Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Část Prahy se obává kolon, které hrozí po zúžení magistrály

Čtvrtý pražský obvod se chystá sledovat provoz ve svých ulicích více než dosud. Od víkendu se totiž magistrála v Legerově ulici zúží o jeden pruh a auta pravděpodobně zůstanou stát už ve čtvrté městské části. Pokud se obavy potvrdí a kolony narostou, bude Praha 4 žádat o návrat ke čtyřem pruhům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

beneflok

někdo je na drogách

a asi to budou méněcenní úředníci prahy 2 stejně jako diskutující zde dole...uzavřením pruhu a zhoršením prostupnosti nikoho neodlákáme, tohle vymyslí jen chorý mozek, narůstající doprava je prostě fakt, se kterým MUSÍ počítat místní samosprávy a tomu přizpůsobit prostupnost vozovek a dopravních řešení aby byla PLYNULÁ!! ... a ne dělat omezení, uzavírky, jednosměrky aby dopravu ucpali... tím že vám zacpu prdel taky nebudete méně srát.:-©

0/0
12.3.2009 9:52

Jurajda

Re: někdo je na drogách

Až si zacpeš prdel, nebudeš srát zcela určitě. Problém je, kudy si střevní obsah najde cestu ven. Třeba ti prdne střevo a rozleje se to do břišní dutiny, ale to není sraní.

0/0
13.3.2009 13:32

Englaw

Re: někdo je na drogách

Chytrej chlapec, hodně chytrej... Pokud budou existovat jen takové názory, že je třeba narůstající dopravě rozšiřovat ulice uprostřed města, tak s takovou to dotáhneme hodně daleko.. Naopak, se zbytnou dopravou jedoucí přes město je třeba bojovat a klást jí překážky, řidiče nutit používat MHD nebo vlastní nohy. Přesně vidím pisatele příspěvku, sedí se zpocenou p..r..d..e..l..í  v koloně uprostřed obytné čtvrti, kde chtějí lidé normálně žít a kříčí : já chci ještě jeden pruh navíc... :-/

0/0
13.3.2009 16:58

Englaw

Nechápavci...

Pozoruji, že většina zdejších diskutéru nepochopila důvod zúžení magistráy coby  opatření ke snížení provozu... Čím lepší parametry má komunikace, tím více přitáhne motoristů, a to i těch zbytných, kteří by jindy jeli MHD. Tím že jí uměle parametry zhoršíme, tím "odlákáme" určité procento řidičů, kteří pojedou buď jinudy, nebo nepojedou vůbec...Že se v důsledku tohoto opatření zhorší kvalita dopravy v jiných místech je jasné, ale proč má pořád všechno odnášet zrovna Legerka a lidé bydlící v jejím okolí... Pár dnů si budou lenoši a machýrkové vozit zadky po objíždkách, než alespoň část z nich pochopí, že než trávit 45 minut ve smradlavý koloně je lepší jet 10 minut sockou... R^

0/0
12.3.2009 9:44

flopps

Nechutný alibismus

Již jsem se dávno smířil s tím, že nežiji v normálně fungující zemi, natož pak městě. Postup města a středočeského kraje při řešení dopravní situace je směšný, ubohý a hloupý. Místo dokončeného vnějšího okruhu kolem Prahy, se zde nejprve budují tunely. Ty však měly přijít právě po dokončení vnějšího okruhu. A tak se budují díry v centru města a auta stojí dlouhé minuty na Letné a v Břevnově. A aby toho nebylo, teď přijde Legerova ulice. Má to logiku? Jezdím často do Německa. Parkovací zóny pro residenty neomezují návštěvníky dané čtvrti, existuje dostatečné množství parkovacích míst - za méně peněz, než ve špinavé Praze (např. Berlín), město po sjednocení nejprve dodělalo okruhy, přivaděče k dálnicím a pak začalo s úpravou a změnami v vnitřním městě. Za dvacet let od převratu se zde situace jen zhoršuje a politici předvádějí všelijaké populistické kroky.

0/0
12.3.2009 2:15

Englaw

Re: Nechutný alibismus

Zase další inteligent... Myslíte, že město by nechtělo mít dávno vnější okruh hotový?? 8-o  Běžte si stěžovat do Suchdola a ostatních městských částí, které už desítky let svévolně a neuvěřitelně sobecky blokují stavbu, zachraňujíce své zahrádky... Okruh je vyprojektovaný, peníze na něj jsou, ale stavět se nemůže!!

