Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

AIDS zastaví zdrženlivost, ne rozdávání kondomů, vzkázal papež Africe

Rozdávání kondomů není řešením krize kolem nemoci AIDS v Africe. Ba naopak, celý problém to jen zhoršuje, prohlásil papež Benedikt XVI. během letu na svou první návštěvu černého kontinentu. Zopakoval tak stanovisko Vatikánu, že šíření zhoubné nemoci je třeba čelit hlavně "sexuální zdrženlivostí".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mayqo22

zda se, ze papez je skutecne koqot

:-©:-©:-©:-©

0/0
18.3.2009 19:45

iuos

hmm

jestli není škoda, že si kondom nevzal jeho táta.....

0/0
18.3.2009 19:37

Zdenka K.

no nevim

katolicky nazory fakt nemusim,neni v nich ani za mak svobody

0/0
18.3.2009 19:08

proLogos

Re: no nevim

OK, zrovna v tomhle případě tě například svoboda může trvale poznamenat či zničit.

Svoboda (za účelem sebezničení), maximální svoboda (za účelem omezení druhých), to je nám podstrčená vize dnešního světa.

Vnímám svobodu celku jako přesný mezibod požadavků všech lidí na volný protor, tím pádem max svoboda pro každého jednotlivce. A Takovou svobodu katolická církev vždy hlásala. (už dááávno před OSN)

0/0
18.3.2009 19:31

martin0669

Re: no nevim

svobodně použít kondom mne přece může zachránit nebo ochránit ... určitě víc jak modlitba

církev hlásala svobodu? a proto měla přikázání, zákazy, inkvizici a pod.? hmmm zajímavý postřeh

člověče máš svobodu, ale nesmíš na potrat, nesmíš si užívat před manželstvím, nesmíš tohle ... a hlavně nesmíš říct, že se církev mílí!

jsem rád, že jsem svobodný = nevěřící nějaké církvi:-)

0/0
19.3.2009 8:54

proLogos

Re: no nevim

Mýlit se je lidské - Přikázání chrání především člověka samotného (více viz diskuze k novějším článkům na téma papež v Africe) - Svobodu a rovnost církev hlásala už v 1. století našeho letopočtu za otrokářské římské říše (lze vyčíst z historického kontextu i dobových pramenů) - Moc modlitby je otázkou víry v účinek modlitby; v článku jde o zdrženlivost, potažmo o věrnost svému celoživotnímu partnerovi - a ta tě prokazatelně ochrání daleko lépe než kondom (viz studie o počtech lídí v zemích zasažených AIDS)

0/0
25.3.2009 12:43

proLogos

Re: no nevim

Kristus řekl: Mt 20:18 „‚Nezabíjej, necizolož, nekraď, nelži, cti otce i matku‘ a miluj svého bližního jako sám sebe." - „Chceš-li být dokonalý, jdi, prodej svůj majetek, rozdej ho chudým, a budeš mít poklad v nebi. Pojď a následuj mě.“

NEJVĚTŠÍ PŘIKÁZÁNÍ: Mt 22:37 „‚Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.‘ To je první a největší přikázání. Druhé je mu podobné: ‚Miluj svého bližního jako sám sebe.‘ V těchto

dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci.

-

Pokud je kdokoli uznává, duchem už křesťanem je.

0/0
18.3.2009 19:44

vaclavj1

papez

starej rasista by Africany nejradeji vyhubil AIDSem ... ale proc ne? minimalne pulka z nich v tom stejne jede dobrovolne :-)

0/0
18.3.2009 15:04

iuos

hmm

já si pořád lámu hlavu nad tím, jestli budu v ráji nosit brýle a budu mít dvacet kilo nadváhy...

0/0
18.3.2009 14:55

Kosta262

celibát

To je nápad! Od teď v Africe nikdo nesmí souložit. A za takových 80 let budou všechny problémy dokonale vyřešeny. ;-D

Žádné války, hladomor, korupce, nemoci, jenom krásná příroda. (kromě Sahary)   R^

0/0
18.3.2009 14:05

iuos

hmm

možná by pomohlo Saharu rozbombardovat - třeba by v kráterech vytryskla voda :-)

0/0
18.3.2009 14:56

proLogos

Zdrzenlivost je základ řešení problému s AIDS!

