žádné zasr. ručníkáře!

Patriotismus je ze své podstaty obranný. Znamená, že si bráním svůj život a místo ve kterém žiji před těmi, kteří by ho chtěli změnit, nebo zničit. A tudíž tvrdím, že poskytnutí práva na život v mém životním prostoru (rozuměj v mé republice) je obrovská výsada, která by měla být udělována spíše výjimečně a jen vybraným jedincům, kteří si to zaslouží. Na rozdíl od nacionalismu, patriotismus nemá s útokem nic společného.

A žádnou lisabonskou euroústavu!!

:-©EU:-©

0/0
28.3.2009 13:21

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Žádné zasr. ručníkáře!

ano ...je vidět že mnoho tvých bližních ti tu obrovskou výsadu být prvním v tvém prostoru stále poskytuje, ačkoliv nejvýše máš na toho bafuňáře ...zřejmě této výsady nabýváš podvodem ...:-P

0/0
28.3.2009 13:30

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky čížci,

zřejmě vás zachrání jediné ... aby každému spolu s výhrou v té či oné disciplině byla poskytnuta i bezplatná služba bezbolestného úmrtí, aby již navždy bylo pravdou, že kdysi jste bývali i první ...:-P

0/0
28.3.2009 13:15

Yurek

Re: souzi a soušky čížci,

Tobě poskytnu euthanasii gratis soustruhu číšku. :-©

0/0
28.3.2009 13:21

TrueRobos

Re: souzi a soušky čížci,

Nech ho být. Báječně ilustruje to, že máme dost vlastních, relativně dobře česky píších, ale duševně zcela vysazených dem*ntů a další, importované, už vážně nepotřebujeme :-)

0/0
28.3.2009 13:28

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: souzi a soušky čížci,

no tak ne ... jsi tedy vyhublý a přestárlý adolescent, když ti obtloustlé nedochůdče vadí ...:-P

0/0
28.3.2009 13:34

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: souzi a soušky čížci,

ano? ... v tom bys byl určitě prvním správcem krematoria ....:-P

0/0
28.3.2009 13:44

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky čížci,

...nebo si vemte jiné obtloustlé nedochůdče , "roboty,co maj pravdu" ... ten v podobné snaze být první si volí zcela novou disciplinu, nazvatelnou antimultikulti ... jistě přitom nemyslí na to, že v nejbližší době se stane v této disciplině nejvýše bafuňářem ... ale že mu do konce života nevzdrží, ledaže by měl raka či byl včas dekapitován ....:-P

0/0
28.3.2009 13:09

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky čížci,

vemte si takové společensky obtloustlé nedochůdče ... třeba tady hnedle hanku .... sedídící před displayem a snící o tom, že až se vytrénuje na olympiádu, tak stejně bude někdo jiný "lepší" ... a o tom to je ... jestliže již od strany a vlády navozujete atmosféru, že dostatečné není jen zúčastnit se, nýbrž být první ... pak za to platíte onou selekcí prvních kašpárků, ochotných si v tomto zájmu i zničít zdraví ... ačkoliv má-li být nekdo první, musí být někdo jiný, co není první ....:-P

0/0
28.3.2009 13:02

12345hanka

Re: souzi a soušky čížci,

?????

0/0
28.3.2009 14:06

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: souzi a soušky čížci,

:-)

0/0
28.3.2009 14:09

TrueRobos

Nádhera

Tak už i v oficiálním tisku máme články, obsahující fakta. 1) Multikulti ideje, přes jejich masivní podporu, nefungují v žádném ze států, které mají významnější imigrantskou populaci. 2) Přistěhovalci nejsou integrovaní a problém se nelepší, s každou generací je horší a horší. Se zemí, ve které žijí, se nedokážou identifikovat ani ve třetí generace (a nevidíme důvody, proč by se to mělo měnit). 3) USA si vybírají vzdělanější, tady zůstanou negramoti, co mají maximálně na trajekt. 4) Přestože jsou sponzorovaní způsobem zcela nevídaným v USA, necítí žádnou loajalitu, žádnou potřebu se přizůsobit společnosti, která je živí, léčí, dotuje jim bydlení - protože jsou borci a protože jim dhimmi mají platit. 5) Na jejich životním stylu není třeba nic měnit, stačí někomu rozbít držku a dhimmi se přetrhnou v ústupcích, v rozdávání více peněz, nic, zhola nic se nemůže stát. Majoritní společnost je povinna je "respektovat", i když nic nedělají a jsou tupí jako štoudev. Tak proč se přizpůsobovat?

0/0
28.3.2009 12:54

Harald

Re: Nádhera

Souhlasím a myslím že právě pan pan profesor a jemu podobní Evropě i integraci škodí nejvíc. Pan profesor se situaci snaží líčït tak, že všichni členové společnosti mají bez dalšího právo na stejné uznání - ale to přece není pravda! Právo na uznání nemá nikdy jen tak (možná tak pro své vlastní rodiče, tam je to na místě), ale pro své vlastnosti a činnost přínosnou pro ostatní lidi. Jestliže člen společnosti mnoho pozitivního nepřináší, tak jej společnost málo uznává. Je to snad špatně? Já myslím že ne.

Podobně je tomu s občanstvím. Právo na občanství by snad měl mít jen ten, kdo je skutečně k nové zemi loajální a přínosný, a ne jen tam shodou okolností pro jisté výhody žije. Proč bychom měli poskytovat občanství všem, kteří sem přijdou pracovat, nebo dokonce ani nepracovat? A pokud se dotyčný třeba i proto že se nestane občanem rozhodne nebýt se společností kamarád, není na místě převychovat společnost, ale neuspokojeného deportovat.

0/0
28.3.2009 19:36

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky čížci,

já s tím sociologem nesouhlasím ... co by ještě od škol čekal?  ... že nahradí společnost? ... škola neučí, škola může jen selekcí důležitějších poznatků učení napomoci ... chápat už to musí učený sám ...ale také může pochopit i jiné, školou neučené, věci, což se ve většině případů děje ... takže lidi jsou nezdravě selektováni již ve všech společenských institutech, nejen ve školách ...:-P 

0/0
28.3.2009 12:50

12345hanka

A co teprve sport

Já chci taky ňákou olympijskou medaili! Koukejte ji navalit, nebo....;-D

0/0
28.3.2009 12:31

Sidonna

ženy jsou inteligentnější a mírumilovnější než muži

0/0
28.3.2009 12:16

12345hanka

Re: ženy jsou inteligentnější a mírumilovnější než muži

Některé ženy než někteří muži.

0/0
28.3.2009 13:00

[eT]

Kecy, docházející sluchu MK

;-(

0/0
28.3.2009 11:51





Najdete na iDNES.cz