0/0
12.3.2009 9:51

ptáček XXL

Vinohrady, město mého mládí

Rodiny K. měla za 1. republiky řeznictví v ulici A. na K. Vinohradech. Stará paní K. samozřejmě přišla po onom Ounoru o vše. Schovala však v bytě několik štůčků kvalitních látek staré republiky a pár kousků skla a porcelánu. Nějaký "přítel nových pořádků" starou paní udal, bezpečnost rychle a nekompromisně zasáhla. Tehdy obvodní výbor P12 v Jugoslávské ulici ve výkladech (dnes Čapkova galerie) vystavil obří fotografie a jméno pí.K. a na dalších plakátech výbor popisoval zlotřilou starou K. Kolem dokola ve výkladech byly dovedně rozvěšeny zakázané látky, porcelán, sklo, dokonce čokolády a jiné poživatiny, vše ovšem značně poničené stářím. Stál jsem před výkladem, přemýšlel a lámal se můj pionýrský charakter.

0/0
11.3.2009 20:24

ptáček XXL

jak vinohradští zlepšili výsledky voleb pro komunisty

na konci padesátých let vinohradští radní zjistili, že ve volbách nemá obvod (P12) 99,9% KSČ, ale pouze 92%. Zarytí buržousti a měšťáci, příp. intoši nevolí bolševiky. Što dělať? Přeorganizovali obvod. Vinohrady rozřezali, kus vrazili na Žižkov, kus do Vršovic a z oněch obvodů se přidalo z jiných částí zase k Vinohradům. Mladá krev levicová se dostala k měšťákům, resp rozředili buržousty mezi Žižkouny a Vršovce. Jméno ovšem nová P2 ztratila slůvko Královské. Hlavní třídy Stalinova a Wilhelma Piecka vylepšovaly rovněž proletariát na Vinohradech. Také ruiny největší synagogy v střední Evropy v Sázavské ul, radní tvrdou pěstí rozmetali a vybudovali stánek pro mladé pionýry, ZDŠ , místo synagogy. Škola byla velmi pačlivě vyprojektována proti atomovým zbraním, často místo učení jsme nacvičovali zaběhávání na čas do atomového  krytu. Dodnes jsem nepochopil, proč jsme přitom museli mlčet. Asi, aby nás neslyšel americký agresor.

0/0
11.3.2009 20:02

barbudo

Doporučuji ještě pár panelů na Barranďák. ...

... ten je taky furt ucpanej ...

... a nezapomenout na Průmyslovou, ta je taky hrozná ...

0/0
11.3.2009 19:49

cicamila

prospeje

prazakum prospeje kdyz v te hamiznosti trosku zpomali mne jako buranovi z venkova je to jedno at ta praha lehne stejne je to tam samej zlodej:-©

0/0
11.3.2009 19:44

kuba78

Re: prospeje

jeste si zapomnel na vrahy, silnicni piraty, vrahy malych deti a silnicni piraty kteri jsou zaroven vrahy malych deti. a vsichni tam ziji v symbioze, voli modrostraky a placeni jsou z toho co ukradnou tezce pracujicimu lidu ve zbytku republiky, kteri upi pod krutymi danemi zvanymi "prazakovne". hanba nam, co?

0/0
11.3.2009 22:54

VentreSaintGrisII

Nechápu

Takže když se tam auta ještě více naštosují a tudíž budou ještě déle popojíždět na jedničku, tak to pomůže od smogu a hluku?8-o

0/0
11.3.2009 19:38

krčma

jóó Praha

vždycky mě potěší, když jsou tyto "zajímavé" postřehy z prahy na hlavní stránce idnes, mělo by jich být ještě víc protože nás burany hrozně zajímají

0/0
11.3.2009 19:37

ptáček XXL

ještě tečku...

Proč jsou všechna ministerstva a centrální úřady v centru? Tak celá republika musí jezdit do centra.  Co takhle centrální úřady  dát do paneláků v Jižním Městě, či na Prosek? Volné paláce v centru dejme  Romům, celý svět nás bude obdivně hledět. 

Proč pol. strany mají rovněž  paláce v centru? Politici mohou pracovat v příbytcích uvolněných po  Romech, kteří se přesunou na místa ministerstev. V centru nebudou auta, většina obyvatel tam ani nebude chodit. To je přece řešení!!!