Kdesi jsem četl že by cca každý desátý kondom musel selhat při zabránění přenosu viru, nehledě na to, že výroba kondomů musí určitě někomu cpát kapsy. Totéž se týká výroby léků.

Hodně se ví o bohatých a mocných farmaceutických společnostech; ptám se, jestli náhodou nemůže existovat tlak, aby se raději VYRÁBĚLY ZÁPLATY, než se přešlo k "jádru pudla" a každý začal u sebe...

0/0
18.3.2009 12:59

Warhead_bia :P

fiha

inu vcelku by to i pomohlo ale tak rok po vzniku kmene viru ted uz nepomuze ani svecena voda :-P

0/0
18.3.2009 12:03

okurky

Jak to vy. Pre zadny sex.

No asi za mlada v Hitlerjugend.;-DR^

0/0
18.3.2009 11:46

proLogos

Re: Jak to vy. Pre zadny sex.

Kecy o Hitlerjugend už mě začínají unavovat. Členství bylo upraveno zákony o Hitlerjugend a o služební povinnosti mladých a dá se říci, že každý mladý Němec jím tehdy prošel. Uvědom si, že šlo o diktaturu...

Chceš ho snad trestat za to, že se narodil jako Němec?

0/0
18.3.2009 12:12

EWCZ+

V Africe

to snad muze byt nedostatek kondomu, ale cim to je ve Washingtonu D.C.???

http://www.foxnews.com/story/0,2933,509316,00.html

Our rates are higher than West Africa," said Shannon Hader, the administration's director. "They're on par with Uganda and some parts of Kenya."

The report, obtained by The Washington Post, updates a landmark 2007 study that discovered the epidemic had moved from affecting a mostly gay population to a general one, and that it disproportionately affected blacks.

Ze by to byl etnicky specificky pristup?

0/0
18.3.2009 11:38

SantaKlaun

.

To je ale blb. Když si  v životě nevrzl, chtěl by to omezovat i ostatním. Celibát by měla katolická církev zrušit. Věřím, že poté by se stala více "lidskou".

0/0
18.3.2009 9:47

proLogos

Re: .

Epidemie AIDS v (střední a jižní) Africe je daná větším využívání sexuálních služeb, enormní mužskou promiskuitou a podřízeností žen, větší genetickou náchylností k onemocnění, válkami, v rozvinutých zemích vykořeněním lidí přestěhovaných do měst...

Církev od počátku vyzývá a všemi silami pracuje pro rovnost pohlaví, staví se proti válkám, promiskuitě.

Celibát katolickým kněžím umožňuje plně se věnovat své práci (např. potřebám lidí ve farnosti) a zbavuje je naopak starosti a závislosti na rodině (být knězem je hodně rizikové povolání), navíc určuje CELOŽIVOTNÍ povolání věnovat se Kristu. Církev by se jeho zrušením stala více "lidskou" pouze ve špatném smyslu slova.

0/0
18.3.2009 12:04

bar.budo

Komik Paparazzi ...

0/0
18.3.2009 8:40

Dominicano

Mir ve svete zachrani tolerantnost ne vira v Boha

... 90% valek na svte bylo vedeno v jednoho nebo druheho boha ci pro urcite nabozenske cile... Krestanstvi je prezitek a pusobi jako slon v porcelanu.. Jako archaicka mrcha, ktera smrdi od ocasu a neumi si poradit sama se sebou...

0/0
18.3.2009 0:26

Fanatic.Dz

Re: Mir ve svete zachrani tolerantnost ne vira v Boha

Pak je zajisté odsouzena k zániku jako vše neužitečné a nepotřebné a netřeba se tedy kvůli tomu vzrušovat.