0/0
11.3.2009 19:36

ptáček XXL

založení obce Královských Vinohrad

Vedení obce K.V. nechalo upravit terén (vyrovnání kopců a dolíků) a vyměření hlavních širokých silnic a náměstí. Zcela jinak než např. chudší Žižkov.  První vedení Vinohrad věděli, jak je důležité  dopravní spojení, ačkoli samozřejmě nikdo netušil, kam se automobilizmus dostal. Bohužel soudobí náčelníci P2 nemají ani kapku rozumu a odpovědnosti k budoucím, oproti prvním radním.

0/0
11.3.2009 19:18

ptáček XXL

soudruzi z Prahy 2, co to přinese

sníží se průjezdní doba Legerovy ul, tzn. zvýšení hluku, imisí (akcelerace a brzdění)

velmi obtížné zabočení do L. ulice  z vedlejších směrů, nulový průjezd hasičů atd.,ztráta času v L. ulici bude řidič dotahovat vyšší rychlostí v jiných částech magistrály,zvýšení adrenalinu a stresu řidičů v L. ul. bude snížena vzájemná tolerance: řidič/řidič a řidič/chodec. A to nejhorší: příklad prosazení lokálního  "řešení?" proti zájmu celé Prahy.

Rychlý a plynulý průjezd je přece zájem celeho hlavního města, nebo jen

"řešíte" váš dvorek, soudruzi na (Královských) Vinohradech?

0/0
11.3.2009 19:07

mpes

bezvýchodná situace...

kdysi dávno se nepočítalo s tím, že aut bude jezdit tolik. Kdysi míň dávno se najednou ukázalo, že by se mělo udělat něco jako obchvat velkého města, co by odvedlo dopravu z centra. Zcela nedávno se objevil nový druh blb/ce - ekolog. Ten je zásadně proti čemukoliv. Nebýt jeho, nevěděli bysme, že celá ČR je jedna velká botanická zahrada, protože KDEKOLIV se má kopnout, tam žije nějaký vzácný a ohrožený druh, který nikde jinde na Zemi nenajdeš. Potom je Praha v takovém srabu, v jakém je zrovna teď. Snížením počtu pruhů se těžko něco vyřeší - to je jak přepustit určitý objem kapaliny trubkou menšího průměru - prostě to potrvá déle. O to víc si to v Legerově ulici užijou.

0/0
11.3.2009 18:44

rafol

Argument

Tak ten argument, ze je to kvuli snizeni emisi jsem nejak nepochopil. Pokud bude na vstupu do magistraly urcity pocet aut a maji ji projet, tak kazdym mistem magistraly projede porad stejny pocet aut, jenom to asi bude trvat dele. Emise se asi nesnizi, spise naopak - castejsi rozjizdeni, kolony (nikdo asi motor nevypne,...). Tak co se vlastne ma zlepsit?

0/0
11.3.2009 17:53

RaymondJachtaLuxusní

Re: Argument

no jde o to maximálně terorizovat řidiče, znechutit jim jízdu, potažmo život v Praze a v ČR vůbec. Ještě parkovací zony v každém obvodě na jinou povolenku, mýtné do centra atp. Pak si tu žij a podnikej, Kuliferdo!

0/0
11.3.2009 18:49

Labruna

Přeju si zúžení vozovky na více místech!

Pokud to aspoň pár autíčkářů odradí od zbytečného vození si zadku autem a vypouštění smradů do pražských ulic, pak to vítám a přeju si zúžení vozovky na více místech. Aut je v Praze zbytečně moc, nedá se jít ani po chodníku, protože auta bezohledně parkují všude.

0/0
11.3.2009 17:50

mpes

Re: Přeju si zúžení vozovky na více místech!

já si zase přeju zúžení chodníků, co ty na to? Pokud to odradí pár trotlů od zbytečného pobíhání po chodnících, tak je to jedině dobře ;-D

0/0
11.3.2009 18:39

RaymondJachtaLuxusní

Re: Přeju si zúžení vozovky na více místech!

a čichat ty smrady v MHD :-©

0/0
11.3.2009 18:50

NT05

Zúžení magistrály

Dej vulovi-magistrátníkovi funkci, peklem se ti odmění...

Větší pitomina je snad napadnout nemohla. Co třeba aktivně budovat obchvaty města?

0/0
11.3.2009 17:24

Reg

Re: Zúžení magistrály

Už dnes i bez dokončených obchvatů existují alternativy, jak se z jihu dostat na sever (a do centra metrem). Část lidí to udělat může a je potřeba je zúžením magistrály otrávit natolik, aby to skutečně udělala. Takže opatření považuju za správné. Až budou obchvaty dokončeny úplně, může se magistrála zúžit na jeden pruh. Nyní se zúžuje o 25 %, protože to odpovídá odhadům stávající použitelnosti těch alternativ.

0/0
11.3.2009 17:36

albert10

Re: Zúžení magistrály

Alternativa, jak se dostat z jihu na sever je prakticky jenom jedna a to jižní spojka. Ale skutečná alternativa, jak se z jihu dostat do centrálních městských částí, není prakticky žádná. Bojovat proti hluku na magistrále je nesmysl, každé velké město má velké dopravní tahy v centru, u nás je to magistrála. Nikdo nikoho nenutí bydlet v Legerově.

0/0
11.3.2009 17:45

Reg

Re: Zúžení magistrály

Opakuju - jde o zbytnou automobilovou dopravu a jde o zúžení o 25 %. Ten, kdo nutně potřebuje do centra, se vejde do těch 75 %. Zbytek by se měl zamyslet, jestli by se nedalo jezdit metrem.

0/0
11.3.2009 19:37

(@)

Re: Zúžení magistrály

Zkus si o tom zjistit informace. Stručně řečeno - nejdříve by bylo nutno vystřílet ekoteroristy. Viz teď např. severní okruh. :-/ ;-€ Rv

0/0
11.3.2009 17:38

baluz

Blbci v akci

Co k tomu dodat, na to jak to dopadne si nemusim nechavat vypracovavat studii.;-D Je to jasny jak to z uzej pridou desny zacpy a nejenom tam, diky tomu ze auta budou stat a popojizdet vod rana do vecera, tak budou emise jeste vetsi.

0/0
11.3.2009 17:23

Reg

Re: Blbci v akci

Berete počet aut za konstantu. Fakt vás nenapadlo, že část lidí se za takové situace na ježdění autem vyprdne? Konečně!

0/0
11.3.2009 17:32

albert10

Re: Blbci v akci

To je iluze. Není moc lidí, kteří po magistrále ve špičce jezdí jen tak pro zábavu. Ti co tudy jet potřebují, pojedou stejně.

0/0
11.3.2009 17:46

Reg

Re: Blbci v akci

Já zase za iluzi považuju to, co píšete vy. 25 % je podle mě reálné číslo, o kolik se může snížit intenzita dopravy, když se lidi naučí jezdit metrem, alternativní cestou na sever (ti, co míří tam), zorganizují si lépe čas a práci, vezmou kolegy jako spolujezdce, atd. Jistě že to bolí, ale udělat se to musí - ať mýtným nebo takovýmhle zhoršením podmínek.

0/0
11.3.2009 19:42

(@)

Praha je obětí ekoteroristů...

Kdyby ti zelení bezmozci neblokovali po dlouhá léta výstavby okruhových dálnic kolem Prahy, mohlo být už dnes podstatně klidněji. ;-€

.

To ale nic nemění na faktu, že kdo se dnes pravidelně vydává autem v dopravních špičkách přes Prahu lokalitami, jako je právě Nuselský most a okolí, také toho rozumu moc nepobral. ;-D 

0/0
11.3.2009 16:56

231

Re: Praha je obětí ekoteroristů...

Já bych se "ekoteroristů" trochu zastal

a) neblokují okruch, ale konkrétní trasy. Navíc to často nejsou ekologové, ale jen obyvatelé kterým má vést za zahrákou. Ve světě je zvykem že se okruh plánuje spředstihem, za městem a když se ralizuje, tak v naplánované trase. U nás se někde naplánuje, tam klesne cena pozemků a do těch "někteří vlivní" investují a pak se snaží ttrau změnit, aby získali naspátek na hodnotě.

b) Za mnoho probmlémů si může státní zpráva sama. Když soud vydá rozhodnutí, ale účastníkům ho rozešle za půl roku, není divu, že se občas spory táhnou. Navíc málokteré z vyších instantí je ochotna rozhodovat a většinou případ jen vrátí.

Pokud by rozhodnutí včetně všech odvolání a dovolání, bylo rozhodnuto do roka, nebyl by problém.

Cesata omezení práv je (na rozdíl od cesty zkvalitnění systém) cestou do pekel. To ale poznáte, až vám na zahráce zničeho nic postaví dálnici, nebo veřejnou skládku

0/0
11.3.2009 17:59

(@)

Re: Praha je obětí ekoteroristů...