-

Jak s tím ovšem koresponduje fakt, že katolická víra je nejrychleji se šířícím náboženstvím a to již po dobu 2000 let? :-)

0/0
18.3.2009 8:58

Fanatic.Dz

Re: Mir ve svete zachrani tolerantnost ne vira v Boha

Pardon - přesnější by bylo uvést křesťanství - Freud by ze mě měl radost. ;-D

0/0
18.3.2009 8:59

Kosta262

Re: Mir ve svete zachrani tolerantnost ne vira v Boha

No vida a já tuhle četl že v dnešní době se nejrychleji šíří islám. :-P

0/0
18.3.2009 13:50

proLogos

Re: Mir ve svete zachrani tolerantnost ne vira v Boha

90% valek na svete bylo vedeno na zaklade ekonomickych pohnutek - muj nazor. Kdyz si to promitnu pres obe svetove valky minimalne po Napoleona. I Krizove vypravy proti husitskym Cecham mely mimo jine ekonomicky podtext (v celoevropskem meritku).

Ale jinak chapu, ze lidem navyklym na dnesni zpusob zivota smrdi spolecenstvi lidi, ktere ma jine cile.

Myslis, ze v konfliktech pomahaji pouze lide tolerantni, nebo i neco vic? Pouze tolerance trpici nezachrani.

0/0
18.3.2009 12:44

Kosta262

Re: Mir ve svete zachrani tolerantnost ne vira v Boha

Jenže tohle si neuvědomovali ti lidé, kteří bojovali. To si vždycky někdo "nahoře" ytýčil nějaký cíl a potom zvolal: Ve jménu boha všemohoucího, Do války!!   A ovečky poslouchaly a bojovaly a umíraly a bojují, trpí a umírají dodnes.

Je to nadnesené a zjednodušené, ale je to tak. A je to tak smutné.

0/0
18.3.2009 13:54

proLogos

Re: Mir ve svete zachrani tolerantnost ne vira v Boha

II. světová válka - ve jménu nadřazené rasy

I. světová válka - aktivace na základě atentátu na následníka trůnu R-U, případně uspokojení pruské chtivosti.

Napoleon - důsledek takticko-vojenské převahy nad sousedy (po letech extrémního pronásledování křesťanů a drancování církevního majetku za francouzské revoluce)

30ti letá válka - osobně beru jako důsledek husitství a vzestupu šlechty v čechách (prvopočátek už smrtí Václava III. 1306) rozrostla se z vnitrostátní krize v habsburské monarchii na celou Evropu za užití náboženské propagandy (což ovšem nebránilo např. Francii, aby volně manévrovala mezi protestanty a katolíky - zase jde jen o moc)

Křížové výpravy - vyvolané zhoršením podmínek v Palestině, napadáním poutníků atd.. Zajímavé je to, že první výprava dosáhla největších úspěchů, protože tam nešlo o obohacení, ale o cíl. Další, čistě válečnické pouze drancovaly, skutek utek...

0/0
18.3.2009 14:42

malej pipík

Se ti řekne, když ti už nestojí

ty pokrytče...;-DRv

0/0
17.3.2009 23:10

Fanatic.Dz

Re: Se ti řekne, když ti už nestojí

Hele nechci se nějak chlubit, ale mě stojí kvalitně a minimálně každý ráno. Přesto žiju sexuálně zdrženlivým způsobem. ;-DR^

0/0
18.3.2009 8:56

aadler

Tak nevim...

Nabadat Afriku k sexualni zdrzenlivosti muze jen nekdo z jine planety. Pokud mel nekdo tendenci verit v neomylnost papeze, tak ma problem. Anebo to neni omyl,ale zamer...?

0/0
17.3.2009 20:36

EWCZ+

Re: Tak nevim...

Ono je to spis tak, ze nabadat v Africe k sexualni zdrzenlivosti vychazi ve vysledku asi nastejno s tim nabadanim k pouzivanim kondomu, akorat, ze to pripadne uzivatele stoji min :-P 

Co chcete od lidi, kteri si mysli, ze AIDS vyleci pohlavni styk s batoletem (tedy mela by to byt panna, ale ty uz tam starsi nemaji...), nebo ze casti tela cernosskych albinu jsou mocne kouzlo...