To bychom se pak muesli bavit opravdu o konkrétních případech. Ale i v tom mi připadá cosi podivné. Například momentální nevole "zahrádkářů" ze Suchdola. Nějak si nepovšimli, že okruh v této lokalitě se zcela zavrtá pod zem do tunelu a oni o něm nebudou vůbec nic vědět. A jim samotným se podstatně zlepší dopravní obslužnost. No, ale hlavně že protestují. Blbci. Jak jinak je nazvat?

0/0
11.3.2009 18:06

vver440

mno, vzhledem k tomu

že auta ráno stojej až na Pankrác, po úřednickým vylepšení to bude až k jižní spojce.:-©

0/0
11.3.2009 16:24

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: mno, vzhledem k tomu

inu, ale máš na negativním hledat spíše to kladné ...  vykouřením dalších cigaret kromě zvýšení zisku philip moriss ještě posílíš mír ...:-)

0/0
11.3.2009 16:30

vver440

Re: mno, vzhledem k tomu

to je pravdaR^

0/0
11.3.2009 16:39

RaymondJachtaLuxusní

Re: mno, vzhledem k tomu

můžeš se případně v autě i honit ;-D

0/0
11.3.2009 18:52

Reg

Re: mno, vzhledem k tomu

To je v pořádku. Co je cílem? Aby se lidi zamysleli, jestli potřebujou jezdit do práce z jižního města do centra autem. Je-li odhad takový, že 25 % dopravy po magistrále je tzv. zbytná doprava, pak to splní účel.

0/0
11.3.2009 16:36

Reg

Re: mno, vzhledem k tomu

Funguje to i obráceně - pokud by se magistrála rozšířila za 4 pruhů na 6 (třeba by se daly nějaké domy vybourat), bez problémů by se časem opět kapacita naplnila, protože by cesta autem byla atraktivnější.

0/0
11.3.2009 16:38

LevP

Re: mno, vzhledem k tomu

nooo a to ze metro C je na hranici svych kapacitnich moznosti tomu moc neprospeje ;-D

0/0
11.3.2009 18:44

Reg

vydržet

Jen doufám, že toto opatření nezruší hned jak se tam začnou tvořit kolony a lidi budou nervózní. Musí se nějakou dobu vydržet, teprve pak to splní svůj účel - jízda po magistrále se stane pro část lidí (tzv. zbytnou dopravu) natolik znechucujícím zážitkem, že začnou jezdit jinudy nebo budou jezdit MHD. Pro ty ostatní (nezbytnou dopravu) se následně průjezdnost vrátí do současného stavu. A o to přece jde.

0/0
11.3.2009 16:18

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky čížci,

bych vůbec zakázal pohybovat se v potencionálně historické zástavbě prostřednictvím páchnoucích vehiklů ....:-P 

0/0
11.3.2009 16:02

radepur2

Neuvěřitelné....

Panebože, která hlava pomazaná to vymyslela.... Akorát tam budou auto v kteroukoli dobu popojíždět v koloně...:-( Doteď se tam dalo v určitém čase v pohodě projet....

0/0
11.3.2009 15:58

Stanley68

Proc zuzovat ze 4 na 3

Ja bych byl odvaznejsi nez ti mamlasove z kancelari magistratu. Proc nezuzit rovnou na dva nebo na jeden pruh? To by podle jejich logiky vyresilo dopravu na Praze 2? ;-D To bych blil Ivane...

0/0
11.3.2009 15:58

pepa_praha

Nic se nezmění,. Jen bude hůř...

...protože tam budou kolony nejen ve špičce, ale celej den.

A stojící a rozjíždějící se auta smrdí víc než ty co projedou.8-o

0/0
11.3.2009 15:52

icmek

legerka vs. sokolská

dokážete někdo odhadnout, která je rušnější? já bych i řek, že nastejno. a sokolská je imho víc do kopce, než legerka. navíc všichni s vidinou ven z prahy spíš zrychlujou, než aby zpomalovali, jako v legerce... nebudou v sokolský emise ještě horší?

0/0
11.3.2009 15:29

Bonelord

Banda poloopů

Kdyby se úředníci místo rozkrádání obecního majetku raději postarali o dokončení obchvatu Prahy, tak by nemuseli uvažovat o takovémto nesmyslném komplikování už tak děsné dopravy.;-€Rv

0/0
11.3.2009 15:26

icmek

Re: Banda poloopů

stavba je v plném proudu. vydrž, prťka, vydrž!

0/0
11.3.2009 15:29

Z-S

Re: Banda poloopů

jeste takovych 20 let...

0/0
11.3.2009 15:30





Najdete na iDNES.cz