0/0
18.3.2009 8:19

Fanatic.Dz

Re: Tak nevim...

Osvětu, osvětu, osvětu - nebo můžeme parafrázovat tatíčka Lenina "učit je, učit je, učit je" A to je přesně to oč se misijní činností snaží nejen katolická církev. :-)

0/0
18.3.2009 8:55

EWCZ+

Re: Tak nevim...

A ze to uz bylo nejake osvety v Africe za poslednich, rekneme, 40-50 let, co? 

Ale zase neco si osvojuji docela rychle, jako treba maskovani mezikmenoveho soupereni o moc jako volby, popripade takove primo revolucni propojeni tradic s modernou, jako pouzivani mocnych kouzel typu "cast detskeho tela" za ucelem volebniho vitezstvi. No a pouzivani automatickych zbrani jim uz jde taky dobre, na rozdil treba od pouzivani zemedelskych stroju... 

Ja bych se na to vykaslala, stejne se nam pri te debilni imigracni politice EU nakonec nastehuje pulka Afriky do Evropy a pak bude i tady stejny peklo jako tam.

0/0
18.3.2009 11:26

veš na pleši

Jak krásná myšlenka,

ale očekávat ve 21. století, že snad lze lidem zakázat sex, už není ani naivita.

0/0
17.3.2009 20:10

Fanatic.Dz

Re: Jak krásná myšlenka,

Nějak jsem si nevšiml, že by papež afričanům chtěl zakázat souložení. Pokud umím chápat psaný text tak papež prohlásil, že distribuce kondomů nezabrání pandemii AIDS v Africe, ale pouze sexuální zdrženlivost. Což je nepochybně pravda.

-

Křesťanství je individualistické ad absurdum - jediné co můžete změnit jste vy sám přesně v duchu hesla - "Chceš změnit svět? Neuspěješ a zahyneš. Změň však sám sebe a hle, svět je změněn." - Každý afričan který takto uposlechne papežův apel a bude žít sexuálně zdrženlivým (o celibátu nikdo nemluvil) životem - zvýší tak velmi rapidně své šance na to, že nebude postižen infekcí HIV.

0/0
18.3.2009 8:51

Kosta262

Re: Jak krásná myšlenka,

A co takhle kombinovat zdrženlivost A kondomy. Nebylo by to ještě mnohem účinnější?   Nehledě na to že máme-li stálou partnerku, která je nám věrná a my jí, na frekvenci sexu nezáleží a stejně nic nechytneme.

0/0
18.3.2009 13:59

EWCZ+

Re: Jak krásná myšlenka,

Ale ono asi bude neco jinak na tom africkem pristupu, protoze to je jedina oblast, kde ma hlavni podil na sireni heterosexualni kontakt. A to si nemyslim, ze na bohatem Severu uplne vsichni nasazuji kondomy za vsech okolnosti.

Jsem kdesi cetla, ze prece jen zde na Severu prevazuje spis princip seriove monogamie, kdezto v Africe tohle neplati. Takze kdyz nekdo do te site kontaktu zanese ten virus, siri se mnohem rychleji.

0/0
18.3.2009 11:31

Blahoslavení, budiž Oráj

Papež má pravdu...

... a je neomylný, Africe pomůže pouze pohlavní zdrženlivost, žádné kondomy či léky....já s tím souhlasím..

0/0
17.3.2009 19:48

Kosta262

Re: Papež má pravdu...

To je nápad! Od teď v Africe nikdo nesmí souložit. A za takových 80 let budou všechny problémy dokonale vyřešeny. ;-D

Žádné války, hladomor, korupce, nemoci, jenom krásná příroda. (kromě Sahary)   R^

0/0
18.3.2009 14:04

proLogos

Re: Papež má pravdu...

Tuším, že jde o to vybrat si životního partnera a zůstat mu věrný. Nepřekonatelně obtížné pro mnohé... Sranda je, že učení církve platí v tomhle i dalších ohledech pro celý svět.

A co dělá moudrá, moderní, pokroková společnost? Kope do církve, přitom regulérně dělá rozdíly mezi bohatým a chudým světem, podrývá snahu o jádro řešení a KOŘISTÍ z utrpení afričanů.

0/0
18.3.2009 19:55

ptačí chřipka

Celý smysl náboženství spočíval v jednoduché větě

nedělej druhému to co nechceš aby dělali tobě.Ale k tomu opravdu nemusí cirkev v lastnit pole louky a založit organizaci řízenou šaržemi.

0/0
17.3.2009 18:23

ixm

Re: Celý smysl náboženství spočíval v jednoduché větě

Potrebuje. Viz nize. Charitativni cinnost neni chytani ovecek, jak rikali komuniste, ale odevzdani se sebe praci pro druhe.

Snad to neni prilis slozite, Jan 13, 1-15.

0/0
17.3.2009 18:38

ptačí chřipka

Re: Celý smysl náboženství spočíval v jednoduché větě

Charitatívní činosti jsou schopni dva procenta lidí ,proč je tomu tak ještě nikdo moc neskoumal.Ale co s tím má co dělat provařená organizace.

0/0
17.3.2009 18:47

Fanatic.Dz

Re: Celý smysl náboženství spočíval v jednoduché větě

V tomto ohledu se mýlíte stejně tak jako každý jiný kdo toto tvrdí. Možná by se spíš mělo říct že jen dvě procenta lidí se svou charitativní činností chlubí - nebo že jen dvě procenta lidí svou pomoc druhým neberou za samozřejmost, ale charitu a mají se chuť s tím pochlubit.

0/0
18.3.2009 8:43

Cynyc

Re: Celý smysl náboženství spočíval v jednoduché větě

To je nepřípustné zjednodušení. "Nedělěj jiným, co nechceš, aby dělali tobě" je základem mnoha morálních systémů včetně nenáboženských, takže samo osobě rozhodně k definici náboženství nestačí.

0/0
17.3.2009 18:44

ptačí chřipka

Re: Celý smysl náboženství spočíval v jednoduché větě

Přinejmenším by stačio dodržovat pro začátek tohle.Papež mi může být ukradený.

0/0
17.3.2009 18:50

ixm

Re: Celý smysl náboženství spočíval v jednoduché větě

Mate pravdu, definice bud hodny k brouckum, pejskum a lidickam dnes opravdu nestaci.

I proto je treba, aby v cirkvi krom laiku pracovali a z neceho zili i knezi a vykladaci zakona drive tzv. zakonici.

Celkem zajimava knizka je o stredoveku, kde se budovali klastery a jine cirkevni statky, od Le Goffa Stredoveky clovek a jeho svet. Tam se da pomerne ctive docist proc a jak tenkrat a pokud se chce, tak se najde paralela s dnesnim svetem. Krizi HODNOT a ne financni, jak nam to media vysvetluji a masiruji.

Proto.

0/0
17.3.2009 18:58

Cynyc

Re: Celý smysl náboženství spočíval v jednoduché větě

Komunismus byl poražen, bohužel v řadě směrů se tato ideologie na nás podepsala. Jeden z nich je iracionální nenávist k určitým skupinám (církve, aristokracie, emigranti, ...), která jde tak daleko, že jsou lidé schopni kvůli ní popřít demokratický právní systém (a např. požadovat nevrácení ukradených majetků těmto skupinám).

0/0
17.3.2009 19:03

Fanatic.Dz

Re: Celý smysl náboženství spočíval v jednoduché větě

R^

0/0
18.3.2009 8:52

ptačí chřipka

To by mě opravdu zajímalo

Jestli nepokřtění lidé jsou pohané a patří do pekla jakou šanci mají civilizace před Kristem?jen proto ,že bůh přišel v podobě svého syna Ježíše pozdě tak mají smůlu.Princip kolektivní viny?To snad ne ?Nebo budou omluvenky?;-D

0/0
17.3.2009 18:16

millo11

Re: To by mě opravdu zajímalo

před Kristem byli jiní bohové, a za dalších  několik set let si to zase někdo změní

0/0
17.3.2009 18:18





Najdete na iDNES.cz